Mieheni 30v luuli, että... (kihlauksesta)
ennen naimisiinmenoa kositaan kahdesti: 1. kihlaudutaan "kun jotkuthan on 5v kihloissa" 2. sitten kositaan että mennäänkö naimisiin.
Joskus mietin, että seurustelenko retardin kanssa.
Kommentit (30)
Ilmeisesti kiinnostuksen kohde on jokin muu kuin kihlaus/avioliitto.
Äijä on väärässä, mutta käytännössä oikeassa. Eihän nykyään kihlaus vielä automaattisesti tarkoita naimisiinmenoa (vaikka pitäisi), vaan sitten myöhemmin sovitaan mennäänkö ja milloin mennään naimisiin.
mä en pystyis olla noin tyhmä miehen kanssa. Jos on useimpiakin tuollaisia tapauksia hänen kanssaa, niin kuin annoit ymmärtää, niin miksi ihmeessä olet hänen kanssan? Mulle iso hälytysmerkki olis jo se, että valittaisin miehestäni av-palstalle...
Mun mies kosi vaikka ei edes tiennyt sen tarkoitusta :D
Kihlaus on lupaus avioliitosta. Tarkoittaako se oikeasti joillekin jotain muuta? Kun ollaan kihloissa, päätetään vaan hääpäivämäärä. -ap
Se on ihan sama mitä ihmiset nykyään luulee. Fakta on se, että kihlaus on lupaus avioliitosta. Jos ihminen luulee, että maapallo on pannukakku niin se ei poista sitä faktaa, että se onkin muodoltansa geoidi.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 17:39"]
mä en pystyis olla noin tyhmä miehen kanssa. Jos on useimpiakin tuollaisia tapauksia hänen kanssaa, niin kuin annoit ymmärtää, niin miksi ihmeessä olet hänen kanssan? Mulle iso hälytysmerkki olis jo se, että valittaisin miehestäni av-palstalle...
[/quote]
Saattaahan se välillä vähän tyhmä olla, mutta toisaalta en itsekään ole täydellinen. -ap
Mun miehen kanssa ollaan monta kertaa väitelty siitä, tarkoittaako kihlaus avoliittoa vai ei. Hän on sitä mieltä, että yhdessä asuminen ei ole avoliitto kuin silloin, jos ollaan kihloissa. Toisaalta avoliittoa on hänestä myös se, jos asutaan toisilla mantereella mutta sormessa on sormus. Siinä tuli kuulkaa jännittäviä väärinkäsityksiä joskus, kun papereihin piti merkitä siviilisääty.
No ei kihloissa ollessa tarvitse välttämättä sitä hääpäivää lyödä lukkoon. Siitä olen samaa mieltä, että kihlaus on nimenomaan lupaus avioliiitosta, en ole koskaan ymmärtänyt pariskunta jotka menevät kihloihin "mutta ei me naimisiin koskaan aiota mennä". Miksi hitossa sitten pitää kihlautua? Ihme leikkimistä. Mutta joo, kihloissa voi olla vaikka 10 vuotta jos siltä tuntuu, naimisiinmenoa voidaan monestakin syystä siirtää (jos nyt vaikka haluaisi järjestää ne isot prinsessahäät, joihin ei ole vielä varaa tms).
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 17:38"]
Äijä on väärässä, mutta käytännössä oikeassa. Eihän nykyään kihlaus vielä automaattisesti tarkoita naimisiinmenoa (vaikka pitäisi), vaan sitten myöhemmin sovitaan mennäänkö ja milloin mennään naimisiin.
[/quote]
Aivan. Kihlaushan ei nykyään merkitse mitään, eikä hääpäivän sopiminenkaan ole vielä oikein mitään. Tuttavapiirissä on peruttu häitä jopa kutsujen lähettämisen jälkeen.
