Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuka idiootti menee kertomaan tollasista viesteistä?

Vierailija
19.05.2015 |

Ei niistä kerrota! Minäkin olen saanut pomolta ja työkavereilta vaikka mitä viestejä enkä ole edes miehelleni kertonut. Työasiat on työasioita, vapaa-aika on vapaa-aikaa ja kotiasiat on kotiasioita. En kertonut miehelleni sitäkään kun salilla joku tuli ehdottelemaan. Miten voi enää ihmisiin luottaa ja mitä uskaltaa sanoa jos kaikesta raportoidaan joka paikkaan?

Kommentit (98)

Vierailija
81/98 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Toimi on naimisissa ja moralisoinut muita tuollaisesta niin ansaitsee kaiken julkissuden aiheesta, minkä saa. Lisäksi muutenkin tuomitse tuollaisen käytöksen aivan täysin näin naisena. Olisi lähettänyt mulle viestin niin olisi saanut täyslaidallisen takaisin! Arvostelua käytöksestään ainakin.

Vierailija
82/98 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 13:43"]

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 13:41"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 13:36"] [quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 13:26"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 13:13"] Kosketus töissä on isompi asia kuin sanat. Miksi minua ei kosketus ole traumatisoinut, ei liioin sanat? Ajattelen, ettei toinen tarkoita pahaa minulle ja suhtaudun asiaan lähinnä huumorilla. Eikö elämä käy raskaaksi, jos ahdistuu helposti toisten puheista, sanoista ja eleistä? [/quote] Sä et voi vähätellä muiden kokemuksia ja määritellä sitä, mikä on soveliasta ja mikä ei.[/quote] Miten sinä sitten voit määritellä sen? [/quote] Ainakin mä ymmärrän sen, että jotkut eivät hyväksy ollenkaan mitään vihjailuja tai edes "hyväntahtoista flirttiä". Silloin, jos ei tunne henkilöä ja hänen rajojaan, on parasta pitää ihan nollatoleranssia kaikenlaisten kaksimielisyyksien yms. suhteen. Jos joku kestää härskeimmätkin heitot, se ei tarkoita sitä, että muidenkin pitäisi. Fiksu tajuaa tämän ja osaa käyttäytyä niin, ettei kiusallisia tilanteita pääse syntymään. Miksi työyhteisöön ylipäätään pitäisi oletusarvoisesti edes kuulua jonkinlainen flirttailu tai ulkonäön kommentointi? Jos ei tosiaan ole ihan varma siitä, onko oma käytös tai kommentti ok toisen mielestä, kannattaa jättää tekemättä/sanomatta. [/quote]En aio miellyttää muita.

[/quote]

No mene sitten lööppeihin. Luuletsä, et mua kiinnostaa miellyttää sinua? Ei kiinnosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/98 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 13:53"]

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 13:49"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 13:34"] [quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 12:57"] a) seksuaalista häirintää se on vain siinä tapauksessa, että kohde sen sellaisena ottaa [/quote] Ja rikos vasta sen jälkeen kun "ahdistelijalle" on saatettu tietoon se että hänen toimintansa koetaan ahdisteluna. Mitenköhän ihmiset jatkossa pariutuu ja lisääntyy, jos kiinnostamisen osoittaminen ja ehdotukset kriminalisoidaan? [/quote] Työpaikka ei ole mikään räkäbaari, jossa voi laukoa toiselle kännissä mitä tahansa. Sitä paitsi yöelämässä ja nettideittipalstoillakin olisi hyvä säilyttää käytöstavat ja kunnioitus toisia kohtaan. Kiinnostusta voi osoittaa monella tavalla. Kannattaa kokeilla vähän hienovaraisempaa lähestymistapaa. Toki se on vaikeaa, jos käytöstavat ja äly puuttuvat päästä... Yleensä suora "nussitaanko?" ei tuota toivottua lopputulosta. Tässä asiassa etenkin miehillä on vielä paljon opittavaa. [/quote]Ehkä, muttet voi painostaa miehiä käyttäytymään haluamallasi tavalla.

[/quote]

Kyllä mä ainakin osaisin laittaa stopin tuollaiselle Toimin käytökselle ja sen jälkeen kertoa siitä kaikille, koska eihän siinä ole mitään pahaa, että ehdottelee naisille, sen voi siis kertoa kaikille. Ja senkin voisin kertoa, että mä en vain sattunut tykkäämään siitä!

Vierailija
84/98 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummasti nämä kohut tulevat ilmi juuri silloin, kun kyseinen henkilö on pääsemässä eteenpäin urallaan. Siihen asti niistä ei ole ollut mitään tarvetta raportoida lehdistölle.

Vierailija
85/98 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 18:48"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 13:53"]

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 13:49"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 13:34"] [quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 12:57"] a) seksuaalista häirintää se on vain siinä tapauksessa, että kohde sen sellaisena ottaa [/quote] Ja rikos vasta sen jälkeen kun "ahdistelijalle" on saatettu tietoon se että hänen toimintansa koetaan ahdisteluna. Mitenköhän ihmiset jatkossa pariutuu ja lisääntyy, jos kiinnostamisen osoittaminen ja ehdotukset kriminalisoidaan? [/quote] Työpaikka ei ole mikään räkäbaari, jossa voi laukoa toiselle kännissä mitä tahansa. Sitä paitsi yöelämässä ja nettideittipalstoillakin olisi hyvä säilyttää käytöstavat ja kunnioitus toisia kohtaan. Kiinnostusta voi osoittaa monella tavalla. Kannattaa kokeilla vähän hienovaraisempaa lähestymistapaa. Toki se on vaikeaa, jos käytöstavat ja äly puuttuvat päästä... Yleensä suora "nussitaanko?" ei tuota toivottua lopputulosta. Tässä asiassa etenkin miehillä on vielä paljon opittavaa. [/quote]Ehkä, muttet voi painostaa miehiä käyttäytymään haluamallasi tavalla.

[/quote]

Kyllä mä ainakin osaisin laittaa stopin tuollaiselle Toimin käytökselle ja sen jälkeen kertoa siitä kaikille, koska eihän siinä ole mitään pahaa, että ehdottelee naisille, sen voi siis kertoa kaikille. Ja senkin voisin kertoa, että mä en vain sattunut tykkäämään siitä!
[/quote]
Joo, jos persumiesten mielestä siinä ei ollut mitää pahaa, tottakai niistä voi kertoa!

Vierailija
86/98 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tuollaisessa tilanteessa pitäisi pystyä vaan sanomaan suoraan "Ei kiitos" ja että "Ei kiinnosta" kuitenkin suht. kohteliaalla tavalla. Nuokin palvelut olivat facebookissa, joten kyse ei varsinaisesti ole työviesteistä. Tietenkin varmaan vaikea tilanne jos saa viestit esimiesasemassa olevalta, mutta mielestäni homma pitäisi selvittää jotenkin kahden henkilön kesken ja miehelle tehdä selväksi että seksisuhdetta ei tule olemaan... Varmaan suurin osa kuitenkin uskoo lopulta jos vaan sanoo tarpeeksi suoraan ja siitä huolimatta voidaan olla myöhemminkin asiallisesti työpaikalla.

Onhan tuo viestittely aika tökeröä, mutta kaikki ihmiset vaan tekee tyhmyyksiä ja voi olla että mies on ollut käsityksessä että petipuuhat saattaisivat kiinnostaa suhteen toista osapuolta. Ei tää tietenkään sen naisen vika ole, mutta mun mielestä kaikkia asioita nyt ei vaan yleisesti kannata julkaista koko maan kattavassa lehdessä.

Vierailija
87/98 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen sitten varmaan munankipeä vanha luuska mutta mä olisin ainoastaan otettu jos joku lähettelisi mulle tollasia viestejä. En todellakaan pitäisi niitä minkäänlaisena seksuaalisena ahdisteluna saati että saattaisin ne julkiseen tietoon.

Vierailija
88/98 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 19:05"]Minä olen sitten varmaan munankipeä vanha luuska mutta mä olisin ainoastaan otettu jos joku lähettelisi mulle tollasia viestejä. En todellakaan pitäisi niitä minkäänlaisena seksuaalisena ahdisteluna saati että saattaisin ne julkiseen tietoon.

[/quote]
Just

Vierailija
89/98 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 18:59"]Mun mielestä tuollaisessa tilanteessa pitäisi pystyä vaan sanomaan suoraan "Ei kiitos" ja että "Ei kiinnosta" kuitenkin suht. kohteliaalla tavalla. Nuokin palvelut olivat facebookissa, joten kyse ei varsinaisesti ole työviesteistä. Tietenkin varmaan vaikea tilanne jos saa viestit esimiesasemassa olevalta, mutta mielestäni homma pitäisi selvittää jotenkin kahden henkilön kesken ja miehelle tehdä selväksi että seksisuhdetta ei tule olemaan... Varmaan suurin osa kuitenkin uskoo lopulta jos vaan sanoo tarpeeksi suoraan ja siitä huolimatta voidaan olla myöhemminkin asiallisesti työpaikalla.

Onhan tuo viestittely aika tökeröä, mutta kaikki ihmiset vaan tekee tyhmyyksiä ja voi olla että mies on ollut käsityksessä että petipuuhat saattaisivat kiinnostaa suhteen toista osapuolta. Ei tää tietenkään sen naisen vika ole, mutta mun mielestä kaikkia asioita nyt ei vaan yleisesti kannata julkaista koko maan kattavassa lehdessä.
[/quote]
Hyvin vaikea kuvitella, että jotain naista kiinnostaisi petipuuhat ko. miehen kanssa. Persunaisia ei ainakaan

Vierailija
90/98 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 18:59"]

Mun mielestä tuollaisessa tilanteessa pitäisi pystyä vaan sanomaan suoraan "Ei kiitos" ja että "Ei kiinnosta" kuitenkin suht. kohteliaalla tavalla. Nuokin palvelut olivat facebookissa, joten kyse ei varsinaisesti ole työviesteistä. Tietenkin varmaan vaikea tilanne jos saa viestit esimiesasemassa olevalta, mutta mielestäni homma pitäisi selvittää jotenkin kahden henkilön kesken ja miehelle tehdä selväksi että seksisuhdetta ei tule olemaan... Varmaan suurin osa kuitenkin uskoo lopulta jos vaan sanoo tarpeeksi suoraan ja siitä huolimatta voidaan olla myöhemminkin asiallisesti työpaikalla.

[/quote]

Mun mielestä tuollainen viestittely on vasta ongelma jos toinen osapuoli

- Jatkaa viestittelyä, siitä huolimatta että on selvästi kerrottu että suhde ei kiinnosta

- Kiristää esim. työpaikan menettämisellä jos ei suostu

Lisääntymispuuhat ovat aika "normaalia" hommaa kaikille terveille ihmisille, joten sinänsä en näe siinä mitään outoa että joku saattaa facebookin kautta jotain yrittää ehdotellakin. Onhan suomalaisillakin työpaikoilla alkanut avioliittoihinkin johtavia suhteita ja osassa lafkoista osa työntekijöistä on naimisissa. Tietenkin tuossa asemassa olevan miehen pitäisi ehkä osata varoa enemmän viestien lähettämistä työkumppaneille ja katsella vaan muissa piireissä pyöriviä naisia.

Vierailija
91/98 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 14:15"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 14:11"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 12:55"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 12:47"]On ihan eri asia kevyesti flirttailla kuin ehdottaa enemmän tai vähemmän kauniin sanakääntein seksiä. Toimillahan oli molempia käänteitä. Joku tissien vilkuilukin nyt menee, kunhan sitä ei kauhean näkyvästi tai härskisti tee.

Kyllä minä ainakin kerron miehelleni kohtaamistani katseista ja teoista siinä missä muistakin arkiasioista. Lähinnä naureskellaan yhdessä niille säälittäville miehille, joilta alkaa kuola valua kun näkee naisen korkkareissa.
[/quote]Miksi kaikkien pitäisi olla kiinnostuneita "hienovaraisesti"? Ei ole olemassa mitään ehdottoman traumaattista tapaa näyttää kiinnostus. Suomalainen mies ei osaa aina korulauseita tai vastaavia, mutta ei hän silti rikollinen ole.
[/quote]

Ajatteleppa jos esimiehesi olisi pönäköitynyt vanhempi nainen.. Ja kirjoittaja sulle saman lauseen..
[/quote]No kyllä mä tuota sietäisin. Sitten olisi paha jos jatkuisi, vaikka sanon, että en pidä. Mutta skandaalia en näe työelämässä vihjailussa, se on miltei sääntö työpaikoilla, että jotain jännitettä syntyy kun ihmiset on asialla.
[/quote]

Sitten päästäänkin asian ytimeen. Luuletko että jos olisin nuori nainen ja sanoisit ettet pidä tuosta lopettaisiko vanha pönäköitynyt mies hänen ahdistelun.. Minä luulen että ei.. Torjuttuna hakisi kavereistaan tukea ja alkaisi julkisesti nolata tätä ja vähätellä.

