Kuka idiootti menee kertomaan tollasista viesteistä?
Ei niistä kerrota! Minäkin olen saanut pomolta ja työkavereilta vaikka mitä viestejä enkä ole edes miehelleni kertonut. Työasiat on työasioita, vapaa-aika on vapaa-aikaa ja kotiasiat on kotiasioita. En kertonut miehelleni sitäkään kun salilla joku tuli ehdottelemaan. Miten voi enää ihmisiin luottaa ja mitä uskaltaa sanoa jos kaikesta raportoidaan joka paikkaan?
Kommentit (98)
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 13:03"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 12:57"]
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 12:51"]
Seksiehdottelut eivät ole mitään työasioita. Tuollainen viestittely ei ole mitään harmitonta flirttiä, se on seksuaalista häirintää. Kuvottavaa, että tässäkin tapauksessa naiset saavat syyt niskoilleen, vaikka mies on se, joka on mokannut ja pahasti. Hyvä, että tällaiset jutut tuodaan julki. Tämä on taas osoittanut sen, että naiset eivät todellakaan ole vielä tasa-arvoisia Suomessa.
[/quote]
a) seksuaalista häirintää se on vain siinä tapauksessa, että kohde sen sellaisena ottaa
b) mielestäni tässä tapauksessa syyt on saanut niskoilleen Toimi, ei naiset
[/quote]
Kyllä naisia on syytelty netissä tosi paljon. He ovat hiekkapilluja, tiukkapipoisia, huumorintajuttomia, haluavat julkisuuteen, eivät ymmärrä, ovat asettaneet Toimi-raukalle ansan. Tässäkin aloituksessa heitä sanotaan idiooteiksi. Toki Kankaanniemen toimintakin on tuomittu, mutta naiset ovat saaneet ihan hemmetin paljon lokaa niskaan, vaikka he ovat toimineet ihan oikein. Tuollaiset törkyehdottelut pitää tuoda esiin. Etenkin silloin, kun lähettäjänä on noinkin korkeassa asemassa oleva henkilö, joka on vielä ratsastanut puhtoisella imagollaan, uskovaisuudellaan ja perinteisillä perhearvoillaan.
[/quote]Kosketus töissä on isompi asia kuin sanat. Miksi minua ei kosketus ole traumatisoinut, ei liioin sanat? Ajattelen, ettei toinen tarkoita pahaa minulle ja suhtaudun asiaan lähinnä huumorilla. Eikö elämä käy raskaaksi, jos ahdistuu helposti toisten puheista, sanoista ja eleistä?
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 13:08"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 12:56"]
Feministi.
[/quote]
Ja erittäin ylpeä sellainen. Tuo "realisti 'maskulinistien' (sovinistien) maailmassa" oli ihan hauska määritelmä, mutta en häpeä sanoa itseäni feministiksi. Tässä on viikon sisällä taas nähty, miten naisia saa dissata, haukkua ja uhkailla ihan mielin määrin, ja harmittavan monen (jopa naisen) mielestä se on ihan ok. Feminismillä on paljon saavutettavaa jopa täällä näennäisesti tasa-arvoisessa Suomessa.
[/quote]Oikea feminismi ei tarkkaile ja rankaise miehiä.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 13:15"]
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 13:08"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 12:56"] Feministi. [/quote] Ja erittäin ylpeä sellainen. Tuo "realisti 'maskulinistien' (sovinistien) maailmassa" oli ihan hauska määritelmä, mutta en häpeä sanoa itseäni feministiksi. Tässä on viikon sisällä taas nähty, miten naisia saa dissata, haukkua ja uhkailla ihan mielin määrin, ja harmittavan monen (jopa naisen) mielestä se on ihan ok. Feminismillä on paljon saavutettavaa jopa täällä näennäisesti tasa-arvoisessa Suomessa. [/quote]Oikea feminismi ei tarkkaile ja rankaise miehiä.
