Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa, mitä teen exän kanssa? :(

Vierailija
20.05.2015 |

Erosimme exän kanssa n. 2 kk sitten ja minulla on häntä hirveä ikävä. Välillä on parempia hetkiä mutta suurimman osan ajasta tuntuu etten voi elää ilman häntä ja ajattelen häntä lakkaamatta. Ero tuli yllättäen ja emme ole juuri olleet yhteydessä sen jälkeen. Viime viikolla sorruin kuitenkin soittamaan hänelle kysyäkseni eräästä ennen eroa sopimastamme asiasta ja puhelu vain pahensi ikävää. Exä oli ystävällinen minulle ja sanoi että oli mukava kun soitin, mutta minä haastoin riitaa, siksi kai kun tuntui niin pahalta ja jälkeen päin tunsin huonoa omaa tuntoa siitä. Kannattaako minun ottaa vielä yhteyttä exään ja koittaa sopia asiat ja ehdottaa vaikka näkemistä? Tuntuu että minun on pakko nähdä hänet ja yrittää puhua vielä. Kertokaa miten saan hänet takaisin :(

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 15:38"][quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 15:34"][quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 15:32"][quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 15:00"]Miksi erositte?
[/quote]

Exä oli hieman sitoutumiskammoinen ja tottunut olemaan yksikseen kun oli ollut monta vuotta yksin ennen meidän suhdetta ja yhden riidan päätteeksi hän sanoi että ehkä parempi erota koska minä kuulemma ansaitsen jotain parempaa. Sanoi silti myös että olen ainoa jota kaipaa ja haluaa mutta silti häntä ahdisti ja halusi erota :/
[/quote]

Ihana.
[/quote]No ei tuo minusta oikein reilulta ap:tä kohtaan kuulosta. Ja ap, mikä olisi mahdollisella seuraavalla kerralla toisin? Kuulostaa siltä että mies tarvitsee nyt aikaa, ehkä täysi hiljaisuus teidän välillä voisi saada miehen tekemään päätöksen, haluaako sitoutua. Silloin se yksinelo ei välttämättä enää tunnukkaan niin hohdokkaalta.
[/quote]

En tiedä olisiko mikään toisin. Tuntuu vaan niin hirveältä ja kamala ikävä ja haluaisin vielä yrittää. Ymmärrän kyllä että toista ei voi pakottaa mutta tuntuu tosi pahalta.

Vierailija
2/24 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 16:17"][quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 15:38"][quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 15:34"][quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 15:32"][quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 15:00"]Miksi erositte?
[/quote]

Exä oli hieman sitoutumiskammoinen ja tottunut olemaan yksikseen kun oli ollut monta vuotta yksin ennen meidän suhdetta ja yhden riidan päätteeksi hän sanoi että ehkä parempi erota koska minä kuulemma ansaitsen jotain parempaa. Sanoi silti myös että olen ainoa jota kaipaa ja haluaa mutta silti häntä ahdisti ja halusi erota :/
[/quote]

Ihana.
[/quote]No ei tuo minusta oikein reilulta ap:tä kohtaan kuulosta. Ja ap, mikä olisi mahdollisella seuraavalla kerralla toisin? Kuulostaa siltä että mies tarvitsee nyt aikaa, ehkä täysi hiljaisuus teidän välillä voisi saada miehen tekemään päätöksen, haluaako sitoutua. Silloin se yksinelo ei välttämättä enää tunnukkaan niin hohdokkaalta.
[/quote]

En tiedä olisiko mikään toisin. Tuntuu vaan niin hirveältä ja kamala ikävä ja haluaisin vielä yrittää. Ymmärrän kyllä että toista ei voi pakottaa mutta tuntuu tosi pahalta.
[/quote]Tiedän tunteen ap:( Mutta ei ainakaan omasta mielestäni tilanteeseesi ole oikein muuta ratkaisua kuin aika. Yhteydenpito saa ehkä tilanteen vaan junnaamaan pidempään paikallaan. Sinuna odottaisin ainakin että mies itse ottaa yhteyttä, jos haluat välttämättä miehen takaisin, niin anna nyt tilaa. Tsemppiä!:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan olitte yhdessä ja ikänne? Tuo sitoutumiskammo voi olla myös vain tekosyy, sekin mahdollisuus kannattaa ottaa huomioon. Teidän pitää ainakin puhua kunnolla. Tsemppiä<3

Vierailija
4/24 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdota näkemistä ja takaisin paluuta. Toisaalta muista että jos mies ei ole itse aloitetta tehnyt, on mahdollista että ehkä hän ei takaisin haluakaan. Jos ei ole kyse siis vain siitä että itse miettii siellä nyt samaa kuin sinäkin..

Vierailija
5/24 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tutulta, meillä tilanne vain on toisinpäin. Toisaalta tahtoisin olla miehen kanssa ja toisaalta en, kaipaan täydellistä itsenäisyyttä vaikka mies on ihana ja tulemma loistavasti toimeen. Olemme asuneet vuoden yhdessä ja olen tullut tulokseen että ehkei mies vain ole se oikea sitten, kivuliasta on. 

Monet pariskunnat kyllä eroavat ja palaavat takaisin yhteen että kannattaa sun yrittää, katsot kaikki kortit niin eipä ainakaan jää vaivaamaan ja pääset helpommin yli mikäli mies ei tahdokaan sua takaisin.

Vierailija
6/24 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama tilanne ollut pitkään kuin sinulla ap. Ehkä on parempi, ettei ota mitään yhteyttä, mutta toisaalta sittenhän he voivat luulla, ettei välitetä ollenkaan? Mitä mieltä - ottaako mies joskus yhteyttä, jos alkaa ikävöimään?

Vierailija
7/24 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 15:38"][quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 15:34"][quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 15:32"][quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 15:00"]Miksi erositte?
[/quote]

[/quote]

Ihana.
[/quote]

Sarkasmi, haloo

Vierailija
8/24 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 15:32"]

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 15:00"]Miksi erositte? [/quote] Exä oli hieman sitoutumiskammoinen ja tottunut olemaan yksikseen kun oli ollut monta vuotta yksin ennen meidän suhdetta ja yhden riidan päätteeksi hän sanoi että ehkä parempi erota koska minä kuulemma ansaitsen jotain parempaa. Sanoi silti myös että olen ainoa jota kaipaa ja haluaa mutta silti häntä ahdisti ja halusi erota :/

[/quote]

Minä olen kuullut tarkalleen samat sanat erään miehen suusta (olisiko jopa sama mies kyseessä, Suomi on pieni?) eikä mikään pitänyt paikkaansa. Ei mennyt kovinkaan monta kuukautta erostamme, kun hänen kainalossaan oli uusi naisystävä, nykyään avovaimo. Eli jättäisin asian taakseni ja surisin yksin. Aivan eri asia olisi, jos mies itse ottaisi sinuun yhteyttä ja haluaisi palata yhteen.

Vierailija
9/24 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille vastauksista :) Olimme siis yhdessä reilun vuoden, ei asuttu yhdessä ja minä olen 23v ja mies 33. Olen myös tiedostanut että sitoutumiskammo ei välttämättä ole se "oikea" syy, mutta tämän miehen kohdalla olen kuitenkin aika varma että juuri siitä on kyse, mies on kertonut että useat hänen tapailuistaan on aiemmin päättyneet hänen ahdistumiseen ja hänellä on ollut vain yksi suhde ennen minua.

Vierailija
10/24 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 17:02"]

Kiitos kaikille vastauksista :) Olimme siis yhdessä reilun vuoden, ei asuttu yhdessä ja minä olen 23v ja mies 33. Olen myös tiedostanut että sitoutumiskammo ei välttämättä ole se "oikea" syy, mutta tämän miehen kohdalla olen kuitenkin aika varma että juuri siitä on kyse, mies on kertonut että useat hänen tapailuistaan on aiemmin päättyneet hänen ahdistumiseen ja hänellä on ollut vain yksi suhde ennen minua.

[/quote]

Edelleen täsmälleen samaa väitti se mainitsemani ex.

16

Vierailija
11/24 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ihan sama tilanne, erottiin 4 kk sitten, en tiedä mitä tehdä....

