Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies keräilee figuureja - meni maku...

Vierailija
21.05.2015 |

Kävin ekaa kertaa hänen kotonaan (27-vuotias mies) ja tulin sitten nähneeksi hänen lelukokoelmansa... Siihen paikkaan kuoli minun haluni ja himoni. En ymmärrä miksi aikuinen mies haalii sellaisia, ne oli vielä niin lasten lelujen näköisiäkin. Lisäksi seinillä oli jotain lapsellisia elokuvajulisteita?!

Kommentit (91)

Vierailija
81/91 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Figuurit ovat kuitenkin lähes arvotonta muovia, jotka on tehtaassa tungettu muoviin ja sitten maalattu ties millä myrkkymaaileilla ja sitten laitettu pahvirasioihin, joita ei saa koskaan avata. Siinä raakamateriaalin hinta on tuhatkertaistunut prosessissa ja lopputulos on tilaa vievä möhkäle, joka ei suurimmalle osaa ihmisistä merkitse yhtään mitään. Sitä ei voi syödä, eikä sillä voi kulkea. Suurin osa on rumia katseltavaksi.

Vierailija
82/91 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin siivota kotoa muuttaneen pojan huoneen. Siellä on ehkä kolmekymmentä figuuria. Ei tulisi mieleeni hävittää niitä, jos kylässä on ollut sisarusten lapsia, koskea ei saa. Itselläni on tyhmä keräilykohde - kenkälestit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/91 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on erilaiset harrastukset ja se ei sinulle sovi. Makuasioita nämä. 

Vierailija
84/91 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Se vaan on niin että jos ei itse ole tuollainen samantyyppinen niin on todella hankala hyväksyä mitään satojen,tuhansien figuurien keräilyä.Kukin taablaa tyylillään,mutta jos mies ei muutenkaan ollut mikään The One aplle niin ei tuo kyllä auta asiaa.....

Eräässä Aasian maassa jossa tuli asuttua oli kehittynyt tämäntyylinen kulttuuri,jossa aikuiset miehet (hyvin menestyksekkäätkin)keräilivät leluja.Siis saattoi asua siinä miljoona kämpässä ja yksi huone täynnä leluja.Juurensa johtaa maan kasvatuskulttuuriin,jossa lasten ei anneta aikuistua ja oman elämän aloittaminen tapahtuu yleensä vasta naimisiin mentäessä.Yliopistollakin oli ihan normaalia,että pehmoeläimiä roikkui niin poikien kuin tyttöjenkin repuissa(Suomessahan tämä on tyypillistä ala-asteella)

Minulla on kaveri jolla on autotalli täynnä avaamattomia lego pakkauksia. Ja ne ovat sijoitus hänelle. Muutamista pakkauksista maksettaisiin jo nyt ihan huikeita summia. Osa pakkauksista on kuitenkin liian "tavallisia" mutta paremmin nekin ovat arvossa nousseet kun pörssi keskimäärin. Oletko ihan varma etteivät ne figuurit ole sijoituskohteita?

On kyllä aika epävarma sijoituskohde, jos ei ole itse hankkinut legoja todella halvalla.

Sen varmempaa sijoitusta ei voi oikein tehdä. Kun sinulla sattuu olemaan joku esim. vaan jonakin vuonna myyty Lego Star Wars paketti avaamattomana niin keräilijät maksavat siitä miltei mitä tahansa. Myös ns. tavalliset paketit joita ei ole pitkiin aikoihin edes tehty ainoastaan nousevat arvossaan.

En tajua lelujen hankkimista sijoitusmielessä. Mitä iloa siitä paketista on itselle, se sitoo vain tilaa ja rahaa. Jos leikit itse legoilla, niin ok, silloin saat siitä sen leikkimisen ilon. Trendit ja maut myös muuttuvat ja voi käydä niin että sitten kun itsellä olisi tarve saada se hyllyssä maannut legopaketti rahoiksi, ei markkinoilla enää olekaan keräilijöitä jotka etsivät juuri sitä ja olisivat myös valmiita maksamaan niin paljon että paketin säilyttäminen vuosikaudet olisi ollut vaivan arvoista.

Vierailija
85/91 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten figuuri eroaa sisustustikkaista?

Vierailija
86/91 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen usein miesten youtube-videoita katsellessani miettinyt, ovatkohan poikamiehiä kun tausta vaikuttaa aivan joltain lapsen huoneelta leluhyllyineen.

Vierailija
87/91 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla meni kerran maku miehestä, joka vaihtoi Audin Skodaan.

Toi on niin totta. Mulla kans mies vaihto johonkin japsihärpäkkeeseen Bemarinsa. Yök.

Vierailija
88/91 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin 2000-luvun alkupuolella figuurin joka maksoi 15 euroa alennuksessa (normaalihinta oli 30). Myin sen viime viikolla 350 eurolla ebayssä, siitä oli tullut keräilyharvinaisuus.

Vierailija
89/91 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet ostaa useamman kappaleen, jos haluavat leikkiäkin vielä niillä. Sama logiikka pätee joihinkin muihinkin harrastuksiin.

Vierailija
90/91 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Figuurit ovat kuitenkin lähes arvotonta muovia, jotka on tehtaassa tungettu muoviin ja sitten maalattu ties millä myrkkymaaileilla ja sitten laitettu pahvirasioihin, joita ei saa koskaan avata. Siinä raakamateriaalin hinta on tuhatkertaistunut prosessissa ja lopputulos on tilaa vievä möhkäle, joka ei suurimmalle osaa ihmisistä merkitse yhtään mitään. Sitä ei voi syödä, eikä sillä voi kulkea. Suurin osa on rumia katseltavaksi.

Siellä puhuu hra/rva Esteetikko:D

Vierailija
91/91 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen muutaman kerran joutunut selittämään halityynyjäni, mutta olen vaan sanonut että tykkään vaan halauksista ja halata ja sillä selvä. Onhan nuo auttanut unenlaadussakin.

Enemmän ihmetystä on aiheuttanut että kuinka minä vielä kerään CD:tä vuonna -22, kirjakyllykin täynnä dekkareita, neuvosto- ja vanhaa skifiä ja ase plus sota-historiaa.

M28