Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miltä tuntui muuttua "keski-ikäiseksi" naiseksi, ja missä iässä huomasit muuttuneesi sellaiseksi?

Vierailija
20.01.2022 |

Itse olen 32 ja olen huomannut miettiväni alituisesti sitä, etten ole enää nuori kauaa..

Kommentit (1022)

Vierailija
621/1022 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En huomannut oikeastaan missään iässä, vähitellen vaan liukunut keski-iän puolelle. Mitään vaivoja ei oo ja ulkonäkökin ok, mutta kyllähän ikä eli 47 kertoo et nuoruus ainakin on takana.

Vierailija
622/1022 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen jo yli ns. keski-iän, mutta mahtavaltahan tämä vanheneminenkin tuntuu. On lapsia ja rakkaita lapsenlapsia. Kintut kulkee hyvin ja luonto on kaunis, minä myös. Sanoisin että loistavalta tuntuu ja kokemusta on ja tietoa. Enää ei vedätetä, edes yle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
623/1022 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun täytin 40 viime vuonna. Mutta minusta tämä on vain ihanaa. Kaiken sen hötkyilyn ja itsensä etsimisen jälkeen nautin elämästä, harrastan, olen edennyt urallani oikein kivasti, lapset ovat jo aika isoja, aikaa jää parisuhteelle. Ainoa mitä kaipaan on se, että nuorena saattoi syödä ihan mitä vaan eikä lihonut :D

Vierailija
624/1022 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kivaa olla keski-ikäinen nainen kesällä. Talvet on hirveitä.

Miksi näin? Miten se keski-ikäisyys vaikuttaa vuodenaikoihin?

Mietin samaa. Eikös se ole juuri päinvastoin? Kesällä joutuu pahimmassa tapauksessa kulkemaan lyhythihaisissa allit heiluen, paksut suonikohjupohkeet ja selluliitit shortsien tai hameen alta jymäkästi terveyssandaaleissa tärähdellen ja liikavarpaat ja kuivettuneet kantapäät niistä pursuillen sekä tietysti kurttuiset tätipolvet koko kansan nähtävillä, puhumattakaan miljoonista katkeilleista hiussuonista iholla, vatsamakkarat trikoopaidassa tursuten, kun taas talvella voi vuorata keski-ikäisen vartalonsa päästä varpaisiin piiloon muiden katseilta.

Puhun itsestäni, ettette taas tätitoverit loukkaannu.

Pistää silmään tekstissäsi tuo sovinismilta haiskahtava naiskuvauksesi, vaikkakin kuvailisit itseäsi? En voi olla ihmettelemättä miten negatiivisesti omaan kehoosi suhtaudut. Enkä voi myös olla ihmettelemättä ,että eikö sinun ikäisesi naisen kuuluisi olla jo hyvin sinut itsesi ja ulkoisen olemuksesi kanssa. Tosin en tunne ketään keski-ikäistä, joka olisi noin ankarasti rupsahtanut. Sinulla täytyy olla jokin pelto-orjan työhön verrattava työ tms rankka elämä, jossa olet itsesi tuohon kuntoon saanut. Tai pahimmassa tapauksessa kotonasi on alistava mies joka on sinut saanut ajattelemaan itsestäsi noin. Näin nyt toivottavasti ei ole, mutta kaiva vaan rohkeasti se vilpoinen kesämekko ja ota jalka hoito. Ihanaa kesää!

Vierailija
625/1022 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt 56-vuotiaana olo on muuttunut keski-ikäiseksi. Nuoruuden intoa on enää vain joskus,  paino nousee herkästi, on jotenkin kömpelömpi olo. Tajuaa, että eläkeikään on alle 10 vuotta.

Vierailija
626/1022 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

52 ja olen ihan selkeästi keski-ikäinen. Mielestäni tsitoskohta oli 48 vuoden jälkeen. Palautuminen urheilusta hidasta. Keho jotenkin kuihtuu. Huono tuuri ollut geenilotossa niin jo paljon kipuja kehossa. Tullut uni ongelmia. Opiskelu hitaanpaa, pitää kerrata kaikkea uutta useasti.

