Jätättekö uunipellit kun muutatte?
Tuli tuosta muuttoketjusta mieleen.
Olen aikuisiällä muuttanut kolme kertaa ja aina ottanut pellit mukaani. Edellisen asukkaan pellit olen nakannut roskiin. Miksi jotkut jättää ne?
Nehän ovat kuin henkilökohtaisia astioita.
Nyt edelliseen asuntooni muuttanut soitteli perään ja kyseli että missä pellit...
Olin ihan puulla päähän lyöty, minulla tietty.
Tyyppi oli puhelimessa jokseenkin vaivaantunut. Kuuluuko ne sitten jättää???
Kommentit (99)
En tietenkään jätä! Otan myös haarukkakorin mukaan astianpesukoneesta ja kylmäkallet pakastimesta.
Ei kai näin tyhmiä ihmisiä ole oikeasti? Eihän?
Aika pitkälle luin, ennekuin tajusin että ei puhutakaan hormien pelleistä.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 07:49"]
Voiko kukaan olla noin hölmö?
[/quote]
Valitettavasti voi. Paljon kummallisempaakin on nähty. On esimerkiksi jätetty kaapeissa olleet hyllypaperit. Verhotangoissa oli osa nipistimistä, mutta ei tarpeeksi. Kai niistä oli osa viety. Erehdyksiäkin tapahtuu. Eiköhän noita ole sattunut itse kullekin, että jälkeen päin huomaa ottaneensa mukaan jotain sellaista, joka olisi pitänyt jättää (roskavaunusta astia) ja unohtaneensa sellaista, jota ei ollut tarkoitus jättää (peili).
Itse otan uunipellit aina mukaani, mutta lisäksi kerään verhokiskoista ne pienet nipsuttimet, suihkuverhonpidikkeet ja pakastimen jääpalakotelot mukaani. Ne kuuluvat minulle ja ovat henkilökohtaisia tavaroita. Mies on ihmetellyt tätä suuresti ja viimeisen muuton yhteydessä olen ottanut nämä tavarat mukaani salaa.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 11:32"]
TV: n antenninjohtokin kuuluisi jättää, mutta kukaan ei koskaan jätä. Tämä juontaa juurensa ajasta jolloin TV tuli Suomeen ja antenninjohtoja oli muutamia erilaisia.
[/quote]
Minä muuten jätin :) Opiskelija-asunnossa oli antennijohto valmiina ja sinne se jäi kun muutin pois. Oli ihan käyttämätön, kun käytin omaa antennijohtoa. Sinne se jäi siivouskomeroon, avaamattomassa pussissa seuraavalle. Että enää et voi sanoa etteikö kukaan sitä antennijohtoa jättäisi ;)
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 08:44"]
Mulla suli muovia uunipeltiin. Pesin uunin, ostin uuden patalapun ja otin käyttöön toisen uunipellin. Seuraava asukas pestä uunin jos erehtyy käyttämään toista.
[/quote]
Se pelti voidaan veloittaa sulta. Ei se näet riitä, että se on tallella, se pitää olla myös käyttökunnossa.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 11:32"]
TV: n antenninjohtokin kuuluisi jättää, mutta kukaan ei koskaan jätä. Tämä juontaa juurensa ajasta jolloin TV tuli Suomeen ja antenninjohtoja oli muutamia erilaisia.
[/quote]
Mulla taas ei oo koskaan ollu antennijohtoja asunnossa valmiina! Vissiin siksi, kun kaikki ottaa mukaan :D Mutta ite oon ostanu ja vieny mennessä.
Oletteko ottaneet tulitikkuaskit ikkunoiden välistä mukaan muuttaessanne? Minä vien aina samat askit seuraavaan asuntoon. On heti jotenkin kodikkaampaa.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 12:32"]
Olen muuttanut niin monta kertaa, että nykyään jätän seuraavalle esiim täyden vessapaperirullan ja eteisen lamppuun hehkulampun (tai mitä ne ovatkaan nykyisin), kun olen ottanut lampunvarjostimeni irti. On tylsä tulla pimeään huoneistoon ja alkaa hakea vessapaperia muuttokamoista.
kiinteä pyykkikori: esim. Kylpyhuoneen kaapissa kiskoilla oleva kori
[/quote]
Mä olen kyllä luullut, että kaikki tekee näin :O
Aina, kun olen muuttanut, on ollut hehkulamppu paikallaan eteisessä, täysi vessapaperirulla, keittiöpaperirulla ja uusi tiskirätti. Itse olen jättänyt samoin.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 17:43"]
[/quote]
Sama! Ja ihaillen ihmettelin, miten monen hella Suomessa vielä käy tulella kuin mummolassa ennen. Kunnes hitaasti valkeni...
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 19:00"]
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 17:43"]
[/quote]
Sama! Ja ihaillen ihmettelin, miten monen hella Suomessa vielä käy tulella kuin mummolassa ennen. Kunnes hitaasti valkeni...
[/quote]
Samma på här.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 07:37"]
Kuuuu jättää. ovat uunin osia.eikä kaikkiin uuneihin käy samat osat. olet aika hölmö. vietkä ikkunan kahvatki?
[/quote]
Jos ikkunan kahvoilla tarkoitat niitä irrallisia, joilla ikkunat saa auki, niin joo, olen kahdesti muuttanut sellaiseen vuokra-asuntoon, jossa edellinen asukas on vienyt avaajan mukanaan. Vuokraisänniltä olen sitten saanut uudet, mutta ovat ihmetelleet, että nekin pitäis näköjään tarkistaa...
Juu aletaan vaan poismuuttaessa ottaa mukaan kaikki helloista wc pönttöihin, niinkuin venäjällä ennen tehtiin :) muistakaa repiä kaikki vaan mitkä irti lähtee.
Juu aletaan vaan poismuuttaessa ottaa mukaan kaikki helloista wc pönttöihin, niinkuin venäjällä ennen tehtiin :) muistakaa repiä kaikki vaan mitkä irti lähtee.
Mä vein vessanpöntön mukanani :o uuden asunnon ällön pytyn heitin roskalavalle. Entinen vuokranantaja on soitellut mut en oo vastannut.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 19:40"]Mä vein vessanpöntön mukanani :o uuden asunnon ällön pytyn heitin roskalavalle. Entinen vuokranantaja on soitellut mut en oo vastannut.
[/quote]
Myös tapetit otan mukaani.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 17:38"]
En tietenkään jätä! Otan myös haarukkakorin mukaan astianpesukoneesta ja kylmäkallet pakastimesta.
[/quote]
Siis ei kai nyt kylmäkallet mitään pakastimen osia ole?! :O En ole ikinä sellaisia nähnyt valmiina missään ja yli 20 kertaa olen muuttanut elämäni aikana. Omat kylmäkallet olen ostanut kaupasta ja muuttaessa kuljetan ne siinä kuin muutkin pakasteet. Astiapesukoneen haarukkakori taas tietysti on sen pesukoneen osa ja se kuuluukin jättää jos astianpesukonekin jää. Joissain asunnoissa se astianpesukone ei kuulu irtaimistoon ja sen tilalla on joku purettava hyllykkö jos ei halua sellaista itselleen hankkia.
Verhonipsut kuuluvat asuntoon. Niitä on erilaisia ja ne tulee kiskojen mukana. Mistä tietää mitkä minkälaiset nipsut käy, jos ei ole mallia.