Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruotsin ruokakaupoissa on selkeästi halvempaa kuin Suomessa

Vierailija
28.06.2023 |

Olin muutaman viikon lomalla Ruotsisssa ja kylläpä suu loksahti auki monen identtisen tuotteen kohdalla mitä Suomessakin myydään. Hintaeroa oli jopa 50 %, eikä tuotteet edes olleet missään alessa siellä, vaan ihan normaalihinta siellä.

Esimerkkeinä esim. nämä Santa Marian tex mex tuotteet ja monet jogurtit.
Tex mex tuotteet olivat jopa 100 % halvempia, eli yksi tulinen nacho dippkastike maksoi about 1,60 euroa, kun Suomessa hinta on reippaasti yli 3 euroa.
Aivan identtiset jogurtit olivat noin 60 senttiä, kun Suomessa ne ovat noin 1,20 euroa.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bensakin maksaa Ruotsissa tällä hetkellä noin 1,6 euroa litralta, kun taas Suomessa noin 2 euroa litralta.

Vierailija
2/51 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ihmettele yhtään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

100% halvempi olisi tosi kiva....

Vierailija
4/51 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko seurannut Ruotsin kruunun heikentymistä? Se selittää aika paljon, välillä puhutaan jo "roskavaluutasta".

Vierailija
5/51 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä tarkoitin siis sitä, että monia tuotteita sai kaksi samaan hintaan, mitä Suomessa saat yhden. Kyse aivan identtisistä tuotteista siis.

Huonosti muotoiltu.

Vierailija
6/51 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi McDonaldsiin meni 20 euroa ja täsmälleen samat tuotteet olis Suomessa maksanu noin 35 euroa.

Vierailija
7/51 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista mainitsemistasi tuotteista meillä syödään lähinnä jukurttia, ja sekin on perusjukurttia, mikähän sen hinta on?

Ja jotenkin mielummin maksan näitä suomalaisia hintoja suomalaisessa yhteiskuntarauhassa kuin olen jossain Etelä-Ruotsin hotspotissa...

Vierailija
8/51 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on kusetus päällä. Täällä otetaan reippaasti ylihintaa. LOPETTAKAA OSTAMINEN. Saavat näpeilleen ahneet kauppiaat. Minä en ainakaan maksa ylihintaa. Jos tuote ylihintainen se jää kauppaan. Olen muutenkin vähentänyt ostamista. On hyvä ajatella, että minun rahojani ette saa.

Vierailija
9/51 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnitin huomiota samaan.

Vierailija
10/51 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kruunu on nyt halpa

Vierailija
11/51 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsi ei olekaan vihreän siirtymän, resetin ja kansan köyhdyttämisen pilottimaa niin kuin Suomi.

Vierailija
12/51 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä tarkoitin siis sitä, että monia tuotteita sai kaksi samaan hintaan, mitä Suomessa saat yhden. Kyse aivan identtisistä tuotteista siis.

Huonosti muotoiltu.

Menehän takaisin peruskouluun.

Vierailija
13/51 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi pysäköintimaksut Tukholman ulkopuolella oli naurettavan halpoja, muissa kaupungeissa. Noin 1 euro per 1 tunti.

Toki paljon ilmaista pysäköintiä kiekossa kuten Suomessakin.

Vierailija
14/51 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ajaa Ruotsin puolelle ruokakauppaan jos asutte lähellä rajaa.

Vierailija
15/51 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsi ei ole päässyt Natoon. Euroon Ruotsi olisi aikoinaan kyllä päässyt heti alussa, mutta ei sitä halunnut. Noh, Ruotsi sentään voitti Euroviisut. Suomi pääsi Natoon, mutta Ruotsi voitti Euroviisut. Tässä kevään 2023 anti.

Vierailija
16/51 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on kusetus päällä. Täällä otetaan reippaasti ylihintaa. LOPETTAKAA OSTAMINEN. Saavat näpeilleen ahneet kauppiaat. Minä en ainakaan maksa ylihintaa. Jos tuote ylihintainen se jää kauppaan. Olen muutenkin vähentänyt ostamista. On hyvä ajatella, että minun rahojani ette saa.

Sinä vasta ahne olet. Roikut rahoissasi kiinni, ettei kukaan muu vaan hyötyisi niistä. 

Vierailija
17/51 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

upupup

Vierailija
18/51 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruotsi ei olekaan vihreän siirtymän, resetin ja kansan köyhdyttämisen pilottimaa niin kuin Suomi.

Veden hinta tulee nousemaan reilusti Ekonomisti näkee yhtäläisyyksiä sähkön hintaan

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2aea2b95-e884-47b2-97e3-697d07ec2fba

Vierailija
19/51 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ruotsalaisille, valuutta on aika alamaissa. Eurolla saa toki halvemmalla, kun kurssi on hyvä.

Vierailija
20/51 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noista mainitsemistasi tuotteista meillä syödään lähinnä jukurttia, ja sekin on perusjukurttia, mikähän sen hinta on?

Ja jotenkin mielummin maksan näitä suomalaisia hintoja suomalaisessa yhteiskuntarauhassa kuin olen jossain Etelä-Ruotsin hotspotissa...

Suomessa jaksetaan aina muistuttaa muutamasta lieveilmiöstä. Tosiasiassa ruotsi on kuitenkin se ns. hyvinvointiyhteiskunta joka Suomikin niin kovasti haluaisi olla, mutta ei päästä lähellekään. Velaksi on koettu roikkua piireissä viimeiset vuosikymmenet huonolla tuloksella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän