Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko maksatte isovanhemmille lastenne hoidosta?

Vierailija
20.05.2015 |

Tällä tarkoitan nyt sitä jos lapset ovat enemmän isovanhemmilla, enkä esim. satunnaisia hoitokertoja esim. kerran kuussa.
Vai maksatteko? Ottavatko isovanhemmat rahaa vastaan? Äitini tulee kuudeksi viikoksi hoitamaan lapsia ja mietin tässä mitä hänelle maksaisin. Hän kyllä ottaa rahaa vastaan..

Kommentit (102)

Vierailija
61/102 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 21:51"]

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 21:08"]Tällä tarkoitan nyt sitä jos lapset ovat enemmän isovanhemmilla, enkä esim. satunnaisia hoitokertoja esim. kerran kuussa. Vai maksatteko? Ottavatko isovanhemmat rahaa vastaan? Äitini tulee kuudeksi viikoksi hoitamaan lapsia ja mietin tässä mitä hänelle maksaisin. Hän kyllä ottaa rahaa vastaan.. [/quote] 6 viikkoa putkeen? Tottakai maksat ruoan luonasi ja korvaat bensakulut joita äidillesi tulee. Mun äiti ei ottaisi palkkaa, vaikka köyhä onkin. Jos ulkopuolisen palkkaisin, niin 30e/päivä voisin maksaa...

[/quote]

Jos 6 viikkoa on palkattomalla vapaalla hoitamassa lapsenlapsia, niin pitäisi kyllä jotain maksaa. Millä luulet mummin maksavan elämisen, jos ei saa palkkaa moneen viikkoon.

Vierailija
62/102 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 21:56"]

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 21:54"][quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 21:46"] [quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 21:44"][quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 21:41"][quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 21:38"][quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 21:16"][quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 21:14"]Emme mitään. On siellä päivähoidossa. Olemme heille elämämme auki. He mahdollistavat opiskeluni. [/quote] Miten kehtaat? Onko sinulla sisaruksia? Onko heillä lapsia? Minun veljeni vie lapsensa myös isovanhemmille eivätkä maksa mitään. [/quote] Lapsi on isovanhempiensa ainoa lapsenlapsi. Isovanhemmat ovat eläkkeellä, mutta nuoria. Itse toivoivat näin. Heille lapsi tuo sisältöä elämään ja eii lapsi tosiaan mitään täysiä päiviä ole. Luennot kestävät n. 4h ja minulla on myös vapaapäiviä viikoittain. Tietävät että meillä on tiukkaa ja heillä ei, joten eivät pyydä rahaa. Aion kyllä tulevaisuudessa huolehtia heistä, eivätkä varmasti joudu koskaan vanhainkotiin, jos se minusta on kiinni. Uskon siihen että perheessä autetaan toisiaan, eikä luonnollisesta auttamisesta tarvitse maksaa. [/quote] Niin samaa mieltä. Meillä isovanhemmat hoitavat tarvittaessa lapsia, me huolletaan taloa ja mökkiä, kun ovat reissussa. Lainataan tosillemme autoja, tehdään pihatöitä, kuskataan tai käydään kaupassa jos joku sairas ym ym. Rahaa ei vaihdeta koskaan. Mulle täysin vieras ajatus! [/quote] Meillä on sitten eri kulttuuri. Sain jo lapsena rahaa (15v) kun hoidin kesän pikkusisaruksiani tai autoin isäni yrityksessä. Toki koiraa hoidan ilmaiseksi tai käyn kaupassa, mutta kuusi viikkoa työtä on mielestäni eri juttu. Edelleen isäni maksaa minulle esim. käännöstöistä. T.ap [/quote] Toki minäkin sain rahaa, kun olin töissä isälläni yrityksessä. Samanlainen palkallinen olin kuin muutkin. Koti ei kuitenkaan ole meille yritys. [/quote] Eli käytät vanhempiasi hyväksi [/quote] Ja he minua ja sisartani. Näin meillä perhe toimii. Sitä ei myöskään meillä kutsuta hyväksikäytöksi vaan auttamiseksi.

