Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi monet niistä, joilla on nelivetoauto, lähtevät liukkaalla kelillä selvästi näytöstyyliin liikkeelle liikennevaloista?

Vierailija
21.01.2022 |

Kun ovat siinä valoissa etummaisena. Useasti olen tämän huomannut, varsinkin kun on mieshenkilö ratissa, niin pitää näyttää että täältähän lähtee. Onko vähän lapsellista käytöstä ja näyttämistä. Hymyilyttää aina siellä takana ollessa.

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai jai jai kun tulee taas kohta kesä ja voi liikennevaloista lähettää prätkällä oikein kunnolla.

Sinne jää kaikki autoilijat ihailevasti katsomaan horisonttiin katoavaa teiden ritaria.

*Tirsk*. Vai ihailevasti.

On se kumma, miten jotkut aina luulevat, että heidän menopeliään muut kovin ihailevat. Minuun ei tee mikään menopeli vaikutusta. Vaikutuksen tekee se ihminen penkin ja ratin välissä, siis hänen luonteensa.

Vierailija
42/63 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pystys ajelee ilman nelivetoa talvella, menis surkeaksi rypemiseksi kun kukaan oikein jaksa aurailla mitään teitä täällä päin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se joka tokaisi, että nelivedolla ei tee mitään, niin aika tuubaa väittää.

Itse olen pari talvea viettänyt Itävallassa ja siellä Alppikylissä asuvilla, etenkin jos on tarvetta päästä syheröä ylöspäin, on lähes kaikilla autona neliveto. 

Siellä on ihan kiva päästä himaan ja sieltä pois kaikkina vuoden aikoina. Säästä riippumatta. Sen se neliveto hyvällä maavaralla varmistaa. 

Vierailija
44/63 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen sen auton takana vain tyytyväinen, että lähtevät reippaasti liikkelle. Niin teen itsekin ja näin ollen valoista ehtii useampi auto mennä. 

No tämä. Hauskaa, että joku voi stressaantua kun kerrankin Suomessa on SUJUVAA liikennettä. 😂😂😂 Eiku niin, olikohan tämän ärsytyksen aihe sittenkin se, kun niillä toisilla tosiaan on se nelikko eikä aplla.

Vierailija
45/63 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se saattaa hurjalta näyttää kun lähden pienellä nelivetosuzukilla kaasu pohjassa :D

Jes! Mullakin oli joskus tällainen. Paska kosla, mutta neliveto oli huippua. Sillä oli kiva lähteä liikennevaloista ja jättää hienomman autot sutimaan.

Vierailija
46/63 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai jai jai kun tulee taas kohta kesä ja voi liikennevaloista lähettää prätkällä oikein kunnolla.

Sinne jää kaikki autoilijat ihailevasti katsomaan horisonttiin katoavaa teiden ritaria.

*Tirsk*. Vai ihailevasti.

On se kumma, miten jotkut aina luulevat, että heidän menopeliään muut kovin ihailevat. Minuun ei tee mikään menopeli vaikutusta. Vaikutuksen tekee se ihminen penkin ja ratin välissä, siis hänen luonteensa.

No minä ainakin tykkään katsella autoja. :)

t. eri

Vierailija
47/63 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäähän sitä jotenkin itselleen perustella, miksi maksoi +5000 euroa siitä nelivedosta, jolla ei muuten tee mitään.

Ei mun auto maksanut yhtään euroa enempää nelivedolla.

Neliveto on suomessa ihan tarpeellinen, jos ajaa kaupungin ulkopuolellakin. Aina se lumiaura ei ehdi ensin paikalle.

Vierailija
48/63 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen pari talvea viettänyt Itävallassa ja siellä Alppikylissä asuvilla, etenkin jos on tarvetta päästä syheröä ylöspäin, on lähes kaikilla autona neliveto. 

Siellä on ihan kiva päästä himaan ja sieltä pois kaikkina vuoden aikoina. Säästä riippumatta. Sen se neliveto hyvällä maavaralla varmistaa. 

”Nelivedolla ei tee mitään”-kommentista tunnistat sen, joka ei ymmärrä autoista mitään. :D

Vierailija
49/63 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei tampereella vaan. Täällä saa olla vaikka millainen superauto valoissa niin reaktioaika on vajaa 10 sekuntia ja liikkeelle lähdetään etanan vauhdilla niillä rajoilla että tukehtuuko moottori.