Ja entä jos miehenä kokisit ton toisin päin.. Ja jos nainen valittaa kohtelustaan on joku kirjoittamaton sääntö ero siinä että naisen seksuaalinen ahdistelu on hyväksyttävämpää ja vähätteltävissä..

Miten suhtautuisi jos lauma akkoja sinua ylemmällä tasolla julkisesti arvostelisi sinua fyysisistä ominaisuuksistasi ja antaisi vaatevinkkejä.. Luultavasti saisit paljon nopeammin tukea et onpa sairaita noi sun esimiehet..

Vierailija
92/98 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 14:24"]

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 14:19"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 14:15"] [quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 14:11"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 12:55"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 12:47"]On ihan eri asia kevyesti flirttailla kuin ehdottaa enemmän tai vähemmän kauniin sanakääntein seksiä. Toimillahan oli molempia käänteitä. Joku tissien vilkuilukin nyt menee, kunhan sitä ei kauhean näkyvästi tai härskisti tee. Kyllä minä ainakin kerron miehelleni kohtaamistani katseista ja teoista siinä missä muistakin arkiasioista. Lähinnä naureskellaan yhdessä niille säälittäville miehille, joilta alkaa kuola valua kun näkee naisen korkkareissa. [/quote]Miksi kaikkien pitäisi olla kiinnostuneita "hienovaraisesti"? Ei ole olemassa mitään ehdottoman traumaattista tapaa näyttää kiinnostus. Suomalainen mies ei osaa aina korulauseita tai vastaavia, mutta ei hän silti rikollinen ole. [/quote] Ajatteleppa jos esimiehesi olisi pönäköitynyt vanhempi nainen.. Ja kirjoittaja sulle saman lauseen.. [/quote]No kyllä mä tuota sietäisin. Sitten olisi paha jos jatkuisi, vaikka sanon, että en pidä. Mutta skandaalia en näe työelämässä vihjailussa, se on miltei sääntö työpaikoilla, että jotain jännitettä syntyy kun ihmiset on asialla. [/quote] Entä jos joku Toimi Kankaaniemi lähettelisi tuollaisia viestejä tyttärellesi, joka on esim. harjoittelijana jossain työpaikalla. Tai vaimollesi. [/quote]En raivostuisi enkä ahdistuisi. Toimi ei olisi mahdollisuus, mutta ei myöskään uhka. Poikkeus olisi jos hän ei lopettaisi kiellosta huolimatta. Kaksi eri asiaa: lähestyä tökerösti ja jatkaa senkin jälkeen kun toinen on sanonut ettei pidä. Tökerö puhe ei ole sinällään paha asia ja se ei ikinä lopu Suomesta eikä maailmasta.

[/quote]

Tökerö puhe vähenee ja loppuu vähitellen kun osoitetaan, ettei se ole hyväksyttyä tai suotavaa. Lisäksi tässä tapauksessa tökerön puheen kohteeksi joutui useita naisia pitkän ajanjakson aikana. Ei ole kyseessä mikään yksittäistapaus. Jos tämä ei olisi tullut julki se olisi varmasti jatkunut hamaan tappiin asti.

Vierailija
93/98 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka idiootti menee kertomaan tuollaisista viesteistä? 

Tässä tapauksessa se idiootti, joka haluaa näpäyttää viestien lähettäjää.

Jossain muussa tapauksessa ehke se idiootti, joka haluaa nimensä ja kasvonsa lehtiin.

Tai se idiootti, joka halusi viestien lähettäjältä rahaa. 

Tai se idiootti, jolle asia ei oikeastaan mitenkään kuulu, mutta joka on saanut viestit tietoonsa ja välittää tietoaan edelleen jostain mielivaltaisesta syystä. 

Tai se idiootti, joka on valtavan väsynyt saamiinsa lukuisiin vastaaviin viesteihin ja haluaa nostaa asian esille isommin. 

Tai joku muu idiootti. 

Kuka on se idiootti, jota asia kiinnostaa?

Vierailija
94/98 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 14:30"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 14:15"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 14:11"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 12:55"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 12:47"]On ihan eri asia kevyesti flirttailla kuin ehdottaa enemmän tai vähemmän kauniin sanakääntein seksiä. Toimillahan oli molempia käänteitä. Joku tissien vilkuilukin nyt menee, kunhan sitä ei kauhean näkyvästi tai härskisti tee.

