Muita, jotka ovat kyllästyneet kanaan?
Söin sitä jossain vaiheessa monta kertaa viikossa. Nyt on mennyt varmaan vuosia, etten ole tehnyt sitä kotona.
Kommentit (62)
Kana on kuivakasta. Kokeile joskus broileria.
En syö mitään niin usein, että kyllästyisin. En ole niin tyhmä.
Vierailija kirjoitti:
Vastalause!
Paistan kanafilepihvit valurautapannulla voissa.
Joo siis se räppäri on niin last season! Onneks ei olla kuultu kanasta pitkään aikaan.
En osaa valmistaa kanaa. Tykkään, jos on hyvin valmistettu.
Vierailija kirjoitti:
miten et osaa?
ostat ja laitat uuniin, that¨s it.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miten et osaa?
ostat ja laitat uuniin, that¨s it.
Tarviiko laittaa valo päälle tms. vai valmistuuko pimeässä uunissa, ritilälle vai pohjalle?
Kiitos ei vegerintiaanien ruoille!
Ja mikä tärkeintä elä kypsennä liikaa, sillä silloin tulee mauttomia ja sitkeitä.
Tai no, kanan paistinleikkeet kestävät vähän ronskimman kypsennyksen.
Kyllästyin jo 90-luvulla ammattikoulussa (olen kokki), kun broileri oli silloin melko uusi asia ja sitä syötiin niin paljon. Nyt olen välillä ostanut, mutta ei se herkkua ole edelleenkään. Koipireisistä teen välillä viillokkia, se maistuu edes joltain.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kanasta hyvän saa, vaatii vain pitkän haudutuksen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllästyin jo 90-luvulla ammattikoulussa (olen kokki), kun broileri oli silloin melko uusi asia ja sitä syötiin niin paljon. Nyt olen välillä ostanut, mutta ei se herkkua ole edelleenkään. Koipireisistä teen välillä viillokkia, se maistuu edes joltain.
Ap puhui kanasta.
Tässä on ongelmana ruuanlaittotaidon puute. Jos viillokki on muka ainoa joltain maistuva broileriruoka, niin huhhuh. Suosittelen perehtymään esimerkiksi intialaisiin kanaruokiin ja aasialaisiin muutenkin. On kyllä päräyttäviä makuja. Kokeile vaikka rendangia.
Sitä täytyy osata maustaa. Kanan saa maistumaan lähes miltä tahansa. Tekstuuriin kyllästyy toki jos syö jok'ikinen päivä pitkiä aikoja (esim. tiukka "kisadieetti" kehonrakentajille).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap puhui kanasta.
Se ole mitään kanaa nähnytkään se ap. Broileria se on syönyt kyllästymiseen asti, koska kanaa ei saa mistään.
Vierailija kirjoitti:
Kanaviillokki on näitä ruokia, joita en ole koskaan edes nähnyt kouluruuan ulkopuolella. Luoja tietää mistä näihin on reseptit keksitty. Olin unohtanut "viillokin" olemassaolon täysin.
https://www.santamariaworld.com/fi/reseptit/jamaican-jerk-broileri-mang…
Tässä AP:lle helppo ja maukas kanaresepti. Ei tarvitse käyttää juuri tuota Jamaica jerk -mausteseosta (vaikka se on toki hyvää). Mikä tahansa BBQ dry rub tms. vastaava kuivamauste käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap puhui kanasta.
Se ole mitään kanaa nähnytkään se ap. Broileria se on syönyt kyllästymiseen asti, koska kanaa ei saa mistään.
Ainakin K ja S ryhmän kaupoista saa. Myös Atrian tehtaanmyymälästä olen kanaa ostanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap puhui kanasta.
Oletko kuullut kanan koipireisistä?
Naisten kaa kivempi jutskata.