Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Espoo ei pysty enää pitämään kaikkia päiväkoteja auki. Mitä aiotte vanhemmat tehdä?

Vierailija
20.01.2022 |

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008553160.html

Vakava pula henkilöstöstä. Viettekö silti lapsen päiväkotiin?

Kommentit (126)

Vierailija
101/126 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaan aikaan väitetään epidemian olevan jo taitekohdassa. Ei siltä vaikuta.

Vierailija
102/126 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää viekö niitä koronaa sairastavia lapsia hoitoon. Lapsista tarttuu korona ja päiväkodin työntekijät sairastuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/126 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitä se Espoon johto on oikeesti lähettänyt viestissään.

Jos vähääkään artikkelin mukaista, pitäisi lähettäneestä henkilöstä tehdä rikosilmoitus. Selkeä virkarikos.

Hänen tehtävänsä on luoda hyvää henkeä. Katastrofiviestejä lähetetään vasta, kun on aihetta. Eli xx aikana joudumme sulkemaan päiväkodin pikkupeikot ryhmän. Muuten tilanne oon hallinnassa. Tai xx aikana suljemme päiväkodin y ja voitte ilmoittaa hoidon tarpeesta.

Ip lehdet toki kirjoittaa mitä tahansa. Ja av mammat niitä kirjoituksia vielä vääristelee. Tai ei osaa lukea Tai tahallaan vääristelee. Rikkinäinen puhelin.

Vierailija
104/126 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää viekö niitä koronaa sairastavia lapsia hoitoon. Lapsista tarttuu korona ja päiväkodin työntekijät sairastuu.

Joo, muttakun tauti on oireeton.

Vierailija
105/126 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaan aikaan väitetään epidemian olevan jo taitekohdassa. Ei siltä vaikuta.

Mihin aikaan?

Kyse oli, että mahdollisesti Espoo voi ehkä tehdä jotain

Vierailija
106/126 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pistän aamulla kaikki Netflixit, tabletit ja koneet lapsille auki ja linnoittaudun työhuoneeseen etätöihin.

Heh heh, hyvä idea.

Muuten hyvä mutta kuinkas ruoka ja juomapuoli sekä vessatus pienille?

Vierailija
107/126 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ne hoitopaikat annettaisiin ensisijaisesti ihmisille jotka eivät yksinkertaisesti voi tehdä etätöitä, ne riittäisivät. En ole koskaan ymmärtänyt tätä että ihmiset riemuiten ja lapsen etuun vedoten laittavat lapsen hoitoon kun hän just ja just kävelee, ja perustelevat sen sillä että se on lapsen oikeus. Miten kukaan raskii antaa ne ekat vuodet pois ja vielä oikein vaatii sitä? Lapsi oppii tarvittavat sosiaaliset taidot ihan tavallisessa perhepiirissä omien ihmisten kanssa vaikka menisi hoitoon vasta 3-vuotiaana tai myöhemmin. Jos on isot tulot, tähän kaikkeen on varmasti mahdollista varautua. Itse hoidin lapset kotona ekat 3 v vaikka olen pienituloinen yh. Mulle se oli arvokysymys. Tosi monen arvot on sitä että pitää maksaa taloa, autoja ja mökkiä ja lainojen takia kaikkien pitää olla töissä vaikka lapsi ei osaa sanoa vielä edes mamma.

Jotka eivät voi tehdä etätöitä? Mistä ihmeestä kumpuaa ajatus, että etätöitä tekevä voisi jotenkin ihmeellisesti olla samaan aikaan lastensa kanssa? Itse olen tehnyt kohta 2 vuotta etätöitä. Suurin osa päivästä menee luurit korvilla, loppuaika erilaisten excelien parissa. Muutamana päivänä lievästi flunssainen lapsi on jäänyt kotiin, käytännössä hän on tuijottanut netflixiä koko päivän. Joku 3v tai alle ei edes pysyisi koko päivää siinä ruudun äärellä... Etätöitä tekevät tekevät ihan oikeasti töitä, he eivät vedä lonkkaa jossain sohvalla.

Joo en minäkään ymmärrä mitä on se kuvitelma, että etätöissä pystyisi tuosta vaan hoitamaan lapsiakin. Ei pysty! Mutta toisaalta jos tilanne olisi oikeasti se, että päiväkoteja joudutaan sulkemaan niin kyllä etusijalla pitäisi olla niiden lapset jotka ei voi olla etänä. Vaikka juuri hoitajien, lääkäreiden, kaupan kassojen, päiväkodin henkilökunnan, poliisien, palomiesten jne. Etätyöläisen työpanos kärsii ja lapset saa aivan liikaa ruutuaikaa ja ennen pitkää hajoaa pää kaikilla, mutta lapsia ei sentään tarvitse jättää yksin kotiin. Riippuu se lapsesta ja iästäkin miten onnistuu, 5-vuotiaan kanssa hommat sujuu paljon paremmin kuin 2-vuotiaan.

Vierailija
108/126 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ne hoitopaikat annettaisiin ensisijaisesti ihmisille jotka eivät yksinkertaisesti voi tehdä etätöitä, ne riittäisivät. En ole koskaan ymmärtänyt tätä että ihmiset riemuiten ja lapsen etuun vedoten laittavat lapsen hoitoon kun hän just ja just kävelee, ja perustelevat sen sillä että se on lapsen oikeus. Miten kukaan raskii antaa ne ekat vuodet pois ja vielä oikein vaatii sitä? Lapsi oppii tarvittavat sosiaaliset taidot ihan tavallisessa perhepiirissä omien ihmisten kanssa vaikka menisi hoitoon vasta 3-vuotiaana tai myöhemmin. Jos on isot tulot, tähän kaikkeen on varmasti mahdollista varautua. Itse hoidin lapset kotona ekat 3 v vaikka olen pienituloinen yh. Mulle se oli arvokysymys. Tosi monen arvot on sitä että pitää maksaa taloa, autoja ja mökkiä ja lainojen takia kaikkien pitää olla töissä vaikka lapsi ei osaa sanoa vielä edes mamma.

Jotka eivät voi tehdä etätöitä? Mistä ihmeestä kumpuaa ajatus, että etätöitä tekevä voisi jotenkin ihmeellisesti olla samaan aikaan lastensa kanssa? Itse olen tehnyt kohta 2 vuotta etätöitä. Suurin osa päivästä menee luurit korvilla, loppuaika erilaisten excelien parissa. Muutamana päivänä lievästi flunssainen lapsi on jäänyt kotiin, käytännössä hän on tuijottanut netflixiä koko päivän. Joku 3v tai alle ei edes pysyisi koko päivää siinä ruudun äärellä... Etätöitä tekevät tekevät ihan oikeasti töitä, he eivät vedä lonkkaa jossain sohvalla.

Joo en minäkään ymmärrä mitä on se kuvitelma, että etätöissä pystyisi tuosta vaan hoitamaan lapsiakin. Ei pysty! Mutta toisaalta jos tilanne olisi oikeasti se, että päiväkoteja joudutaan sulkemaan niin kyllä etusijalla pitäisi olla niiden lapset jotka ei voi olla etänä. Vaikka juuri hoitajien, lääkäreiden, kaupan kassojen, päiväkodin henkilökunnan, poliisien, palomiesten jne. Etätyöläisen työpanos kärsii ja lapset saa aivan liikaa ruutuaikaa ja ennen pitkää hajoaa pää kaikilla, mutta lapsia ei sentään tarvitse jättää yksin kotiin. Riippuu se lapsesta ja iästäkin miten onnistuu, 5-vuotiaan kanssa hommat sujuu paljon paremmin kuin 2-vuotiaan.

Tätä listausta tehtiin jo keväällä -20.

Silloin me uskottiin, että katastrofi tulee.

Sen aika on ohi etkä tule näkemään listoja saati katastrofia.

Espoo toimi väärin.

Vierailija
109/126 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten muka Espoo on toiminut väärin siinä että on ennalta varoittanut mahdollisista sulkemisista?

Vierailija
110/126 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät kansalaiset, tätä te halusitte rokotepakolla. Tässä se nähdään mitä tapahtuu, älkää valittako kun tilasitte tämän asian.

Vierailija
111/126 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen päiväkodissa jossa suurin osa henkilöstöstä oli joko sairaana tai karanteenissa. Osa lapsista. Huoltajille ilmoitettiin ihan selvästi että mikäli pitävät lapsen poissa niin saavat maksuttomuuden tuolle tietylle ajalle. Ja kas kummasti suurin osa vanhemmista järjesti hoidon itse. Ne ketkä tulivat hoitoon niin ok. Mutta tuosta kaaostilanteesta selvittiin vähällä henkilökunnalla ja tilanne saatiin hallintaan pian. Jos päiväkoti suljetaan lopulta kun ei ole enää edes vähiä käsiä siellä niin minkäs teet.

Vierailija
112/126 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tämä johtuu ylipitkistä sairaslomista. Ei normi flunssastakaan odoteta viikkoja että niiskuttelu loppuu. Ihmiset on niin yksinkertaisia kun muodostavat ongelman tyhjästä.

Vierailija
113/126 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt hesarikin uutisoi tästä.

Vierailija
114/126 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvät kansalaiset, tätä te halusitte rokotepakolla. Tässä se nähdään mitä tapahtuu, älkää valittako kun tilasitte tämän asian.

Just näin.

Toimivat lääkkeet sensuroidaan ja vaaralliset toimimattomat geenipiikit pakotetaan kaikille.

Tässä toimivia lääkjeitä jos joku teistä ystävät sairastuu oli piikitetty tai ei

https://c19early.com/

Luettelossa useita vaihtoehtoja osa reseptillä osa ilman. Jokaiselle löytyy varmasti mieleinen lääke jos piikki ei kiinnosta.

Vierailija
115/126 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, jep.

Me vanhemmat kaikki, ihan jokainen, aina äänestetään ne samat tyypit päättämään asioista, totta! Päiväkotien ja koulujen henkilökunnaltko se aina äänestää oikein?

Ja kaikki etätyöläiset vaan katselee Netflixiä päivät pitkät, eikä huvikseen vaan viitsi hoitaa lapsiaan kotona samalla.

Oikeasti ilmeisesti kellään vanhemmalla ei ole oikeaa tarvetta lapsensa päivähoidolle, kunhan tungetaan lapset varhais"kasvatukseen" ilolla ja sydän kepeänä!

Ja totta kai me jätetään katsomatta meidän kristallipalloista, että täysin oireettomalla lapsella on korona.

Ihan käsittämättömiä juttuja täällä. Yhteiskunta on luonut varhaiskasvatussysteemin kauan ennen kuin nykyvanhemmat oli lapsentekoiässä. Silti IHAN KAIKKI laitetaan meidän syyksi. Ei vaikuteta tarpeeksi toisten työolojen parantamiseen äänestämällä väärin, ja ylipäätään käyttämällä palvelua, joka on olemassa.

Haistakaa p, ihan joka ikinen päiväkodin työntekijä ja jokainen, joka ei ymmärrä perheiden tilanteita nyt korona-aikana. En enää jaksa lukea näitä syyllistämisiä, kun itsellä koko ajan painaa niskaan pelko irtisanomisesta, pelko omasta tai perheen vakavasta sairastumisesta ja ahdistus siitä, että mihinkään ei voi luottaa enää.

Vierailija
116/126 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereen päiväkodeista oli jossain uutisissa, että sairastuneiden oireet kestävät yli 9 vrk, jolloin poissaolot ovat pitkiä.

Itsekin tässä 8 päivää olen koronaa sairastanut ja vasta eilen oli ensimmäinen kuumeton päivä. Ei vielä moneen päivään työkuntoinen sen verran paha yskä ja tukkoisuus edelleen. Lapselle tulee jo 10 päivää täyteen tätä tautia ja tulee menemään koko ensi viikko vielä hänellä toipilaana eikä todellakaan ole kunnossa mennäkseen päiväkotiin.

Vierailija
117/126 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku laitettu jo kiinni?

Vierailija
118/126 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, jep.

Me vanhemmat kaikki, ihan jokainen, aina äänestetään ne samat tyypit päättämään asioista, totta! Päiväkotien ja koulujen henkilökunnaltko se aina äänestää oikein?

Ja kaikki etätyöläiset vaan katselee Netflixiä päivät pitkät, eikä huvikseen vaan viitsi hoitaa lapsiaan kotona samalla.

Oikeasti ilmeisesti kellään vanhemmalla ei ole oikeaa tarvetta lapsensa päivähoidolle, kunhan tungetaan lapset varhais"kasvatukseen" ilolla ja sydän kepeänä!

Ja totta kai me jätetään katsomatta meidän kristallipalloista, että täysin oireettomalla lapsella on korona.

Ihan käsittämättömiä juttuja täällä. Yhteiskunta on luonut varhaiskasvatussysteemin kauan ennen kuin nykyvanhemmat oli lapsentekoiässä. Silti IHAN KAIKKI laitetaan meidän syyksi. Ei vaikuteta tarpeeksi toisten työolojen parantamiseen äänestämällä väärin, ja ylipäätään käyttämällä palvelua, joka on olemassa.

Haistakaa p, ihan joka ikinen päiväkodin työntekijä ja jokainen, joka ei ymmärrä perheiden tilanteita nyt korona-aikana. En enää jaksa lukea näitä syyllistämisiä, kun itsellä koko ajan painaa niskaan pelko irtisanomisesta, pelko omasta tai perheen vakavasta sairastumisesta ja ahdistus siitä, että mihinkään ei voi luottaa enää.

Mitä sä niistä päätöksistä päiväkodin henkilökuntaa nollasta. Kohdista paha olosi ylemmälle taholle. Jos henkilökunta on sairaana niin voi voi... Eipä siinä auta edes pk:n johtajan sanomiset mitään.

Vierailija
119/126 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, jep.

Mitä sä niistä päätöksistä päiväkodin henkilökuntaa nollasta. Kohdista paha olosi ylemmälle taholle. Jos henkilökunta on sairaana niin voi voi... Eipä siinä auta edes pk:n johtajan sanomiset mitään.

Kyllä täällä riekkuu päivittäin lastenhoitajia arvostelemassa vanhempia siitä, että KEHTAAVATKIN käyttää päivähoidon kaltaista lakisääteistä palvelua. 

Vierailija
120/126 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pahimmassa tapauksessa joutuu itse huolehtimaan kersoistaan, varmaan kamalaa. Nämä on niitä asioita joita pitää miettiä ennen haarojen levittämistä. Mikään ei ole koskaan itsestään selvää.

Oon ammatiltani hoitaja tk:ssa. Mun pitää valita hoidanko itse lapseni ja oon kotona pois töistä vai oonko töissä hoitamassa ihmisiä jotka tarvii apua terveyteensä tai sairauteensa ja lapsi tällöin päiväkodissa. Kumpaa suosittelet?

Sulla on munat hajallaan useammassa korissa, mikä on joskus hyvä ja joskus huono asia. Itse en valinnut tuota ammattia,koska  tahdoin säästää hoivaviettini omiin lapsiin. Ymmärsin, että osa lapsettomista on työnsä vuoksi niin täynnä lapsia, että ei tahdo omia. En tahtonut tehdä tätä geneettistä itsemurhaa työni vuoksi.

Ota lapset kotiin ja eristäydy, ellet tahdo sairastaa.

Mielenkiintoista. Mulla kävi niin päin, että hoivaviettiä riitti omien lasten lasten lisäksi muillekin, joka johti ammattiin kouluttautumiseen ja hakeutumiseen. (Eikä kaduta, jos joku some-kirjoittelujen perusteella sellaista miettii).