[/quote]
Kuka tässä on rankaisemassa miehiä? Eikö miesten typerää, naisia alistavaa käytöstä saa tuoda esille, koska muutenhan heitä rangaistaan? Eikö miehiä saa rangaista, jos he tekevät väärin? Naisiako sitten saa?
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 13:18"]
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 13:15"]
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 13:08"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 12:56"] Feministi. [/quote] Ja erittäin ylpeä sellainen. Tuo "realisti 'maskulinistien' (sovinistien) maailmassa" oli ihan hauska määritelmä, mutta en häpeä sanoa itseäni feministiksi. Tässä on viikon sisällä taas nähty, miten naisia saa dissata, haukkua ja uhkailla ihan mielin määrin, ja harmittavan monen (jopa naisen) mielestä se on ihan ok. Feminismillä on paljon saavutettavaa jopa täällä näennäisesti tasa-arvoisessa Suomessa. [/quote]Oikea feminismi ei tarkkaile ja rankaise miehiä.
[/quote]
Kuka tässä on rankaisemassa miehiä? Eikö miesten typerää, naisia alistavaa käytöstä saa tuoda esille, koska muutenhan heitä rangaistaan? Eikö miehiä saa rangaista, jos he tekevät väärin? Naisiako sitten saa?
[/quote]
Ja aivan ehdottomasti kuuluu tarkkailla miehiä, koska heidän käytöksensä ja asenteensa ovat tällaisia! Miehille ei kuulu mitään koskemattomuutta.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 13:18"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 13:15"]
[/quote]
[/quote]Kankaanniemi ei "alista naisia", mitä se sitten tarkoittaakin.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 13:13"]
Kosketus töissä on isompi asia kuin sanat. Miksi minua ei kosketus ole traumatisoinut, ei liioin sanat? Ajattelen, ettei toinen tarkoita pahaa minulle ja suhtaudun asiaan lähinnä huumorilla. Eikö elämä käy raskaaksi, jos ahdistuu helposti toisten puheista, sanoista ja eleistä?
[/quote]
Sä et voi vähätellä muiden kokemuksia ja määritellä sitä, mikä on soveliasta ja mikä ei. Jokaisella on omat rajat, joita pitää muiden kunnioittaa. Ihminen voi olla erittäin huumorintajuinen ja rento, vaikka hän ei hyväksyisikään suoria, karkeita seksiviestejä, joita lähettelee pomon asemassa oleva, vanhempi mies.
Vaikka perimmäinen tarkoitus ei olisikaan tekijän mielestä paha, ei se poista sitä, että teko voi olla väärä. Uhrin kokemus riittää. Esim. monet pedofiilit puolustelevat toimiaan sillä, että eihän uhri fyysisesti vahingoitu siitä, vaikka häntä vähän koskettelisikin. Ei se silti ole mikään oikeutus teolle.
Ja mitä enemmän naiset pysyvät hiljaa näistä jutuista, sitä enemmän annetaan miehille oikeutus jatkaa törkypuuhiaan, koska kukaan ei koskaan uskalla/halua/viitsi sanoa heille, että heidän käytöksensä on epäasiallista ja loukkaavaa. On paljon ihmisiä, joilla ei tosiaankaan ole käsitystä siitä, mikä on soveliasta toimintaa ja miten kanssaihmisiä tulee kohdella. Kyllä heille olisi hyvä kertoa, että pitää ottaa muutkin huomioon.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 13:11"]
Jos tuollainen toiminta (heh) on oikein ja ok, niin miksi sitä pitäisi salailla? Avoimeksi kaikki vaan sitten. Eihän siinä pitäisi olla mitään hävettävää.
[/quote]
Eikä ainakaan jäädä "sairauslomalle" moisen takia. No, Toimi nautiskelee kauniista kevätpäivistä kävelylenkeillä vaimon kanssa sillä "sairauslomalla". On avioparilla varmasti paljon keskusteltavaa.
Kuka idiootti lähettelee noin asiattomia viestejä? Minä tekisin heti ilmoituksen häirinnästä. Baarissa jos moista juttelisi, saisi avokämmenestä. Seksuaalistä häirintää ei pidä hyväksyä. Ei edes silloin kuin se hivelisi omaa itsetuntoa. Sitä ei saada ikinä loppumaan jos osa naisista hiljaisesti hyväksyy sen.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 12:57"]
a) seksuaalista häirintää se on vain siinä tapauksessa, että kohde sen sellaisena ottaa
[/quote]
Ja rikos vasta sen jälkeen kun "ahdistelijalle" on saatettu tietoon se että hänen toimintansa koetaan ahdisteluna.
Mitenköhän ihmiset jatkossa pariutuu ja lisääntyy, jos kiinnostamisen osoittaminen ja ehdotukset kriminalisoidaan?
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 13:26"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 13:13"]
Kosketus töissä on isompi asia kuin sanat. Miksi minua ei kosketus ole traumatisoinut, ei liioin sanat? Ajattelen, ettei toinen tarkoita pahaa minulle ja suhtaudun asiaan lähinnä huumorilla. Eikö elämä käy raskaaksi, jos ahdistuu helposti toisten puheista, sanoista ja eleistä?
[/quote]
Sä et voi vähätellä muiden kokemuksia ja määritellä sitä, mikä on soveliasta ja mikä ei.[/quote]
Miten sinä sitten voit määritellä sen?
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 13:33"]
Kuka idiootti lähettelee noin asiattomia viestejä? Minä tekisin heti ilmoituksen häirinnästä. Baarissa jos moista juttelisi, saisi avokämmenestä. Seksuaalistä häirintää ei pidä hyväksyä. Ei edes silloin kuin se hivelisi omaa itsetuntoa. Sitä ei saada ikinä loppumaan jos osa naisista hiljaisesti hyväksyy sen.
[/quote]
Tekisin välittömästi rikosilmoituksen pahoinpitelystä jos löisit.
Jos toinen ehdottaa jotain, niin voi sanoa että ei kiitos ja pidän tuollaista kysymystä ahdisteluna. Sen jälkeen jos toinen jatkaa, niin se on rikos.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 13:36"]
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 13:26"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 13:13"] Kosketus töissä on isompi asia kuin sanat. Miksi minua ei kosketus ole traumatisoinut, ei liioin sanat? Ajattelen, ettei toinen tarkoita pahaa minulle ja suhtaudun asiaan lähinnä huumorilla. Eikö elämä käy raskaaksi, jos ahdistuu helposti toisten puheista, sanoista ja eleistä? [/quote] Sä et voi vähätellä muiden kokemuksia ja määritellä sitä, mikä on soveliasta ja mikä ei.[/quote] Miten sinä sitten voit määritellä sen?
[/quote]
Jokainen määrittelee itse omat rajansa. Pahvi. Oikeus sitten päättää että onko tapahtunut rikosta vai ei. Mielestäni Toimin toimet eivät ole lähelläkään seksuuaalista ahdistelua. Osoittaa harkintakyvyttömyyttä, mutta ei tuossa mitään rikosta ole tapahtunut. Perus persu, ei paljon porukasta eroa.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 13:34"]
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 12:57"]
[/quote]
Ja rikos vasta sen jälkeen kun "ahdistelijalle" on saatettu tietoon se että hänen toimintansa koetaan ahdisteluna.
Mitenköhän ihmiset jatkossa pariutuu ja lisääntyy, jos kiinnostamisen osoittaminen ja ehdotukset kriminalisoidaan?
[/quote]
Kannattaa mennä käytöskouluun jos ehdottelut ovat Toimin luokkaa.
En ihmettele yhtään että olet pariton.
[/quote]
Väkivalta korjaa käytöstavat? WTF?!? Kunnon whitetrash meininkiä turvautua väkivaltaan, kun toinen loukkaa sanoin.
Milloin elämästä tuli näin vaikeaa? Töissä vihjailevat seksistä niin miehet kuin naiset. En vieläkään ymmärrä, mikä absoluuttinen pahuus tähän sisältyy? Käykää joskus Tanskan alapuolella ja huomaatte että eivät ihmiset ole riekaleina, vaikka töissä yleisesti vihjaillaan, kosketaan ja muuta vastaavaa.
[/quote]
Tekisin välittömästi rikosilmoituksen pahoinpitelystä jos löisit.
Jos toinen ehdottaa jotain, niin voi sanoa että ei kiitos ja pidän tuollaista kysymystä ahdisteluna. Sen jälkeen jos toinen jatkaa, niin se on rikos.
[/quote]
No, Toimi-pojuhan vain jatkoi ja jatkoi. Ja sitten lähetteli tekstiviestejä perään, että et nyt sitten viittis niistä kertoa, kun on nää hallitusneuvvotelut ja kaikkee ja musta voi tulla vaikka ministeri. Voiko vastenmielisempää miestä löytää Suomesta (vastaan heti: puoluekaveri Hakkarainen - siinä sitä on oikea paita ja peppu -pari, oksettavaa).
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 13:26"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 13:13"] Kosketus töissä on isompi asia kuin sanat. Miksi minua ei kosketus ole traumatisoinut, ei liioin sanat? Ajattelen, ettei toinen tarkoita pahaa minulle ja suhtaudun asiaan lähinnä huumorilla. Eikö elämä käy raskaaksi, jos ahdistuu helposti toisten puheista, sanoista ja eleistä? [/quote] Sä et voi vähätellä muiden kokemuksia ja määritellä sitä, mikä on soveliasta ja mikä ei.[/quote] Miten sinä sitten voit määritellä sen?
[/quote]
Ainakin mä ymmärrän sen, että jotkut eivät hyväksy ollenkaan mitään vihjailuja tai edes "hyväntahtoista flirttiä". Silloin, jos ei tunne henkilöä ja hänen rajojaan, on parasta pitää ihan nollatoleranssia kaikenlaisten kaksimielisyyksien yms. suhteen. Jos joku kestää härskeimmätkin heitot, se ei tarkoita sitä, että muidenkin pitäisi. Fiksu tajuaa tämän ja osaa käyttäytyä niin, ettei kiusallisia tilanteita pääse syntymään. Miksi työyhteisöön ylipäätään pitäisi oletusarvoisesti edes kuulua jonkinlainen flirttailu tai ulkonäön kommentointi? Jos ei tosiaan ole ihan varma siitä, onko oma käytös tai kommentti ok toisen mielestä, kannattaa jättää tekemättä/sanomatta.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 13:39"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 13:36"]
[/quote]
Jokainen määrittelee itse omat rajansa. Pahvi. Oikeus sitten päättää että onko tapahtunut rikosta vai ei. Mielestäni Toimin toimet eivät ole lähelläkään seksuuaalista ahdistelua. Osoittaa harkintakyvyttömyyttä, mutta ei tuossa mitään rikosta ole tapahtunut. Perus persu, ei paljon porukasta eroa.
[/quote]Naurettavaa. Tuolla logiikalla jokainen ahdistuu jostain.
Jos baarissa vaikka pikkusen läpsäisee pimua pyllylle, niin toinen hymyilee ja jää juttelemaan, ja toinen taas kaataa tuopin niskaan ja lyö laukulla naamaan. Paha tietää missä kenenkin raja menee, ennen kuin kokeilee.
Palstan kanta näyttää olevan se että jos mielyttävä mies lähestyy se suotavaa ja jopa toivottavaa, mutta jos ei pidä miehestä niin se on törkeä rikos.
Jos tuollainen toiminta (heh) on oikein ja ok, niin miksi sitä pitäisi salailla? Avoimeksi kaikki vaan sitten. Eihän siinä pitäisi olla mitään hävettävää.