Miehesi ei ole yksin. Sukulaistyttöni oli vuosia kihloissa ja sit sen mies kosi sitä julkisesti. Olin paikalla. Ihmettelin spontaanisti " mutta ettekös te ole jo kihloissa, olleet vuosia kun on noi sormuksetkin" niin kaikki nuoret selitti mulle, että ei se vielä metkitse naimisiiinmenoa....
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 17:42"]
Mun miehen kanssa ollaan monta kertaa väitelty siitä, tarkoittaako kihlaus avoliittoa vai ei. Hän on sitä mieltä, että yhdessä asuminen ei ole avoliitto kuin silloin, jos ollaan kihloissa. Toisaalta avoliittoa on hänestä myös se, jos asutaan toisilla mantereella mutta sormessa on sormus. Siinä tuli kuulkaa jännittäviä väärinkäsityksiä joskus, kun papereihin piti merkitä siviilisääty.
[/quote]
:D Ei ole todellista
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 17:45"][quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 17:38"]
[/quote]
Aivan. Kihlaushan ei nykyään merkitse mitään, eikä hääpäivän sopiminenkaan ole vielä oikein mitään. Tuttavapiirissä on peruttu häitä jopa kutsujen lähettämisen jälkeen.
[/quote]
Kyllähän kihlaus tarkoittaa lupausta avioliitosta.
Kumman paljon nykyään tuntuu olevan niitä pariskuntia (useimmiten nuoria, mutta ei aina), joille se kihlasormusten vaihtaminen tarkoittaa nykyään samaa kuin omassa nuoruudessa luokkasormusten vaihtaminen (meidän kylällä oli teineillä tapana pitää toisen luokkakormusta kaulassa (tai jos jätkä on armeijassa niin sen armeijalaattaa) merkkinä siitä että seurustelee). Oikeastaan se on aika karua, kun ajatellaan että se kihlaus on samaa kastia kuin jos facebookkiin kirjoittaa parisuhdestatukseksi "seurustelen". Ei ollenkaan ajatella että sen pitäisi merkitä lopunikäistä lupausta ja merkkiä siitä, että aletaan rakentamaan sitä yhteistä tulevaisuutta. (Vaikka totta kai eroja tulee, mutta kuitenkin pitäisi siinä kihlautumis ja aviovaiheessa olla sitä mieltä, että tässä ollaan ja pysytään loppuelämän.)
Tää jenkki kulttuuri ja kulttuurien sekoittuminen on muuttanut jo asioiden vanhoja merkityksiä. Helvata kun oli herkkää kun viereisessä sängyssä makaavaa äitiä tuli isä vauvan vanhempien sisarusten kanssa katsomaan. Ja sitten jossain vaiheessa suhteellisesti kosi.
En tiedä mille tuli jotenkin mieleen että nyt vasta kosi kun syntyi poika ja entiset olivat tyttöjä.
Onko teitä vuosikausia kihloissa olleita sitten kihlattu tyyliin "mennäänkö naimisiin?". Ihan uteliaisuudesta kysyn kun tiedän itsekkin pareja jotka ovat olleet tyyliin 5-10v kihloissa. Tuntuu oudolta, että kihlauksessa olisi puhuttu naimisiinmenosta ja sitten ei kuitenkaan olla menossa...
Kun mentiin kihloihin, sanoin miehelleni ettei se onnistu ennen eräännprojektin loppua. Siihen meni kaksi vuotta ja sit sovittiin tarkenmin hääpäivä ja järjestelyt.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 17:39"]
Mun mies kosi vaikka ei edes tiennyt sen tarkoitusta :D
[/quote]
Millä sanoilla? Minä kosin nyt sinua?
Ennen vanhaanhan kihlausten purkamisesta saattoi jopa vaatia korvauksia.
:D kuuluuko paskan vertaa kauan ollaan kihloissa jne. Sehän on symboli:D ei se avioliitto oo tehnyt mulkuista rehellisiä tosimiehiä ennenkään...