[/quote]

Minä en pystyisi noin siipeilemään, jos äitini jäisi palkattomalle lomalle hoitamaan lapsiamme ja ajaisi joka päivä monta kymmentä kilometriä meille ja takaisin. Totta ihmeessä korvaisin hänelle sen, mitä pystyisin. Ei ole ollut koskaan tapana käyttää ketään hyväksi. Ei edes omia vanhempia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/102 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 21:58"][quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 21:56"]

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 21:54"][quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 21:46"] [quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 21:44"][quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 21:41"][quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 21:38"][quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 21:16"][quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 21:14"]Emme mitään. On siellä päivähoidossa. Olemme heille elämämme auki. He mahdollistavat opiskeluni. [/quote] Miten kehtaat? Onko sinulla sisaruksia? Onko heillä lapsia? Minun veljeni vie lapsensa myös isovanhemmille eivätkä maksa mitään. [/quote] Lapsi on isovanhempiensa ainoa lapsenlapsi. Isovanhemmat ovat eläkkeellä, mutta nuoria. Itse toivoivat näin. Heille lapsi tuo sisältöä elämään ja eii lapsi tosiaan mitään täysiä päiviä ole. Luennot kestävät n. 4h ja minulla on myös vapaapäiviä viikoittain. Tietävät että meillä on tiukkaa ja heillä ei, joten eivät pyydä rahaa. Aion kyllä tulevaisuudessa huolehtia heistä, eivätkä varmasti joudu koskaan vanhainkotiin, jos se minusta on kiinni. Uskon siihen että perheessä autetaan toisiaan, eikä luonnollisesta auttamisesta tarvitse maksaa. [/quote] Niin samaa mieltä. Meillä isovanhemmat hoitavat tarvittaessa lapsia, me huolletaan taloa ja mökkiä, kun ovat reissussa. Lainataan tosillemme autoja, tehdään pihatöitä, kuskataan tai käydään kaupassa jos joku sairas ym ym. Rahaa ei vaihdeta koskaan. Mulle täysin vieras ajatus! [/quote] Meillä on sitten eri kulttuuri. Sain jo lapsena rahaa (15v) kun hoidin kesän pikkusisaruksiani tai autoin isäni yrityksessä. Toki koiraa hoidan ilmaiseksi tai käyn kaupassa, mutta kuusi viikkoa työtä on mielestäni eri juttu. Edelleen isäni maksaa minulle esim. käännöstöistä. T.ap [/quote] Toki minäkin sain rahaa, kun olin töissä isälläni yrityksessä. Samanlainen palkallinen olin kuin muutkin. Koti ei kuitenkaan ole meille yritys. [/quote] Eli käytät vanhempiasi hyväksi [/quote] Ja he minua ja sisartani. Näin meillä perhe toimii. Sitä ei myöskään meillä kutsuta hyväksikäytöksi vaan auttamiseksi.

[/quote]

Minä en pystyisi noin siipeilemään, jos äitini jäisi palkattomalle lomalle hoitamaan lapsiamme ja ajaisi joka päivä monta kymmentä kilometriä meille ja takaisin. Totta ihmeessä korvaisin hänelle sen, mitä pystyisin. Ei ole ollut koskaan tapana käyttää ketään hyväksi. Ei edes omia vanhempia.
[/quote]Mun on vaikea kuvitella tilannetta, kun omat vanhempani ovat olleet jo vuosia pois työelämästä. Lapset ovat kunnallisessa hoidossa. Katsoo mummo heitä tänä kesänä 2 viikkoa. Eikä todellakaan ota rahaa. Voisin kuvitella, että ainakin isäni loukkaantuisi verisesti. Jos se on siipeilyä, niin olkoon niin. He olivat talvella 5 viikkoa Thaimaassa. Tein lumityöt ja kävin mökillä lämmittämässä pari kertaa viikossa. Raha ei vaihtanut omistajaa.

Vierailija
64/102 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalisti maksamme hoitajalle n.80 euroa / päivä, eikä äitini ehdottomasti halua ottaa niin paljoa. Eli kyllä hän haluaa auttaa meitä. Minä en voisi olla maksamatta hänelle. Hain vaan sopivaa summaa. Päätimme nyt mieheni kanssa kysyä, että olisiko 1500 euroa hyvä. Lisäksi ostan hänelle pienen lahjan, josta tiedän hänen haaveilleen, mutta ei ole raskinut itselleen ostaa. Tämä on enemmänkin periaate. Esim. Syömään mennessämme saatan minä maksaa koko pöytäseurueen annokset tai sitten vaikkapa isäni tai veljeni. Eikä kukaan tee mitään rahasta, mutta maksaa kyllä periaatteesta. Ap

Vierailija
65/102 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 21:19"]

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 21:14"]Pyydä äitiä esittämään palkkatoive ja maksatte sen.  [/quote] Kysyinkin. Äiti sanoi, että maksatte minkä pystytte. Onko 1500 euroa liian vähän? Sosiaalikuluineen se on kuitenkin iso lasku meille. Äitini tienaa kuitenkin normaalisti paljon enemmän niin tuntuuko tuo hänellä missään? Pelkään että loukkaan jos tarjoan liian vähän.

[/quote]

Oho. Mun nettopalkka on 1500 e.

Vierailija
66/102 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 22:01"]

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 21:58"][quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 21:56"] [quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 21:54"][quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 21:46"] [quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 21:44"][quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 21:41"][quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 21:38"][quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 21:16"][quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 21:14"]Emme mitään. On siellä päivähoidossa. Olemme heille elämämme auki. He mahdollistavat opiskeluni. [/quote] Miten kehtaat? Onko sinulla sisaruksia? Onko heillä lapsia? Minun veljeni vie lapsensa myös isovanhemmille eivätkä maksa mitään. [/quote] Lapsi on isovanhempiensa ainoa lapsenlapsi. Isovanhemmat ovat eläkkeellä, mutta nuoria. Itse toivoivat näin. Heille lapsi tuo sisältöä elämään ja eii lapsi tosiaan mitään täysiä päiviä ole. Luennot kestävät n. 4h ja minulla on myös vapaapäiviä viikoittain. Tietävät että meillä on tiukkaa ja heillä ei, joten eivät pyydä rahaa. Aion kyllä tulevaisuudessa huolehtia heistä, eivätkä varmasti joudu koskaan vanhainkotiin, jos se minusta on kiinni. Uskon siihen että perheessä autetaan toisiaan, eikä luonnollisesta auttamisesta tarvitse maksaa. [/quote] Niin samaa mieltä. Meillä isovanhemmat hoitavat tarvittaessa lapsia, me huolletaan taloa ja mökkiä, kun ovat reissussa. Lainataan tosillemme autoja, tehdään pihatöitä, kuskataan tai käydään kaupassa jos joku sairas ym ym. Rahaa ei vaihdeta koskaan. Mulle täysin vieras ajatus! [/quote] Meillä on sitten eri kulttuuri. Sain jo lapsena rahaa (15v) kun hoidin kesän pikkusisaruksiani tai autoin isäni yrityksessä. Toki koiraa hoidan ilmaiseksi tai käyn kaupassa, mutta kuusi viikkoa työtä on mielestäni eri juttu. Edelleen isäni maksaa minulle esim. käännöstöistä. T.ap [/quote] Toki minäkin sain rahaa, kun olin töissä isälläni yrityksessä. Samanlainen palkallinen olin kuin muutkin. Koti ei kuitenkaan ole meille yritys. [/quote] Eli käytät vanhempiasi hyväksi [/quote] Ja he minua ja sisartani. Näin meillä perhe toimii. Sitä ei myöskään meillä kutsuta hyväksikäytöksi vaan auttamiseksi. [/quote] Minä en pystyisi noin siipeilemään, jos äitini jäisi palkattomalle lomalle hoitamaan lapsiamme ja ajaisi joka päivä monta kymmentä kilometriä meille ja takaisin. Totta ihmeessä korvaisin hänelle sen, mitä pystyisin. Ei ole ollut koskaan tapana käyttää ketään hyväksi. Ei edes omia vanhempia. [/quote]Mun on vaikea kuvitella tilannetta, kun omat vanhempani ovat olleet jo vuosia pois työelämästä. Lapset ovat kunnallisessa hoidossa. Katsoo mummo heitä tänä kesänä 2 viikkoa. Eikä todellakaan ota rahaa. Voisin kuvitella, että ainakin isäni loukkaantuisi verisesti. Jos se on siipeilyä, niin olkoon niin. He olivat talvella 5 viikkoa Thaimaassa. Tein lumityöt ja kävin mökillä lämmittämässä pari kertaa viikossa. Raha ei vaihtanut omistajaa.

