Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä TYÖTÄ SAA, kun vain OIKEASTI sitä haluaa!

Vierailija
22.05.2015 |

Löysin eilen netistä kivan työpaikkailmoituksen, tartuin luuriin ja sovin heti työhaastattelun. Sopparin kävin tänään kirjoittamassa ja samalla pomon "iloksi" irtisanouduin tästä nykyisestä työtehtävästäni. Ensi kuussa ollaan sitten toisessa talossa.

Ihan vaihtelun vuoksi vaihdoin, toki palkkakin tietysti nousi muutamalla satkulla. Eihän tuohon mennyt aikakaan juuri mitään. Työpaikan saaminen on siis helppoa ja nopeaa, toisin kuin työttömät yrittävät meille uskotella.

TE-palveluissa on tällä hetkellä 14 072 työpaikkailmoitus eli valinnanvaraakin on.

Työtön, joko valitsit omasi vai mieluumminko edelleen lojut sohvalla?

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 17:54"][quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 13:25"]Löysin eilen netistä kivan työpaikkailmoituksen, tartuin luuriin ja sovin heti työhaastattelun. Sopparin kävin tänään kirjoittamassa ja samalla pomon "iloksi" irtisanouduin tästä nykyisestä työtehtävästäni. Ensi kuussa ollaan sitten toisessa talossa.

Ihan vaihtelun vuoksi vaihdoin, toki palkkakin tietysti nousi muutamalla satkulla. Eihän tuohon mennyt aikakaan juuri mitään. Työpaikan saaminen on siis helppoa ja nopeaa, toisin kuin työttömät yrittävät meille uskotella.

TE-palveluissa on tällä hetkellä 14 072 työpaikkailmoitus eli valinnanvaraakin on.

Työtön, joko valitsit omasi vai mieluumminko edelleen lojut sohvalla?
[/quote]

Olen tehnyt töitä neljätoistavuotiaasta koulun ohella. Kun olin töissä ja hain töitä, sain useamman paikan ja yleensä aina kutsun työhaastatteluun. Sitten tulin irtisanotuksi opintovapaalla. Tämän jälkeen olen ollut työttömänä kaksi vuotta. Vaikka kuinka haen, en löydä töitä. Tutkintoja kolme, kaikki erittäin hyvin arvosanoin.

Ikä, ala JA eniten juuri työnhaunhetkinen työllisyys vaikuttavat työnsaantiin. Toivon todella, että itse putoat tavalla tai toisella kuvitelmistasi ja saat tuta saman julmuuden, jota utse harjoitat. Ihan sama, kuinka tämä sinulle sattuukin: Muistapa silloin, kuinka varma olit siitä, että ihan on itsestä kaikki kiinni. Kyllä se päivä vielä sinullekin koittaa.
[/quote]Älä väitä ettetkö jotain työtä saisi jos vain huolisit. Se ei välttämättä olisi sun alan työtä, mutta jotain kuitenkin.

Vierailija
62/72 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 17:41"]

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 17:25"]

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 15:51"]

Työtä ei saa kun ei ole työkokemusta ja työkokemusta ei saa kun ei saa työtä. Milläs sen kierteen katkaiset.

[/quote]mene työharjoitteluun niin saat kokemusta ;))

[/quote]

Ei toimi kausiluonteisissa hommissa, koska kysyntä ja oppilaitokset ja niiden oppilaat menevät tärkeysjärjestyksessä normi työttömän yli.

[/quote]auts :/ ehkä voisit mennä työharjoitteluun (vai kokeiluko se nykyään on?) toiselle alalle? tietty on hyvä valita sellainen ala joka ei ole kausiluonteinen jotta voisit hakea töitä ympäri vuoden.

Toki ymmärrän ettei "orjatyöt" ole kaikkien juttu kun pitäisi sitä palkkaa saada... Kai se kuitenkin kotona makaamisen voittaa? ja onhan se kivempi käydä kokeilemassa sitä työtä, tekee vaikka sopimuksen kuukaudeksi ja jos ei ole oma juttu niin ei hakeudu sille alalle ainakaan opiskelemaan.

Itse olin joitakin vuosia sitten "työharjoittelussa" meijerillä pari kuukautta ja sain töitä sieltä kesätöitä koko kesiksi opiskeluvuosilla kun opiskelin elintarvikealaa. Nyt olen erilaisissa elintarvikealan töissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 14:44"][quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 14:25"][quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 14:10"]Suurimmalla osalla työttömistä on varmaan niin paska cv etttei töitä saa sen takia. Mulla oli kans vaikeuksia saada töitä mutta mies multa sit kysyi, että katotaan sitä sun cvtä nyt. Hävetti ihan pirusti kun se tyrskähtäen kysyi, että kirjoitanko sulle nyt raamit tähän uusiks. Sen jälkeen töitä saanut aina.

Näyttäkää sitä jollekin kaverille vaikka ja tee se uusiksi.
[/quote]
Tämä! Ja sikshän ne työkkärit tarjoo niitä työnhakukursseja, et cv:t ja hakemukset saatais kivoiksi. Mut työttömät karsastaa usein sitä, et pitäis muka jotain tehdäkin.
[/quote]
Lopputulos on että kaikilla hakijoilla on loppuunsa hiotut mahtavat CV:t, vaan niitä työpaikkoja ei silti ole sen enempää.

Väännetään vielä rautalangasta: Yhtä työpaikkaa hakee yli sata periaatteessa pätevää henkilöä. Noin puolella heistä on jo hyvä cv. haastatteluun kutsutaan 10 ja yksi saa paikan. Jos kaikilla hakijoilla olisi hyvin tehty cv, silti vain 10 kutsuttaisiin haastatteluun ja yksi valittaisiin työpaikkaan.

Cv:n viilaus saattaa siis ehkä yksittäistä henkilöä hetkellisesti auttaa, mutta kokonaistilannetta se ei muuta.
[/quote]

Jokainen meistä elää sen yksittäisen henkilön elämää, jonka eteenpäin vieminen on kokonaistilannetta tärkeämpää. Itse kävin tuollaisen työnhakuvalmennuksen vaikka kuvittelinkin ettei sieltä minulle mitään uutta irtoa. Kouluttajat olivat yllätyksekseni erittäin päteviä ja kurssin jälkeen pääsin useampaan haastatteluun toisin kuin aiemmin. Kurssilla keskityttiin paljon piilotyöpaikkojen hakemiseen ja sitä kautta omankin työni lopulta sain. Jos uskoo tätä pessimistien mantraa, jossa on satojatuhansia työttömiä ja 10 000 avointa työpaikkaa jää helposti kotiin makaamaan. Julkisesti avoimet työpaikat on vain jäävuoren huippu. Toki itseään voi pettää sillä että "katsoo" joka päivä mollin sivuja ja huokailee että taaskaan ei mulle ole mitään ja luulee että sillä tavoin hakee aktiivisesti töitä.

Vierailija
64/72 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 17:44"]

Mä olen samaa mieltä. Tiedän että monessa yrityksessä työvoimapula ja jis joku tuleekin hetkeksi töihin niin lopettaa pian kun rahaa saa muutenkin. Minun yrityksestä kukaan ei ole koskaan kysynyt töitä vaikka isossa kaupungissa ollaan näkyvästi. Sama tilanne muilla yrityksillä.

[/quote]

Minäpä haen tässä ja nyt sinne sinun firmaasi. Laitahan yhteystiedot, niin pistän CV:tä tulemaan.

Vierailija
65/72 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 18:04"]

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 14:44"][quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 14:25"][quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 14:10"]Suurimmalla osalla työttömistä on varmaan niin paska cv etttei töitä saa sen takia. Mulla oli kans vaikeuksia saada töitä mutta mies multa sit kysyi, että katotaan sitä sun cvtä nyt. Hävetti ihan pirusti kun se tyrskähtäen kysyi, että kirjoitanko sulle nyt raamit tähän uusiks. Sen jälkeen töitä saanut aina. Näyttäkää sitä jollekin kaverille vaikka ja tee se uusiksi. [/quote] Tämä! Ja sikshän ne työkkärit tarjoo niitä työnhakukursseja, et cv:t ja hakemukset saatais kivoiksi. Mut työttömät karsastaa usein sitä, et pitäis muka jotain tehdäkin. [/quote] Lopputulos on että kaikilla hakijoilla on loppuunsa hiotut mahtavat CV:t, vaan niitä työpaikkoja ei silti ole sen enempää. Väännetään vielä rautalangasta: Yhtä työpaikkaa hakee yli sata periaatteessa pätevää henkilöä. Noin puolella heistä on jo hyvä cv. haastatteluun kutsutaan 10 ja yksi saa paikan. Jos kaikilla hakijoilla olisi hyvin tehty cv, silti vain 10 kutsuttaisiin haastatteluun ja yksi valittaisiin työpaikkaan. Cv:n viilaus saattaa siis ehkä yksittäistä henkilöä hetkellisesti auttaa, mutta kokonaistilannetta se ei muuta. [/quote] Jokainen meistä elää sen yksittäisen henkilön elämää, jonka eteenpäin vieminen on kokonaistilannetta tärkeämpää. Itse kävin tuollaisen työnhakuvalmennuksen vaikka kuvittelinkin ettei sieltä minulle mitään uutta irtoa. Kouluttajat olivat yllätyksekseni erittäin päteviä ja kurssin jälkeen pääsin useampaan haastatteluun toisin kuin aiemmin. Kurssilla keskityttiin paljon piilotyöpaikkojen hakemiseen ja sitä kautta omankin työni lopulta sain. Jos uskoo tätä pessimistien mantraa, jossa on satojatuhansia työttömiä ja 10 000 avointa työpaikkaa jää helposti kotiin makaamaan. Julkisesti avoimet työpaikat on vain jäävuoren huippu. Toki itseään voi pettää sillä että "katsoo" joka päivä mollin sivuja ja huokailee että taaskaan ei mulle ole mitään ja luulee että sillä tavoin hakee aktiivisesti töitä.

[/quote]

On se kyllä ihmeellistä, että yrityksissä vain istutaan pärsiillään ja huokaillaan, että "voi kun olisi tuo avoin paikka, mutta ei vaan kukaan hae" ja siitä ei kuitenkaan kerrota kenellekkään.

Vierailija
66/72 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 14:06"]

Helsingissä Tampereella ja Vantaalla esim monia satoja paikkoja, verratkaa kun omassa kaupungissani vain 6 ilmoitusta.

[/quote]

On sitten vielä meitäkin, jotka asutaan kaukana kaikesta ja lähin avoin työpaikka, josta saa ihan oikeasti palkkaa, on satojen kilsojen päässä. Asunnosta suurin osa lainaa, joten täältä paha lähtee mihinkään, ennen kuin vanha myyty, eikä taas ostajista tietoakaan, kun ei piakkakunnalla ole niitä töitä. 

Vierailija
67/72 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää ottaa huomioon myös se, että jos ottaa vastaan työpaikan vaikka viikoksi, tuet saattavat katketa pahimmillaan kolmeksi kuukaudeksi eikä sillä välillä saa rahaa esimerkiksi ruokaan mistään.

Vierailija
68/72 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin sanoa että jos olet yli 25-vuotias nuori aikuinen Pohjois-Suomessa ja kouluttautunut huonosti työllistävälle alalle, niin työtä ei saa vaikka mitä tekisi.

Vierailija
69/72 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 19:18"]

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 14:06"]

Helsingissä Tampereella ja Vantaalla esim monia satoja paikkoja, verratkaa kun omassa kaupungissani vain 6 ilmoitusta.

[/quote]

On sitten vielä meitäkin, jotka asutaan kaukana kaikesta ja lähin avoin työpaikka, josta saa ihan oikeasti palkkaa, on satojen kilsojen päässä. Asunnosta suurin osa lainaa, joten täältä paha lähtee mihinkään, ennen kuin vanha myyty, eikä taas ostajista tietoakaan, kun ei piakkakunnalla ole niitä töitä. 

[/quote]

Äläkä unohda, että mitään yhteiskunnan tukia muuttoon tai asumiseen on ihan turha hakeakaan, kun omistat kiinteistön, jonka arvo on x, vaikka sitä ei kukaan ostaisikaan.

Vierailija
70/72 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 13:29"]

Mutta kun työttömiä on melkeen 300 000, niin mitäs luulet. Riittääkö kaikille töitä? Osaatko matikkaa?

Lähde:
http://www.findikaattori.fi/fi/34

Paitsi provohan tämä on. Ei kukaan voi olla noin tyhmä.

[/quote]

No en usko. Minä olen hoitaja ja tänä keväänä on pyydetty kolmeen paikkaan töihin, vaikka olen vakipaikalla. Töitä on, jos vain viitsii tehdä.

Vierailija
71/72 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 19:41"]

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 13:29"]

Mutta kun työttömiä on melkeen 300 000, niin mitäs luulet. Riittääkö kaikille töitä? Osaatko matikkaa?

Lähde:
http://www.findikaattori.fi/fi/34

Paitsi provohan tämä on. Ei kukaan voi olla noin tyhmä.

