Paljonko maksatte isovanhemmille lastenne hoidosta?
Tällä tarkoitan nyt sitä jos lapset ovat enemmän isovanhemmilla, enkä esim. satunnaisia hoitokertoja esim. kerran kuussa.
Vai maksatteko? Ottavatko isovanhemmat rahaa vastaan? Äitini tulee kuudeksi viikoksi hoitamaan lapsia ja mietin tässä mitä hänelle maksaisin. Hän kyllä ottaa rahaa vastaan..
Kommentit (102)
Äitini hoitaa lapsia (3 ja 5 vuotta) kotonamme 4 päivää viikossa. Käy kaupassa ja tekee ruoat, siivoaa jne. Kuskaa myös lapsia harrastuksiin. Maksamme 10 euroa / tunti.
Pyydä äitiä esittämään palkkatoive ja maksatte sen.
Emme mitään. On siellä päivähoidossa. Olemme heille elämämme auki. He mahdollistavat opiskeluni.
[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 21:12"]Jos viemme viikonlopuksi niin n.100 euroa (3 lasta). Joskus ei mitään. Joskus kun tulevat meille illaksi maksamme esim. 50 euroa. Ei läheskään aina.
[/quote]
Miksi alapeukku? Pitäisikö maksaa aina? Vai maksammeko liian vähän?
[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 21:14"]Emme mitään. On siellä päivähoidossa. Olemme heille elämämme auki. He mahdollistavat opiskeluni.
[/quote]
Miten kehtaat? Onko sinulla sisaruksia? Onko heillä lapsia? Minun veljeni vie lapsensa myös isovanhemmille eivätkä maksa mitään.
[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 21:14"]Pyydä äitiä esittämään palkkatoive ja maksatte sen.
[/quote]
Kysyinkin. Äiti sanoi, että maksatte minkä pystytte. Onko 1500 euroa liian vähän? Sosiaalikuluineen se on kuitenkin iso lasku meille. Äitini tienaa kuitenkin normaalisti paljon enemmän niin tuntuuko tuo hänellä missään? Pelkään että loukkaan jos tarjoan liian vähän.
[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 21:19"][quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 21:14"]Pyydä äitiä esittämään palkkatoive ja maksatte sen.
[/quote]
Kysyinkin. Äiti sanoi, että maksatte minkä pystytte. Onko 1500 euroa liian vähän? Sosiaalikuluineen se on kuitenkin iso lasku meille. Äitini tienaa kuitenkin normaalisti paljon enemmän niin tuntuuko tuo hänellä missään? Pelkään että loukkaan jos tarjoan liian vähän.
[/quote]
Mun mielestä erittäin ok. Saatteko yksityisen hoidontuen?
No ei kai äitisi tuota rahantakia tee. Toki mukava että maksatte hänelle korvausta. Luultavasti ymmärtää että ette pysty maksamaan enempää.
Perheemme jäsenten kesken emme käsittele rahaa.
Erittäin samaa mieltä sun kaa.mikä mummo se sellainen on? Mielummin maksaisin tuntemattomalle
[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 21:16"][quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 21:14"]Emme mitään. On siellä päivähoidossa. Olemme heille elämämme auki. He mahdollistavat opiskeluni.
[/quote]
Miten kehtaat? Onko sinulla sisaruksia? Onko heillä lapsia? Minun veljeni vie lapsensa myös isovanhemmille eivätkä maksa mitään.
[/quote]
Lapsi on isovanhempiensa ainoa lapsenlapsi. Isovanhemmat ovat eläkkeellä, mutta nuoria. Itse toivoivat näin. Heille lapsi tuo sisältöä elämään ja eii lapsi tosiaan mitään täysiä päiviä ole. Luennot kestävät n. 4h ja minulla on myös vapaapäiviä viikoittain. Tietävät että meillä on tiukkaa ja heillä ei, joten eivät pyydä rahaa. Aion kyllä tulevaisuudessa huolehtia heistä, eivätkä varmasti joudu koskaan vanhainkotiin, jos se minusta on kiinni. Uskon siihen että perheessä autetaan toisiaan, eikä luonnollisesta auttamisesta tarvitse maksaa.
[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 21:34"]Erittäin samaa mieltä sun kaa.mikä mummo se sellainen on? Mielummin maksaisin tuntemattomalle
[/quote]
Kyllä mä mieluummin äitini tänne otan kuin tuntemattoman. Lapset rakastavat mummoa. Ap
[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 21:38"][quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 21:16"][quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 21:14"]Emme mitään. On siellä päivähoidossa. Olemme heille elämämme auki. He mahdollistavat opiskeluni.
