Jätättekö uunipellit kun muutatte?
Tuli tuosta muuttoketjusta mieleen.
Olen aikuisiällä muuttanut kolme kertaa ja aina ottanut pellit mukaani. Edellisen asukkaan pellit olen nakannut roskiin. Miksi jotkut jättää ne?
Nehän ovat kuin henkilökohtaisia astioita.
Nyt edelliseen asuntooni muuttanut soitteli perään ja kyseli että missä pellit...
Olin ihan puulla päähän lyöty, minulla tietty.
Tyyppi oli puhelimessa jokseenkin vaivaantunut. Kuuluuko ne sitten jättää???
Kommentit (99)
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 11:11"]Jätelavoilta voi löytyä kyllä vaikka mitä arvokasta, varsinkin jos jätelava on oikeassa osoitteessa (jonkun arvokkaan kiinteistön pihassa).
[/quote]
Joo, tiedän. Tämä kaveri siis kantoi kotiin jotain rikkinäisiä lastulevyjä ja vastaavaa arvotavaraa.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 07:52"]
Hyvä luoja. Pellit ovat lieden osa siinä missä keittolevyt, uunin valo ja ritiläkin.
Miten tuollainen ajatus ylipäänsä syntyy ihmisen päässä? Millainen koti sulla oli lapsena, ap? Jos viet vaikka viinpullon kylään eikä sitä heti avata, niin vietkö sen mennessäsi takaisin kotiin?
Muuttaessa olen pessyt pellit putipuhtaiksi ja jättänyt seuraavan asukkaan hyödyksi. Uudessa kodissa on sitten odottaneet puhtaat ritilät ja pellit.
Mitä järkeä on ottaa pellit mukaan ja heittää seuraavan asunnon pellit roskiin? Siis ihan oikeasti, mitä järkeä?
Ottaako ap mukaansa myös jääkaapin vihanneslokerot, jääpalalokerikot, eteisen naulakon hattuhyllyn, verhotangot ja -nipsut, kylpyhuoneen peilin? Ellei ota noita, niin miksi sitten ne pellit?
[/quote]
Törmäsin tällaiseen tapaukseen. Tutustuin uuteen ihmiseen ja toi tullessaan myös jotain naksuja kun istuttiin meillä iltaa. Lähtiessään pakkasi ne takaisin kassiinsa
TV: n antenninjohtokin kuuluisi jättää, mutta kukaan ei koskaan jätä. Tämä juontaa juurensa ajasta jolloin TV tuli Suomeen ja antenninjohtoja oli muutamia erilaisia.
Voiko akan jättää vanhaan asuntoon? Uuteen on jo hommattu uusi ja näpsäkämpi malli.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 11:32"]
TV: n antenninjohtokin kuuluisi jättää, mutta kukaan ei koskaan jätä. Tämä juontaa juurensa ajasta jolloin TV tuli Suomeen ja antenninjohtoja oli muutamia erilaisia.
[/quote]
Minulla on ainakin omat antennijohdot. Se mikä tuli asuntoonmuuttaessa on vielä avaamattomana paketissa. Olen ensimmäinen asukas. Varmaan tulisi lasku jos veisin mukanani.
Miksi peilit pitää jättää? Miten liittyy uuniin?
Nakkaat vuokrakämpän pellit roskiin ja käytät omia tilalla. Mikä logiiikka tuossa on?
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 08:13"]Nyt täytyy sanoa, että enpä olis ikinä uskonu, että joku vie uunipellitkin asunnosta?
Meidän nykyisestä asunnosta oli entiset asukkaat vieneet kiinteän pyykkikorin.. Sekin oli minusta tosi outoa!
Tuolla logiikalla voisi viedä kaikkien kaappien hyllyt ja jääkaapin sisuksetkin..
[/quote]
Oon varmaa tyhmä mutta mikä on kiinteä pyykkikori? :D
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 11:51"]
Nakkaat vuokrakämpän pellit roskiin ja käytät omia tilalla. Mikä logiiikka tuossa on?
[/quote]
Koska hyi, nehän on sen entisen vuokralaisen käyttämiä. Sama jos käyttäisi sen entistä hammasharjaa!
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 12:04"][quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 11:51"]
[/quote]
Koska hyi, nehän on sen entisen vuokralaisen käyttämiä. Sama jos käyttäisi sen entistä hammasharjaa!
[/quote]
LOL
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 07:49"]
Voiko kukaan olla noin hölmö?
[/quote] Mietin tätä samaa jo otsikon lukiessani. Voi nolous!
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 12:04"][quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 11:51"]
[/quote]
[/quote]
Tällä logiikalla et siis voi käyttää peltien lisäksi mm. Jonkun muun käyttämää vessanpyttyä, ovenkahvaa ja jääkaappia. Kannattaisko hommata ihan uusi omistusasunto, ettei vaan ole mitään muiden ihmisten käyttämää?
Olen muuttanut niin monta kertaa, että nykyään jätän seuraavalle esiim täyden vessapaperirullan ja eteisen lamppuun hehkulampun (tai mitä ne ovatkaan nykyisin), kun olen ottanut lampunvarjostimeni irti. On tylsä tulla pimeään huoneistoon ja alkaa hakea vessapaperia muuttokamoista.
kiinteä pyykkikori: esim. Kylpyhuoneen kaapissa kiskoilla oleva kori
Just näin 56!
Me muutettiin kesällä, oli helle. Olin siivonnut vanhan kämpän ja ajattelin, että kun uudet asukkaat tulevat, on kivempi heille kun vessassa on vessapaperia (lamppu jäi vessaan myös), keittiössä mehua (lämpimässä säilyvää, koska jääkaappi oli pois päältä) ja kertakäyttömukeja, joista juoda. Taisinpa jättää keittiöön myös uuden puhtaan tiskirätin.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 07:32"]
Siis eikös ne ole vähän niinkuin uunin osia? Mä ainakin jätän ne sinne. Uunit ovat erikokoisia, joten ei kaupasta välttämättä saa sitten just siihen uuniin sopivia. Aika ilkeää olla ilman peltejä.
[/quote]
Miks nää trollit on nykyään näin läpinäkyviä? Ennen nääkin osattiin naamioida paljon paremmin.
Ennen saatiin tällaisista vatakkainasettelu trolleista aikaan kunnon väännöt, mutta tästä nyt ei tampioinkaan palstamamma rupea vääntämään.
Eiköhän tää ollu tässä.
Ovat uunin osa. Siksi. Sama koskee jääkaapin ja pakastimen lokerikkoja.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 12:48"]
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 07:32"]
Siis eikös ne ole vähän niinkuin uunin osia? Mä ainakin jätän ne sinne. Uunit ovat erikokoisia, joten ei kaupasta välttämättä saa sitten just siihen uuniin sopivia. Aika ilkeää olla ilman peltejä.
[/quote]
Miks nää trollit on nykyään näin läpinäkyviä? Ennen nääkin osattiin naamioida paljon paremmin.
Ennen saatiin tällaisista vatakkainasettelu trolleista aikaan kunnon väännöt, mutta tästä nyt ei tampioinkaan palstamamma rupea vääntämään.
Eiköhän tää ollu tässä.
[/quote]
Lainaus väärä, aloitusviestiä piti lainata.
Mulla oli edellinen asukas vienyt täältä mukanaan vessapaperitelineen vessan seinästä ja imuritelineen tuulikaapista. Suihkuverhon ja vessaharjan oli jättänyt ja ne nakkasin roskiin! Hyi!
Kesällä kehtasi vielä tulla hakemaan pihaltani lumen alle jääneitä tavaroita. Uunipellit sentään sain pitää. ;)
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 07:37"]
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 07:35"]Ne mitkä asunnossa on sinne muutettaessa ne sinne jätetään. Jos olet itse pellit ostanut voit ne toki viedä mukanasi. [/quote] Mutta sillon jätät ne, jotka siellä oli
[/quote]
Näin on!!