Ventovieras mies tervehtii kadulla. Mitä ajattelette siitä? Ulkomaillahan se olisi normaalia
Suomessa ei niinkään. Minulle kävi juuri noin ja ajattelin, että kyseessä on kohtelias henkilö, joka tervehtii aina vastaantulijoita. En ajatellut esim. että hän olisi mitenkään tyhmä tai sekopää. Ihan tavallinen herrashenkilö oli.
Miten te reagoitte, jos joku ventovieras tervehtii Suomessa?
Kommentit (42)
Mun ensimmäinen (ja todennäköisesti oikeaan osunut) ajatus olisi, että hän sekoitti minut johonkin toiseen.
no jos joku ventovieras tervehtii kadulla niin se on kerjäläinen tai joku muu rikollinen
"Hello, I love you, me must marry inshallah" ei ole tervehdys.
Tervehdin takaisin enkä jää miettimään. On tapahtunut silloin tällöin H.gissä.
Ei ollut mikään ulkomaalainen, vaan tosi tavallinen suomalainen mies, jolla taisi olla peräti hattu päässä. ap
Kaupungin kadulla se olisi outoa, mutta pienellä paikkakunnalla jos tulee kävelijä vastaan vaikka metsässä, kyllä silloin tulee tervehdittyä.
Jos kantis, rikosilmo heti. Jos kultamunamusseli, menet naimisiin tai olet rasssissstiiii.
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut mikään ulkomaalainen, vaan tosi tavallinen suomalainen mies, jolla taisi olla peräti hattu päässä. ap
Tee rikosilmoitus.
Vierailija kirjoitti:
Oikeuteen se sika
Tervehdin takaisin.Se on kohteliasta. Tiedä vaikka tavattu jossain?
jos joku Herra haluaa tervehtiä minua, niiata niksautan kiitollisena
t.neiti
-Varmaan joku entisiä oppilaitani. Onpa mukavaa, kun tervehtii.
Olen 70-vuotias enkä tunne enää aikuisiksi kasvaneita oppilaitani. Heitä on tuhansia. Olin 40 vuotta opettajana isossa koulussa.
Vierailija kirjoitti:
t.neiti
Että oikein Herra!
Vierailija kirjoitti:
Kaupungin kadulla se olisi outoa, mutta pienellä paikkakunnalla jos tulee kävelijä vastaan vaikka metsässä, kyllä silloin tulee tervehdittyä.
Kaupungin vilinässäkään se ei ole outoa.
Voi olla että tervehtii minun takana olevaa, sekoittaa minut toiseen, olen itse unohtanut tavanneeni hänet tms. Itse tervehdin tuntemattomia kotitalon pihassa, rapussa, mökkitiellä, lenkkipoluilla, metsäteillä yms.
Vierailija kirjoitti:
t.neiti
Tarkoittanet herra.
Ajattelisin, että on sekoittanut minut toiseen.
Yleisesti ottaen, mitä vähemmän ihmisiä, sitä luontevaa on mielestäni tervehtiminen. Jos menen vaikka festareille, en odota kenenkään muun kuin tuttujeni tervehtivän. Mutta jos menen hissiin, on mielestäni ihan kohteliasta tervehtiä samaan kyytiin tulevia.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelisin, että on sekoittanut minut toiseen.
Yleisesti ottaen, mitä vähemmän ihmisiä, sitä luontevaa on mielestäni tervehtiminen. Jos menen vaikka festareille, en odota kenenkään muun kuin tuttujeni tervehtivän. Mutta jos menen hissiin, on mielestäni ihan kohteliasta tervehtiä samaan kyytiin tulevia.
Hassu mielleyhtymä ihmisestä, joka menee hissiin. Hissin ovet avautuvat ja se on täynnä ihmisiä. Henkilö tervehtii ensin jokaista ja astuu sitten hissiin.
Tuijotan tervehtijää hetken ja sitten katse äkkiä pois. Mietin mistä on kyse, onko jokin taka-ajatus esim. lompakon ryöstö vai hyväntahtoinen tervehtijä.
Suomessa tuo tulkitaan raiskausyritykseksi.
Paitsi jos tervehtijä on kekkeruussi.