Jätättekö uunipellit kun muutatte?
Tuli tuosta muuttoketjusta mieleen.
Olen aikuisiällä muuttanut kolme kertaa ja aina ottanut pellit mukaani. Edellisen asukkaan pellit olen nakannut roskiin. Miksi jotkut jättää ne?
Nehän ovat kuin henkilökohtaisia astioita.
Nyt edelliseen asuntooni muuttanut soitteli perään ja kyseli että missä pellit...
Olin ihan puulla päähän lyöty, minulla tietty.
Tyyppi oli puhelimessa jokseenkin vaivaantunut. Kuuluuko ne sitten jättää???
Kommentit (99)
On noista ihan päätöksiäkin. Kaikki ruuvattu kuuluu asuntoon, samoin kiintokalusteet ja niiden osat. Pellit tulee uunin mukana, eli jos uuni ei kuulu kauppaan, ne voi viedä uunin mukana. Yleensä uuni on osa kauppaa.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 07:35"]
Mites verhotangot?
[/quote]
Tavarat jotka on olleet asuntoon muuttaessasi sinne, jätetään asuntoon. Jos siellä oli verhotangot valmiiksi, niitä ei oteta mukaan. Jos ei ollut vaan verhotangot hankittiin sinne itse, ne otetaan mukaan.
Ja sama tietysti koskee vuokraisännän hankkimia tavaroita jotka hän on asuntoon tuonut sisäänmuuton jälkeen. Minulle esim. asennutettiin yhteen kämppään säleverhot ikkunoihin. En riipinyt niitä mukaani poismuuttaessani.
Patteritkin mukaan vaan! Ja ikkunat tietty!
Hyvä luoja. Pellit ovat lieden osa siinä missä keittolevyt, uunin valo ja ritiläkin.
Miten tuollainen ajatus ylipäänsä syntyy ihmisen päässä? Millainen koti sulla oli lapsena, ap? Jos viet vaikka viinpullon kylään eikä sitä heti avata, niin vietkö sen mennessäsi takaisin kotiin?
Muuttaessa olen pessyt pellit putipuhtaiksi ja jättänyt seuraavan asukkaan hyödyksi. Uudessa kodissa on sitten odottaneet puhtaat ritilät ja pellit.
Mitä järkeä on ottaa pellit mukaan ja heittää seuraavan asunnon pellit roskiin? Siis ihan oikeasti, mitä järkeä?
Ottaako ap mukaansa myös jääkaapin vihanneslokerot, jääpalalokerikot, eteisen naulakon hattuhyllyn, verhotangot ja -nipsut, kylpyhuoneen peilin? Ellei ota noita, niin miksi sitten ne pellit?
WHAAT? Siis joku ottaa uuninpellit mukaansa muuttaessaan... Nyt olen nähnyt kaiken, enää minua ei voi mikään järkyttää...
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 07:50"]
Patteritkin mukaan vaan! Ja ikkunat tietty!
[/quote]
Lattioita, ovia ja seiniä unohtamatta!
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 07:35"]
Ne mitkä asunnossa on sinne muutettaessa ne sinne jätetään. Jos olet itse pellit ostanut voit ne toki viedä mukanasi.
[/quote]
Siltikin uuniin kuuluu jättää yksi satsi peltejä.
Kiitos taas av-palsta! Päivä pelastettu, naureskelen varmaan pitkin päivää. Vastaantulijat saa ihmetellä kun mää repeilen kävellessäni töihin ja kotiin...
Voi pellit!
Miksi ihmeessä joku raahaa jotain uunipeltejä kämpästä toiseen? Kyllä ne kuuluu uunin varustuksiin ja jätetään asuntoon. Nyt tiedänkin vuokranantajana tarkistaa tämänkin asian vuokralaisen vaihtuessa ja lasku lähtee sille joka pellit on hävittänyt.
Nyt täytyy sanoa, että enpä olis ikinä uskonu, että joku vie uunipellitkin asunnosta?
Meidän nykyisestä asunnosta oli entiset asukkaat vieneet kiinteän pyykkikorin.. Sekin oli minusta tosi outoa!
Tuolla logiikalla voisi viedä kaikkien kaappien hyllyt ja jääkaapin sisuksetkin..
Miksi varastat vuokranantajalta? Ihme ettei sulle ole jo tullut laskua..
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 07:53"]
WHAAT? Siis joku ottaa uuninpellit mukaansa muuttaessaan... Nyt olen nähnyt kaiken, enää minua ei voi mikään järkyttää...
[/quote]
Älä nuolase ennenkuin tipahtaa! :DD
Palstamamma yllättää aina!
Jos vie uunista pellit, voi viedä rivarin pihalta betonilaatat tai liuskekivet, pihavalojen polttimot, portinpielen postilaatikon, naapurin koiran ... Naapurin miehen?
Jos elämänfilosofia on Kaikki Mikä On Mun On Mun, Ja Kaikki Mikä On Sun On Myös Mun, niin mitä siihen voi kukaan mitään sanoa.
27
Mulla suli muovia uunipeltiin. Pesin uunin, ostin uuden patalapun ja otin käyttöön toisen uunipellin. Seuraava asukas pestä uunin jos erehtyy käyttämään toista.
Oletko, ap, Oulun suunnalta kotoisin? Muistutat mun entistä poikaystävää. Mies oli tosi pihi, ja vähän tynnyrissä kasvanut, ei osannut käyttäytyä ihmisten ilmoilla. Hän halusi tingata joka paikassa, jouduin opastamaan häntä kuin pikkulasta, tyyliin "ei, Stockalla ei voi pyytää alennusta, jos tuotteessa ei ole mitään vikaa. Tapana on maksaa, mitä hintalapussa lukee."
Hän myös kaivoi jätelavoja. Yritin selittää, että kaveripiirissä ei voi yksi aina tulla toisten siivellä, ei oikein ymmärtänyt.
Ja kun muutettiin, kyllä, ruuvarin kanssa keräili hyllyjä ym. mukaan. Minä kuljin perässä ja laitoin kiinteitä kalusteita takaisin paikoilleen.
Jätelavoilta voi löytyä kyllä vaikka mitä arvokasta, varsinkin jos jätelava on oikeassa osoitteessa (jonkun arvokkaan kiinteistön pihassa).
Oudolta kuullostaa peltien vienti. Mutta sellaiseen olen törmännyt varsinkin vuokra-asunnoissa, että niitä peltejä ei ole koskaan pesty. Saa heti kuurata vanhat palaneet ruuat pois, monesti on jo niin pahoin ja moneen kertaan palanut ruoka kiinni että pelti on lähes viraton. En sitäkään ymmärrä miksei voi käyttää leivonta-arkkia pellin päällä, ettei se likaannu.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 07:33"]
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 07:30"]
Tuli tuosta muuttoketjusta mieleen. Olen aikuisiällä muuttanut kolme kertaa ja aina ottanut pellit mukaani. Edellisen asukkaan pellit olen nakannut roskiin. Miksi jotkut jättää ne? Nehän ovat kuin henkilökohtaisia astioita. Nyt edelliseen asuntooni muuttanut soitteli perään ja kyseli että missä pellit... Olin ihan puulla päähän lyöty, minulla tietty. Tyyppi oli puhelimessa jokseenkin vaivaantunut. Kuuluuko ne sitten jättää???
[/quote]
Ne ovat osa hellaa. Noita uuneja voi olla erikokoisiakin joten ei ole edes takeita että pellit sopivat toiseen uuniin. Mikset ottanut koko hellaa mukaan? Tai vesihanan säätönuppia, onhan sekin melkein henkilökohtainen.
[/quote]
=DDDD
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 07:44"][quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 07:41"][quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 07:37"][quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 07:35"]Ne mitkä asunnossa on sinne muutettaessa ne sinne jätetään. Jos olet itse pellit ostanut voit ne toki viedä mukanasi.
[/quote]
No mutta jos ap kertoo heittävänsä ne asunnossa olleet pellit roskiin, niin ketju vähän kuin katkeaa siinä kohtaa.
[/quote]
Pois heitetyt pelit tietenkin korvataan jollakin viimeistän muutettaessa pellit kuitenkin on asunossa ollut. Silti minusta ne tulessa ostetut voi halutessaan vaikka viedä.
[/quote]
Millä ne sitten korvataan? Ostetaan uudet jätettäväksi
[/quote]
Esimerkiksi mutta miksi ne ei voisi olla myös käytettyjä.