Miksi monet niistä, joilla on nelivetoauto, lähtevät liukkaalla kelillä selvästi näytöstyyliin liikkeelle liikennevaloista?
Kun ovat siinä valoissa etummaisena. Useasti olen tämän huomannut, varsinkin kun on mieshenkilö ratissa, niin pitää näyttää että täältähän lähtee. Onko vähän lapsellista käytöstä ja näyttämistä. Hymyilyttää aina siellä takana ollessa.
Kommentit (63)
Kaikissa valoistalähtemisissä on kyse joko siitä, että on kiire, halutaan esitellä autoa tai ei vain osata ajaa hötkyilemättä. Näistä jotakin tai kaikkea.
Et sinä näe edellä olevan auton kuskia kuin sielusi silmin. Siinä on niskatuki välissä.
Vttuako minä liikennevaloissa käkkisin teidän etuvetoisten riisikuppien seurana? Valot vaihtuu niin minä liikun.
Ainakin Tampereella liikennevaloista lähdetään turhankin verkkaisesti (eli hitaasti) yleisesti ottaen. On täälläkin noita Audi/Bmw-wammaisia.
Vierailija kirjoitti:
Kaikissa valoistalähtemisissä on kyse joko siitä, että on kiire, halutaan esitellä autoa tai ei vain osata ajaa hötkyilemättä. Näistä jotakin tai kaikkea.
Mä lähden ripeästi koska ajattelen jonossa takanani olevienkin haluavan päästä liikkeelle. Ei vihreä valo ikuisesti kestä.
Ja näinhän se onkin ja ap röllikkä.
Mä lähden liikennevaloista aina reippaasti liikkeelle, autosta ja kelistä riippumatta. Kieltämättä ärsyttää kun suurin osa autoilijoista lähtee hissukseen ryömimällä kaikista valoista ja sit ihmetellään kun liikenne ruuhkautuu.
Minusta on ihan järkevää lähteä liikkeelle silleen reippaasti eikä jäädä kupeksimaan. Eri asia on jos hulluna ruovitellaan ja puikkelehditaan kaistalta toiselle.
Vierailija kirjoitti:
Mikäs näytös se sitten on kun liikkeelle lähdetään yhtä rivakasti kuin kuminauhalla hinatttava traktori?
Riippuu autoista. Aika monessa automaatti nelivedossa ei tarvitse paljoa kaasua painaa, kun ne lähtee kiihtymään ja nopeasti.
Joillain voi olla näyttämisen halua, mutta kyllähän noiden autojen "luonne" ja automatiikka on sellainen, että lähdetään rivakasti liikkelle.
Pitäähän sitä jotenkin itselleen perustella, miksi maksoi +5000 euroa siitä nelivedosta, jolla ei muuten tee mitään.
Mielummin tämmöinen, kuin joku mummo Tojota Variksellaan, joka saa ensimmäisen keltaisen kohdalla valojen vaihtuessa vilkun päälle, ja ekan vaihteen vasta silmään kun siellä tolpassa palaakin jo toiseen suuntaan se keltainen.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on "näytöstyyli"?
No sellainen, että itse jään omalla nelivedollani suurinpiirtein ihan paikalleni, kun tämä vati jo lukkojarruttaa seuraaviin valoihin.
Joku tamperelainen valoissakuppaaja tehny aloituksen :D
Minä olen sen auton takana vain tyytyväinen, että lähtevät reippaasti liikkelle. Niin teen itsekin ja näin ollen valoista ehtii useampi auto mennä.
Pysähtyykö ihmiset vielä liikennevaloihin herran vuotena 2022 😂 luuserit
Ero varmaan korostuu muiden suuressa varovasti liikkeelle. Nelivetoautolla lähtö liukkaallakaan ei juuri eroa kesäkelistä.
Vierailija kirjoitti:
Ero varmaan korostuu muiden suuressa varovasti liikkeelle. Nelivetoautolla lähtö liukkaallakaan ei juuri eroa kesäkelistä.
Sutiessa varovasti liikkeelle…
????
Lähtee miten lähtee ja automaattinelivedolla rivakasti. Ei sillä oikein pysty sutimaan, kun neliveto menee itsekseen päälle jos vetävä pyörä sutaisee.
T. Honda-nainen