Kyllä minä ainakin kerron miehelleni kohtaamistani katseista ja teoista siinä missä muistakin arkiasioista. Lähinnä naureskellaan yhdessä niille säälittäville miehille, joilta alkaa kuola valua kun näkee naisen korkkareissa.
[/quote]Miksi kaikkien pitäisi olla kiinnostuneita "hienovaraisesti"? Ei ole olemassa mitään ehdottoman traumaattista tapaa näyttää kiinnostus. Suomalainen mies ei osaa aina korulauseita tai vastaavia, mutta ei hän silti rikollinen ole.
[/quote]

Ajatteleppa jos esimiehesi olisi pönäköitynyt vanhempi nainen.. Ja kirjoittaja sulle saman lauseen..
[/quote]No kyllä mä tuota sietäisin. Sitten olisi paha jos jatkuisi, vaikka sanon, että en pidä. Mutta skandaalia en näe työelämässä vihjailussa, se on miltei sääntö työpaikoilla, että jotain jännitettä syntyy kun ihmiset on asialla.
[/quote]

Sitten päästäänkin asian ytimeen. Luuletko että jos olisin nuori nainen ja sanoisit ettet pidä tuosta lopettaisiko vanha pönäköitynyt mies hänen ahdistelun.. Minä luulen että ei.. Torjuttuna hakisi kavereistaan tukea ja alkaisi julkisesti nolata tätä ja vähätellä.

Ja entä jos miehenä kokisit ton toisin päin.. Ja jos nainen valittaa kohtelustaan on joku kirjoittamaton sääntö ero siinä että naisen seksuaalinen ahdistelu on hyväksyttävämpää ja vähätteltävissä..

Miten suhtautuisi jos lauma akkoja sinua ylemmällä tasolla julkisesti arvostelisi sinua fyysisistä ominaisuuksistasi ja antaisi vaatevinkkejä.. Luultavasti saisit paljon nopeammin tukea et onpa sairaita noi sun esimiehet..
[/quote]En hyväksy sitä, jos käytös jatkuu sanomisenkin jälkeen. Mutta en tajua miksi suora puhe on jotenkin koko ihmistä leimaava, tunnen suorapuheisia ja silti mukavia ihmisiä. Miehet ja naiset saavat puhua ja kirjoittaa monella eri tavalla ja monessa eri paikassa kiinnostuksestaan lain rajoissa niin kauan kuin kohde ei kiellä sitä. Seksuaalisen häirinnän perusta ei ole kokemus kuten joku väitti. Sellaiseen vakavaan tarkkailuyhteiskuntaan ei toivottavasti myöskään koskaan mennä...

Vierailija
95/98 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 14:32"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 14:24"]

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 14:19"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 14:15"] [quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 14:11"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 12:55"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 12:47"]On ihan eri asia kevyesti flirttailla kuin ehdottaa enemmän tai vähemmän kauniin sanakääntein seksiä. Toimillahan oli molempia käänteitä. Joku tissien vilkuilukin nyt menee, kunhan sitä ei kauhean näkyvästi tai härskisti tee. Kyllä minä ainakin kerron miehelleni kohtaamistani katseista ja teoista siinä missä muistakin arkiasioista. Lähinnä naureskellaan yhdessä niille säälittäville miehille, joilta alkaa kuola valua kun näkee naisen korkkareissa. [/quote]Miksi kaikkien pitäisi olla kiinnostuneita "hienovaraisesti"? Ei ole olemassa mitään ehdottoman traumaattista tapaa näyttää kiinnostus. Suomalainen mies ei osaa aina korulauseita tai vastaavia, mutta ei hän silti rikollinen ole. [/quote] Ajatteleppa jos esimiehesi olisi pönäköitynyt vanhempi nainen.. Ja kirjoittaja sulle saman lauseen.. [/quote]No kyllä mä tuota sietäisin. Sitten olisi paha jos jatkuisi, vaikka sanon, että en pidä. Mutta skandaalia en näe työelämässä vihjailussa, se on miltei sääntö työpaikoilla, että jotain jännitettä syntyy kun ihmiset on asialla. [/quote] Entä jos joku Toimi Kankaaniemi lähettelisi tuollaisia viestejä tyttärellesi, joka on esim. harjoittelijana jossain työpaikalla. Tai vaimollesi. [/quote]En raivostuisi enkä ahdistuisi. Toimi ei olisi mahdollisuus, mutta ei myöskään uhka. Poikkeus olisi jos hän ei lopettaisi kiellosta huolimatta. Kaksi eri asiaa: lähestyä tökerösti ja jatkaa senkin jälkeen kun toinen on sanonut ettei pidä. Tökerö puhe ei ole sinällään paha asia ja se ei ikinä lopu Suomesta eikä maailmasta.

[/quote]

Tökerö puhe vähenee ja loppuu vähitellen kun osoitetaan, ettei se ole hyväksyttyä tai suotavaa.[/quote]En usko. Vain orwellilaisessa yhteiskunnassa seurataan ihmisten käytöstä tarkkaan.

Vierailija
96/98 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 14:41"]

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 14:30"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 14:15"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 14:11"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 12:55"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 12:47"]On ihan eri asia kevyesti flirttailla kuin ehdottaa enemmän tai vähemmän kauniin sanakääntein seksiä. Toimillahan oli molempia käänteitä. Joku tissien vilkuilukin nyt menee, kunhan sitä ei kauhean näkyvästi tai härskisti tee. Kyllä minä ainakin kerron miehelleni kohtaamistani katseista ja teoista siinä missä muistakin arkiasioista. Lähinnä naureskellaan yhdessä niille säälittäville miehille, joilta alkaa kuola valua kun näkee naisen korkkareissa. [/quote]Miksi kaikkien pitäisi olla kiinnostuneita "hienovaraisesti"? Ei ole olemassa mitään ehdottoman traumaattista tapaa näyttää kiinnostus. Suomalainen mies ei osaa aina korulauseita tai vastaavia, mutta ei hän silti rikollinen ole. [/quote] Ajatteleppa jos esimiehesi olisi pönäköitynyt vanhempi nainen.. Ja kirjoittaja sulle saman lauseen.. [/quote]No kyllä mä tuota sietäisin. Sitten olisi paha jos jatkuisi, vaikka sanon, että en pidä. Mutta skandaalia en näe työelämässä vihjailussa, se on miltei sääntö työpaikoilla, että jotain jännitettä syntyy kun ihmiset on asialla. [/quote] Sitten päästäänkin asian ytimeen. Luuletko että jos olisin nuori nainen ja sanoisit ettet pidä tuosta lopettaisiko vanha pönäköitynyt mies hänen ahdistelun.. Minä luulen että ei.. Torjuttuna hakisi kavereistaan tukea ja alkaisi julkisesti nolata tätä ja vähätellä. Ja entä jos miehenä kokisit ton toisin päin.. Ja jos nainen valittaa kohtelustaan on joku kirjoittamaton sääntö ero siinä että naisen seksuaalinen ahdistelu on hyväksyttävämpää ja vähätteltävissä.. Miten suhtautuisi jos lauma akkoja sinua ylemmällä tasolla julkisesti arvostelisi sinua fyysisistä ominaisuuksistasi ja antaisi vaatevinkkejä.. Luultavasti saisit paljon nopeammin tukea et onpa sairaita noi sun esimiehet.. [/quote]En hyväksy sitä, jos käytös jatkuu sanomisenkin jälkeen. Mutta en tajua miksi suora puhe on jotenkin koko ihmistä leimaava, tunnen suorapuheisia ja silti mukavia ihmisiä. Miehet ja naiset saavat puhua ja kirjoittaa monella eri tavalla ja monessa eri paikassa kiinnostuksestaan lain rajoissa niin kauan kuin kohde ei kiellä sitä. Seksuaalisen häirinnän perusta ei ole kokemus kuten joku väitti. Sellaiseen vakavaan tarkkailuyhteiskuntaan ei toivottavasti myöskään koskaan mennä...

[/quote]

Ranskassa tämäkin on paremmin?

Vierailija
97/98 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimi of Finland

Vierailija
98/98 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 14:50"]

Ranskassa tämäkin on paremmin?

[/quote]

Aivan varmasti. Samoin muissa maissa, joissa naiset pysyvät tyttömäisen viehkeinä ja runollisina ja haluavat palvella sekä miellyttää miestä. Suomihan on mennyt pilalle haloslaisen feminismin takia. Me suomalaiset, analyyttiset (vaikka toisaalta naisethan eivät voi olla analyyttisia...) naiset olemme aivan liian proosallisia, ja sen takia elämä on niin kovin synkkää täällä. Meidän kannattaisi ottaa esimerkkiä esimerkiksi ranskalaisesta laulajasta Alizéesta, joka on niin ihanan seksikäs ja viekoitteleva olematta kuitenkaan jenkkiläistyylisellä tavalla liian yliampuva. Muistakaamme myös, että pervoutta ei saa tuhota, koska se on osa ihmistä. Nih.