[/quote]

No en usko. Minä olen hoitaja ja tänä keväänä on pyydetty kolmeen paikkaan töihin, vaikka olen vakipaikalla. Töitä on, jos vain viitsii tehdä.

[/quote]

Jatkat siis edelleen trollaamista. Kun yksi asuu alueella, jossa on töitä tarjolla omalla alalla, niin sehän tietysti tarkoittaa sitä, että kaikilla aloilla ja kaikkialla Suomessa tilanne on sama. No joo turhaahan se trolleille on mitään faktoista puhua.

Vierailija
72/72 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 18:18"][quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 18:04"]

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 14:44"][quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 14:25"][quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 14:10"]Suurimmalla osalla työttömistä on varmaan niin paska cv etttei töitä saa sen takia. Mulla oli kans vaikeuksia saada töitä mutta mies multa sit kysyi, että katotaan sitä sun cvtä nyt. Hävetti ihan pirusti kun se tyrskähtäen kysyi, että kirjoitanko sulle nyt raamit tähän uusiks. Sen jälkeen töitä saanut aina. Näyttäkää sitä jollekin kaverille vaikka ja tee se uusiksi. [/quote] Tämä! Ja sikshän ne työkkärit tarjoo niitä työnhakukursseja, et cv:t ja hakemukset saatais kivoiksi. Mut työttömät karsastaa usein sitä, et pitäis muka jotain tehdäkin. [/quote] Lopputulos on että kaikilla hakijoilla on loppuunsa hiotut mahtavat CV:t, vaan niitä työpaikkoja ei silti ole sen enempää. Väännetään vielä rautalangasta: Yhtä työpaikkaa hakee yli sata periaatteessa pätevää henkilöä. Noin puolella heistä on jo hyvä cv. haastatteluun kutsutaan 10 ja yksi saa paikan. Jos kaikilla hakijoilla olisi hyvin tehty cv, silti vain 10 kutsuttaisiin haastatteluun ja yksi valittaisiin työpaikkaan. Cv:n viilaus saattaa siis ehkä yksittäistä henkilöä hetkellisesti auttaa, mutta kokonaistilannetta se ei muuta. [/quote] Jokainen meistä elää sen yksittäisen henkilön elämää, jonka eteenpäin vieminen on kokonaistilannetta tärkeämpää. Itse kävin tuollaisen työnhakuvalmennuksen vaikka kuvittelinkin ettei sieltä minulle mitään uutta irtoa. Kouluttajat olivat yllätyksekseni erittäin päteviä ja kurssin jälkeen pääsin useampaan haastatteluun toisin kuin aiemmin. Kurssilla keskityttiin paljon piilotyöpaikkojen hakemiseen ja sitä kautta omankin työni lopulta sain. Jos uskoo tätä pessimistien mantraa, jossa on satojatuhansia työttömiä ja 10 000 avointa työpaikkaa jää helposti kotiin makaamaan. Julkisesti avoimet työpaikat on vain jäävuoren huippu. Toki itseään voi pettää sillä että "katsoo" joka päivä mollin sivuja ja huokailee että taaskaan ei mulle ole mitään ja luulee että sillä tavoin hakee aktiivisesti töitä.

[/quote]

On se kyllä ihmeellistä, että yrityksissä vain istutaan pärsiillään ja huokaillaan, että "voi kun olisi tuo avoin paikka, mutta ei vaan kukaan hae" ja siitä ei kuitenkaan kerrota kenellekkään.
[/quote]

Jos sun työnhakutaidot on tota luokkaa niin voi voi. Tietenkin on mahdollista että heittäydyt tahallaan tyhmäksi vai etkö oikeasti tiedä edes mitä piilotyöpaikka terminä tarkoittaa? Monessa yrityksessä on esim laajenemissuunnitelmia tai jotain patoutuneita työvoimatarpeita, joita ei ole saatu vielä hoidettua. Pienyrityksessä voi olla niin helvetin kiire ettei se yrittäjä ehdi laittaa paikkaa auki ja vastata kaikkiin kyselyihin kun duunikin pitää hoitaa. Olet varmasti paremmassa asemassa muihin hakijoihin nähden jos otat yhteyttä vaikka lehtiuutisen perusteella paikalliseen metallipajaan joka kehuu miten hyvä tilauskanta nyt on kuin että jäät tuijottamaan sitä tietsikan ruutua ja odottamaan koska sinne tulee auki joku paikka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi