Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi monet niistä, joilla on nelivetoauto, lähtevät liukkaalla kelillä selvästi näytöstyyliin liikkeelle liikennevaloista?

Vierailija
21.01.2022 |

Kun ovat siinä valoissa etummaisena. Useasti olen tämän huomannut, varsinkin kun on mieshenkilö ratissa, niin pitää näyttää että täältähän lähtee. Onko vähän lapsellista käytöstä ja näyttämistä. Hymyilyttää aina siellä takana ollessa.

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäähän sitä jotenkin itselleen perustella, miksi maksoi +5000 euroa siitä nelivedosta, jolla ei muuten tee mitään.

Pääsee mutkaista tietä pitkin kohteeseen nopeammin nelivedolla.

Vierailija
22/63 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäähän sitä jotenkin itselleen perustella, miksi maksoi +5000 euroa siitä nelivedosta, jolla ei muuten tee mitään.

Mistä tulee tämä päähänpinttymä joillain, että nelivedolla ei tee mitään?

Itse asiassa sillä tekee hyvinkin paljon ja se lisää auton käyttöominaisuuksia huomattavasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on "näytöstyyli"?

No sellainen, että itse jään omalla nelivedollani suurinpiirtein ihan paikalleni, kun tämä vati jo lukkojarruttaa seuraaviin valoihin.

Kukakohan tuossa vati on? Jos et liikkeelle pääse, niin auto ja kortti pois sinulta. Revitellä ei tarvitse mutta jotain pitäisi rivakasti tapahtua kun valot vaihtuu.

Vierailija
24/63 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lähteä voi reippaasti ja sutimatta, niin miksi ihmeessä ei lähtisi? Liukkaalla muutenkin pääsee valoista vähemmän autoja kerralla niin hyvä että edes kykenevät liikkuu. Sutikoot muut.

Vierailija
25/63 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa sillä tekee hyvinkin paljon ja se lisää auton käyttöominaisuuksia huomattavasti.

Joillain ihmisillä on niin olemattomat ajotaidot, että he eivät edes tiedä ajavatko etu, -taka vai nelivetoisella.

Vierailija
26/63 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytöstyylistä en tiedä, mutta jonon keulilla oleva auto määrittää sen, miten takana olevat pääsevät liikkeelle. Eli vastuu koko jonon liikkeelle lähdöstä on johtavalla autolla. 

Kenenkään auto ei hajoa siitä, että lähtee keulilta matkaan reippaasti. Olipa neliveto, etuveto tai takaveto. 

Vierailija
27/63 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johtuu siitä, että jos ei nelivetoa ole koskaan ajanut ei sen päälle ymmärrä. Silloin on tyytyväinen omaan 2- vetoiseen koslaansa, mitä se nyt sutii liikennevaloissa talvella, jämähtää pieneenkin hankeen, liiraa kesälläkin vesisateessa. Jää talvikelissä jyrkemmän pihatien alle parkkiin.

Vierailija
28/63 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tampereella vaan. Täällä saa olla vaikka millainen superauto valoissa niin reaktioaika on vajaa 10 sekuntia ja liikkeelle lähdetään etanan vauhdilla niillä rajoilla että tukehtuuko moottori.

Vierailija
29/63 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee sitä itse ihan etuvetoisellakin automaatilla lähdettyä aika ripeästi liikkeelle, koska se nyt vaan kuluttaa vähiten bensaa kiihdyttää ripeästi matkavauhtiin. Sutiihan se toisinaan hieman talvella, mutta silloin voi aavistuksen keventää kaasua.

Vierailija
30/63 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etenkin just näin keskitalvella kun teitä ei ole ehditty aurata.

Vierailija
31/63 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai jai jai kun tulee taas kohta kesä ja voi liikennevaloista lähettää prätkällä oikein kunnolla.

Sinne jää kaikki autoilijat ihailevasti katsomaan horisonttiin katoavaa teiden ritaria.

Vierailija
32/63 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se saattaa hurjalta näyttää kun lähden pienellä nelivetosuzukilla kaasu pohjassa :D

Vierailija
33/63 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikennevaloita pitää lähteä nopeasti jos on keulilla. Sitä useampi pääsee näin valoista läpi. Monesti näkee kun valo vaihtuu niin herätään jostain unelmista. Kun viimein päästään liikkeelle niin valoista ei pääse läpi kuin muutama auto.

Vierailija
34/63 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sinä näe edellä olevan auton kuskia kuin sielusi silmin. Siinä on niskatuki välissä.

Ei mun autossa edes näe takalasista läpi ollenkaan. Eikä se siellä neljännessä autossa muutenkaan tiedä, ajaako sitä ekaa autoa nainen vai mies. Kunhan kuvittelee.

Siinähän myhäilette, minä ajan just niinku ajan. Jos se on jonkun mielestä näytöstä, niin sehän on sitä vain sun pään sisällä. En minä ala hidastelemaan sen takia, että joku luulee mun esittävän jotain 🤷

Vierailija
35/63 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä eka kerta kun joku väittää, että liikennevaloissa pitää kursailla ja arpoa, lähteekö vai ei kun vihreä syttyy.

Vierailija
36/63 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon opettanut tyttärelleni, että valoista lähdetään lesosti talla pohjassa, niin miehet jää katsomaan, että mikä se oli.

Vierailija
37/63 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sinä näe edellä olevan auton kuskia kuin sielusi silmin. Siinä on niskatuki välissä.

Ei mun autossa edes näe takalasista läpi ollenkaan. Eikä se siellä neljännessä autossa muutenkaan tiedä, ajaako sitä ekaa autoa nainen vai mies. Kunhan kuvittelee.

Siinähän myhäilette, minä ajan just niinku ajan. Jos se on jonkun mielestä näytöstä, niin sehän on sitä vain sun pään sisällä. En minä ala hidastelemaan sen takia, että joku luulee mun esittävän jotain 🤷

Näin on. T. Niskatuki-Honda-nainen

Vierailija
38/63 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, varmaan joku oikeasti tuollaisia jaksaa vahdata..  Mutta joo, kyllä saisi useampikin autoilija lähteä valoista vähän reippaammin. Ärsyttävää se on, kun ryhdytään vasta siinä vihreän vaihtuessa sähläämään kytkimen ja vaihteiden kanssa ja katsellaan vielä ympärilleen, että "jokohan tästä pitäis lähteä.."

Vierailija
39/63 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hommata parempi itsetunto, jos toisten ajaminen tuntuu "muille äyttämiseltä".

Mulla on sellainen auto, että tyhmempikin ymmärtää sen olevan nopea. Ei mun tartte kellekään mitään näyttää, mutta yleensä poistun risteyksestä rivakasti ihan liikenteen sujuvuuden vuoksi. Että sinäkin ehtisit sillä samalla valolla.

Vierailija
40/63 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksveto, mutta haen silti valoissa maksimikiihtyvyyttä talvella kahdesta syystä: laiskalla ajolla menee EGR jumiin, ja toiseksi on helpompi ajaa kun on tuntuma kuinka liukas keli kulloinkin on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi viisi