Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi te vuokra-asujat muutatte niin usein?

Vierailija
21.05.2015 |

Tuntuu että vähintään 2-3v vuokralla asujat yleensä muuttavat. Miksi muutatte niin usein?

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttinen nyt vain sattuu olemaan hauskaa

Vierailija
22/48 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyt muutoille: 1. liian pieni asunto ja huono alue, 2. Muutto miehen kanssa yhteen, 3. Muutto hienompaa ja viihtyisämpään asuntoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi muutin, kun lähipiirissä oli opiskelija, joka tarvitsi asuntoa ja entinen asuntoni oli lähellä kouluaan. Järkkäsin entisen asuntoni hänelle. En saanut kaksiota, joten nyt etsin kaksiota. Omistusasuntoa en tästä kaupungista varmaan koskaan osta. Asun täällä vain sen mitä olen töissä, sitten muutan kotiin. 

Vierailija
24/48 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunto 1 - muutin koska oli liian pieni (yksiö, sain lapsen).
Asunto 2 - muutin koska ei ollut toimiva talomuoto (kerrotalo, ei hissiä, meillä koiria jne.).
Asunto 3 - muutin koska oli hometta.
Asunto 4 - tässä kaikki muu on hyvin mutta on hieman liian kallis ja tulevaisuudessa myös liian pieni, kun lapsi kasvaa ja tarvitsee oman huoneen. Tämä oli jo tiedossa, mutta aiemmin ei ollut varaa vuokrata isompaa.

Eli tuossa 4 muuttoa 6 vuoden sisään, viides muutto tulossa parin vuoden sisään.

Vierailija
25/48 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska voi muuttaa. Tässä kaupungissa (vuodesta 2009) olen asunut 7 eri asunnossa. Olen muuttanut eron vuoksi, isomman asunnon halutessani ja yhteen muuttaessamme. Nyt viimeinkin löydettiin miehen kanssa ihana rivarikolmio, missä asutaan varmaan kyllä vain muutama vuosi. Säästetään omaan asuntoon niin siksi vuokralla :)

Vierailija
26/48 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin 4v yksiössä, kyllästyin ja sitten muutin kaksioon. Tässä asunut myös 4 vuotta. Ei ole aikeita muuttaa pois kun on niin hyvä asunto eikä ole lapsia ym. Moni varmaan muuttaa opiskelujen, puolison tai työn perässä ja jos naapurusto ei miellytä. Moni ottaa uudelta paikkakunnalta/alueelta ekan asunnon minkä saa ja myöhemmin/pian muuttaa sitten parempaan jahka löytyy. Osa on myös levottomia sieluja ja sillat palaa takana. Yksi kaveri esim muuttaa n. 3 kertaa vuodessa. Pari vuotta kai pisimmillään pysynyt samassa asunnossa eikä paikkakunnan vaihdokset ole harvinaisia.

Vierailija
27/48 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttaminen on helppoa, asunnosta pääsee erilleen muutamassa minuutissa, ja uuden asunnon löytäminen on harvoin ollut kovin vaikeaa. Itse olen muuttanut töiden ja opintojen perässä, ja kerran koska asunnosta löytyi vakava kosteusvaurio. Jos olisin omistanut asunnon, niin eipä siitä olisi lähdetty mihinkään, ei tuollaista homepommia vaan saa kaupaksi, joten vastaavassa tilanteessa, missä vuokralainen voi vaan muuttaa, omistusasujalla ei ole sitä vaihtoehtoa.

Minäkään en kiinny seiniin enkä asuntoon tai tavaraan, ihmisiin kiinnyn kyllä. Muuttamisesta en niin hirväesti välitä, mut on siinä omat hyvät puolensa, jotenkin se paikkakunnan tai asunnon vaihtaminen aina virkistää, asioihin saa vähän uusia näkökulmia kun ne omat urautuneet tavat menee uusiksi. Ja on kiva tavata uusia ihmisiä.

Nykyään olen tuore omistusasuja. Mietin tässä yksi ilta, että tässä me asutaan nyt ainakin kaksi vuotta eikä lähdetä mihinkään, ja tajusin et suurin osa tässä ympärillä on asunut asunnossaan kymmeniä vuosia ja mekin asutaan varmaan monta vuotta. Minusta se tuntui jotenkin kamalalta ajatukselta, samoin miehestä, joka haaveilee siitä että kun lapset on käyneet koulunsa rauhassa, lähdetään täältä ihan jonnekin muualle, vaikka vaan vaihtelun vuoksi.

Vierailija
28/48 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeluaikana asuin vuokralla Hoasin asunnoissa, joissa on rajoitettu asumisaika. Sitten asuttiin miehen kanssa kaksistaan ja säästettiin omaan asuntoon. Nyt ollaan muuttamassa sinne. Moni opiskelukaveri on myös muuttanut, valmistumisen jälkeen, avioiduttuaan, vaihtoon lähdettyään, solusta yksiöön, solusta kaverin kanssa kimppakämppään, onhan noita. Kun elämä ei ole vakiintunut, tulee helposti muuttoja.

Vierailija
29/48 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se muuttaminen on niin iso asia joillekin (siis usein niille jotka eivät muuta)? Ihmisiin on helppo pitää yhteyttä nykyään vaikka ei asuisikaan niin lähellä, ja loppujen lopuksi sillä nyt ei ihan hirveästi ole väliä, missä asuu, jos pääsee kulkemaan omalla autolla tai julkisilla. 

Vierailija
30/48 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa uusi naapureita, vanhat naamat kyllästyttää.

Vierailija
31/48 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian isot vuokranostot. Ja usein aluksi joutuu ottamaan huonon asunnon ja sitten tulee muutettua, kun on tarjolla kivempi. Naapurustostakaan ei voi ikinä olla ihan varma ennen kuin on asunut paikassa jo jonkin aikaa, voi olla, että sieltä paljastuu ikävä yllätys ja sen takia tulee kiire etsiä uutta.

Vierailija
32/48 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska on helppo lähteä, niin voi.

Vierailija
33/48 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut nykyisessä asunnossa 9v. Muutimme tähän kun tuli tarve isommalle asunnolle. Seuraavaksi on taas edessä muutto pienempään 5-6 vuoden kuluttua.

Vierailija
34/48 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokrannostot, tai naapurit, joita ei vaan voi valita.. joskus yllättävät remontit tai muut saa muuttamaan pois

Vierailija
35/48 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häätöä pukkaa siihen tahtiin :)

Vierailija
36/48 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin monilla tietämilläni useinmuuttajilla, on paljon ongelmia . Muuttamalla paikasta toiseen ajattelevat ehkä uudessa paikassa alkavan uuden elämän kokonaan.

Vierailija
37/48 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaan vaihtelua

Vierailija
38/48 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on vain ihanaa muuttaa! Se uuden kodin laittaminen ja uusin paikkoihin tutustuminen on mielestäni ihanaa. En voi yhtään taas itse ymmärtää ihmisiä ketkä on asunut koko elämänsä samassa paikassa.

Vierailija
39/48 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, 19 vuotta olen asunut samassa asunnossa. Ehkä muutaman vuoden päästä muutan, jos maltan hyvästä asunnosta lähteä.

Vierailija
40/48 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 17:06"]

Minusta on vain ihanaa muuttaa! Se uuden kodin laittaminen ja uusin paikkoihin tutustuminen on mielestäni ihanaa. En voi yhtään taas itse ymmärtää ihmisiä ketkä on asunut koko elämänsä samassa paikassa.

[/quote]

Etkö sinä sitten kiinny siihen kotiin? Itse en voisi kuvitellakaan muuttavani, tosin en asu vuokralla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yksi