Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies keräilee figuureja - meni maku...

Vierailija
21.05.2015 |

Kävin ekaa kertaa hänen kotonaan (27-vuotias mies) ja tulin sitten nähneeksi hänen lelukokoelmansa... Siihen paikkaan kuoli minun haluni ja himoni. En ymmärrä miksi aikuinen mies haalii sellaisia, ne oli vielä niin lasten lelujen näköisiäkin. Lisäksi seinillä oli jotain lapsellisia elokuvajulisteita?!

Kommentit (91)

Vierailija
41/91 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen vastaus on selkeä. Se 27-vuotias mies ei ollut mies vaan mieslapsi joka ei ole aikuistunut

Vierailija
42/91 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Se vaan on niin että jos ei itse ole tuollainen samantyyppinen niin on todella hankala hyväksyä mitään satojen,tuhansien figuurien keräilyä.Kukin taablaa tyylillään,mutta jos mies ei muutenkaan ollut mikään The One aplle niin ei tuo kyllä auta asiaa.....

Eräässä Aasian maassa jossa tuli asuttua oli kehittynyt tämäntyylinen kulttuuri,jossa aikuiset miehet (hyvin menestyksekkäätkin)keräilivät leluja.Siis saattoi asua siinä miljoona kämpässä ja yksi huone täynnä leluja.Juurensa johtaa maan kasvatuskulttuuriin,jossa lasten ei anneta aikuistua ja oman elämän aloittaminen tapahtuu yleensä vasta naimisiin mentäessä.Yliopistollakin oli ihan normaalia,että pehmoeläimiä roikkui niin poikien kuin tyttöjenkin repuissa(Suomessahan tämä on tyypillistä ala-asteella)

Minulla on kaveri jolla on autotalli täynnä avaamattomia lego pakkauksia. Ja ne ovat sijoitus hänelle. Muutamista pakkauksista maksettaisiin jo nyt ihan huikeita summia. Osa pakkauksista on kuitenkin liian "tavallisia" mutta paremmin nekin ovat arvossa nousseet kun pörssi keskimäärin. Oletko ihan varma etteivät ne figuurit ole sijoituskohteita?

On kyllä aika epävarma sijoituskohde, jos ei ole itse hankkinut legoja todella halvalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/91 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö keräilee?

Vierailija
44/91 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieskin saa harrastaa ja keräillä. tälläisen keräilijämiehen, pitää saada sitten joku miesluola, jonne laittaa figuuurit, jos muuttaa naisen kans yhteen.figuurit on ihan ok harrastus, parempi kuin joku alkoholin käyttö.

Vierailija
45/91 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh, mun lähes nelikymppinen mies keräilee myös eri tietokonepelisarjojen figuureita. On muitakin erikoisia kiinnostuksen kohteita. Itseäni aluksi kiehtoi hänessä juuri tuo tietynlainen lapsenomaisuus yhdistettynä selkeään huippuälykkyyteen. Nykyisin ajattelen että saattaa olla asperger-piirteinen kuten alallaan monet huiput, mutta aivan ihana mies silti. Minun vaan täytyy hoitaa sosiaaliset hommat, ne eivät ole miehen alaa.

Varmaan mielenkiintoinen mies sinulla. Jos perheestä haaveilet kannattaa miettiä kaksi kertaa, asperg kun tuppaa periytymään. Siitä on hauskuus kaukana kun teini ei itsenäisty, eikä osaa sosiaalisia taitoja. Opiskella voi vaikka yliopistossa matemaattisia aineita, mutta välipalan ottaminen jääkaapista tai opiskelupaikkaan julkisilla kulkeminen mahdotonta, ilman jokapäiväistä ohjeistusta. Ihmisten tervehtiminen tai kysyttäessä vastaaminen, mahdotonta.

Vierailija
46/91 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä keräilen leluja, vaikka olen N35+

Vierailija
47/91 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä keräilen leluja, vaikka olen N35+

Naislapsi :D

Vierailija
48/91 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Se vaan on niin että jos ei itse ole tuollainen samantyyppinen niin on todella hankala hyväksyä mitään satojen,tuhansien figuurien keräilyä.Kukin taablaa tyylillään,mutta jos mies ei muutenkaan ollut mikään The One aplle niin ei tuo kyllä auta asiaa.....

Eräässä Aasian maassa jossa tuli asuttua oli kehittynyt tämäntyylinen kulttuuri,jossa aikuiset miehet (hyvin menestyksekkäätkin)keräilivät leluja.Siis saattoi asua siinä miljoona kämpässä ja yksi huone täynnä leluja.Juurensa johtaa maan kasvatuskulttuuriin,jossa lasten ei anneta aikuistua ja oman elämän aloittaminen tapahtuu yleensä vasta naimisiin mentäessä.Yliopistollakin oli ihan normaalia,että pehmoeläimiä roikkui niin poikien kuin tyttöjenkin repuissa(Suomessahan tämä on tyypillistä ala-asteella)

Minulla on kaveri jolla on autotalli täynnä avaamattomia lego pakkauksia. Ja ne ovat sijoitus hänelle. Muutamista pakkauksista maksettaisiin jo nyt ihan huikeita summia. Osa pakkauksista on kuitenkin liian "tavallisia" mutta paremmin nekin ovat arvossa nousseet kun pörssi keskimäärin. Oletko ihan varma etteivät ne figuurit ole sijoituskohteita?

On kyllä aika epävarma sijoituskohde, jos ei ole itse hankkinut legoja todella halvalla.

Sen varmempaa sijoitusta ei voi oikein tehdä. Kun sinulla sattuu olemaan joku esim. vaan jonakin vuonna myyty Lego Star Wars paketti avaamattomana niin keräilijät maksavat siitä miltei mitä tahansa. Myös ns. tavalliset paketit joita ei ole pitkiin aikoihin edes tehty ainoastaan nousevat arvossaan.

Vierailija
49/91 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyykin käydä piilottaan omat figuurit

Sairauden piilottelu ei auta elämässä eteenpäin.

Myönnä ja hyväksy ongelmasi niin se on ensimmäinen askel parantumiseen

Vierailija
50/91 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nörtti miehet on parhaita!!

Vierailija
51/91 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sympaattinen harrastus. Ei minua haittaisi.

Vierailija
52/91 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sen sitten olisi pitänyt keräillä? Vai onko ketäily ja harrastukset ylipäätään kiellettyjä?

Vierailija
53/91 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisiköhän tänne palstalle saada joku pinnattu ketju, jossa lueteltaisiin sopivat harrastukset? Tarvittaessa erikseen miehille ja naisille. Sen verran usein mammoissa tuntuu herättävän pahennusta toisten ihmisten harrastukset, että olisi varmaan hyvä olla tällainen tietokanta kätevästi saatavilla, niin ei tarvitsisi joka kerta erikseen kertoa, mitä aikuisen ei sovi harrastaa.

Vierailija
54/91 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä näitä muovirojujen keräilyjä, varsinkin kun kyseessä on jotkut 2020-luvun Kiinassa massatuotetut turhakkeet. Sukupuolesta huolimatta. 

Vierailija
55/91 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kieltämättä tuo on turn off. Naisvastine olisi muumimukien keräily.

Tai Mariskoolien, kenkien tai tupperware-keittiövälineiden keräily.

Nainen saa keräillä mitä lystää mutta kun mies haluaa kerätä figuureja, leluja tai pokemon-kortteja niin se on ehdoton nou nou. 

Vierailija
56/91 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aasiassa saa miesapset ja naislapset olla sellaisia kuin ovat naimisiin menemiseen asti?

Hääyönäkö ne pehmo- ja muovilelut heivataan kaatopaikalle neitsyyden ja poikuuden menetyksen kanssa?

Vierailija
57/91 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se outoa, jos nämä figuurit ovat sisustuksen pääasia. Eli niitä on siis joka paikassa ja hallitsevat tilaa.

Ihan sama asia kuin aikuisella miehellä olisi jotain bändi- tai tyttöjulisteita seinät täynnä.

Vierailija
58/91 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä provo ap.  Tosi tyhmä.

Vierailija
59/91 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällanen on musta ihan hassu syy menettää kiinnostus jos muuten muka juttu toimi. Oikeastikko vääränlaiset koriste-esineet on nou nou? Jos hän olisi pitänyt nämä hyllyn sijaan kaapissa niin jatkuisiko juttu? Itse tykkään edelleen pokemonista ja toimistossa on LELUJA ja kaikenlaista oheishärpäkettä ja on niitä figurejakin. Ne on minusta ihania ja niitä katsellessa tulee hyvä mieli. Olen töissä finanssialalla ja aina teamssissä ihmisiä hymyilyttää mun taustalla olevat pehmolelut. 

N36

Vierailija
60/91 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ak ole naisena aika kapea katseinen. Kysynpähän vaan miksi figuurien keräily ei ole samassa arvossa kuin viinien, postimerkkien tai autojen keräily? 

Taas piti nostaa esiin 7 vuotta vanha juttu,miksi ?