[/quote]

Asia on eri, jos vanhempasi ovat eläkkeellä. Mutta nyt oli kyse työelämässä olevasta mummista, joka on palkattomalla 6 viikkoa. Sinäkö antaisit äitisi köyhtyä ja nähdä nälkää ja istuisit itse rahapussin päällä jalat tiukasti ristissä, koska killinkiäkään et perheellesi anna.

Itsekästä minusta. Kyllä perhettäänkin auttaa rahallisesti, jos rakkaalla ihmisellä on rahapula. 

Vierailija
67/102 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 22:04"][quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 22:01"]

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 21:58"][quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 21:56"] [quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 21:54"][quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 21:46"] [quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 21:44"][quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 21:41"][quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 21:38"][quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 21:16"][quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 21:14"]Emme mitään. On siellä päivähoidossa. Olemme heille elämämme auki. He mahdollistavat opiskeluni. [/quote] Miten kehtaat? Onko sinulla sisaruksia? Onko heillä lapsia? Minun veljeni vie lapsensa myös isovanhemmille eivätkä maksa mitään. [/quote] Lapsi on isovanhempiensa ainoa lapsenlapsi. Isovanhemmat ovat eläkkeellä, mutta nuoria. Itse toivoivat näin. Heille lapsi tuo sisältöä elämään ja eii lapsi tosiaan mitään täysiä päiviä ole. Luennot kestävät n. 4h ja minulla on myös vapaapäiviä viikoittain. Tietävät että meillä on tiukkaa ja heillä ei, joten eivät pyydä rahaa. Aion kyllä tulevaisuudessa huolehtia heistä, eivätkä varmasti joudu koskaan vanhainkotiin, jos se minusta on kiinni. Uskon siihen että perheessä autetaan toisiaan, eikä luonnollisesta auttamisesta tarvitse maksaa. [/quote] Niin samaa mieltä. Meillä isovanhemmat hoitavat tarvittaessa lapsia, me huolletaan taloa ja mökkiä, kun ovat reissussa. Lainataan tosillemme autoja, tehdään pihatöitä, kuskataan tai käydään kaupassa jos joku sairas ym ym. Rahaa ei vaihdeta koskaan. Mulle täysin vieras ajatus! [/quote] Meillä on sitten eri kulttuuri. Sain jo lapsena rahaa (15v) kun hoidin kesän pikkusisaruksiani tai autoin isäni yrityksessä. Toki koiraa hoidan ilmaiseksi tai käyn kaupassa, mutta kuusi viikkoa työtä on mielestäni eri juttu. Edelleen isäni maksaa minulle esim. käännöstöistä. T.ap [/quote] Toki minäkin sain rahaa, kun olin töissä isälläni yrityksessä. Samanlainen palkallinen olin kuin muutkin. Koti ei kuitenkaan ole meille yritys. [/quote] Eli käytät vanhempiasi hyväksi [/quote] Ja he minua ja sisartani. Näin meillä perhe toimii. Sitä ei myöskään meillä kutsuta hyväksikäytöksi vaan auttamiseksi. [/quote] Minä en pystyisi noin siipeilemään, jos äitini jäisi palkattomalle lomalle hoitamaan lapsiamme ja ajaisi joka päivä monta kymmentä kilometriä meille ja takaisin. Totta ihmeessä korvaisin hänelle sen, mitä pystyisin. Ei ole ollut koskaan tapana käyttää ketään hyväksi. Ei edes omia vanhempia. [/quote]Mun on vaikea kuvitella tilannetta, kun omat vanhempani ovat olleet jo vuosia pois työelämästä. Lapset ovat kunnallisessa hoidossa. Katsoo mummo heitä tänä kesänä 2 viikkoa. Eikä todellakaan ota rahaa. Voisin kuvitella, että ainakin isäni loukkaantuisi verisesti. Jos se on siipeilyä, niin olkoon niin. He olivat talvella 5 viikkoa Thaimaassa. Tein lumityöt ja kävin mökillä lämmittämässä pari kertaa viikossa. Raha ei vaihtanut omistajaa.