Olen miettinyt että Tampereelta ei taida olla tullut koskaan yhtään voittoisaa kiihdytysajajaa. Niillä reflekseillä viereisen radan kaveri on jo varttimailin päässä pakkaamassa jarruvarjoa kun Tamperelainen saa vaihteen silmään ja alkaa miettiä liikkeellelähtöä.

Vierailija
50/63 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

”Nelivedolla ei tee mitään”-kommentista tunnistat sen, joka ei ymmärrä autoista mitään. :D

Eivätkä ole koskaan ajaneet nelivedolla.

Vierailija
51/63 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan, että jono vetää, siksi kiihdytin reippaasti valoista.

Vierailija
52/63 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivätkä ole koskaan ajaneet nelivedolla.

Sen huomaa ihan kesäkelilläkin tuon nelivedon

T:Subaruman

Vierailija
53/63 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap taitaa olla sellainen rekkojen kiilaaja ja niiden edessä lukkojarruttaja.

Vierailija
54/63 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istun ja odotan valojen vaihtumista heviä kuunnellen. Hitsi että tuntuu hyvältä lähteä liikkeelle ripeästi, kun kitarat ja moottori murisevat yhteen ääneen. Autostani tulee yksi soittimista. Eikö teistä sitäpaitsi tunnu mukavalta takamuksessa, kun autolla kiihdyttää?

N40

Vierailija
55/63 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

inun ielestän liikennealoista täytyykin varsinkin ensimmäisen auton lähteä rivaskasti liikkeelle. Tällöin vihreällä pääsee mahdollisimman moni auto risteyksen läpi. Meilläpäin on tänä talvena ollut paljon sellaisia kelejä, että mustassa jäässä olevien ajourien vieressä on tallaantunutta lunta. Vanhatkin kotimaista merkkiä olevat talvirenkaat pitävät tällä lumella huomattavasti paremmin kuin jäisissä urissa. Käytän tätä ominaisuutta usein hyväkseni ja siinä vanhankin miehen sielu lepää, kun vierestä ja takaa kuuluu bemarien pyörien raastavat sutimisäänet.

Vierailija
56/63 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäähän sitä jotenkin itselleen perustella, miksi maksoi +5000 euroa siitä nelivedosta, jolla ei muuten tee mitään.

Miksi luulet, ette nelivedolla tee mitään?

Meidän mökkitiellä jaa pöperöisellä jäätiellä ei tee millään muulla autolla mitään.🙄

Vierailija
57/63 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on "näytöstyyli"?

No sellainen, että itse jään omalla nelivedollani suurinpiirtein ihan paikalleni, kun tämä vati jo lukkojarruttaa seuraaviin valoihin.

Miksi sinä jäät kupeksimaan niihin valoihin tien tukoksi? Eikö reaktionopeus enää riitä? Vinkkinä, jos valo vaihtuu niin myös jonossa voi valmistautua liikkeelle lähtöön, ei tarvitse odottaa että edellä oleva liikkuu ja alkaa sitten arpoa oikeaa vaihdetta silmään..

Vierailija
58/63 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n auton keulan taisi jäädä antilagistani vähän nokea, kun on noin katkera.

Vierailija
59/63 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...tiedätkö miksi risteyksissä on talvisin usein todella möykkyistä? Havainnollista asiaa siten, että menet maton päälle ja yrität lähteä nopeasti liikkeellle juoksemaan, matto "rullaantuu" - samasta ilmiöstä on kun vajaavedot rullaa lumijäätä röpöliäiseksi sutien siiiihsiiihsiiih.

VTT tutki tätä ilmiötä eräässä selvityksessään ja lopputulema oli se, että jos olisi edes avustavasti lähdöissä kytkeytyvä neliveto, talvikelien risteysturvallisuus parantuisi huomattavasti kun pomputtavan röpö vähenisi radikaalisti. Bonuksena jouset ja iskarit eivät olisi niin kovilla kuin nykyään.

Ja kyllä, meillä ei ajeta enää vajaavedoilla. On nääs liitua millä piirtää ainakin sen (väh avusteisesti kytkeytyvän) nelivedon edestä, kun autoon niitä lisävarusteita listataan. Ja kun joskus on omistanut HJ 61:n kompressorilukoilla, niin tiedän myös mitä tarkoittaa oikea joka paikasta lukkiutuva neliveto vs nämä nykyajan sähköiset melkein-nelivedot.

Vierailija
60/63 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalta kohdaltanai uskon tämän johtuvan siitä että ne pelästyvät minua ja lähtevät siksi niin rivakasti...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi