Espoo ei pysty enää pitämään kaikkia päiväkoteja auki. Mitä aiotte vanhemmat tehdä?
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008553160.html
Vakava pula henkilöstöstä. Viettekö silti lapsen päiväkotiin?
Kommentit (126)
Vierailija kirjoitti:
Ei ne voi kieltää viemästä lasta.
Mihin sinä sen lapsen viet jos ei ole hoitajia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aluepäällikön tai kaupunginjohtajan toimistoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne soittaa sieltä lastensuojeluun joka hakee lapsen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no, siellä tuskin on ketään. Ovat etätöissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten kotiin. He on vastuussa siitä, että lapsella on päivähoito. Hoitakoon itse, jos sössivät tuolla tavoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten kotiin. He on vastuussa siitä, että lapsella on päivähoito. Hoitakoon itse, jos sössivät tuolla tavoin.
Mistä sä luulet jonkun kaupunginjohtajan sihteerin kotiosoitteen selvittäväsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne soittaa sieltä lastensuojeluun joka hakee lapsen.
Me ollaan lastensuojelussakin kotona omien lastemme kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sä luulet jonkun kaupunginjohtajan sihteerin kotiosoitteen selvittäväsi?
No ei ole vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahimmassa tapauksessa joutuu itse huolehtimaan kersoistaan, varmaan kamalaa. Nämä on niitä asioita joita pitää miettiä ennen haarojen levittämistä. Mikään ei ole koskaan itsestään selvää.
Oon ammatiltani hoitaja tk:ssa. Mun pitää valita hoidanko itse lapseni ja oon kotona pois töistä vai oonko töissä hoitamassa ihmisiä jotka tarvii apua terveyteensä tai sairauteensa ja lapsi tällöin päiväkodissa. Kumpaa suosittelet?
Entä isä?
Se on näköjään taitolaji tuon luetun ymmärtäminen. Mitä jos lukisit ap. tekstin uudestaan. Nyt on kysymys tilapäisestä tilanteesta ja ehkä lapset saattavat joutua vaihtamaan päiväkotia, mutta lapset eivät jää hoitamatta.
"Espoossa varoitetaan siitä, että kaikki päiväkodit eivät välttämättä pysy auki epidemiatilanteen huonontumisen johdosta.
Koronaviruksen omikronmuunnos on jyllännyt Suomessa viime viikkojen aikana. Tartunnat ovat levinneet vauhdilla niin päiväkotien lasten kuin henkilökunnankin keskuudessa. Liikkeellä on muitakin tarttuvia tauteja."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahimmassa tapauksessa joutuu itse huolehtimaan kersoistaan, varmaan kamalaa. Nämä on niitä asioita joita pitää miettiä ennen haarojen levittämistä. Mikään ei ole koskaan itsestään selvää.
Oon ammatiltani hoitaja tk:ssa. Mun pitää valita hoidanko itse lapseni ja oon kotona pois töistä vai oonko töissä hoitamassa ihmisiä jotka tarvii apua terveyteensä tai sairauteensa ja lapsi tällöin päiväkodissa. Kumpaa suosittelet?
Entä isä?
Ei vanhemmat voi tuosta vain jäädä kotiin hoitamaan lapsia, oli äiti tai isä.
Laki yksiselitteisesti mahdollistaa vanhemnan jäädä pois töistä 1-3 päivää sairaan lapsen hoidon järjestelyihin. Muussa tapauksessa se on irtisanomisperuste.
Vierailija kirjoitti:
Hyvinpä olet ollut sinne änkeämässä ja vonkaamassa niitä auki!
Vierailija kirjoitti:
Kirjastot voidaan laittaa pian kiinni. Kirjastontäditkin ovat hoitamassa lapsia.
Missäs ne sedät on?
Jos lapset eivät pääse hoitoon, Suomi olisi täydellisessä katastrofissa ja sekasorrossa yhdessä päivässä, jos kaikki lapselliset työntekijät jäisi kotiin hoitamaan lapsiaan.
Terv.hoito romahtaisi, samoin pelastuslaitos, poliisi, ruoka loppuisi kaupasta, liikenne jne.
Eiköhän lasten päivähoito ole niitä viimeisiä, mikä sammuttaa viimeisenä valot.
En voi ymmärtää tätä tarvetta aiheuttaa juuri lapsiperheille järkyttävää stressiä tämän koronan kanssa.
Teeskennellään että lapset ja nuoret ensin ja sitten vedetään perheet äärirajoille kahden vuoden tukaluuden jälkeen.
Olen itse välillä jo niin väsynyt, että en osaa kuin istua vaan.
Vierailija kirjoitti:
Nyt jos, koskaan sieltä päiväkodeista pitäisi saada pois ne virikelapset joiden vanhemmat ovat kotona vauvan kanssa ja isommat lapset päiväkodissa.
Ne noin näitä, jotka lehdessäkin kertovat, että isomman sairastuessa pitää hommata hoitaja kotiin, kun onhan se nyt äidin aivan kohtuutonta hoitaa sekä vauvaa, että isompaa lasta.
Virikelapsi?
Suomessa on ihmeellinen ajatusmalli, ettei pienet lapset tarvitse sosiaalisia taitoja tai ikäistensä seuraa ja voi möllötellä vain vanhemman kanssa kotona, jos siellä vauva.
Maailmalla nähdään lapsen etuna ja hyvinvointina, kun lapsi aloittaa kodin ulkopuoliset sos.suhteensa mahdollisimman varhain, jopa pakon ja lain velvoittamana lapsi aloittaa koulun 3v joka vastaa suomalaista päiväkodin varhaiskasvatusta.
Olisiko Suomen malli ja kotihoidon ihannointi, syy lasten mielenterv.ongelmiin ja nuorten itsemurhiin?
Päiväkoti välitti täällä Espoossa juuri myös neuvolan tiedotteen, jonka mukaan vain 0-1,5 -vuotiaiden neuvolatarkastukset voidaan hoitaa ja kaikki muu perutaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmat hoitakoon lapsensa itse kun kerran ovat niitä hankkineet.
Kyllä se sopii. Oon pois työelämästä sitten.
T. Vaka-ope
No ole. Ketään ei kiinnosta. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt jos, koskaan sieltä päiväkodeista pitäisi saada pois ne virikelapset joiden vanhemmat ovat kotona vauvan kanssa ja isommat lapset päiväkodissa.
Ne noin näitä, jotka lehdessäkin kertovat, että isomman sairastuessa pitää hommata hoitaja kotiin, kun onhan se nyt äidin aivan kohtuutonta hoitaa sekä vauvaa, että isompaa lasta.
Virikelapsi?
Suomessa on ihmeellinen ajatusmalli, ettei pienet lapset tarvitse sosiaalisia taitoja tai ikäistensä seuraa ja voi möllötellä vain vanhemman kanssa kotona, jos siellä vauva.
Maailmalla nähdään lapsen etuna ja hyvinvointina, kun lapsi aloittaa kodin ulkopuoliset sos.suhteensa mahdollisimman varhain, jopa pakon ja lain velvoittamana lapsi aloittaa koulun 3v joka vastaa suomalaista päiväkodin varhaiskasvatusta.
Olisiko Suomen malli ja kotihoidon ihannointi, syy lasten mielenterv.ongelmiin ja nuorten itsemurhiin?
Ihan kaikkialla maailmassa vallitsee lapsen kehityksestä sama käsitys: Alle kaksivuotias ei sosiaalisia suhteita tarvitse, vasta 3-vuotias hyötyy niistä jossain määrin. Harvassa maassa on tarjolla tällaisia leikkipuistoja ja harrastuksia kuin Suomessa, jossa sen sosiaalisuuden saa kyllä ihan riittävässä määrin.
Ja se "koulu" on suurimmassa osassa maailmaa puolipäiväinen, ei mikään 10 tunnin ponnistus ylitäydessä kaaoksessa.
Hallinto on kokonaisuus johon kuuluu koko tukifunktion henkilöstö
Olen talousjohtaja, mun alaiset ja minä ollaan kaikki hallintoa. Minäkin teen pitkää päivää ja olen työaikalain ulkopuolella eli iso määrä ylityötä josta ei makseta mitään. Sellainen ”käsienheiluttelija” täällä joo.