[/quote]

Asia on eri, jos vanhempasi ovat eläkkeellä. Mutta nyt oli kyse työelämässä olevasta mummista, joka on palkattomalla 6 viikkoa. Sinäkö antaisit äitisi köyhtyä ja nähdä nälkää ja istuisit itse rahapussin päällä jalat tiukasti ristissä, koska killinkiäkään et perheellesi anna.

Itsekästä minusta. Kyllä perhettäänkin auttaa rahallisesti, jos rakkaalla ihmisellä on rahapula. 
[/quote] Eivät ole eläkkeellä. Puhuiko täällä joku rahapulasta. En ainakaaan minä tai ap.

Vierailija
68/102 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 21:56"]

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 21:51"]

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 21:08"]Tällä tarkoitan nyt sitä jos lapset ovat enemmän isovanhemmilla, enkä esim. satunnaisia hoitokertoja esim. kerran kuussa. Vai maksatteko? Ottavatko isovanhemmat rahaa vastaan? Äitini tulee kuudeksi viikoksi hoitamaan lapsia ja mietin tässä mitä hänelle maksaisin. Hän kyllä ottaa rahaa vastaan.. [/quote] 6 viikkoa putkeen? Tottakai maksat ruoan luonasi ja korvaat bensakulut joita äidillesi tulee. Mun äiti ei ottaisi palkkaa, vaikka köyhä onkin. Jos ulkopuolisen palkkaisin, niin 30e/päivä voisin maksaa...

[/quote]

Jos 6 viikkoa on palkattomalla vapaalla hoitamassa lapsenlapsia, niin pitäisi kyllä jotain maksaa. Millä luulet mummin maksavan elämisen, jos ei saa palkkaa moneen viikkoon.

[/quote]

Meidän mummit on eläkkeellä.

Vierailija
69/102 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini saa peruseläkkeen 700 euroa. Minä tienaan 5000 euroa kuukaudessa. Olisi aika raakaa jättää maksamatta äidille kuluja, joita hänelle tulee, kun lapsemme ovat äidin luona kesän hoidossa. Maksan hänelle myös korvausta siltä ajalta, koska maksaisinhan ulkopuolisellekin hoidosta. Tienaamme mieheni kanssa kuussa yli 10 000 euroa kuussa, joten siitä on hiukan varaa maksaa ruokarahaa lastenhoitajalle, vaikka hän olisikin perheestämme.

Vierailija
70/102 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini loukkaantuisi, jos rahaa antaisin. En minäkään ota sisaruksieni lasten vahtimisesta palkkaa. Minulle se ei ole työ. Olen heidän tätinsä.

Vierailija
71/102 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs kolmen lapsen äiti ja kuuden mummi tässä. Olen 58-vuotias työssä käyvä nainen, joka rakastaa lapsiaan ja lapsenlapsiaan. Lapsenlapsista nuorin on 3 kk ja vanhin 5 vuotta ja voitte kuvitella kuinka minua tarvittaisiin. Joka illalle kelpaisin jonkun lapseni luokse. Viikonloppuisin lapsillani on menoja; häitä, synttäreitä jne. ja mummi olisi ihana apu. Vuosi sitten heräsin siihen, että en enää jaksa. Olen ruuhkavuoteni elänyt ja lapseni hoitanut. Autan edelleen, mutta olen nyt asettanut sillekin rajat. Ilmaiseksi vien / haen lapsia kahtena päivänä viikossa tarhaan / harrastuksiin / vaunulenkille. Kaksi lasta kerrallaan saa tulla kahtena viikonloppuna kuusta. Hätätilanteessa toki olen myös apuna. Laitoin kuitenkin muille tilanteille hintalapun, jotta miettisivät kahdesti ennen pyytämistä ja pyydänkin 10 euroa tunnilta. Nuo rahat kerään tilille ja kun nuorin lapsenlapsista on seitsemän lähden koko porukan kanssa niillä rahoilla matkoille.

Vierailija
72/102 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen mumma. Pakko avata suu myös. Lapseni eivät ole koskaan minulle mitään maksaneet lastensa hoidosta, mutta kieltämättä joskus olisi ollut mukavaa kun olisi edes kysytty. Olen ollut lasteni luona perjantai-illasta maanantaiaamuun ja laittanut lapset tarhaan ja jatkanut siitä itse töihin. Olen käyttänyt valtaosan lomistani lastenlasten hoitoon (olen opettaja). Minun pitäisi kai kieltäytyä, mutta haluan auttaa lapsiani. Ja vaikka lapsenlapset ovat ihania, niin pakko myöntää että näin kuusikymppiselle se lastenhoito käy ihan työstä. Lapsenlapsia yhdeksän ja vipinää riittää...

Vierailija
73/102 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä otan rahaa siskoni lasten hoitamisesta ja aion maksaa hänelle vastavuoroisesti tulevaisuudessa jos joskus lapsia saan. Luuleeko joku, että kolmekymppinen sinkku lähtisi vapaaehtoisesti lapsia leikittämään..?

Vierailija
74/102 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 22:28"]

Kyllä minä otan rahaa siskoni lasten hoitamisesta ja aion maksaa hänelle vastavuoroisesti tulevaisuudessa jos joskus lapsia saan. Luuleeko joku, että kolmekymppinen sinkku lähtisi vapaaehtoisesti lapsia leikittämään..?

[/quote]

Minä olen kulkenut vuosia siskoni luona hoitamassa lapsia 17-23 vuotiaaksi. Kuljin junalla 300km päähän siskoni luo ja ei kyllä koskaan tarjottu rahaa, eikä maksettu matkoja.

Olisi kyllä ollut kiva, jos siskoni olisi joskus maksanut edes matkat. No sainhan ruoan sentään.

Vierailija
75/102 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 21:42"]Ei kai isovanhemmille kuulu palkkaa maksaa.
[/quote]

Vähän riippuu, jos hoitavat joka päivä vanhempien koulun/työtakia, mielestäni tarvitsee. Ellei ole eläkeikäisiä jaksavia ja itse pyytäneet, niinkuin tällä yhdellä perheellä tässä keskustelussa.
Mutta eläikäisellekkin mielestäni palkka, jos vanhemmat ehdottaa jne.

Vierailija
76/102 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kelalta voi saada yksityisen hoidon tukea. Minimiaika 1 kk,

Vierailija
77/102 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempieni omaisuus on yli 3 miljoonaa, eivät tarvitse rahojani.

Vierailija
78/102 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko maksatte vanhemmillenne, että he panivat teidät alulle ja synnyttivät?

Vierailija
79/102 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, luulin otsikon perusteella että tämä ketju on suoraan Porvoosta, mutta tämä olikin ihan totta. :D Joo meillä on myös tilanne se, että isovanhemmat ovat kaikki eläkeläisiä ja sen verran varakasta porukkaa, ettei ole tullut edes pieneen mieleen ehdottaa heille rahallista korvausta lastenhoitoavusta.

Vierailija
80/102 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä isovanhemmat antavat lapsille ja teineille taskurahaa kun vierailevat. Ovat siis jo iäkkäämpiä eläkeläisiä. Heille ei tulisi kuuloonkaan että lapsensa maksaisivat heille lastenhoidosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi