Voiko pitää paikkansa, että olisin kuluttanut tänään 2100 kcal
Älykello näytti, että olisin kuluttanut tänään 2100 kcal. Olen kävellyt tänään n. 7000 askelta ja poljin 51 min kuntopyörällä. Olen 169 cm ja 93 kg.
N18
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tuo kulutus on laskettu?
Sulamo laskee kokoni ja ikäni ja päivittäisen tapani liikkua perusteella kalorinkulutukseni 1950 päivässä. Mistä tiedän, pitääkö se paikkansa?
176 cm, 77 kg, 53 v.Kun merkkaat kaikki ruuat ja liikunnan ja syöt -500kcal/vrk ja laihdut 500g/vko, niin kaikki PN kohdillaan ja arvio pitää paikkaansa. Laihtumisen määrä grammoissa per viikko on teoriassa suoraan verrannollinen kalorivajeeseen per päivä. Pl. jumit ja liikunnan aiheuttama turvotus.
Eli jos en laihdu 500 miinuskalorilla puolta kiloa viikossa, niin kulutus on laskettu väärin?
Mistä tiedän, että kulutus on ok, mutta on vain jumi? Tuleeko se tiettyjen viikkojen jälkeen? Kauan jumi kestää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tuo kulutus on laskettu?
Sulamo laskee kokoni ja ikäni ja päivittäisen tapani liikkua perusteella kalorinkulutukseni 1950 päivässä. Mistä tiedän, pitääkö se paikkansa?
176 cm, 77 kg, 53 v.Kun merkkaat kaikki ruuat ja liikunnan ja syöt -500kcal/vrk ja laihdut 500g/vko, niin kaikki PN kohdillaan ja arvio pitää paikkaansa. Laihtumisen määrä grammoissa per viikko on teoriassa suoraan verrannollinen kalorivajeeseen per päivä. Pl. jumit ja liikunnan aiheuttama turvotus.
Eli jos en laihdu 500 miinuskalorilla puolta kiloa viikossa, niin kulutus on laskettu väärin?
Mistä tiedän, että kulutus on ok, mutta on vain jumi? Tuleeko se tiettyjen viikkojen jälkeen? Kauan jumi kestää?
Joko kulutus on yläkanttiin tai liikunnat arvioitu yläkanttiin. Kulutusta voi säätää kun on tarpeeksi aikaa käyttänyt Sulamoa, niin asiaa pystyy arvioimaan käyristä. Sinne tulee lukemaan että kulutuksesi on enemmän/vähemmän kuin arvioitu. Viikon jumi ei vielä aiheuta mitään, mutta jos esimerkiksi kuukauteen ei tapahdu mitään, on asiaa aika miettiä uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi
Kalorien kulutukseen vaikuttaa paino, ikä, pituus ja aktiivisuus. Aikuisista suurimman osan kalorikulutus on päivätasolla 1 300:n ja 2 400:n välillä
Minkäkokoinen ihminen kuluttaa vain 1300 kaloria?
Mun peruskulutus on 1270kcal. 161/74. Näin talvella ja korona-aikaan ei muuta kulutusta tule kuin parisataa kaloria päivässä. Jos syön yli 1500kcal päivässä lihon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi
Kalorien kulutukseen vaikuttaa paino, ikä, pituus ja aktiivisuus. Aikuisista suurimman osan kalorikulutus on päivätasolla 1 300:n ja 2 400:n välillä
Mun peruskulutus on 1270kcal. 161/74. Näin talvella ja korona-aikaan ei muuta kulutusta tule kuin parisataa kaloria päivässä. Jos syön yli 1500kcal päivässä lihon
Onko sulla jokin perussairaus tai huomattavasti normaalia määrää vähemmän lihasmassaa jostain syystä? Kilpirauhasen vajaatoiminta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi
Onko sulla jokin perussairaus tai huomattavasti normaalia määrää vähemmän lihasmassaa jostain syystä? Kilpirauhasen vajaatoiminta?
Ei ole. Olen vain aina ollut pieniruokainen ja nyt 60+ tarvitsen vieläkin vähemmän ravintoa kun tuokin lihottaa. Kilpparit kunnossa, kaikki tarkistettu moneen kertaan. Olen käynyt 10v sisällä 5x kehonkoostumusmittauksissa ja aina antaa saman tuloksen perusaineenvaihdunnasta. Lihasmassa itseasiassa lisääntynyt viimeisten 5v aikana pilateksen ja hyötyliikunnan ansiosta. Ikäisekseni keskivertoa paremmassa lihaskunnossa.
Et sitä voi tietääkään mistään, ei kulutusta noilla mittareilla ja laskureilla tiedä. Elimistön toiminta on hiukka verran monimutkaisempi juttu.