Onko sinulla tai lapsellasi suvussa kulkeva nimi etunimissänne?
Tämä käytäntö on ollut yleistä ennen, kuten se, että lapsi nimettiin syntymäpäivänsä nimipäiviä viettävien mukaan.
Kommentit (38)
Kummallakaan meistä ei ole, äitini päätti että hän ei halua jatkaa sitä perinnettä joten ei antanut minulle nimeä joka on kulkenut suvussa ja minäkin päätin olla jatkamatta. Lapsi(13v) on joskus miettinyt että jos hän joskus saa lapsia niin saattaa jatkaa sitä perinnettä taas.
Ainokaisellani on "oma" nimi ja toinen on hyvän ystäväni mukaan.
Etunimi on kaunis merkitykseltään ja ihan klassinen suomalainen nimi.
Suvussa on mummojen ja pappojen mukaan nimettyjä, mutta en jatkanut sitä, hyvä kun miehen kanssa päästiin tästäkin nimestä sopuun.
Mulla on sama toinen nimi kuin mun papan äidillä ja siskolla. Annoin omalle lapselle sen kolmanneksi nimeksi, toinen nimi on isänsä mummon nimi. Aika näyttää antaako oma tytär omalleen niistä kumpaakaan, jos joskus saa tytön.
Kysymyksen asettelu antaa ymmärtää, että kaikilla ihmisillä on kaksi lasta.
Minulla on kolme. Miten vastaan kysymykseen kummallakin/ei kummallakaan?
No ei ole kellään tuollaisia typeryyksiä. Suvuissa on niin tyhmiä nimiä, ettei niitä kannata ruveta kertaamaan.
Ei ole, muttas sukulaisnainen päätti nimetä oman tyttärensä itsensä mukaan (samat etunimet kummallakin).
Nimesin yhden lemmikkitorakoistani isäni mukaan.
Mun ensimmäinen nimi on äidin mummin toinen nimi ja mun lapsella isän äidin isän molemmat nimet mutta eri järjestyksessä. Lapsen isällä yhdistelmä nimi jonka jälkimmäinen nimi isän isän etunimi.
Puolet äitini suvusta on näitä Anne Johanna/Antti Juhani yleisnimiä. Toinen puoli on Uniikki Lumihiutale nimistöä. Omani ja lapsen kuuluvat enemmän jälkimmäisiin. Tosin molemmat etunimeni päätyivät toisellekin lapselle suvussa kun olin nuori, mutta ei siitä taida sukuun perintönimeä silti olla tulossa.
Isän puolella kaikki ovat kalenterin yleisnimiä, sukunimi heillä on se joka on aiheuttanut tietyn alueen ulkopuolella ongelmia, on (keksitty esimerkki) mallia Kouvunen ja sehän kuullaan ja jopa luetaan Koivusena.
Lapselle tuli vahingossa sama nimi kuin ensimmäisellä nimeltä tunnetulla esi-isällä. Tämä paljastui vasta myöhemmin. Sisarukseni ovat antaneet lapsilleen tarkoituksellisesti suvussa pitkään kulkeneita nimiä.
Toinen etunimeni on sama kuin äidin puoleisen isoäidin etunimi. Myös veljilläni on vähintään 1 nimi, joka on aikaisemmin ollut aikaisemmin miespuoleisella sukulaisella.
Vierailija kirjoitti:
No ei ole kellään tuollaisia typeryyksiä. Suvuissa on niin tyhmiä nimiä, ettei niitä kannata ruveta kertaamaan.
Molemmat = itse ja lapsi
Ei kummallakaan= ei itsellä eikä lapsella
Riippumaton lasten lukumäärästä.
Vierailija kirjoitti:
Ketjun vitsiniekka.
Minulla on sama nimi kuin isäni äidillä, isän isänäidillä ja isän isänisän äidillä. En tiedä mistä ne aina tämännimisiä naisia löysikään sukuun, vaikka yleinen nimi onkin.
Vierailija kirjoitti:
Kumpaa vihaat enemmän isääsi vai torakkaa?
Kuvitteletko oikeasti olevasi hauska?
Vierailija kirjoitti:
Se luetun ymmärtäminen on kovaa valuuttaa.
Kutsumanimi on minulle annettu. Toinen nimeni tulee tädiltä ja kolmas äidin äidiltä, jonka mukaan myös äitini on saanut toisen nimensä.
Kai johtuu siitä, että olen esikoinen.
Jatkan vielä
1. poikapuolisella lapsenlapsella on myös sama 2. nimi kuin enollaan ja isänsä 2. nimi kolmantena nimenä