E-pillereiden käyttäjät hoi
Moikka! Aloitin Yasminet tasan 6 kk sitten. Kaikki on mennyt tähän asti ihan hyvin, kunnes muutaman kuukuden ajan olen kokenut olevani lähes päivittäin ahdistunut ja masentunut. Mulla on kaikki hyvin: Poikaystävä kuin lehden kannesta, hyvä työ, perhe, lukio ja kavereita. On hyvin kiusallista kokea masennusta silloin kun kaiken pitäisi olla juuri kunnossa. Miten te muut olette selvinneet e-pillereistä? Lisäksi raskausoireet on nykyään uusi tuttavuus muiden oireiden joukossa. En enää kestä! Ajattelen aina ettei huomenna ahdista, mutta kuinka ollakkaan sitä on ollut nyt väistämättä joka ikinen päivä ainakin viikon putkeen. Haluaisin takaisin "normaalin" elämän.
N18
Kommentit (17)
Olen joo! Kiitos avuista. Mulla sattuu olemaan sellanen juttu että syön vielä Roa-kuuria pillereiden kanssa samaan aikaan. Ei kieltämättä mikään paras combo!
Roahan aiheuttaa masennusta kanssa. Pointti lähinnä kuitenkin nyt se, että kuurin aikana pillereiden käyttö on pakollista.
Ap
Vaihtamalla paranee? Olen kuullut kaikista pillereistä pelkkää huonoa! Ostin juuri ison erän eteenpäin Yasmineita (ei ilmaista lystiä) mutta kait se on pakko harkita vaihtoa. Äh.
Ap
mulla yatzit aiheutti masennusta ja raivokohtauksia. vaihdoin minipillereihin ja helpotti. varaa aika gynelle ja kerro oireistasi :)
Tiedättekö onko mitenkään mahdollista olla raskaana, vaikka ei ole koskaan unohtanut pilleriä ottaa ja ottanut joka päivä samaan aikaan. Eikä ole oksentanut/ripuloinut. Nämä oireet pistää miettimään, kun ei ennen ole ollut vaikka 6kk olen pilsuja popsinut.
Kerran tuli paria päivää ennen menkkoja muutama tippa verta vessakäynnin yhteydessä pelkään olisiko ollut kiinnittymisvuoto.. mutta tämän jälkeen toisaalta kahdet menkat jo tulleet..
Viimeksi kun oli oireita, kuten pahoinvointia yms. tein pari negaa testiä. En tiedä kannattaako hankkia vielä.
Mitä sanotte, onko syytä huoleen :/
Itse olen käyttänyt yasminelleja kohta kymmenen vuotta ja harkitsen nyt vakavasti lopettamista. Ei tosiaan noin pahoja sivuvaikutuksia ole itsellä ikinä ollut mutta luulen että monien "vaivojen" taustalla saattaa olla juurikin ne e-pillerit. Eli vaikka minulla ei olekkaan "sen suurempia" oireita luulen että ero ilman näitä saattaa kuitenkin olla iso. Kunhan annan jotain ajateltavaa :D mieti haluatko sekoittaa kroppaasi hormoneilla
Mä oon kohta vuoden käyttänyt Stefaminellen e-pillereitä ja itellä ei oo tullut mitään sivuvaikutuksia. Kokeile rohkeasti vain uutta merkkiä, niin jos sopisi sinulle paremmin
N19
Sen roaccutanin kanssa ei ole pakko syödä pillereitä jos et harrasta seksiä ilman kortsua..se on siis vaan sitä varten koska roaccutan aiheuttaa sikiövaurioita.Minulla ei ollut poikaystävää eikä kyllä mitään satunnaisseksiäkään kun söin roaa,lääkäri jätti e-pillerit kirjottamatta.Vaihda merkkiä tai lopeta kokonaan,mikä järki on masistella hyvää elämää.
Mulla oli masennusta, haluttomuutta ja päänsärkyä. Kaikki ohittuivat kun jätin pillerit pois... Hormonit eivät ole mitään karkkeja :/
Joo itse tulin siihen tulokseen, että ei pillereitä enää ikinä. En edes tajunnut miten hirveä akka olin ennenkun lopetin ne, kuulostaa kornilta, mutta pillereiden lopettamisen jälkeen tuntui että maailmaan tuli värit takaisin. En hermostunut niin helposti ja negatiiviset tunteet eivät enää jääneet päälle. Huvittavaa on se, että miehille on kehitetty e-pillerit myös, mutta ne vedettiin äkkiä pois kun ne aiheuttivat miehille masennusta ja itsemurha-ajatuksia. Naisille tulee näitä oireita niin käsketään vaihtaa merkkiä..
.
Korvaavaa ehkäisytapaa en osaa antaa, koska itse jätimme pillerit lapsen toivossa pois joten ehkäisylle ei ole tarvetta :)
Mä selvisin samojen pillereiden aiheuttamasta masennuksesta jättämällä ne ottamatta. Tuo on yleinen sivuvaikutus e-pillereillä, sille on aika paha tehdä mitään.
Mikään ei estä lopettamasta pillereitä.
kokeile lopettaa. pillerit on yks iso helvetti, on helpompiakin (tosin kalliimpia ) keinoja ehkäistä. Nuita hormoonitasapainon sekottajia tukitaan vaan ekaksi kaikille.
Voit kokeilla toista merkkiä jos sopisi sinulle paremmin. Minulle ainoa oire e-pillereistä oli yllättävä kasvupyrähdys rintoihin ensimmäisen puolen vuoden aikana aloituksesta. Rinnat jäivät vaikka pillerit lopetin.
Vaihtoehdot:
1) toinen yhdistelmäpilleri kokeiluun (jotkut voi aiheuttaa noita vähemmän kuin toiset)
2) minipilleri
3) pillerit pois kokonaan
Täällä kohtalotoveri, noiden raskausoireiden puolesta. Oon ite syönyt jo 9kk zoely pillereitä ilman mitään oiriida ja nyt kun aloitin menkkojen jälkeen uuden liuskan, niin pam, ji ekan pillerin jälkeen rintojen aristusta ja pingotusta, alavatsa kipua ja turvotusta, mielialat heittelee ja ikenet vuotaa verta. :D Joo, en ole onneksi raskaana, se on testattu, mutta jotenkin tämä liuska ehkä oli korkeampi hormoniarvoista tai jotakin :D
Ap hoi, oletko vielä lähettyvillä