Vierailija
12/24 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko siis kannattavampaa soittaa ja koittaa sopia ja keskustella asiasta vai antaa ajan kulua? Eilen kallistuin vielä soittamisen kannalle mutta nyt en enää tiedä. Vaikeaa ;( Ap

Vierailija
13/24 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 13:33"]Olisiko siis kannattavampaa soittaa ja koittaa sopia ja keskustella asiasta vai antaa ajan kulua? Eilen kallistuin vielä soittamisen kannalle mutta nyt en enää tiedä. Vaikeaa ;( Ap
[/quote]
Olisi kannattavampaa nyt surra se ero, katkaista kaikki yhteydenpito ja odottaa sitä oikeaa, joka rakastaa sua takaisin.

Vierailija
14/24 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sua harmittaa se riita, niin laita viestiä et harmittaa että riitelitte, ja se johtui siitä kun on ikävä. Sen jälkeen et laita mitään viestiä vaikka ex ei vastaisi. Hän tietää viestistäsi että voi ottaa yhteyttä jos haluaa ja jos kaipaa sua, luultavasti viestittelee takaisin. Jos mies on jo 33 ja suhteet ei oo kestäneet vuotta kauempaa, takana on luultavasti jotain mitä hänen pitäisi itsensä kanssa selvittää. Mulla kyse oli pelko jätetyksi tulemisesta ja vaikeus sietää negatiivisia tunteita parisuhteessa - toinen ärsyttää väistämättä välillä ja mä aina ahdistuin siitä kun kuvittelin, että 'sen oikean' kanssa ois aina hyvä fiilis, ja että valehtelen toiselle jos oon sen kanssa vaikka ärsyttää. Terapia auttoi, ja myös ikä sen hahmottamiseen mitä oikeesti suhteelta haluan (mitkä ongelmat isoja ja mitkä ei). T. Entinen sitoutumiskammoinen, nyt onnellisesti parisuhteessa N33v.

Vierailija
15/24 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 20:29"]

Mulla ihan sama tilanne, erottiin 4 kk sitten, en tiedä mitä tehdä....

[/quote]

Miksi erositte??

Vierailija
16/24 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä sellainen tuli mieleen että sitoutumiskammoiselle taivaan lahja on sellainen ihminen joka on itsenäinen mut silti haluaa sen sitoutumiskammoisen. Mun kaksi pidempää parisuhdetta (ex ja nykyinen) ovat kumpikin omissa puuhissaan viihtyviä ihmisiä, joiden kanssa mun ei tarvinnut ahdistua siitä että toinen hajoilee kotona jos kaipaan omaa tilaa. Kannattaa siis myös miettiä onko sun toiveet parisuhteesta sellaiset että tää kyseinen mies pystyy niihin vastaamaan. Jos kaipaat tosi tiivistä yhdessäoloa ja tunnetta siitä että toinen haluaa aina ja joka tilanteessa olla sun kanssa (siis tavata, en tarkoita parisuhteesta eroamista) niim sitoutumiskammoinen ihminen ei ole sua varten. -22

Vierailija
17/24 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, noin sanotaan, kun erotaan. Ei ne sanat mitään tarkoita. Jättäjä tekee tilanteen itsellensä helpommaksi ja kuvittelee helpottavansa myös jätettyä.

Vierailija
18/24 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita ja myönnä olleesi typerys, pyydä anteeksi. Kysy, voisitteko tavata vaikka illallisen tai kahvien merkeissä? Voisitte puhua asioista. Jos hän suostuu, luultavasti häntä edelleen kiinnostaa.

Vierailija
19/24 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu jaksattteko oikeasti yrittää vielä, molempien täytyy haluta sitoutua. Pitää pystyä puhumaan kaikesta, varsinkin eron syistä, jotta ne pystytään välttämään tulevaisuudessa.

Vierailija
20/24 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että sun oikea nimi on Grigori von Gyllenbergströmwaffe, ja että asut välillä kuun pimeällä puolella. Lisäksi kerrot että sinulla on 5 palvelijaa sekä linna Ööber-westfallenissa. Saat tyypin heti takaisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi