Jätättekö uunipellit kun muutatte?
Tuli tuosta muuttoketjusta mieleen.
Olen aikuisiällä muuttanut kolme kertaa ja aina ottanut pellit mukaani. Edellisen asukkaan pellit olen nakannut roskiin. Miksi jotkut jättää ne?
Nehän ovat kuin henkilökohtaisia astioita.
Nyt edelliseen asuntooni muuttanut soitteli perään ja kyseli että missä pellit...
Olin ihan puulla päähän lyöty, minulla tietty.
Tyyppi oli puhelimessa jokseenkin vaivaantunut. Kuuluuko ne sitten jättää???
Kommentit (99)
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 07:30"]
Tuli tuosta muuttoketjusta mieleen. Olen aikuisiällä muuttanut kolme kertaa ja aina ottanut pellit mukaani. Edellisen asukkaan pellit olen nakannut roskiin. Miksi jotkut jättää ne? Nehän ovat kuin henkilökohtaisia astioita. Nyt edelliseen asuntooni muuttanut soitteli perään ja kyseli että missä pellit... Olin ihan puulla päähän lyöty, minulla tietty. Tyyppi oli puhelimessa jokseenkin vaivaantunut. Kuuluuko ne sitten jättää???
[/quote]
Ne ovat osa hellaa. Noita uuneja voi olla erikokoisiakin joten ei ole edes takeita että pellit sopivat toiseen uuniin. Mikset ottanut koko hellaa mukaan? Tai vesihanan säätönuppia, onhan sekin melkein henkilökohtainen.
Tottakai ne kuuluu jättää. Kuuluu uuniin.
Minusta kuuluu jättää. Kerran ostettiin uusi liesi juuri muuton alla ja se otettiin mukaan kokonaisuudessaan.
Jätän ne. Uuneja on erikokoisia, eivätkä pellit välttämättä sovi toiseen.
Ne mitkä asunnossa on sinne muutettaessa ne sinne jätetään. Jos olet itse pellit ostanut voit ne toki viedä mukanasi.
Ne ovat osa hellaa, eivät sun henkilökohtaisia tavaroita. Samalla olisit voinut viedä asunnoista koko hellan tuolla periaatteella.
Kaikenlaisia idiootteja sitä onkin...
Kuuuu jättää. ovat uunin osia.eikä kaikkiin uuneihin käy samat osat. olet aika hölmö. vietkä ikkunan kahvatki?
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 07:35"]Ne mitkä asunnossa on sinne muutettaessa ne sinne jätetään. Jos olet itse pellit ostanut voit ne toki viedä mukanasi.
[/quote]
Mutta sillon jätät ne, jotka siellä oli
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 07:35"]Ne mitkä asunnossa on sinne muutettaessa ne sinne jätetään. Jos olet itse pellit ostanut voit ne toki viedä mukanasi.
[/quote]
No mutta jos ap kertoo heittävänsä ne asunnossa olleet pellit roskiin, niin ketju vähän kuin katkeaa siinä kohtaa.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 07:37"][quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 07:35"]Ne mitkä asunnossa on sinne muutettaessa ne sinne jätetään. Jos olet itse pellit ostanut voit ne toki viedä mukanasi.
[/quote]
No mutta jos ap kertoo heittävänsä ne asunnossa olleet pellit roskiin, niin ketju vähän kuin katkeaa siinä kohtaa.
[/quote]
Pois heitetyt pelit tietenkin korvataan jollakin viimeistän muutettaessa pellit kuitenkin on asunossa ollut. Silti minusta ne tulessa ostetut voi halutessaan vaikka viedä.
Työni puolesta luin kerran raporttia, jossa asukas oli vienyt muuttaessaan hellan, jääkaapin, keittiön kaapistot, oven kahvat, pistorasiat, verhotangot, jalkalistat, takan (!), kiukaan, lauteet....
Ehkä ap kuuluu tähän kastiin?
On taas asia, jota en voinut kuvitellakaan tapahtuvaksi. Oikeastiko joku ottaa pellit mukaansa kun muuttaa?
Ap, olisin kyllä nauranut räkäiset naurut tuossa tilanteessa sinulle, olisin luullut että vitsailet, kun kerrot että olet ottanut peltisi mukaan.
Eikä vaikuta provolta, valitettavasti...
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 07:41"][quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 07:37"][quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 07:35"]Ne mitkä asunnossa on sinne muutettaessa ne sinne jätetään. Jos olet itse pellit ostanut voit ne toki viedä mukanasi.
[/quote]
[/quote]
Pois heitetyt pelit tietenkin korvataan jollakin viimeistän muutettaessa pellit kuitenkin on asunossa ollut. Silti minusta ne tulessa ostetut voi halutessaan vaikka viedä.
[/quote]
Millä ne sitten korvataan? Ostetaan uudet jätettäväksi
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 07:44"][quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 07:41"][quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 07:37"][quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 07:35"]Ne mitkä asunnossa on sinne muutettaessa ne sinne jätetään. Jos olet itse pellit ostanut voit ne toki viedä mukanasi.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Millä ne sitten korvataan? Ostetaan uudet jätettäväksi
[/quote]
Niin. Ei voi olla vaikeeta.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 07:37"][quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 07:35"]Ne mitkä asunnossa on sinne muutettaessa ne sinne jätetään. Jos olet itse pellit ostanut voit ne toki viedä mukanasi.
[/quote]
[/quote]
No jos hän on siellä olleet nakannut roskiin tyhmyyksissään, hän jättää ostamansa tilalle!
Aina, kun ostat uunin, saat mukana uuniritilän ja 2 peltiä. Eli eivät todellakaan ole henkilökohtaisia.
Pellit nyt ovat selkeästi osa hellaa, mutta itse olen törmännyt seuraaviin omituisuuksiin:
-Suihkuverho on jätetty paikoilleen. Hyiii!
-Roskisvaunu on viety mukana. No okei, se voi olla itse hankittu ja laitettu, mutta silti.
-Jääkaapin vihanneslaatikot on viety (tai hajotettu asumisen aikana)
-Kellarikomeroon on jätetty kamat.
Siis eikös ne ole vähän niinkuin uunin osia? Mä ainakin jätän ne sinne. Uunit ovat erikokoisia, joten ei kaupasta välttämättä saa sitten just siihen uuniin sopivia. Aika ilkeää olla ilman peltejä.