Onko sinulla tai lapsellasi suvussa kulkeva nimi etunimissänne?
Tämä käytäntö on ollut yleistä ennen, kuten se, että lapsi nimettiin syntymäpäivänsä nimipäiviä viettävien mukaan.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Milloinkohan tää "ennen" on mahtanut olla, kun mä oon vm-70 ja en tiedä tuollaisia yhtään tapausta.
Omassa sukupuussani ainakin toistuvat sanat nimet. Joissain haaroissa on sukututkimuksessa päästy 1600-luvulle asti.
1.etunimeni on ollut suvullani suoraan isänlinjassa käytössä pitkään. Eka nimenkantaja kuoli 1680.
En käytä sitä kutsumanimenä koska isälläni se oli kutsumannimenä.
Vierailija kirjoitti:
Milloinkohan tää "ennen" on mahtanut olla, kun mä oon vm-70 ja en tiedä tuollaisia yhtään tapausta.
Ennen nimipäiviä käytettiin pyhimyskalenteria.
Vierailija kirjoitti:
Kysymyksen asettelu antaa ymmärtää, että kaikilla ihmisillä on kaksi lasta.
Minulla on kolme. Miten vastaan kysymykseen kummallakin/ei kummallakaan?
No ei ole kellään tuollaisia typeryyksiä. Suvuissa on niin tyhmiä nimiä, ettei niitä kannata ruveta kertaamaan.
Jos pitää paikkansa sekä sinun että lapsesi kohdalla, vastaat molemmilla. Jos ei pidä paikkaansa sinun eikä lapsesi kohdalla, vastaat ei kummallakaan.
Maria om varmaan joka ikisessä suvussa
Mun sukupolvella ei ole (s. 1960-1970 -luvuilla), mun lapsen sukupolvella (2000-l vaihde) on monella mun isoäidin nimi toisena tai ekana. Ja joo, meidän suvussa lapset on jo pitkään tehty vasta 30+ iässä.
E ole meillä mutta siskontytön 5 lapsella on toiset nimet jonkun sukulaisen nimi ja alkavat E kirjaimella.
Minä vm-71 ja tiedän syntymäpäivänään nimettyjä. Ja nämä nimetyt syntyny 80- luvulla.