Ventovieras mies tervehtii kadulla. Mitä ajattelette siitä? Ulkomaillahan se olisi normaalia
Suomessa ei niinkään. Minulle kävi juuri noin ja ajattelin, että kyseessä on kohtelias henkilö, joka tervehtii aina vastaantulijoita. En ajatellut esim. että hän olisi mitenkään tyhmä tai sekopää. Ihan tavallinen herrashenkilö oli.
Miten te reagoitte, jos joku ventovieras tervehtii Suomessa?
Kommentit (42)
Kyllähän näitä joskus on tullut vastaan. Itse morottelen vaan reippaasti takaisin. :D
Vietän paljon aikaa Ruotsissa ja Norjassa.
Kun kuljetaan muualla kuin vilkkaassa keskustassa, tervehditään hymyillen aina vastaantulijaa. Vaikka olisi vieras. Tapa tarttui ja tein samoin mutta puolitutulle Suomessa (kylläkin junttikylällä) . Sain osakseni pitkät tuijotukset O_O
Toivottavasti ei menettänyt yöunia.
Ymmärsin samalla että
"Ainiin, muista missä olet eläkä käyttäydy liian hyvin"
Vierailija kirjoitti:
-Varmaan joku entisiä oppilaitani. Onpa mukavaa, kun tervehtii.
Olen 70-vuotias enkä tunne enää aikuisiksi kasvaneita oppilaitani. Heitä on tuhansia. Olin 40 vuotta opettajana isossa koulussa.
Hatun nosto sinulle! Teitpä pitkän uran opettajana. Varmasti todella suuri määrä oppilaita mahtuu noihin vuosiin.
Minua tuli kadulla vastaantullut mies iloisesti halaamaan, luuli siskokseni. Selvisi vasta jälkeenpäin
Mietin että mistä tunnen hänet? Oletan että olen itse unohtanut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Varmaan joku entisiä oppilaitani. Onpa mukavaa, kun tervehtii.
Olen 70-vuotias enkä tunne enää aikuisiksi kasvaneita oppilaitani. Heitä on tuhansia. Olin 40 vuotta opettajana isossa koulussa.
Hatun nosto sinulle! Teitpä pitkän uran opettajana. Varmasti todella suuri määrä oppilaita mahtuu noihin vuosiin.[/quote
Pitkä ura: 23-vuotiaasta 63-vuotiaaksi, kaksi lyhyttä äitiyslomaa 1980-luvulla. Nautin työstäni, vaikka lopussa olin kyllä todella väsynyt jo ja sairaskin. Kaksi ensimmäistä eläkevuotta nukuin aivan valtavasti. Oppilaita on ikävä, joihinkin kiintyi kovastikin, erityisesti niihin erityisiin.
Ai missä ulkomailla se ois normaalia?
Olen ajatellut, että mua luullaan joksikin toiseksi henkilöksi. Tosin olen myös tehnyt työtä opettajana ja opiskelijoita oli niin paljon, etten edes nimiään kyennyt oppimaan (joillakin kursseilla 70-100 opiskelijaa).
Kiva juttu on kyllä se, että läheisen päiväkodin lapset vilkuttavat aidan takaa, kun menen bussipysäkille. Arvelen, että olen tervehtinyt jotakuta minua ensin tervehtinyttä naapurin lasta (en erota heitä toisistaan) ja nyt musta on tullut sellainen täti, jolle vilkutellaan.
Parempi kurvata muuta reittiä kohta, ettei kuvitella jotain pahoja aikeita.
Kerra ostarin pihalla yksi mies tervehti kohteliaasti. Vastasin kyllä, mutta olin varmaan hämmentyneen näköinen.
Hän tuli luokseni ja sanoi tuoneensa minut yöllä taksilla kotiin.
Olin todellakin tullut töistä aamuyöllä, enkä kiinittänyt kaveriin mitään huomiota.
Sitten hän vielä kysyi, oliko Mikko(poikani) nukkunut niin,ettei kuullut tuloani?
Näytin vielä hämmästyneemmältä.
Taksikuski oli poikani kaverin isä, joka oli joskys nähnyt minut poikani kanssa jossain.
Vierailija kirjoitti:
Tuijotan tervehtijää hetken ja sitten katse äkkiä pois. Mietin mistä on kyse, onko jokin taka-ajatus esim. lompakon ryöstö vai hyväntahtoinen tervehtijä.
Mielestäsi tervehtiminen ei voi olla vain tervehtimistä ilman taka-ajatuksia?
Vierailija kirjoitti:
Kerra ostarin pihalla yksi mies tervehti kohteliaasti. Vastasin kyllä, mutta olin varmaan hämmentyneen näköinen.
Hän tuli luokseni ja sanoi tuoneensa minut yöllä taksilla kotiin.
Olin todellakin tullut töistä aamuyöllä, enkä kiinittänyt kaveriin mitään huomiota.
Sitten hän vielä kysyi, oliko Mikko(poikani) nukkunut niin,ettei kuullut tuloani?
Näytin vielä hämmästyneemmältä.
Taksikuski oli poikani kaverin isä, joka oli joskys nähnyt minut poikani kanssa jossain.
Ja sinä uskoit. Oikeesti se kyylää ovenraosta teille sisään ja lennättää dronea ikkunan takana juuri kun masturboit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuijotan tervehtijää hetken ja sitten katse äkkiä pois. Mietin mistä on kyse, onko jokin taka-ajatus esim. lompakon ryöstö vai hyväntahtoinen tervehtijä.
Mielestäsi tervehtiminen ei voi olla vain tervehtimistä ilman taka-ajatuksia?
Voi. Mutta isossa kaupungissa joutuu olemaan varuillaan joskus. Mietin miksi tulija tervehtii, paitsi taloyhtiön pihassa.
Minä toisinaan tervehdin ventovieraita ja he minua, silloin kun se tuntuu luontevalta. Iällä ei ole merkitystä. Näin käy vain miesten kanssa. Naisia en katso lainkaan, jotta eivät luule minun ahdistelevan seksuaalisesti. Olen hetero nainen, ja koen miehet ystävällisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut mikään ulkomaalainen, vaan tosi tavallinen suomalainen mies, jolla taisi olla peräti hattu päässä. ap
Sitten oli mun eksä. Juokse, se on naisjahdissa etsimässä uutta siivoojaa. Sillä on niitä mun jälkeen jo ainakin 2 viidessä vuodessa.
Törkeää käytöstä! Osta pippurisumute ja anna hyypiölle kaasua jos vielä näet jossain.
Minä tervehdin kaikkia, joiden olemus on miellyttävä, jos katse kohtaa eikä tunnelma ole liian kiireinen. Tervehtiminen on vain sellainen kevyt hiljainen nyökkäys.
Kaupassa en katso ketään silmiin, lopetin sen kun osa ihmisistä rupesi käyttämään maskia; he saattavat olla luonteeltaan fanaattisia.
En näe asiassa mitään outoa, tapahtuu useinkin.
Sen sijaan olisi outoa ja epäkohteliasta, jos ventovieras alkaisi tivaamaan tai vaatimaan jotain.
Ap, kerro toki mitä tapahtui. Reagointihan on tilannekohtaista.
Kysyikö reittiä, halusiko kertoa Jeesuksesta vai lateliko setämiestörkyä siitä, miten "hän osaa pimpittää niin ettei satu lainkaan", kuten ystävälleni kävi Töölön kirjastossa.
Vierailija kirjoitti:
Vietän paljon aikaa Ruotsissa ja Norjassa.
Kun kuljetaan muualla kuin vilkkaassa keskustassa, tervehditään hymyillen aina vastaantulijaa. Vaikka olisi vieras. Tapa tarttui ja tein samoin mutta puolitutulle Suomessa (kylläkin junttikylällä) . Sain osakseni pitkät tuijotukset O_O
Toivottavasti ei menettänyt yöunia.
Ymmärsin samalla että
"Ainiin, muista missä olet eläkä käyttäydy liian hyvin"
Mulla sama, olen siirtolainen. Vaikea luopua iloisuudesta, kun kohtaa ihmisiä.
subneiti puhuttelee omistajaansa Herraksi!