(♥) TAMMIKUISTEN torstain tapahtumat (♥)
Ja tässä keskiviikon jutut
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8389585&p=2&tmode=1&smode…
Kommentit (47)
[color=darkviolet]Akka kattelee pikku jääkarhua ja ukko on kuinkas muuten, ku töissä. Tänään tulee kummiski jo kahen kieppeillä kotio :)
[color=blue]Sinda ja Äitiliini [color=violet]laiton teille mailia tapaamista koskien. .
[color=blue]Tigger [color=maroon]kuulostaa fiksulta ja filmaattiselta sun pomos eli ymmärtäväiseltä. Ei oo kyllä yhtään hyväksi tehä tuommosta työtä, joka on henkisestikki rankkaa. Varsinki näin hormoonimyrskysenä. *halaa* Varmasti sun työkuviot selkiintyy ja saat mukavempia hommia loppuajaksi.
[color=blue]Beibin painosta [color=violet]eihän tavallaan 4 kilonen oo viel jättiläinen, mut sehän riippuu taas synnyttäjän koosta ja sen lantion mallista minkä kokonen beibi on " liian" iso. Mulle leikkaava lekuri sano, että yleensä mitä useempia lapsia saa niin sitä isompia ne on :/
Akka oli vähä vajaa 4kg, ja pelottaa kuinka iso tästä toisesta tullee!
[color=darkviolet](.) pitäs venytellä, ku eilen tuli vähä " jumpattua" niin on tosi tosi kankee olo. En ymmärrä miksi kai jotaki venähti :D
Eilen sit kruisailin " uuella" pösöllä. Pakko myöntää, ett oli hyvä ajaa ja se on aika paljo sanottu. Meinaan mä oon niin ihastunu sierraan, että tulee ylistettyä sitä aina maasta taivaisiin.
Kyllä huomaa akan kiinnostuksen autoihin, ku eilen aamulla ukon lähtiessä töihin niin akka halus akkunan auki siksi, että kuulee onko erilainen ääni tässä pösössä! Hienoo :)
Täällä ei nyt tän erikoisempia vielä.
Z ja beibi 21+6
[color=darkviolet]ja sit elän perjantaita -> ku luulen ukon tulevan aiemmin kotio!
*haukottelee* Kyllä ois väsyttänyt mullakin, mutta ei auta. Kaksi nälkäistä sutta vaati aamupalaansa jo ennen seiskaa. Liian aikaisten, sanon mie ;)
Zatu, mullakin nämä päivät on ihan sekaisin. Tuntuu, että aika menee niin nopeestikin. Viikot ihan hujahtelee silmissä. Aatelkaa siitä on jo 5 viikkoa kun mie jäin saikulle. Positiivista tässä vanhenemisessa on se, että myös Joulu ja tammikuu saapuu nopeammin =)
Tälle päivälle ei ole erityisiä suunnitelmia. Tää meidän kaupunki on HM Rowellsin " kotikaupunki" , mm. täälllä pakataan tavarat ja toimii asiakaspalvelu ym. ym. Ja on myös Rowellsin löytökaupa :) Myyvät ykkös- ja kakkoslaatua (siis asiakaspalautuksena tulleita, pestyjä vaatteita, rikkinäisiä jne..). Ja halapaa on. Vinkkinä kaikille ohikulkijoille, se sijaitsee aivan tuossa Tukholma-Göteborg- motarin varrella. Aattelin käydä tänään katselemassa josko vauvelille löytyis jotain kivaa, sekä sitten tämän masun peitoksi. Huomasin nimittäin, että mulla melkein kaikki mammapaidat ovat lyhythihaisia, alkaa tulla kylmä.
Talvitakkipulmankin ratkaisin. Ostin untuvaliivin HM:ltä, se menee vielä kiinnikin mutta ei varmaan kk:n päästä. Mut pääasia on, että on jotain muutakin yllä kuin villatakki :) Ja liiviä voin käyttää sitten myöhemminkin, ostin omaa kokoa.
( : ) voi hyvin. Luukas on taas mörinyt paljon eilisillalla ja tänään, mutta on noin yleisesti NIIIN paljon rauhallisempiliikkeinen kuin isoveljensä. POjat ovat olleet vauhdissa jo mahavaiheessa ;)
Mutta nyt päiväkotia kohti... Nähdään taas myöhemmin =)
Ardisia ja Luukas 22+4
Eilen sain viestin kaverilta että hänen siskonsa vauva oli kuollut mahaan rv. 28 ja nyt hän oli mennyt käynnistykseen =( Se oli tämän naisen viides lapsi myös, kuten minullakin. En tunne kaverin siskoa, mutta kyllä tuli surullinen olo hänen puolestaan...
Jotain infektiota epäillään, toivottavasti se selviää. Tälläistä välillä tapahtuu, sitä vaan itseleen tulee sellainen olo että pääasia että saisi elävän nyytin syliin, ei niin muusta väliä!
No alkoi mun jutut synkästi näin torstaiaamuna.
Zatulle, mullekin sanottiin että nainen yleensä saa isompia lapsia kerta kerralta, mutta mulla on tuttavapiirissä tosi monia joilla on mennyt vauvan paino toiseen suuntaan, eli alaspäin. Itselläkin neljäs lapsi oli pienempi kuin kakkonen ja kolmonen. No taitaa myös olla sattuman kauppaa. Ystävni esikoinen oli 4.5 kiloinen, ystäväni repesi pahasti ja oli huonona, lapsi piti auttaa maailmaan imukupilla, ja hän pelkäsi toisen lapsen syntymää, mutta toinen olikin alle 4 kiloa, vaikka syntyi ihan ajallaan. Molemmat poikia.
Oliko se mirabellan poika joka oli astmakokeissa sairaalassa? Toivottavasti kaikki menee hyvin, minullakin on plajon kokemuksia lastenosastosta ja yöpymisestä, eli tiedän miten lohduttavaa on jos lapsi jää rauhassa sinne!
Mahalle kuuluu hyvää, kasvaa ja liikkuu. Ei valittamista.
Nyt taidan pukea muksut ja mennä ulos. voikaahan hyvin!
nenn 25+3
[color=A020F0]
Istuin kolmen maissa yöllä vintin rappusilla ja mietin että mitä h***ä teen ton lonkan (=iskiaksen) kanssa. Noin paha se ei oo viä ollukkaa koskaan. Panadol ei siihen auta yhtään mitään -en ollu ees sitä ottanutkaan kun tiesin viime kerrasta ettei mitään apua ollut. Ajattelin, että lepo parantaa...no ei parantanut-ei. Niinpä tein sitten päätöksen ja otin buranan, vaikka sitä ei kaiketi suositellakkaan.
Se autto mahtavasti kyllä, tunnin pääsä vedin jo sikeitä ja nukuin aamuun asti eikä oo mistään kivuista tietookaan.
Oon tuota buranan ottamista aristellut, kun joku sanoi ettei sitä sais käyttää. Burana paketista katsoin, niin siellä ei kielletty, kehotettiin vaan neuvotteleen lääkärin kanssa..
Aion seuraavalla äippäpoli käynnillä ottaa sen puheeksi, jos saisi vaikka jotain fysikaalisjutskaa siihe. Täytyy soittaa jo ennemmin jos äityy kipeeksi sitä ennen. Joku jollain palstalla varottikin, että jos on vahnaa iskias vaivaa niin se pahenee sitten kun maha kasvaa.. En vaan älynnyt että se näin kivuliaaksi ja " invalidiksi" heittää :/ Pahinta on se, kun sängyssä oikasee ittensä selällään maaten ihan suoraksi. Siitä onkin hikinen urakka saada ees toinen polvi koukkuun saati kääntyä kyljelleen.
NO niin nyt on taas viikon valituspiikki täynnä. Tää olikin oikein jälkivalitus, kun nyt ei oo mikään taas =) On muuten taivaallisen ihana herätä aamulla ilman mitään kipua, jos illalla nukkumaan mennessä on esim. pää tai joku muu paikka kipee. Sitä ihan kuin maailma hymyilisi !!
Kamalia uutisia NENN oli kuullut. Ajatella, että rv:llä 28 sattuu vielä. Sitä on itse ainakin jotenkin nyt tuudittautunu " varmuuteen" kun puoliväli on ylitetty. Ihan kuin mitään ei nyt enää vois sattua, tuommoset uutiset kyllä vähän pysäyttää itse kutakin..
[/color]
Mary 23+1
Kirjoittelen nyt vähän, kun en moneen päivään joutanut. Töissäkin on niin hässäkkää ollut, ettei ehdi muuta kuin pikaisesti lukemaan teidän kuulumisia, höh;);)
Beijaflor: KIva kuulla, että sait hyviä uutisia sf-mitasta:) Kyllä mie jo siun mahakuvaa katsoessa ajattelin, että tuoko muka menee alle käyrien;) Kohtu taitaa kasvaa sykäyksittäin. Ja sellainen kuva on nyt tullut, että aika monella tammikuisella näille viikoille ajoittuu kasvukausi, jonka huomaa painossakin. Ja mukavaa ultran odotusta, melkeinpä voin luvata, ettette kadu sinne menemistä:)
(:) Selvä kasvupyrähdys on siis täälläkin havaittavissa, eli painonnousu
ei kyllä mene pelkästään herkuttelun piikkiin! Vauva on selkeesti isompi ja liikkeet tuntuu koko ajan voimakkaammin. Välillä iltaisin on jo aika mahdotonta jumppaamista;) Eilen vauva työnsi luultavasti päätään ihan suoraan ylöspäin ja se ihan oikeesti tuntui jo vähän ikävältä kun vatsanahka venyi ihan piukeeksi. Mutta ihan mielettömän ihanaa on pitää kättä masun päältä ja tuntea potkut ja muut liikkeet:)
Eilen olikin tytön kanssa mukava ilta, toissailtana tuli jonniin verran yhteenottoja. Taitaa uhmaikä nostaa päätänsä! Ja ihan mahdoton " minä itse" vaihe on menossa!! Välillä ei tiedä itkeä vai nauraa kun katsoo toisen itsenäistyminen tuskaa;) Ja hyvä tavaton,jos erehdyt ilman lupaa auttamaan jossakin...
Ja eilinen ilta oltiin kokonaan ilman vaippaa, eikä tullut vahinkoja!!! Tyttö halusi käydä ihan pöntöllä asioillaan! Kiva, kun ovat päiväkodissa opetelleet olemaan ilman vaippaa niin kohtahan tässä päästään päivävaipasta eroon:) Eipä haittais yhtään, että olisi vain yksi vaipankäyttäjä sitten tammikuussa..
Tänään onkin vika työpäivä tältä viikolta ja päästään viikonlopun viettoon. Mitään ihmeempiä suunnitelmia ei ole, perjantaina on yhdet synttärit.
Miehen työgallupia taisi olla joku päivä? Meidän isäntä on yrittäjä. Asialla on puolensa, toisaalta pystyy jonkun verran joustamaan työajoissa, mutta toisaalta esim. isyysloman pitäminen on hankalaa. Esikosta oli kokonaan töistä pois vain yhden päivän, synnytyspäivän. Nyt kyllä on varmaan pakko olla enemmän auttamassa kotona aluksi, kun on tuo esikkokin kaipailemassa huomiota ja esim. ulkoiluseuraa.
Voikaa kaikki hyvin, ja määrään lepoa erityisesti niille joilla on jo kivuliaita suppareita tai muuta isompaa häikkää:):):)
tikru ja tiuhti rv22+6
[color=8B2323][b]nenn:[/b]Olipa kamala uutinen..[/color]
[color=#20B2AA][b]Mary:[/b] Auttaisko jos ostaisit semmosen lämpö tyynyn persuuksen alle? Äitillä tuo iskias vaivaa kans,ja se aina pyytää auton kyytiskin,että laitan penkinlämmityksen päälle :D[/color]
[color=8B0A50][b]( . ) Ei mittää uutta...himpula koettaa tulla jo navasta läpi,ihan hervoton potkija!
Supstukset on nyt täälläkin lisääntyneet roimasti,ei paljon meinaa siivoksestakaan mittää tulla,samoin kovat potkut laittaa supistamaan..[/b][/color]
ei mulla viissii muuta,väsyttää vaan..huoh...
[b]Maria ja himpula 23+4[/b]
Oksettaako teitä muita helposti nyt? Kun tuntuu ettei mitää voi syödä ilman huonoa oloa..illallakin menin nukkumaan ja otin varooksi ämpärin viereen,kun oli niin huono olo!!
Nyt jo väsyttää. Jospa sitä kohta menis syömään lounasta, jos vaikka vähän helpottas. Ihan hirveitä nää aamut kun joutuu kahdeksaksi menemään luennolle. Tein viime kevään yhdessä hotellissa aamiaistarjoilua joka alko 5.30, piti herätä neljältä. Kyllä sen vaan jaksoi kun siinä oli tosi hyvä tuntipalkka, mut jotenki luennolle raahautuminen on ihan työn ja tuskan takana..
Riippukeinusänky (?): Mitä hyötyä siitä olikaan jos se kerran pinnasänkyyn kiinnitetään? Voisko joku valaista?Kuulostaa kyllä ihan mielenkiintoselta. Mun mies nukkui aluksi vauvana korissa, joka oli pultattu kattoon ja se roikku sängyn jalkopäässä. Oli kuulemma helppo vähän potkasta niin rauhottu:) Mä kyllä vähän epäilen ettei potkasemisesta oo paljon hyötyä jos vauva nälkäänsä itkee...mut ihan kiinnostava vaihtis sinänsä kun ei veis lattiatilaa..
Nenn: Voi surku mitä uutisia. Niinkuin Marykin totesi niin kyllä pysäyttää tuollaiset tapahtumat. Toivottavasti syy selviää, niin surutyökin ehkä helpottuu..vaikea kuvitellakaan miten tuollaisesta itse selviäisi.
Huh, nyt kyllä kurnii maha jo niin paljon, että pitänee lähteä syömään.
Toivottavasti netti toimis kotona niin sais päivän kuulumiset luettua myöhemminkin.
Beijaflor rv 24+3
Nenn: Voi kauhia mitä olet saanut kuulla. Ihan hirveää. Onneksi noita kohtukuolemia ei kuitenkaan kovin usen tapahdu. Tässähän hyppis seinille itse kukainenkin, jos usein tuollaista kuulisi.
Maria: Oksettaa täälläkin.. Pari viikkoa on etonut kaikki liha mm. Iltaisin varsinkin olo on toooosi öllö. Luulen, että verensokerit heittelee (liikaa makeaa...) niin siksi tulee huono olo.
Beijaflor: Vauva haluaa nukkua ensi kuukausina ahtaasti ja mieluiten liikkeessä, siihenhän se on tottunutkin jo kohdussa. Ei ole kokemusta tuosta riipukeinusta aiemmin, mutta uskon, että toimii. Kunhan vauva oppii myös nukkumaan ilman sitä heijausta sitten ;) ´
Tää on sitten niin hyvää tämä cheesecake a´la Nenn... Vielä on vähän jäljellä, itse olen melkein kaikki syönyt. Miehen mielestä oli liian makeaa. TÄH, LIIAN MAKEAA?!
[color=dodgerblue][b]Nenn[/b], kyllä tuollaiset surulliset uutiset pysäyttää aina... Luin eilen Ilona-lehdestä vauvasta (tai no nyt jo 2 v.) joka oli syntynyt rv 25 muistaakseni. Oli ollut 600 g ja 30 cm. Kyllä näki vieläkin että on keskosena syntynyt, jotenkin ne on niin siroja ja kasvojen luut jotenkin törröttää. Mutta parasta siis että oli säilynyt hengissä. Ilmeisesti oli tullut tosi paha rask.myrkytys ja istukkakin lakannut toimimasta. Oli pitänyt leikata pois.
Pitää siirtyä ajattelemaan iloisia asioita, ettei vallan ala maalaamaan piruja seinille. Kävin eilen kylässä jossa oli muitakin vieraita ja sain leikkiä 1,5, 2 ja 3 vuotiaiden kanssa :) Tämä kaksivuotias silitteli mun masua ihan innoissaan ja kulki koko ajan perässä. Sitten kun olin lähdössä, kysyi
mihin tinä oot menotta?
(puhuu jo tosi hyvin ikäisekseen) ja kun sanoin että kotiin niin vastasi että
no hyvää yötä titten ja heippa
Aivan suloinen :) :) Halasi vielä mua lähtiäisiksi (tekee aina niin kun sanoo että " ollaan ai" )
Eipä tässä sen kummoisempia...syömään tästä jo joutais...
Sinda & Nipsu rv 22+5
Heipsan kaikille..!
Täällä on jo blogia(??) ja vaikka mitä uutta tullut siitä kun viimeksi pyörin sivuilla. Kesäloma oli tosiaan vähän myöhään ja en silloin pahemmin netin ääressä aikaa viettänyt. Bulgariassa käväisin loppulomasta ja palasin vasta sunnuntaina takaisin.. Oikein rentouttava loma kyllä! Vauveli alkoi lämmössä maatessa potkia jo oikein kunnolla ja viikko sitten tuleva isukki tunsi ensimmäisen potkun - vihdoin. Nyt mylläys on vihdoin päivittäistä ja erittäin aktiivista.
Tänään oli neuvolakin ja kaikki hyvin. Syke kuului hyvin ja kohdun kasvu menee melkein yläkäyrillä. Kolme ultraa kaikenkaikkiaan jo tässä vaiheessa mulla takana (varhaisraskaus, NP-ultra ja viimeksi tarkistus, kun sydänäänet eivät meinanneet kuulua selkeästi) ja taas lokakuussa kaksi ultraa, toinen keskiraskauden, missä siis sisätutkimus ja toinen on sairaalassa, missä tarkistetaan onko istukka vielä kohdunsuun edessä. Ultria siis riittää, mutta meinattiin silti malttaa jättää tulevan babyn sukupuoli yllätykseksi meille...
Semmosta tänne, tuossapa tärkeimmät.. Mitään en osaa nyt kommetoida, kun en ole aikoihin menossa mukana ollut.
Omppu + Möhkö rv 23+4
vielä kommentoimaan, kun en ollut lukenut tuota Nenn:in kirjoitusta ennen kuin omani laitoin tulemaan.
Tosi kurjaa, että olet tuollaisia suru-uutisia saanut:( Kyllä se pistää mielen matalaksi itse kullakin, vaikka ei henkilökohtaisesti kosketakaan omaa elämää. Voiko olla mitään pahempaa kuin oman lapsen menettäminen???
Miun hyvän ystävän vauva kuoli myös kohtuun, ihan muutamaa päivää ennen laskettua aikaa. Muistan ikuisesti kun sain viestin tapahtuneesta, eihän sitä meinannut uskoa todeksi ollenkaan. Suru oli valtava kaikilla, itse perheellä ja muilla läheisillä. Mitään syytä ei selvinnyt, vauva oli täysin terve.
Tottakai sitä täytyy suhtautua omaan raskauteen positiivisesti ja asenteella, että kaikki varmaan sujuu hyvin, mutta kyllä tuollainen kokemus vetää nöyräksi ja selkeesti myös lisää omiakin pelkoja raskauden sujumisen suhteen. Eli kaikki ei välttämättä menekään hyvin, vaikka selviäisi esim. rv 34 asti..
Mutta pää pystyyn terhot, toivokaamme että meillä sujuu kaikki sillä tavalla mallikkaasti, että saamme nyytit (joulu)tammi(helmi)kuussa syliin:)
tikru
kuka kiltti antaisi ohjeen, miten saan itseni lisättyä sinne karttaan?!
Menisin mielelläni Montulle pitämään seuraa:)
tikru
Täytyy nyt muistaa kopioida tää teksti ettei käy kehnosti...
Inhottavaa tuo mitä nenn kertoi, vetää kyllä mielen matalaksi :-(
Taneli75: tiedän tunteen kun mies tekee pitkää päivää :-/ Ei raaski pyytää sitten osallistumaan kotihommiin tai leikkimään lapsukaisen kanssa kun toinen on ihan naatti (meillä lähtee neljän maissa töihin ja tulee usein vasta kuuden aikaan kotiin). Sitä vaan itsekin väsyy kun joutuu arkea melkolailla yksin pyörittämään.
_tigger_ toivottavasti työhommelit järjestyy. Kyllähän sitä saikullekin sut voisi jo laittaa (jos itsestä siltä tuntuu). Kesäkuisten pinoa en minä ainakaan vielä huomannut....
nenn: Pojalla se infektioastma todettiin (tai epäiltiin) maaliskuussa ja lääkitys aloitettiin. Oli tarkoitus 3 kk kokeilla säännöllistä ja sitten tarkastaa tilanne. Homma näytti olevan ihan ok ja jätettiin lääkitys pois, mutta meni 1,5 kk ja tuli eka kunnon flunssa ja ahdistus. Eli nyt sitten ainakin talvi käytetään säännöllistä astmalääkitystä ja katsotaan taas tilanne uudestaan. On se ihanaa kun poitsu on niin reipas.
Mary_: apteekista ja yksi lääkäri sanoi että kyllä sitä buranaa voi toisen kolmanneksen aikana ottaa jos tarpeen. Ottaa vaikka yhdessä Panadolin kanssa että teho on parempi. Mä sain silloin polvikipuun (erittäin pahaan) Pronaxenia jota lapsillekin annetaan (tosin pienempiä määriä tietty :-), mutta sitä saa vaan reseptillä. On pitkävaikutteinen ja tehokas, kannattaa kysyä lääkäriltä.
(.) Semmosta möyrintää käy ettei meinaa tuolillaan pysyä :-) Häntäluu on taas hellänä tästä istumisesta. Mulla tosiaan toisina päivinä supistelee oikein kunnolla ja sitten on päiviä kun ei oo oikein mitään... Väsyttää edelleen ja pelkään että sokerirasituksessa ottaa ohraleipä.
GALLUP pikkukakkosta tai useampaa odottaville: jos lapsi / lapset on päivähoidossa, jäävätkö he vauvan tultua kotiin vai pidättekö edes osittain ulkopuolella hoidossa?
Itse haluaisin että esikoinen kävisi vaikka pari kertaa viikossa päiväkodissa. Pysyisi paikka ja saisi vähän sosiaalista kontaktia muihin lapsiin ja ehkä enemmän toimintaa (olen tosi huono leikkimään tms). Lisäksi haluaisin viettää myös vauvan kanssa aikaa ihan kaksinkin...
Tämmöisiä tänään höpötteli
Mirabella ja Albert rv 25+3
[color=darkviolet]Huomasin äskön lehestä ilmotuksen, ett yks tuttu miekkonen (35v) on kuollu. Vaikka ei sen läheisempi, ku hyvä, jos moikattu ku harvon nähty. Silti tällaset pysäyttää. Kuulemma hirttäny ittesä :/ syöpähoitoihin sillä ois ollu meno. .
[color=blue]Nenn [color=violet]vauvojen ja lasten kuolemat on aina niin järkyttäviä ja käsittämättömiä. Kuten ennen aikaset syntymiset mistä eilen kerroin.
[color=darkviolet]Ohoh akalla täytyy olla tosi kova näläkä, ku tuli ihan hoputtaan. Palaan myöhemmin nyt mennään ahtaan masut täyteen makaroonilaatikkoo.
Mirabella: Joo, meillä isommat pojat jatkavat hoidossa, kun vauva syntyy, 5h kolme kertaa viikossa, paitsi syksyllä sitten (ellen ole palannut jo töihin?) esikoinen aloittaa koulun ja tietysti sitten on joka päivä ;) Lisäksi esikoisella on kerho kaksi kertaa viikossa, eli noina päivinä kun ei ole dagista. Kakkosen syntymän jälkeen esikoinen kävi hoidossa joka päivä 3h.
Täällä puolella se on enemmänkin sääntö kuin poikkeus, että isommat sisarukset käyvät hoidossa sitten kun vauva syntyy ja vanhemmista toinen on kotona. Meillä ainakaan ei tulis kysymykseenkään jättää poikia pois hoidosta, se on niille kaikki kaikessa, kaverit ja se toiminta. Ja onhan se itsellekin ihanaa saada omaa aikaa vauvan kanssa... Ehkä ekat päivät (viikot?), jolloin mieskin on kotona, pidän pojat kotona vauvaan tutustumassa?
Voihan räkä kun on flunssa/kurkku kipu ja veto ihan poissa =( vuosi sitten sairastin keuhkokuumeen, jouduin oleen sairaalassa muutaman päivän kun ei meinanneet antibiootit alkaa tehoamaan, ja nyt on ihan samanlaiset tuntemukset, paitsi että kuumetta ei ole.
Aina nuo surulliset uutiset pysäyttävät ja laittavat miettimään asioita. Tästä on nyt kuutisen vuotta aikaa kun hyvä ystäväni ja kuopuksemme kummitäti menetti vauvan rv 30 kun istukka irtosi, siinä oli myös äidin henki vaarassa ja vieläkin asia koskettaa ja pysäyttää. Eihän näitä paranisi miettiä liikaa, jottei aivan masentuisi, kaikille asioille kun ei valitettavsti voi itse tehdä mitään.
Päivähoito G: Me otamme lapset pois päiväkodista, mutta vastaavasti he alkavat käydä päiväkodin tiloissa 2 x viikossa iltapäiväkerhossa. Mietimme kyllä sitäkin vaihtoaehtoa, että olisivat päiväkodissa pari päivää viikossa, mutta päiväkodinjohtaja sanoi, ettei mielellään oteta virikepaikoille, kun on kova pula hoitopaikoista muutenki ja kun tarkemmin mietin, niin esikoinen aloittaa eskarin syksyllä 2007 päiväkodissa, joten hän on vain puolisen vuotta kotona ja sittenhän ei enää kotona olemisen mahdollisuutta hänellä enää tulekkaan kun koulura alkaa. Se tässä on vain inhottavinta, että ne paikat menettää ja ainakin täällä meillä ei paljoa ajatella miten lapset sijoitetaan vaikka kuinka toivoisi päiväkotiin / perhepäivähoitajalle, eli luultavasti meilläkin tullaan kuljettamaan lapsia eri paikkoihin, esikko päiväkotiin eskariin ja pienemmät perhepäivähoitajalle, no se on sitten sen ajan murhe.
Kuopus on ruvennut vallan hellyttäväksi, aamulla otti kaulasta kiinni ja totesi et: äiti on mun paras kaveri, niin ja isi kans.
No nyt ei enää ajatus juokse...
mamm@mia rv 21+5
mun pitäis pistää kaappeihin iiiisoo kasa vaatteita, mutta jumituin nyt koneelle..
mammamia: Keuhkokuume voi olla myös kuumeeton ja tulee helpommin uudelleen samalle ihmiselle! Käy ihmeessä otattaan tulehdusarvot, ettei mahdollisesti pääse kovaksi tulehdus! Mulla oli keuhkokuume vuosina 95, 96 ja 97... Joka syksy muutaman päivän ajan sain antibioottia suoraan suoneen.
Jopas on tänään synkeitä kaikilla mielessä :( Mun enon vaimo on menettänyt kaksi lasta kohtuun, tuli äsken mieleen. Sai sen jälkeen 5 tervettä lasta, että tais olla kyse vain sattumasta / huonosta onnesta. Ja meidän tämän päivän lehdessä on tänään kaksi lapsen kuolinilmoitusta :(
Voi kun tulee surulliseksi.
Kaunista syyspäivää
Nyt nämä vauva sivutkin " pyörii" ihan normaalisti, pikkasen on tämän viikkoa tökkinyt sivusto.
Beijaflor: Hienoa että päätitte ultraan mennä, se on ihana kokemus!!
Zatulle onnittelut uudesta autosta! Joko pääsit iltasella testaamaan? Ja voisitko laittaa vähän energiaa tuohon tukan värjäykseen myös, mulla on jo kuukauden päivät väripurkki lojunut kylppärissä, mutta ei vaan " ehdi" ikinä värjätä. On nimittäin sellainen juurikasvu, että huh huh!! Onneksi on talvi tulossa, niin voi pitää jo hattua julkisilla paikoilla =)
äitiliini78, Hermione02, -NASU -otakaahan rauhallisesti, ei näillä viikoilla vielä kannata " vapaaehtoisesti" synnyttämään rueta! Jaa vaan Mary_ niitä pillereitä jokaiselle, joka niitä tarvitsee. *Ojentaa kätensä* miekin voisin ottaa yhden.
Vauvasänky: Meillä tulokas saa nukkua pinnarissa, jossa on kovakantokoppa rattaista, jotta ei niin avaralta tunnu.
jaahas, nyt loppui neitin hermot, äitiä kutsutaan täytyy jatkaa myöhemmin lisää..
Aurinkoista syyspäivää kaikille!!
-E-23+6 (huomenna taas yksi merkkipäivä)