2kk etäsuhdetta takana, mies vituttaa
kaipaan nyt pahoin lohdullista vertaistukea, sanokaa että tästä selviää eikä ole merkki suhteen hajoamisesta!! olen siis puoli vuotta työkomennuksella ulkomailla, pari kk nyt takana ja mies alkaa päivä päivältä olemaan vaan "riippakivi", ts ärsyttävä. En jaksa tekstailla, en jaksa skypettää, ja ennen lähtöä meillä meni niin loistavasti (seurustelua takana 4 1/2v)... Kaiken lisäksi hänellä on itsellään nyt vähän rankempi vaihe oman opiskelun kanssa ja tuntuu että olen välillä vain joku roskis mihin hän tyhjentää pahaa mieltään, vaikkei tosiaan näin ole, mutta kai tää kosketuksen ja oikean kohtaamisen puute nostattaa nuokin negatiiviset asiat kohtuuttoman suuriksi. Jäljellä siis vielä 4kk, kai tästä selviää vielä takaisin tullessa? Onko täällä ketään samankokenutta joka vois sanoa että nää on ihan "normaaleja" tuntemuksia... :(?
Kommentit (13)
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 14:39"]Mä en tiiä, mut mä juon kahvii ny.
[/quote]
En mäkään, niin kahvin sijasta siemailen viiniä tähän vitutukseen. Ap
Pane mustaa miestä niin huolesi unohtuu
Jospa nyt ottaisit rennosti ja antaisit vain olla? Keskity siellä työkomennuksella olemiseen ja vähennä tietoisesti yhteydenpitoa. Vastasit jo omaan kysymykseesi. Tutustu siellä sosiaalisiin piireihin, hanki harrastus ja ala urheilla. Ripustautuminen maailmojen takaa ei kauheasti nyt auta, ja omalla epätoivoisuudellasi lisäät vain tuota kuormaa. Ja jos mies omien opiskeluidensa takia kaataa kaiken niskaasi, niin lakkaa olemasta likasanko. Älä kuuntele sitä, vaan ilmoita, että sulla on parempaakin tekemistä.
Etäsuhde koettelee niitä teidän tähän asti uraantuneita suunnitelmia.
Seuraava klisee: jos suhteenne ei kestä erossa olemista, sitä ei ole tarkoitettu kestämään.
En tiedä, minkä ikäisiä olette, mutta onko tämä teille molemmille ensimmäinen kerta, kun joudutte olemaan ns. yksin? Sinä huomaat, että on olemassa muutakin elämää, mies taas on huomannut että yksioleminen on tylsää.
jos ihan käytännön neuvon tuohon heittäisin, niin sopikaa suoraan että nähdään sitten 4kk päästä, pysytään uskollisina sen aikaa ja katsotaan sitten uudelleen, millainen suhde teillä on. Nimittäin se on varmaa, että vaikka palaisittekin yhteen niin suhteenne ei ole enää sama. Onko se rikkaampi vai köyhempi on kiinni teistä molemmista.
9kk reissuleskeydestä selvinnyt
Mun kokemuksesta tuskin on apua, mutta jätin mieheni aika tarkalleen 3 kk kaukosuhteen alkamisen jälkeen juurikin siitä syystä, etten jaksanut pitää yhteyttä, enkä tuntenut häntä kohtaan enää muuta kuin vitutusta. Hän ei vaan kiinnostanut enää missään mielessä. En jaksanut edes laittaa mitään rakkaudentunnustusviestejä enää. En koskaan ikävöinyt häntä. Sitten yksi päivä lopetin koko suhteen, jota oli kestänyt 6 vuotta. Päätökseen vaikutti kuitenkin suuresti se, ettei meillä ollut mitään tarkkaa tietoa, milloin palaamme taas saman katon alle.
Tuntemukset on normaaleja.
Itsellä ainakin tuo kosketuksen puute sai aikaan sen, ettei halunnut edes ajatella asiaa, siis sitä että jotain puuttuu, läheisyys ja yhdessäolo. Sen takia koko suhteen tavallaan siirsi taka-alalle, keskittyi olemaan ihan vaan minä itte.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 14:56"]
Mun kokemuksesta tuskin on apua, mutta jätin mieheni aika tarkalleen 3 kk kaukosuhteen alkamisen jälkeen juurikin siitä syystä, etten jaksanut pitää yhteyttä, enkä tuntenut häntä kohtaan enää muuta kuin vitutusta. Hän ei vaan kiinnostanut enää missään mielessä. En jaksanut edes laittaa mitään rakkaudentunnustusviestejä enää. En koskaan ikävöinyt häntä. Sitten yksi päivä lopetin koko suhteen, jota oli kestänyt 6 vuotta. Päätökseen vaikutti kuitenkin suuresti se, ettei meillä ollut mitään tarkkaa tietoa, milloin palaamme taas saman katon alle.
[/quote]
Tuo etäisyys saa joskus tajuamaan asioita. Eikä se ole hyvä tai huono asia, se on vaan elämää. Hyvää on, jos tekee kuten hyvältä ja oikealta tuntuu.
Tuo, jos suhteella ei ole tulevaisuutta tai yhteisiä suunnitelmia, on jo iso hidaste jatkamiselle. Jos kumpikaan ei näe tulevaisuudessa yhteistä elämää tai halua edes oikeastaan työskennellä sen eteen että haluaisi edetä suhteessa (ihan sama mitä se kenellekin tarkoittaa) niin on vaan oikein miettiä onko se sitä mitä itse haluaa.
Teillä ei ole enää paljoa etäsuhdetta jäljellä, koita jaksaa nuo muutama kuukausi vaikka vähemmälläkin yhteydenpidolla ja tehkää päätös suhteen jatkamisesta yhdessä sen jälkeen. Ymmärrän ja jaan sun fiilikset ap, itselläkin muuttui pitkä avoliitto syksyllä kaukosuhteeksi ja eri maissa tullaan opintojen takia asumaan vielä monen monta vuotta.
Voimia!
Kiitos vastauksista, hyvä tietää etten ole ensimmäinen jolta tästä tuntuu... Vaikkei nuo hirveän lupaavilta kuulostakaan. :( Pitää varmaan vaan nostaa kissa pöydälle miehen kanssa. Itse siis nimenomaan olen kai alkanut janoamaan yksinäisyyttä, ja täällä se olisi mahdollista, mutta taustalla on koko ajan mies "ärsykkeenä". Tämä on tosiaan molemmille ensimmäinen kerta olla yksin näin "vanhemmalla" iällä, alettiin seurustelemaan tuossa vähän ennen parikymppisinä. Minä olisin täysin valmis laittamaan suhteen "jäihin", en edes kaipaisi muita näiden muutaman jäljelläolokuukauden aikana mutta en tiedä onko miehestä siihen, on paljastunut paljon läheisriippuvaisemmaksi tässä kuukausien aikana kuin koko 4v suhteen aikana...
Jos 4kk jäljellä, ei ole aika eikä mikään, menee yhdessä hujauksessa. Kokeilepa vaikka pari vuotta, itsellä reilut 2v takana (kyse tuhansien kilometrien välimatkasta) kaukosuhdetta ja koettelee tässä vaiheessa monestakin syystä. Te sentään tiedätte olevanne taas normaalisti yhdessä 4kk päästä (tai nyt vielä vähemmän aikaa jäljellä).
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 14:46"]
[/quote]Ap on ulkomailla. Mitä luulet, että hän siellä tekee? Ulkomaalaisen munan perässähän naiset ulkomaille seikkailuja etsimään lähtee.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 01:21"]
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 14:46"]
[/quote]Ap on ulkomailla. Mitä luulet, että hän siellä tekee? Ulkomaalaisen munan perässähän naiset ulkomaille seikkailuja etsimään lähtee.
[/quote]totta. AP:kin on ihastunut paikalliseen mieheen ja sen takia se oma äijä siellä kotona on alkanut ärsyttämään.
Mä en tiiä, mut mä juon kahvii ny.