[/quote]
[/quote]
Lapsi on isovanhempiensa ainoa lapsenlapsi. Isovanhemmat ovat eläkkeellä, mutta nuoria. Itse toivoivat näin. Heille lapsi tuo sisältöä elämään ja eii lapsi tosiaan mitään täysiä päiviä ole. Luennot kestävät n. 4h ja minulla on myös vapaapäiviä viikoittain. Tietävät että meillä on tiukkaa ja heillä ei, joten eivät pyydä rahaa. Aion kyllä tulevaisuudessa huolehtia heistä, eivätkä varmasti joudu koskaan vanhainkotiin, jos se minusta on kiinni. Uskon siihen että perheessä autetaan toisiaan, eikä luonnollisesta auttamisesta tarvitse maksaa.
[/quote] Niin samaa mieltä. Meillä isovanhemmat hoitavat tarvittaessa lapsia, me huolletaan taloa ja mökkiä, kun ovat reissussa. Lainataan tosillemme autoja, tehdään pihatöitä, kuskataan tai käydään kaupassa jos joku sairas ym ym. Rahaa ei vaihdeta koskaan. Mulle täysin vieras ajatus!
Meillä yksi lapsi hoidossa mummillaan 3 päivää viikossa. Annan kodinhoidontuen ja maksan ruuat ja matkat. Eihän se paljoa ole, mutta on ainoa lapsenlapsi ja mummi tykkää.
Ei kai isovanhemmille kuulu palkkaa maksaa.
[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 21:30"]
Perheemme jäsenten kesken emme käsittele rahaa.
[/quote]
No minusta ainakin olisi ollut noloa käyttää äitiäni hyväksi ja panna hänet taloudelliseen ahdinkoon sen takia, että hän hoisi lapsiamme.
Äitini oli puoli vuotta vuorotteluvapaalla ja hoisi lapsiamme. Totta ihmeessä maksoimme hänelle siitä, koska pitihän äidin silti maksaa asumisestaan ja laskut.
[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 21:41"][quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 21:38"][quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 21:16"][quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 21:14"]Emme mitään. On siellä päivähoidossa. Olemme heille elämämme auki. He mahdollistavat opiskeluni.
[/quote]
[/quote]
[/quote] Niin samaa mieltä. Meillä isovanhemmat hoitavat tarvittaessa lapsia, me huolletaan taloa ja mökkiä, kun ovat reissussa. Lainataan tosillemme autoja, tehdään pihatöitä, kuskataan tai käydään kaupassa jos joku sairas ym ym. Rahaa ei vaihdeta koskaan. Mulle täysin vieras ajatus!
[/quote]
Meillä on sitten eri kulttuuri. Sain jo lapsena rahaa (15v) kun hoidin kesän pikkusisaruksiani tai autoin isäni yrityksessä. Toki koiraa hoidan ilmaiseksi tai käyn kaupassa, mutta kuusi viikkoa työtä on mielestäni eri juttu. Edelleen isäni maksaa minulle esim. käännöstöistä. T.ap
[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 21:44"][quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 21:41"][quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 21:38"][quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 21:16"][quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 21:14"]Emme mitään. On siellä päivähoidossa. Olemme heille elämämme auki. He mahdollistavat opiskeluni.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Meillä on sitten eri kulttuuri. Sain jo lapsena rahaa (15v) kun hoidin kesän pikkusisaruksiani tai autoin isäni yrityksessä. Toki koiraa hoidan ilmaiseksi tai käyn kaupassa, mutta kuusi viikkoa työtä on mielestäni eri juttu. Edelleen isäni maksaa minulle esim. käännöstöistä. T.ap
[/quote] Toki minäkin sain rahaa, kun olin töissä isälläni yrityksessä. Samanlainen palkallinen olin kuin muutkin. Koti ei kuitenkaan ole meille yritys.
[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 21:46"][quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 21:44"][quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 21:41"][quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 21:38"][quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 21:16"][quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 21:14"]Emme mitään. On siellä päivähoidossa. Olemme heille elämämme auki. He mahdollistavat opiskeluni.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote] Toki minäkin sain rahaa, kun olin töissä isälläni yrityksessä. Samanlainen palkallinen olin kuin muutkin. Koti ei kuitenkaan ole meille yritys.
[/quote]
Koti ei ole meilläkään yritys, mutta rahaa tämänkin pyörittäminen vaatii. Ja kyllä, lastenhoito on mielestäni työtä. Äiti on ko. ajan pois omasta palkkatyöstään ja ns. uhrautuu vuokseni. Ap
Jos viemme viikonlopuksi niin n.100 euroa (3 lasta). Joskus ei mitään. Joskus kun tulevat meille illaksi maksamme esim. 50 euroa. Ei läheskään aina.