Kuinka paljon rahaa tarvitsisit ollaksesi tyytyväinen?
Kommentit (32)
No jos nyt saisin noin 500 000€ lisää, se ratkaisisi monta ongelmaa. 600000€ ratkaisisi kaikki ongelmani. Miljoonna ratkaisisi sitten jo lastenkin ongelmat.
Miljoona antaisi vähimmäisturvallisuuden tunteen. Muutama miljoona olisi varmaan sellainen, että voisi ns. hengittää vapaasti.
Mulla on pieni hulluuseläke, enkä tarvitse mitään sen enempää. Ylimääräinen raha ei nostaisi tyytyväisyyttäni juuri yhtään.
Pari tonnia kuussa nettona. Iän myötä ehkä enemmän, jos joudun ostamaan palveluita tai maksamaan jostakin palveluasumisesta.
Miljoona ratkaisisi kaikki ongelmani loppuelämäksi.
Jos tarkoitus ei ole muuttaa koko loppuelämää vaan mietitään ihan vaan kuukausittaista summaa, jolla voisin elää niin että mitään puuttuisi, niin 3000 euroa kuukaudessa.
Olen nyt ihan tyytyväinen. Olemme suomalaisittain hyvätuloisia. Rahaa jää säästöön ja pystymme elämään hyvää elämää. Tutkimustenkaan mukaan tietyn summan jälkeen onnellisuus/tyytyväisyys ei enää lisäänny. Yhä vähemmän kaipaan mitään tavaraa, en tykkää shoppailla.
Mullakin on pieni hulluuseläke ja oon aatellut tyytyä siihen. Muuten se olisi 2000- 2200e netto kun olisin tyytyväinen.
3 miljoonaa, voisi lopettaa työt eikä ihan kituuttaen tarvisi elää, tosin ei leveästikään voisi elää mutta ainakin saisi hyvän talon ja auton.
Vierailija kirjoitti:
Riittävästi. Senverran että tulen toimeen loppuelämäni.
Rahaa on tarpeeksi sitten kun sitä ei tarvitse murehtia. Mutta asiassa on kääntöpuoli, mitä enemmän rahaa on, sitä enemmän siitä pitää murhetia, missä sitä säilyttää, miten sen arvon saa pysymään ja mitä sillä tekee kun säilyttämiseltä kerkeää, lista on loputon. Kolmas tie on heittää murehtiminen jorpakkoon jo nyt, unohtaa koko rahajuttuja ottaa sen mitä sossusta saa ja sekin on OK.
Vierailija kirjoitti:
Mullakin on pieni hulluuseläke ja oon aatellut tyytyä siihen. Muuten se olisi 2000- 2200e netto kun olisin tyytyväinen.
Tuo on sitten kuukaudessa tilille. Mulla on muutama tonni puskuria olemassa.
5 miljoonaa euroa...tilille samantien,olisin tyytyväinen,ja nostaisin täältä Suomesta heti kytkintä..