Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi te vuokra-asujat muutatte niin usein?

Vierailija
21.05.2015 |

Tuntuu että vähintään 2-3v vuokralla asujat yleensä muuttavat. Miksi muutatte niin usein?

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen kodin pitää olla kodin tuntuinen. Aikaisempaan asuntoon kun muutimme niin tuli heti olo ettei se ole koti mulle. Jotain puuttui ja seutu myös vaikutti.

nyt asun siinä missä mun koti on ja jos tästä tarvitsee tulevaisuudessa pienempään vaihtaa niin haluan samaan taloyhtiöön. Täällä vaan on mun koti.

vuokralla kun asuu niin ei voi hirveästi vaikuttaa asuntoon mitä tarjotaan. Sitä varten talon ostajatkin käyvät yleensä katsomassa useamman asunnon ja tarjoaa vasta sitten kun asunto tuntuu hyvältä. Ehkäpä siltä kodilta.

Vierailija
42/48 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 17:09"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 17:06"]

Minusta on vain ihanaa muuttaa! Se uuden kodin laittaminen ja uusin paikkoihin tutustuminen on mielestäni ihanaa. En voi yhtään taas itse ymmärtää ihmisiä ketkä on asunut koko elämänsä samassa paikassa.

[/quote]

Etkö sinä sitten kiinny siihen kotiin? Itse en voisi kuvitellakaan muuttavani, tosin en asu vuokralla.
[/quote]
En kiinny. Joihinkin tavaroihini olen kiintynyt mutta en asuntoon. Näin meitä vain on erilaisia ihmisiä. Minä tosin olen lapsesta saakka tykännyt muuttamisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei me kovin usein muuteta. Ollaan asuttu tässä samassa vuokra-asunnossa vuodesta 1986.

Vierailija
44/48 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni asuu vuokralla siksi, että elämäntilanne on sellainen, että ei ole järkevää tai mahdollista asua pitkään yhdessä paikassa tai ainakaan ei ole varmuutta. Eli kysymyksesi oli väärin päin: moni asuu vuokralla, siksi, että tarve muutolle on todennäköisesti tulossa lähivuosina. Muuton helppous myös saa ihmiaet helpommin valitsemaan juuri nyt tarpeeseen sopivan asunnon. Ei kannata vuokrata 100 neliön asuntoa, jos nyt riittää kaksio, vaikka tiedossa olisi, että viiden vuoden kuluessa lapset tarvitsevat oman huoneen. Jos työpaikka löytyy 100 km päästä, moni ei halua myysä taloaan, mutta vuokra-asujan on helpompi vaihtaa lähemmäs ja säästyä työmatkoilta. Siksi vuokralaiset muuttavat.

Vierailija
45/48 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehdellaan naapureille, että ostettiin oma kämppä.

Vierailija
46/48 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutan aina, kun vuokraa korotetaan, ellei asuntoa rempata "vastineeksi" :)

Vierailija
47/48 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pakko muuttaa pois tästä vuoden päästä kun valmistumisesta.

Vierailija
48/48 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskivertoasunnossa (siis omistuasunnossa) asukkaat vaihtuvat 7 vuoden välein. Me ollaan asuttu nyt samassa asunnossa 5,5 vuotta ja ei olla muuttamassa, joten ihan kaikki vuokralla asuvat eivät vaihda kovin usein asuntoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän