vetinen valkovuoto? pissankarkailu?
No niin kävin neuvolalääkärillä kun mua mietitytti että mitä nämä pienet lorahdukset on, et voiko ne olla lapsivettä. Lääkärin mielestä kaikki oli ok. ja että ne lorahdukset olisi valkovuotoa. Kysyin sitten että voiko olla että muuten on ihan kuivan tuntuinen ja sitten noin viikon välein tulee pienen pieni lorahdus ja pikkarit tuntuu kosteilta vuorokauden verran ja sitten alkaa taas kuivakausi. Niin kuulemma valkovuodon määrä voi vaihdella ja sitä voi tulla hyvinkin vetisenä.
Onkos tästä valkovuodosta jollain samantapaisia kokemuksia?
No yritän nyt rauhoittaa itseni ja seurata tilannetta. Jos kerran vielä tulee lorahdus niin aivan varmasti soitan äitiyspolille.
Voiks pissankarkailua olla niin ettei tajua että se oli pissaa? ja voiko sitä tulla ekoille kerroilla ihan niin että on paikallaan eikä tee mitään?
rv 20+3
Kommentit (11)
on nyt tänään pikkarit kastunut jo kolme kertaa. Mun mielestä se ei ole valkovuotoa kun ei ole minkään väristä. Suppareita ei mulla ole ollut. Pitäisköhän mennä hakeen päivystävästä apteekista noita liuskoja?
Lilli81 34+2
valkovuotoa joka aivan lorahti reisille esim. suihkuun mennessä. Pelotti koska olin ollut lapsivesipunktiossa. Sitten taas kuivempaa..
et välillä housut on ihan märkänä ja pyyhkiessäkin huomaa että valkovuotoa on todellakin enemmän. Sit taas välillä on ihan " kuivaa" . Eli omasta näkökulmastani vaikuttaisi, et on ihan normaalia.
Kiva, että olet jo noin pitkällä!
-Osse rv 11+1
Mulla on just ihan samanlaisia kokemuksia, tosin imetysajalta.
Siis että muutoin on kuivaa kuin Saharassa, mutta silloin tällöin lorahtaa housuun ja kunnolla! :(
Marssin heti gynelle, koska lantionpohjan kanssa oli muutenkin vaikeuksia. Mutta virtsaa nämä lirahtelut eivät siis olleet. Gyne selitti asian niin, että estrogeenit siellä temppuilevat, hormoniperäistä vuotelua ja asettuu kunhan hormonitasot tasoittuvat.
Ja loppuihan ne sitten kun imetyskin. Sain myös olikohan nyt Pausanolia tai Vagifemia helpottamaan kuivuutta, mutta eivät juurikaan auttaneet.
Älä hätäile - mutta älä myöskään unohda pikkuhousunsuojia ;)
t. Itta 18+6
ja ihan samaa pelkäsin. itse sain avun kun tilasin apteekista lapmuspareita, jotka reagoivat vaihtamalla väriä jos kyse on lapsivedestä. hyvä apu olivat.
hintaansa nähden tuovat mielenrauhan halvalla!
mom rv10+6
Ihana nähdä sinut muuten tällä puolella typo! :-)
Kiitoksia vastauksista :) kiva kuulla että muillakin on samantapaisia oireita. Nyt alkaa pikku hiljaa helpottaa tuo stressi minkä sain kehitettyä itselleni. Siihen auttoi nuo teidän kommentit.
" momentti:
itse sain avun kun tilasin apteekista lapmuspareita, jotka reagoivat vaihtamalla väriä jos kyse on lapsivedestä."
Saako noita ilman reseptiä ostaa? Jos saa niin taidan minäkin käydä ostoksilla.
Momentti ja Osborne: Kiva kuulla teistäkin pitkästä aikaa :) Teillekin näyttää kertyneen jo ihan kivasti viikkoja :) hyvää vauhtia tulette perässä :) Täällähän minä pyörin. Välillä tuntuu ettei ole aikaa kirjoitella yhtään, mutta nyt taas on vähän enemmän aikaa kun olen tämän viikon sairaslomalla kun on pakara/jalka tosi kipeenä.
meidän pikkuapteekki joutui niitä jostain tilaamaan. olisikohan 10eur maksanut iso satsi josta sitten jakelin kaikille raskaanaoleville kavereillekin. :-)
Niistä lakmuspapereista. Miten ne toimii? Muuttuuko jonkun tietyn väriseksi jos on lapsivettä? Kävin meidän apteekissa ne ei tienneet koko asiasta yhtään mitään. Olivat sitä mieltä että täytyy olla joku muu tuote nimeltään kuin tuo lakmuspaperi että sillä mitataan vain jotain proteiineja. Pyysivät kyselemään lisää tietoa jotta voivat sitten tilata. Ei niillä kyllä ollut hyllyssäkään tuota lakmuspaperia.
ihan lakmuspaperi-nimellä minä sen tunnen.
Se on sellasta punaista paperia ja kun sitä kastaa siihen aineeseen, niin valkovuodosta se ei väriä vaihda. Lapsivedestä sen sijaan muuttuu ihan siniseksi. ph:ta se mittaa.
kannattaisikohan sun kysyä jostain toisesta apteekista.
Mulla 23. vko menossa ja eilen aamulla lorahti oikeen kunnolla lattialle pari tippaa. Soitin sitte sairaalaan ja ne sieltä sanoivat että voi olla monesti just runsasta valkovuotoa ja kun mulla varsinkin ollu alaselkäkipuja=supistuksia kai niin se kuulemma lisää valkovuotoa. Käskivät levätä ja ottaa rennosti, jos tulee lisää lorahduksia monta kertaa päivässä niin sitte pitäis tutkia varsinkin jos liittyy supistelua useamman kerran tunnissa. Joten kait se on ihan normaalia. Ja kyllä se varmaan sitä valkovuotoa oli, tulee sitä aika runsaasti muutenkin.
Moi pitkästä aikaa. Palasin juuri Englannista. Matka meni ihan hyvin mahamatkustajan kanssa. Tosin mulla oli niin lyhyt vaihto Köpenhaminan Kastrupissa että pääsin lentokentän assistance ajoneuvolla gatiltä toiselle kätevästi. Kävellen en olisi varmaankaan ehtinyt.
Tänään tilasin vaunut, ruotsalaiset Kronan Duo S ja punaiset oli sitten vauva tyttö tai poika. Ferraritkin on punaisia ja näkyvät hyvin liikenteessä. Haen vaunut liikkeestä kesäkuun puolessa välissä.
Raskausjoogassa olen ollut yhden kerran ja se tuntui hyvältä. Jatkan sitä vielä kerran viikossa kesäkuulle saakka. Kestovaippoja aion ainakin kokeilla. Mies ei täälläkään ole niin innostunut mutta saa käytäntö sitten näyttää mikä toimii.
Tulevalla viikolla on taas neuvola ja katsotaan missä vaihessa käyrät ovat ja onko rauta-arvot jo noussut. Niferex-rautavalmistetta olen syönyt 200mg päivittäin. Nyt mua vaivaa siitepölyallergia enkä uskalla ottaa siihen lääkkeitä. Aivastelen ja niistän nenää sen sijaan. Tosin ikävä sivujuttu on kovaa aivastettaessa pissankarkailu mutta sekin kuulunee tähän loppuraskauteen. Ja ihan vetistä kirkasta valkovuotoa täälläkin on.
Voimia kaikille kevääseen! Ajatelle että enää vain kaksi kokonaista odotuskuukautta.
Rv 30