Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä TYÖTÄ SAA, kun vain OIKEASTI sitä haluaa!

Vierailija
22.05.2015 |

Löysin eilen netistä kivan työpaikkailmoituksen, tartuin luuriin ja sovin heti työhaastattelun. Sopparin kävin tänään kirjoittamassa ja samalla pomon "iloksi" irtisanouduin tästä nykyisestä työtehtävästäni. Ensi kuussa ollaan sitten toisessa talossa.

Ihan vaihtelun vuoksi vaihdoin, toki palkkakin tietysti nousi muutamalla satkulla. Eihän tuohon mennyt aikakaan juuri mitään. Työpaikan saaminen on siis helppoa ja nopeaa, toisin kuin työttömät yrittävät meille uskotella.

TE-palveluissa on tällä hetkellä 14 072 työpaikkailmoitus eli valinnanvaraakin on.

Työtön, joko valitsit omasi vai mieluumminko edelleen lojut sohvalla?

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta saako palkkaa myös?

Vierailija
2/72 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahahahahahahahahahahahahahhhhhaaaaaaaaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule, on ihan eri asia hypätä liikkuvasta junasta kuin saatana sohvalta ponnistaa!

Vierailija
4/72 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Olen aina saanut.

Vierailija
5/72 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilepa samaa kun olet täyttänyt 45. Silloin olet kuule jo auttamattomasti liian vanha.

Vierailija
6/72 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun työttömiä on melkeen 300 000, niin mitäs luulet. Riittääkö kaikille töitä? Osaatko matikkaa?

Lähde:
http://www.findikaattori.fi/fi/34

Paitsi provohan tämä on. Ei kukaan voi olla noin tyhmä.

Vierailija
7/72 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä lehteä ap myy nykyään?

Vierailija
8/72 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 13:25"]

Löysin eilen netistä kivan työpaikkailmoituksen, tartuin luuriin ja sovin heti työhaastattelun. Sopparin kävin tänään kirjoittamassa ja samalla pomon "iloksi" irtisanouduin tästä nykyisestä työtehtävästäni. Ensi kuussa ollaan sitten toisessa talossa.

Ihan vaihtelun vuoksi vaihdoin, toki palkkakin tietysti nousi muutamalla satkulla. Eihän tuohon mennyt aikakaan juuri mitään. Työpaikan saaminen on siis helppoa ja nopeaa, toisin kuin työttömät yrittävät meille uskotella.

TE-palveluissa on tällä hetkellä 14 072 työpaikkailmoitus eli valinnanvaraakin on.

Työtön, joko valitsit omasi vai mieluumminko edelleen lojut sohvalla?

[/quote]

Monikos näistä 14 072:sta on lääkäreitä, opettajia, sairaanhoitajia yms. joka vaatii juuri sen oikean koulutuksen? Ja paljonkos lopuissa näistä on yrittäjiä, vuokratuoleja jne. jotka vaativat sitten yrittäjäksi ryhtymistä? Vielä rippeistä, moneenko vaaditan ajokortti, mitkä ovat provikkapalkattuja, puhelinmyyjiä, vuokrafirmojen "soitetaan kun keretään" hommia etc.?

Vierailija
9/72 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin lopettakaa vastailu. Tää on provo. Tai sitten joku kultalusikka suussa syntynyt ja pumpulissa kasvanut parka, jonka suurin koettelemus on Kanariansaarten turistimatka.

Vierailija
10/72 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuule hyvä tietää, että sitten kun niin haluan, niin on työpaikka odottamassa.

Vierailija
11/72 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt se turpa kiinni

Vierailija
12/72 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on just tätä keskenkasvuisten omanapaisuutta:

Ei raskaus ole sairaus eikä syy poissaoloon töistä, koska minulla on raskaana kokajan hyvä olo.

Ei uhmaikä ole vaikea, koska minun lapseni uskoo aina puhetta ja on tosi kiltti.

Ei miehissä voi olla vikaa avio-ongelmissa, koska minun mieheni on tossun alla.

Ei ummetusta voi olla, koska minulta tuli juuri kakkka.

Vierailija
13/72 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä ap:n kanssa. Jäin yt:den jälkeen työttömäksi ja kahden kk:n kohdalka alkoi hajota pää. Olin valmis ottamaan vastaan mitä vaan duunia, josta voi sitten katsella rauhassa "oikeita töitä". No, kuukauden paiskoin osarina paskapalkalla, kunnes tarjottiin ns. oikeita töitä (täydet tunnit, kk-palkka). Mulla ei ole koulutusta, jolle olisi kysyntää, eli käytännössä yo-pohjalta teen duunia, ei oo myöskään ajokorttia ja puhelinmyyntiä en tee.
.
Kyllä töitä siis löytyy, jos on valmis joustamaan. Työtön ei pääse suoraan pomoksi tai viidentonnin palkkoihin kiinni. Toisin kuin lankoni kuvittelee.. Pitkäaikaistyötön, joka luulee, että hän voi vaatia mitä vaan palkkaa. Mitään koulutusta ei ole, ainoa etu on kuorma-autokortti. "Mä en alle 4000€ palkalla lähde kotooni mihinkään." Ja sit ilkee kitistä, kun työkkäri patistaa kursseille ja koulutukseen.

Vierailija
14/72 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin hausta pois erityisasiantuntijat ja asiantuntijat sekä rakennus-krjaus ja valmistustyöntekijät, maanviljelijät, johtajat ja kuljetus. Eli ns miestentyöt pois ja joita en itse osaisi, niin jäi vielä 6048 paikkaa valittavaksi, että jokaiselle palstalaiselle paikka pitäisi löytyä.

Vierailija
15/72 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ ei lopu, mutta palkkaa ei haluttaisi maksaa!

Vierailija
16/72 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä Tampereella ja Vantaalla esim monia satoja paikkoja, verratkaa kun omassa kaupungissani vain 6 ilmoitusta.

Vierailija
17/72 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 13:54"]

"Mä en alle 4000€ palkalla lähde kotooni mihinkään." Ja sit ilkee kitistä, kun työkkäri patistaa kursseille ja koulutukseen.

[/quote]

Mikä helvetin 4000€ palkka? Kuka edes saa niin paljoa palkkaa? Oma palkkani kokoaikaisena oli verojen jälkeen 1100€/kk ja se on suurin palkka joka minulla on ollut työelämässä. Ja on minulla muukin kuin peruskoulu käytynä. Eli kelpaisi ihan tuo sama palkka kuin viimeksikin, mutta kun työtä ei ole hakemuksista huolimatta vielä irronnut. Älä viitsi yleistää.

Vierailija
18/72 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikkoja on, mutta koulutus tai taidot ei kohtaa, so? Yhden ammatin voit opiskella, et enempää ja jos sen alan töitä ei kelpuuteta tekemään niin, so? Sitäpaitsi, herää epäilys mitä tällä palstalla työssä olevat tekee päiväsaikaan? Menkää tekemään niitä töitänne ennenkuin tulee yt:t.

Vierailija
19/72 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimmalla osalla työttömistä on varmaan niin paska cv etttei töitä saa sen takia. Mulla oli kans vaikeuksia saada töitä mutta mies multa sit kysyi, että katotaan sitä sun cvtä nyt. Hävetti ihan pirusti kun se tyrskähtäen kysyi, että kirjoitanko sulle nyt raamit tähän uusiks. Sen jälkeen töitä saanut aina.

Näyttäkää sitä jollekin kaverille vaikka ja tee se uusiksi.

Vierailija
20/72 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 14:03"]

Jätin hausta pois erityisasiantuntijat ja asiantuntijat sekä rakennus-krjaus ja valmistustyöntekijät, maanviljelijät, johtajat ja kuljetus. Eli ns miestentyöt pois ja joita en itse osaisi, niin jäi vielä 6048 paikkaa valittavaksi, että jokaiselle palstalaiselle paikka pitäisi löytyä.

[/quote]

Ja olettaen erittäin yläkanttiin, noista vain osa on sellaista, jotka ovat koulutusta vastaavia, tai eivät tarvitse koulutusta. Ja nämä levitetty ympäri Suomea ja vain pätkähommana, joten muuttaminen on aikamoinen riski, koska kohta olet taas työtön ja sitten taas olisi muutto edessä. Sosiaaliset verkot siis katkottaisiin säännöllisin väliajoin, mikä on aikamoinen ongelma kun ihmissuhteet ovat kuitenkin ihmisen perustarpeissa korkealla sijalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä