Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Espoo ei pysty enää pitämään kaikkia päiväkoteja auki. Mitä aiotte vanhemmat tehdä?

Vierailija
20.01.2022 |

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008553160.html

Vakava pula henkilöstöstä. Viettekö silti lapsen päiväkotiin?

Kommentit (126)

Vierailija
1/126 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin, en voi muutakaan.

Vierailija
2/126 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten kaupungilla on velvollisuus tarjota se hoito muuten.

Eiköhän siellä ole virastot piukassa turhia käsienheiluttelijoita. Hoitakoon he.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/126 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatteko te, että me sosiaalityöntekijät jäädään pois töistä hoitamaan lapsia?

Vierailija
4/126 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa lukee että päiväkoteja voidaan joutua sulkemaan.

Vierailija
5/126 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne voi kieltää viemästä lasta.

Vierailija
6/126 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahimmassa tapauksessa joutuu itse huolehtimaan kersoistaan, varmaan kamalaa. Nämä on niitä asioita joita pitää miettiä ennen haarojen levittämistä. Mikään ei ole koskaan itsestään selvää.

Oon ammatiltani hoitaja tk:ssa. Mun pitää valita hoidanko itse lapseni ja oon kotona pois töistä vai oonko töissä hoitamassa ihmisiä jotka tarvii apua terveyteensä tai sairauteensa ja lapsi tällöin päiväkodissa. Kumpaa suosittelet?

Vierailija
7/126 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän siellä ole virastot piukassa turhia käsienheiluttelijoita. Hoitakoon he.

Miksi vihaat lapsiasi?

Vierailija
8/126 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjastot voidaan laittaa pian kiinni. Kirjastontäditkin ovat hoitamassa lapsia.

Vierailija
9/126 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi vihaat lapsiasi?

Minun lapseni on jo aikuisia.

Ei se silti tarkoita että Espoo saisi rikkoa lakia.

Vierailija
10/126 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluatteko te, että me sosiaalityöntekijät jäädään pois töistä hoitamaan lapsia?

KYLLÄ! MIELUITEN AINA JA IANKAIKKISESTI.

Vierailija
11/126 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pahimmassa tapauksessa joutuu itse huolehtimaan kersoistaan, varmaan kamalaa. Nämä on niitä asioita joita pitää miettiä ennen haarojen levittämistä. Mikään ei ole koskaan itsestään selvää.

Oon ammatiltani hoitaja tk:ssa. Mun pitää valita hoidanko itse lapseni ja oon kotona pois töistä vai oonko töissä hoitamassa ihmisiä jotka tarvii apua terveyteensä tai sairauteensa ja lapsi tällöin päiväkodissa. Kumpaa suosittelet?

Näitten lastenhoitajien mielestä kukaan muu ei käy töissä kuin he. Mutta kun fakta on, että me hoitajat, opettajat, lääkärit, bussikuskit ja muut käytäisiin kanssa töissä. Mielelläni minäkin kotona lapseni kanssa olisin, mutta kun sitten kukaan ei tee minun töitäni. 

Vierailija
12/126 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistän aamulla kaikki Netflixit, tabletit ja koneet lapsille auki ja linnoittaudun työhuoneeseen etätöihin.

Vierailija
13/126 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on munat hajallaan useammassa korissa, mikä on joskus hyvä ja joskus huono asia. Itse en valinnut tuota ammattia,koska  tahdoin säästää hoivaviettini omiin lapsiin. Ymmärsin, että osa lapsettomista on työnsä vuoksi niin täynnä lapsia, että ei tahdo omia. En tahtonut tehdä tätä geneettistä itsemurhaa työni vuoksi.

Ota lapset kotiin ja eristäydy, ellet tahdo sairastaa.

Vierailija
14/126 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...suljettuun päiväkotiin?

Vierailija
15/126 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

...suljettuun päiväkotiin?

Päivähoitoon. Vaikka sitten sinne aluepäällikölle.

Lain mukaan perheillä on hoitosopimukset ja oikeus saada päivähoitoa.

Olisivat varautuneet! Onhan tässä ollut vuosia aikaa.

Vierailija
16/126 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voikaan, mutta en minä ainakaan haluaisi viedä lastani vieraaseen päiväkotiin vieraiden hoitajien pariin, seurana 50 vierasta lastakin, jos vaan suinkaan voisin välttää.

Onneksi omat lapseni ovat jo koululaisia.

Vierailija
17/126 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo jäädään kaikki kotiin.

Tai sit annetaan keikkalaisilla isompi palkka niin niitä sijaisia olisi. Mä en ainakaan tee enää yhtään keikkaa tolla palkalla.

Vierailija
18/126 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moniko on jo laitettu kiinni?

Vierailija
19/126 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miniäni on Espoossa päiväkodissa töissä, joten jos joutuu jäämään kotiin hoitamaan omia lapsiaan, on sitten yksi hoitaja taas vähemmän töissä päiväkodissa. 

- eri

Vierailija
20/126 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksakoon lisää palkkaa ja tarjotkoon inhimillisemmät työolosuhteet, niin juoksen päiväkotiin töihin innoissani!

T. Vakaope joka vaihtaa alaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä