Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jätättekö uunipellit kun muutatte?

Vierailija
22.05.2015 |

Tuli tuosta muuttoketjusta mieleen.

Olen aikuisiällä muuttanut kolme kertaa ja aina ottanut pellit mukaani. Edellisen asukkaan pellit olen nakannut roskiin. Miksi jotkut jättää ne?
Nehän ovat kuin henkilökohtaisia astioita.
Nyt edelliseen asuntooni muuttanut soitteli perään ja kyseli että missä pellit...

Olin ihan puulla päähän lyöty, minulla tietty.
Tyyppi oli puhelimessa jokseenkin vaivaantunut. Kuuluuko ne sitten jättää???

Kommentit (99)

Vierailija
61/99 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 07:46"]Pellit nyt ovat selkeästi osa hellaa, mutta itse olen törmännyt seuraaviin omituisuuksiin:

-Suihkuverho on jätetty paikoilleen. Hyiii!

-Roskisvaunu on viety mukana. No okei, se voi olla itse hankittu ja laitettu, mutta silti.

-Jääkaapin vihanneslaatikot on viety (tai hajotettu asumisen aikana)

-Kellarikomeroon on jätetty kamat.
[/quote]

ja vessaharja on jätetty. Hyiii!

Vierailija
62/99 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tähän asti aina vienyt myös jääkaapin hyllyt. Yksi ämmä kerran tuli nipottamaan ja huutamaan, kun oli tiskikaapin hyllyt ottanut mukaani. Tappeluhan siitä tuli, mutta sain sentään pidettyä puoleni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/99 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun entisestä asunnosta oli viety verhonipsut ja ikkunakahva ja toinen hellan pelleistä oli jätetty niin siivottomaan kuntoon ettei sitä saanut enää puhtaaksi.

Vierailija
64/99 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mä jätän sen kylmästi ja lähden jääkaapin matkaan kun muutan sen luo

Vierailija
65/99 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 07:30"]

Tuli tuosta muuttoketjusta mieleen. Olen aikuisiällä muuttanut kolme kertaa ja aina ottanut pellit mukaani. Edellisen asukkaan pellit olen nakannut roskiin. Miksi jotkut jättää ne? Nehän ovat kuin henkilökohtaisia astioita. Nyt edelliseen asuntooni muuttanut soitteli perään ja kyseli että missä pellit... Olin ihan puulla päähän lyöty, minulla tietty. Tyyppi oli puhelimessa jokseenkin vaivaantunut. Kuuluuko ne sitten jättää???

[/quote]

Et oo tosissas...

Vierailija
66/99 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen oli vienyt mm. vaatekaapista hyllyt ja roskakaapin jätevaunun kiskoista. Eteisen kiinteän vaatekaapinkin oli ilmeisesti yrittänyt repiä, koska huojui kaatumaisillaan liitoksistaan. Pesukoneen liittimeen kuuluvat mutterit ja tiivisteet, sokeripalat, kaikki mikä irti lähtee. Jääkaapista hyllyjä ja lokeroita. Jopa liesituulettimen ritilän. Kaupungin asunto.

Vierailija
67/99 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 07:30"]

Olen aikuisiällä muuttanut kolme kertaa ja aina ottanut pellit mukaani.

[/quote]

Ei jumalauta... Kai olet jääkaapista ja pakastimestakin ottanut kaikki hyllyt, lokerikot + muut irtoavat osat mukaan?

Vierailija
68/99 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 16:55"]Verhonipsut harvoin kuuluvat asuntoon. Mutta pellit kuuluvat.
[/quote]

Vierailija
69/99 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 19:43"][quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 19:40"]Mä vein vessanpöntön mukanani :o uuden asunnon ällön pytyn heitin roskalavalle. Entinen vuokranantaja on soitellut mut en oo vastannut.
[/quote]

Myös tapetit otan mukaani.
[/quote]

Vierailija
70/99 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ensimmäisestä vuokra-asunnosta oli edellinen asukas vienyt pellit mukanaan! Olin hieman puulla päähän lyöty. Ilmeisesti tällaisia ihmisiä on sitten enemmänkin tai vaihtoehtoisesti olen asunut ap:n entisessä asunnossa:D

Vierailija
71/99 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä lähtien verhoklipsut ovat kuuluneet asuntoihin? Mitä te oikein horisette?

Vierailija
72/99 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 12:43"]Just näin 56!

Me muutettiin kesällä, oli helle. Olin siivonnut vanhan kämpän ja ajattelin, että kun uudet asukkaat tulevat, on kivempi heille kun vessassa on vessapaperia (lamppu jäi vessaan myös), keittiössä mehua (lämpimässä säilyvää, koska jääkaappi oli pois päältä) ja kertakäyttömukeja, joista juoda. Taisinpa jättää keittiöön myös uuden puhtaan tiskirätin.
[/quote]

Mä jätin shampanjaa ja leivoin kakun.

Vierailija
73/99 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen nähnyt kun muuttoauto kurvasi kaupungin vuokra-asunnon pihaan ja sieltä kannettiin asuntoon (mun naapurirappuun) mm. käytetty wc-pönttö :))) Epäilemättä edellinen asunto jäi pöntöttömäksi.

Vierailija
74/99 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vasta alan ymmärtää miksi niin monesta asunnosta on puuttunut verhonipsut ja miksi ne on joka asuntoon pitänyt uudelleen hankkia!! Käsittämätöntä!!!

Vierailija
75/99 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 15:12"]

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 12:43"]Just näin 56! Me muutettiin kesällä, oli helle. Olin siivonnut vanhan kämpän ja ajattelin, että kun uudet asukkaat tulevat, on kivempi heille kun vessassa on vessapaperia (lamppu jäi vessaan myös), keittiössä mehua (lämpimässä säilyvää, koska jääkaappi oli pois päältä) ja kertakäyttömukeja, joista juoda. Taisinpa jättää keittiöön myös uuden puhtaan tiskirätin. [/quote] Mä jätin shampanjaa ja leivoin kakun.

[/quote]

Mä join ite shampanjat ja jätin kakan.

Vierailija
76/99 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sulatin ne ja möin rautaromuna. Kupariputket leikkasin irti ja möin. Itse asentamani vesiputket palautin SLO:lle kuittia vastaan. Tapetin kuumapuhalsin irti ja palautin rullalla takaisin Starkkiin, kuten listat myös. Keittiön palautin Puustelliin kuittia vastaan. Jne.

Vierailija
77/99 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, muista ottaa myös wc:n rinkula mukaan, onhan se nyt selvästi henkilökohtaisempi esine kuin jokin uunipelti. Ja uuden asunnon rinkula roskiin ja oma tilalle.

Vierailija
78/99 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen muuttanut aika monta kertaa. Kolme kertaa aivan uuteen asuntoon eikä ikinä ole asunnossa ollut verhonipsuja valmiina.

Vierailija
79/99 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verhonipsut harvoin kuuluvat asuntoon. Mutta pellit kuuluvat.

Vierailija
80/99 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti kuuluu jättää uunipellit ovat asunnon kiinteitä varusteita samoin kuin suihkukahva, jääkaapin hyllyt ja vihanneslaatikot yms. Eivät ne mene kulutuksesta miksikään. Tietty pesen uunin ja pellit ennen käyttöä.