Miltä tuntui muuttua "keski-ikäiseksi" naiseksi, ja missä iässä huomasit muuttuneesi sellaiseksi?
Itse olen 32 ja olen huomannut miettiväni alituisesti sitä, etten ole enää nuori kauaa..
Kommentit (1022)
olen tyytyväinen wannabetäti 44v, meikkiä maltilla kivat kledjut ja nasta meno! päivästä riippuen tunnen itseni nuoremmaksi, milloin vanhemmaksi.
Ehei, se menee näin:
0-12v= lapsi
alle 19v= teini
20-70v =aikuinen
70v+= seniori
85v+ vanhuus
90v+ kurppa
100-200v+ muumio
Tapahtui yhdessä yössä. Muutin työn perässä uudelle paikkakunnalle kun olin juuri täyttänyt 48v ja oli shokeraavaa kun uusille ihmisille olin vanha täti ja minua kohdeltiin sen mukaan. Vanhat ystävät näkevät kaikki ikävaiheet, mutta uudet vain sen missä olet juuri silloin. En ole vieläkään toipunut ja olen 54v ;) kolottaa ja sattuu sinne sun tänne mikä on myös psyykkisesti raskasta.
On kivaa olla keski-ikäinen nainen kesällä. Talvet on hirveitä.
Ihanalta. Vapaalta. Minulla on hyvä itsetunto, en pohdi muiden mielipiteitä, uskallan elää, olla ja pukeutuakin oman mieleni mukaisesti.
Kiva kuitenkin, etten ole (yhtä keski-ikäiselle) miehelleni täysin näkymätön :D Muille se on ihan sama. En kaipaa vieraiden ihmisten hyväksyntää tai arvostusta.
Syökää lisää ja raskautukaa kirjoitti:
Vartalosta päätellen 25-vuotiaat ovat jo keksi-iässä.
Ei pelkillä kekseillä sellaista vartaloa saa.
Haist home lol
Ehkä ei koskaan
Toiset ko säilyttää joie de vivren loppuun asti
Toiset on jo teineinä vanhuksii sylilapset harmiksii
Syökää lisää ja raskautukaa kirjoitti:
Vartalosta päätellen 25-vuotiaat ovat jo keksi-iässä.
Itse veikkaisin kakku-ikää...
Mä en tunne muuttuneeni miksikään, mutta olen nyt viisikymppisenä alkanut kutsua itseäni keski-ikäiseksi.
Elämä on jatkuvaa kehitystä eikä mitään yhtäkkistä muutosta.
Vierailija kirjoitti:
Mä aloin sanoa itseäni keski-ikäiseksi heti, kun täytin 35. Ikävuosina 35-40 muut ihmiset vastusti sitä vielä, että "ethän sinä ole/eihän me vielä olla". Nyt kukaan ei enää väitä vastaan. N44
Keski-ikä alkaa oikeasti 45- vuotiaana, sitä ennen ollaan vain aikuisia, nuoria aikuisia, nuoria tai lapsia. En ymmärrä miksi suhteellisen nuoret haluaa olla keski-ikäisiä ?
Vierailija kirjoitti:
Miksi näin? Miten se keski-ikäisyys vaikuttaa vuodenaikoihin?
Vierailija kirjoitti:
Mihin tämä perustuu? Luulisin, että on ennemmin päinvastoin, kesällä kuumempaa, kroppa näkyy....
Kun nainen muuttuu keski-ikäiseksi tantaksi niin vaihdetaan nuorempaan. Tämä ei tosin koske minua enää koska vaimollani on hyvät geenit. Näyttää ihan teiniltä vielä.
En muista olenko jo vastannut, mutta 40v alkoi vähitellen tuntua keski-ikäiseltä. Ei mitenkään negatiivisella tavalla vaan nimenomaan vapauttavalta. Ketään ei enää samalla tavalla kiinnosta miltä näytän ja minkä kokoinen tai ikäinen olen. Kukaan ei enää kommentoi negatiivisesti, koska en muodosta uhkaa kenellekään. Kaupassa teititellään ja yllättäen pidän siitä. En koe olevani rupsahtanut mummo vaan ihan ikäiseni ja ownaan sen. Töissä on ihanaa kun voin kannustaa ja tukea nuorempia omalla kokemuksellani eikä mun tarvitse enää miettiä tai todistella omaa osaamistani.
Naisten elinajan odote on nyt 85v, (nuorilla se koko ajan vähän nousee), joten suomalaisten naisten keski-ikä on nyt tarkalleen ottaen 42,5 vuotta. Siitä sitten +/- 5 vuotta niin keski-ikää olisi ikäkausi 37 - 48v.
Vierailija kirjoitti:
Se vain tapahtuu ihan luonnostaan. Miksi sitä pitäisi sen kummemmin tarkkailla tai ihmetellä? Vanheneminen on nääs ihan luonnollinen juttu, mikä muovisten nykyihmisten on vissiin vaikea ymmärtää.
Ihmiset on hassuja, halutaan elää pitkään, mutta ei vanheta! Mahdoton yhtälö :D
AatunKrokotiili kirjoitti:
Kun nainen muuttuu keski-ikäiseksi tantaksi niin vaihdetaan nuorempaan. Tämä ei tosin koske minua enää koska vaimollani on hyvät geenit. Näyttää ihan teiniltä vielä.
Todellakin vaihdoin nuorempaan, ei se oman ikäinen mies enää sytyttänyt.
Nykyisen kolmekymppisen kanssa on kuumaa.
N50
Keski-ikäistymisen huomaa lähinnä nuorempien ihmisten asenteesta. Kolmekymppisten työkavereiden mielestä olen liian vanha esim. Megazoneen jne.
N46
Vierailija kirjoitti:
Naisten elinajan odote on nyt 85v, (nuorilla se koko ajan vähän nousee), joten suomalaisten naisten keski-ikä on nyt tarkalleen ottaen 42,5 vuotta. Siitä sitten +/- 5 vuotta niin keski-ikää olisi ikäkausi 37 - 48v.
Täytin just 50. Mikä mä olen sun mielestä, jos en keski-ikäinen? En kai nyt iäkäs sentään vielä?
Olen nyt 48v ja tänä vuonna huomasin, että olen muuttunut tädiksi :D
Olen sellainen täti, mitä vielä pari vuotta sitten katselin muista, että miten nuo ovatkin noin tätimäisiä vaikka ollaan suunnilleen saman ikäisiä
Ihanaa olla täti. Ei tarvitse yrittää esittää muuta mitä on. Elämä on paljon rennompaa ja rikkaampaa nyt, kun itsetunto antaa periksi olla vähän tätimäinen