Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Abortti syynä siskon raivoamiseen?

Vierailija
05.06.2015 |

Siskoni laittoi välit taas poikki jonkun sadannen kerran.. Hakee ja hakee syytä loukkaantua ja sitten heti laittaa välit poikki, kun voi jostain minulle suuttua.

Tällä kertaa minusta tuntuu, etten enää jaksa ottaa häntä takaisin. On meille tärkeä, etenkin lapsille. Mutta tarviiko lasten kestää tällaista välien katkomista pienistä riidoista? Nytkin kesälomasuunnitelmat piti laittaa uusiksi, koska täti ei sitten viekää lapsia lintsille. Olenko paha, jos sanon, että jos ei voi sietää minua ja tekee koko ajan mieli laittaa välit poikki, parempi pysyä poissa?

Hänhän siis jollain verukkeella ui takaisin meidän elämään kuukausien päästä. Itsehän pyysin heti anteeksi, hän ei tule koskaan pyytämään anteeksi, koska ei ole koskaan väärässä.

Olen nyt miettinyt ja nämä välien katkomiset osuvat aina joko minun raskausajoilleni tai vauva-ajoille. Voiko hänen 19 vuotiaana tekemänsä abortti painaa edelleen hänen mieltään? On siis perheetön.

Mitä itse tekisitte?

Itse en voi luottaa häneen ja hänen sanoihinsa. Mitä jos hän päättää juuri silloin suuttua, kun lapset ovat hänen kanssaan jossain? Jättääkö lapset kylmästi vaikka tien päälle raivostuessaan?

En saa oikein nukuttua, kun pelkään, mikä hyökkäys sieltä on seuraavaksi tulossa..

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan exältäni. Hänen kohdallaan ainoa asia, mitä pystyin tekemään oli antaa katkaista välit ja ignoorata täysin, pyytelemättä itsd anteeksi turhaan. Sinun tapauksessa en pidä minään ihmeenä, että siskosi voi olla katkera raskaudestasi. Ehkä hän itse haaveilee lapsista tai katuu aborttiaan.

Vierailija
2/6 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensäkin sääntö nro 1: Jos jokin ihminen on taakka, hänen kanssaan ei pidä olla tekemisissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo välien poikki laittaminen on enemmänkin sääntö kuin poikkeus niin nostaisin kyllä kissan pöydälle ja suorastaan vaatisin että nyt puhutaan asiat selväksi. Eihän tuollainen ole mistään kotoisin. 

Tuo on kuluttavaa sekä sinulle myös epäoikeudenmukaista lapsille. Miksi siskosi ei voi viedä lapsia Linnanmäelle, vaikka sinulla ja hänellä on välit poikki? Tuohon vetäisin itse rajan. Ajattelisin sinuna, että jos haluaa olla jatkuvasti jostain loukkaantunut minulle niin olkoot, mutta lapsien ei tule siitä kärsiä. Eli joko on mukana lasten elämässä tai ei, mutta ei mitään edestakaisin venkslausta. Laita rajat ja pidä niistä kiinni! 

Vierailija
4/6 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä päästä lapsia hänen kanssaan, jos ei voi asiasta minun kanssani sopia. Lapset ovat kuitenkin vasta 9 ja 6 vuotiaita. Eli eivät oikein keskenään voi sopia. Ja jos hän suuttuukin lapsille jostain ja jättää sinne?

Sisko tekee tätä siis aina parin vuoden välein. Ensimmäisen kerran, kun odotin esikoista, seuraavan kerran kun toinen oli pieni jne. Yhdessä välissä oli useiden vuosien tauko, poltteli sillä välin sitten välit serkkuihin samanlaisella tyylillä.

Ja pahintahan tässä on nyt se, että vaikka minä pyydän anteeksi, suku syyttää minua. Meni nytkin äidin ja veljen luokse ja myrkyttää siellä kaikki minua vastaan. Olenkin miettinyt, onko parempi olla vain yksin. Mutta lapsille on väärin, etteivät näe mummoaan tai serkkujaan.

Vierailija
5/6 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten oma isosiskoni.
Minä pistin välit sitten kokonaan katki. Ei kukaan jaksa pidemmän päälle tuollaista.

Tosin omassa tapauksessani asiaan liittyi taas haukkumista jne. Enää en anteeksi anna ja luottamus kadonnut täysin.

Ja tosiaan, isosisko vieläpä. Luulisi siinä iässä jo vähän osata keskustella rakentavasti mutta ei. Kiukutaan kuin pahaiset kakarat.

Vierailija
6/6 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 12:51"]Kuten oma isosiskoni.
Minä pistin välit sitten kokonaan katki. Ei kukaan jaksa pidemmän päälle tuollaista.

Tosin omassa tapauksessani asiaan liittyi taas haukkumista jne. Enää en anteeksi anna ja luottamus kadonnut täysin.

Ja tosiaan, isosisko vieläpä. Luulisi siinä iässä jo vähän osata keskustella rakentavasti mutta ei. Kiukutaan kuin pahaiset kakarat.
[/quote]

Oliko sinulla lapsia? Miten lapset asian ottivat? Meille täti on lapsille niin tärkeä.. Siksi ihmettelenkin eikö tunne olekaan molemminpuolinen, kun pienistä asioista voi lapsille heittää hyvästit? Itse ainakin tekisin kaikkeni, jotta voisin olla minulle tärkeiden lasten elämässä..

Miten sukujuhlat? Meillä on yhdet juhlat kesällä tulossa ja pelkään nyt, ettei osallistu, koska syyttää minua ja saattaa olla, että meitä ei sitten olekaan kutsuttu.

Siskoni hyvä ystävä lapsineen muutti siskoni lähelle juuri ja mietin liittyykö välien katkominen siihenkin. Hän ei tarvitse meitä enää, joten ei tarvitse minua sietää..