Vierailija
627/1022 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin samaa. Eikös se ole juuri päinvastoin? Kesällä joutuu pahimmassa tapauksessa kulkemaan lyhythihaisissa allit heiluen, paksut suonikohjupohkeet ja selluliitit shortsien tai hameen alta jymäkästi terveyssandaaleissa tärähdellen ja liikavarpaat ja kuivettuneet kantapäät niistä pursuillen sekä tietysti kurttuiset tätipolvet koko kansan nähtävillä, puhumattakaan miljoonista katkeilleista hiussuonista iholla, vatsamakkarat trikoopaidassa tursuten, kun taas talvella voi vuorata keski-ikäisen vartalonsa päästä varpaisiin piiloon muiden katseilta.

Pistää silmään tekstissäsi tuo sovinismilta haiskahtava naiskuvauksesi, vaikkakin kuvailisit itseäsi? En voi olla ihmettelemättä miten negatiivisesti omaan kehoosi suhtaudut. Enkä voi myös olla ihmettelemättä ,että eikö sinun ikäisesi naisen kuuluisi olla jo hyvin sinut itsesi ja ulkoisen olemuksesi kanssa. Tosin en tunne ketään keski-ikäistä, joka olisi noin ankarasti rupsahtanut. Sinulla täytyy olla jokin pelto-orjan työhön verrattava työ tms rankka elämä, jossa olet itsesi tuohon kuntoon saanut. Tai pahimmassa tapauksessa kotonasi on alistava mies joka on sinut saanut ajattelemaan itsestäsi noin. Näin nyt toivottavasti ei ole, mutta kaiva vaan rohkeasti se vilpoinen kesämekko ja ota jalka hoito. Ihanaa kesää!

Tuon nyt on kirjoittanu joku mies, mies54 tai joku muu täällä pyörivä palstahullu, ehkä se läskifetissi.

Miten te uskotte noita umpihullujen tarinointeja.

Vierailija
628/1022 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuon nyt on kirjoittanu joku mies, mies54 tai joku muu täällä pyörivä palstahullu, ehkä se läskifetissi.

Miten te uskotte noita umpihullujen tarinointeja.

Olen 37 ja nainen. Tuon kuvailun kirjoittaja siis. Pelto-orja. :D

Vierailija
629/1022 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 29, pian 30 ja ihan tässä reilu vuoden aikana on alkanut tuntumaan että en ole enää mikään niin nuori. Jotenkin ajattelen ja tunnen eri tavalla kuin ennen. Ulkonäössä tapahtunut myös hyvin lyhyessä ajassa muutosta, ei jaksa enää juhlia kuten ennen, väsyttää usein, ei oikeen mistään enää innostu, vaatteet joita käytin vielä pari vuotta sitten tuntuvat jotenkin liian nuorekkailta. Ei ole mitään ikäkriisiä eikä vanheneminen pelota millään tapaa.

Vierailija
630/1022 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus 37-38-vuotiaana. Ei kai se miltään erityiseltä tuntunut, onpahan vaan osa elämää.

Vierailija
631/1022 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

48 v alkoi alamäki. Iho kuivuu ja naama on väritön.

Vierailija
632/1022 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut keski-ikäinen jo muutaman vuoden. Mun mielestä se ei ole mitenkään negatiivinen ikäryhmä kuulua. Minulla ei ole tarvetta tunkea itseäni miesten mieliin, olla seksikäs ja nuorekas vaan on ihan muut asiat jotka tekee elämästä elämisen arvoista. Itseasiassa jo ennen keski-ikää tajusin ettei onni ole kiinni miehistä tai parisuhteesta vaan nimenomaan vapaudesta tehdä ja nauttia niistä omista asioista joista tykkää. Keski-ikään saavuttuani olin vielä aika nuoren näköinen eikä mikään tuntunut erilaiselta.Parisen vuotta sitten huomasin selkeän eron itsessäni. Minulle on tärkeää että olen henkisesti ja fyysisesti aktiivinen ja hyvässä kunnossa joten opiskelin aihetta hieman ja nyt olen hyväkuntoinen ja aktiivinen keski-ikäistynyt nainen jolla aikuistuvat nuoret naiset vielä kotona asumassa. Olen hyvissä väleissä tyttärieni kanssa mutta heidän äitinsä. Katson mielelläni sivusta. Ei ole haikeutta eikä kaipautta tuohon ajanjaksoon. 

Vierailija
633/1022 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan siinä nelikymppisenä. Ihan hyvältä se tuntuu. Ei innosta enää nuoruuden humputukset, puutarhanhoito on parasta ja muutenkin koti entistä tärkeämpi asia. Viisautta kertynyt ja elämän rajallisuuden ymmärtää jo.

Vierailija
634/1022 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt 40, ei tunnu keski-ikäiseltä, enkä mielestäni toteuta mitään keski-ikäisyyden kliseitä.

Luulin kyllä tulleeni jo vähän vanhaksi ja väsyneeksi kun lihoin 10kg ja lenkkeily teki tiukkaa, sohvalta ei päässyt ylös jne. Mutta kyseessä olikin kilpirauhasen vajaatoiminta. Nuoruus palasi takaisin lääkkeillä, toistaiseksi.

Vierailija
635/1022 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuolen täyttäessäni 30, olinko 15-vuotiaana keski-ikäinen?

Vierailija
636/1022 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hakeudu terapiaan! Sulla on ongelma, joka on päänsisäinen. Olen 45 ja en koe millään lailla olevani keski-iässä..

45X2=90 ja se jaettuna kahdella, kuinka kauan ajttelin elää? Jo 35 on keski-ikäinen.

Vierailija
637/1022 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä aloin sanoa itseäni keski-ikäiseksi heti, kun täytin 35. Ikävuosina 35-40 muut ihmiset vastusti sitä vielä, että "ethän sinä ole/eihän me vielä olla". Nyt kukaan ei enää väitä vastaan. N44

Ja lisäänpä vielä, että nauratti hirveesti ne vastasanväittämiset. Mitä pahaa siinä on olla keski-ikäinen nainen? N44

Monet naiset kyselevät tätä samaa kun eivät muka ymmärrä miksi joillekin tulee ikäkriisiä jne, mutta väitätkö sinäkin tosissasi ettet kaipaa sitä nuoruuden vireyttä, voimaa ja intoa, puhumattakaan siitä kropasta mikä sinulla oli parikymppisenä? Itsellä harmittaa kun palautuminen treeneistä kestää ja kestää, vatsan seutu kerää rasvaa helpommin ja muutenkin kolottaa herkemmin paikkoja. Ei se ikä ole pelkkä numero meille kaikille.

Vierailija
638/1022 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-iässä huomasin ja ihan luonnolliselta tuntui.

Vierailija
639/1022 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kuolen täyttäessäni 30, olinko 15-vuotiaana keski-ikäinen?

Et tilastojen mukaan, tyhmä olet kuitenkin tuolla kommentila.

Vierailija
640/1022 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt 40, ei tunnu keski-ikäiseltä, enkä mielestäni toteuta mitään keski-ikäisyyden kliseitä.

Luulin kyllä tulleeni jo vähän vanhaksi ja väsyneeksi kun lihoin 10kg ja lenkkeily teki tiukkaa, sohvalta ei päässyt ylös jne. Mutta kyseessä olikin kilpirauhasen vajaatoiminta. Nuoruus palasi takaisin lääkkeillä, toistaiseksi.

Tämä on tosi yleinen vaiva, ja moni luulee että on vain tullut vanhaksi. Uskon että lähitulevaisuudessa ihmiskeho osataan tasapainottaa helposti niin ettei tarvi kestää niin montaa kremppaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi