Kuka idiootti menee kertomaan tollasista viesteistä?
Ei niistä kerrota! Minäkin olen saanut pomolta ja työkavereilta vaikka mitä viestejä enkä ole edes miehelleni kertonut. Työasiat on työasioita, vapaa-aika on vapaa-aikaa ja kotiasiat on kotiasioita. En kertonut miehelleni sitäkään kun salilla joku tuli ehdottelemaan. Miten voi enää ihmisiin luottaa ja mitä uskaltaa sanoa jos kaikesta raportoidaan joka paikkaan?
Kommentit (98)
Aivan. Miksi politisoida joku ihan yleinen työpaikkaflirtti? Onko työpaikka vakavan suorittamisen tyyssija jollekin? Minulle ainakaan ei, eikä tule olemaan. Rentoutukaa.
On ihan eri asia kevyesti flirttailla kuin ehdottaa enemmän tai vähemmän kauniin sanakääntein seksiä. Toimillahan oli molempia käänteitä. Joku tissien vilkuilukin nyt menee, kunhan sitä ei kauhean näkyvästi tai härskisti tee.
Kyllä minä ainakin kerron miehelleni kohtaamistani katseista ja teoista siinä missä muistakin arkiasioista. Lähinnä naureskellaan yhdessä niille säälittäville miehille, joilta alkaa kuola valua kun näkee naisen korkkareissa.
"Nussittuna nukkuisit sikeästi" ei ole seksiehdotus, vaan lähinnä vinkki unettomuudesta kärsiville.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 12:48"]
"Nussittuna nukkuisit sikeästi" ei ole seksiehdotus, vaan lähinnä vinkki unettomuudesta kärsiville.
[/quote]
Jos mun työkaveri sanoisi tai tekstaisi mulle jotakin tuollaista niin kyllä mä pitäisin sitä seksuaalisena häirintänä ihan selkeästi. Flirtti on vähemmän suorasukaista. Se on vaan vihjailevaa, toihan on jo ihan suora ehdotus.
Seksiehdottelut eivät ole mitään työasioita. Tuollainen viestittely ei ole mitään harmitonta flirttiä, se on seksuaalista häirintää. Kuvottavaa, että tässäkin tapauksessa naiset saavat syyt niskoilleen, vaikka mies on se, joka on mokannut ja pahasti. Hyvä, että tällaiset jutut tuodaan julki. Tämä on taas osoittanut sen, että naiset eivät todellakaan ole vielä tasa-arvoisia Suomessa.
Taidat itse lähetellä samanlaisia. Mutta nuo viestit oli kyllä valta-aseman väärinkäyttöä.
Onko tämä nyt persut teidän ehdotus Suomen pelastavaksi moraalikoodistoksi, että uskovaiseksi itseään mainostava perheellinen mies lähettelee seksiviestejä työkavereille ja se on oikein ok homma? Mä kun luulin että persut on olleet kovinkin huolissaan avioliittoinstituution kohtaloista ja osoitelleet sormella homoja sen rapauttamisesta.
Kyllä jokainen on ihan itse vastuussa sanomisistaan ja viesteistään, ei niitä tarvi kuulijan ja vastaanottajan salailla.
Mihenäsi toivoisin että kertoisit jos joku tekee sopimattomia ehdotuksia.
Taitaa salaa vähän kiinnostaa ja haluat pitää tiedot ominiasi jos vaikka päätät suostua ehdotuksiin.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 12:47"]On ihan eri asia kevyesti flirttailla kuin ehdottaa enemmän tai vähemmän kauniin sanakääntein seksiä. Toimillahan oli molempia käänteitä. Joku tissien vilkuilukin nyt menee, kunhan sitä ei kauhean näkyvästi tai härskisti tee.
Kyllä minä ainakin kerron miehelleni kohtaamistani katseista ja teoista siinä missä muistakin arkiasioista. Lähinnä naureskellaan yhdessä niille säälittäville miehille, joilta alkaa kuola valua kun näkee naisen korkkareissa.
[/quote]Miksi kaikkien pitäisi olla kiinnostuneita "hienovaraisesti"? Ei ole olemassa mitään ehdottoman traumaattista tapaa näyttää kiinnostus. Suomalainen mies ei osaa aina korulauseita tai vastaavia, mutta ei hän silti rikollinen ole.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 12:51"]
[/quote]
Jos mun työkaveri sanoisi tai tekstaisi mulle jotakin tuollaista niin kyllä mä pitäisin sitä seksuaalisena häirintänä ihan selkeästi. Flirtti on vähemmän suorasukaista. Se on vaan vihjailevaa, toihan on jo ihan suora ehdotus.
[/quote]
Häirintää se on vasta sitten jos ehdotteluja jatketaan vaikka olet jo kieltänyt että sinulle ei saa tehdä ehdotuksia.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 12:51"]Seksiehdottelut eivät ole mitään työasioita. Tuollainen viestittely ei ole mitään harmitonta flirttiä, se on seksuaalista häirintää. Kuvottavaa, että tässäkin tapauksessa naiset saavat syyt niskoilleen, vaikka mies on se, joka on mokannut ja pahasti. Hyvä, että tällaiset jutut tuodaan julki. Tämä on taas osoittanut sen, että naiset eivät todellakaan ole vielä tasa-arvoisia Suomessa.
[/quote]Feministi.
Seksiehdottelut eivät ole mitään työasioita. Tuollainen viestittely ei ole mitään harmitonta flirttiä, se on seksuaalista häirintää. Kuvottavaa, että tässäkin tapauksessa naiset saavat syyt niskoilleen, vaikka mies on se, joka on mokannut ja pahasti. Hyvä, että tällaiset jutut tuodaan julki. Tämä on taas osoittanut sen, että naiset eivät todellakaan ole vielä tasa-arvoisia Suomessa.
[/quote]
a) seksuaalista häirintää se on vain siinä tapauksessa, että kohde sen sellaisena ottaa
b) mielestäni tässä tapauksessa syyt on saanut niskoilleen Toimi, ei naiset
[/quote]
[/quote]
Sairasta! Tuo EI ole minkäänlainen ehdotus.
No jos on ennen ollut kova moralisoija niin hyvä opetus oli.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 12:56"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 12:51"]Seksiehdottelut eivät ole mitään työasioita. Tuollainen viestittely ei ole mitään harmitonta flirttiä, se on seksuaalista häirintää. Kuvottavaa, että tässäkin tapauksessa naiset saavat syyt niskoilleen, vaikka mies on se, joka on mokannut ja pahasti. Hyvä, että tällaiset jutut tuodaan julki. Tämä on taas osoittanut sen, että naiset eivät todellakaan ole vielä tasa-arvoisia Suomessa.
[/quote]Feministi.
[/quote]vai realisti "maskulinistien" maailmassa?
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 12:57"]
[/quote]
a) seksuaalista häirintää se on vain siinä tapauksessa, että kohde sen sellaisena ottaa
b) mielestäni tässä tapauksessa syyt on saanut niskoilleen Toimi, ei naiset
[/quote]
Kyllä naisia on syytelty netissä tosi paljon. He ovat hiekkapilluja, tiukkapipoisia, huumorintajuttomia, haluavat julkisuuteen, eivät ymmärrä, ovat asettaneet Toimi-raukalle ansan. Tässäkin aloituksessa heitä sanotaan idiooteiksi. Toki Kankaanniemen toimintakin on tuomittu, mutta naiset ovat saaneet ihan hemmetin paljon lokaa niskaan, vaikka he ovat toimineet ihan oikein. Tuollaiset törkyehdottelut pitää tuoda esiin. Etenkin silloin, kun lähettäjänä on noinkin korkeassa asemassa oleva henkilö, joka on vielä ratsastanut puhtoisella imagollaan, uskovaisuudellaan ja perinteisillä perhearvoillaan.
Ainakin nyt on hyvä, että jos joku tuomitsee homoliitot vääriksi jonkin raamatun perusteella, ei vastapuolen tarvitse sanoa kuin Kankaanniemen perushetero avioliitto, niin toiselta menee kyllä suu kiinni ja vähän äkkiä. :D
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 13:00"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 12:56"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 12:51"]Seksiehdottelut eivät ole mitään työasioita. Tuollainen viestittely ei ole mitään harmitonta flirttiä, se on seksuaalista häirintää. Kuvottavaa, että tässäkin tapauksessa naiset saavat syyt niskoilleen, vaikka mies on se, joka on mokannut ja pahasti. Hyvä, että tällaiset jutut tuodaan julki. Tämä on taas osoittanut sen, että naiset eivät todellakaan ole vielä tasa-arvoisia Suomessa.
[/quote]Feministi.
[/quote]vai realisti "maskulinistien" maailmassa?
[/quote]Realisti ei yrittäisi ristiretkeillen poistaa ilmiötä työpaikalla ehdotteluista?
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 12:56"]
Feministi.
[/quote]
Ja erittäin ylpeä sellainen. Tuo "realisti 'maskulinistien' (sovinistien) maailmassa" oli ihan hauska määritelmä, mutta en häpeä sanoa itseäni feministiksi. Tässä on viikon sisällä taas nähty, miten naisia saa dissata, haukkua ja uhkailla ihan mielin määrin, ja harmittavan monen (jopa naisen) mielestä se on ihan ok. Feminismillä on paljon saavutettavaa jopa täällä näennäisesti tasa-arvoisessa Suomessa.
MIksi EI saisi kertoa oudoista viesteistä? Kyllä mä kertoisin miehelleni ja monelle muullekin jos alkaisin esim. pomoltani saamaan seksisävytteisiä viestejä.