Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Riitaa huoneista

Vierailija
19.01.2022 |

Meitä on siis kaksi lasta ja äiti.
Vanhempi lapsi 19 ja nuorempi 17
Asumme kolmiossa jossa minulla on sänky olohuoneessa, tämä on toiminut ok.
Vanhempi lapsista muutti aiemmin viime vuonna pois, opiskelemaan muualle. Minä otin yhden huoneen itselleni ja nuorempi sai sisaruksensa vanhan huoneen.
Nyt vanhempi sisarus palasi kotiin, koska etäopinnot ja vaatii saada itselleen tuon hänellä aiemmin olleen huoneen, nuorempi sisarus ei halua huoneestaan luopua.
Mä olen periaatteessa jäävi ja mullehan se on ihan sama- jatkuva inttäminen ja väittely siitä kumpi tarvitsee, ehkä neliön suurempaa huonetta enemmän väsyttää ja vituttaa.
Mitä mieltä olette ja jos jaksatte perustelkaa?

Kommentit (85)

Vierailija
1/85 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis olen muuttanut jälleen olohuoneen nurkkaan mikä mulle täysin ok.

Jos tämä jäi epäselväksi. Eli sisarukset keskenään tästä koittavat vääntää ja mitä tahansa sanon, olen kuulema enemmän jomman kumman puolella.

Vierailija
2/85 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja siis olen muuttanut jälleen olohuoneen nurkkaan mikä mulle täysin ok.

Jos tämä jäi epäselväksi. Eli sisarukset keskenään tästä koittavat vääntää ja mitä tahansa sanon, olen kuulema enemmän jomman kumman puolella.

Yritä nyt herran pieksut ratkaista itse asia ja olla perheen pomo. Jos ollan 18 v. ylikin. Himasta mutettu pois. Kehdaa tulla takas asumaan,otaa sen paikan kämpästä mikä sille osoitetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/85 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo toki olenkin.

Ristiriitaa aiheuttaa se, että vanhempi sanoo että sopeutuu kaikkeen ja sitten kun sai huoneensa haluaa sen kuitenkin vaihtaa. Tämä koetaan että olen nuoremman puolella.

Vierailija
4/85 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poismuuttanut nyt vaan hyväksyy sen, että asuu tuossa pikkusisaruksensa vanhassa huoneessa tai etsii itselleen paremman majotuksen muualta. Elämä on. Sinä olet nämä päätökset kämpän omistajana ja maksajana tehnyt, jos ei kelpaa, täysi-ikäinen voi tosiaan siirtää kamansa ymmärtävämpään ympärisöön.

Vierailija
5/85 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot sille esikoiselle että hän on muuttanut omilleen, joten ottaa sen huoneen mikä annetaan. Ei mitään järkeä rymsteerata huoneita edes takas.

Vierailija
6/85 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi etäily vaikuttaa siihen missä asuu? Miksi muutto takaisin kotiin, kun omassa kotona olisi ollut täysi opiskelurauha?

Vierailija
7/85 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin olen ilmoittanut esikoiselle, ja toki juteltuani myös nuoremman kanssa.

Kuten sanoin, vanhempi ajattelee että suosin pienempää vaikka olen täysin samaa mieltä, että huone on nyt nuoremman hallussa ja Thats it.

Tämä oli myös ehto ns kotiin paluussa. Isänsä luona ei voi myöskään asua, joten vaihtoehtoja ei ole.

Ymmärrän että on ns turhaa asua pitkällä yksin ilman kavereita yms kun edes koulua ei siellä tällä hetkellä käydä.

Meidän suunnalla on enemmän mahdollisuuksia ja toki ne kaverit myös täällä suunnalla

Vierailija
8/85 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin etäopiskelijallw sen hänen huoneensa

Vierailija
9/85 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se joka muutti pois tyytyy tilanteeseen ja huoneeseen minkä saa.

Vierailija
10/85 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Vierailija
11/85 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tossu.

Vierailija
12/85 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot, että vaihtoehtoja on kaks, joko se sisaruksen vanha huone tai olohuoneen nurkka. Vapaasti saa valita näistä.

Vierailija
13/85 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempi ehti siis juuri laittaa tämän huoneen omakseen, sisustaa ja asettua aloilleen. Siksi mua harmittaa että joutuisi heti siitä luopumaan.

Vaikka tiedän toimivani oikein ja ihan maalaisjärjellä, tuo esikoisen syyllistäminen siitä että suosin nuorempaa tuntuu pahalta.

Äitinä olo on joskus haastavaa, sitä kai mä tässä haen.

Vierailija
14/85 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen tyytyy nyt siihen tai vaihtoehtoisesti olohuoneen nurkkaan. Eihä tässä ole mitään nokan koputtamista edes. Kohta hän muuttaa taas opintojensa perässä takaisin omilleen.

Vierailija
15/85 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä poika pihalle ja vaihda lukot. Aikuisen pitäisi vastata omasta elämisestään.

Vierailija
16/85 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muutin 21-vuotiaana pariksi kuukaudeksi takaisin vanhemmilleni ja ei kyllä olisi tullut mieleenikään valittaa siitä että vanha huoneeni oli oltu annettu pikkuveljelleni ja itse jouduin majoittumaan pieneen varastohuoneeseen. Muuttakoon muualle jos ei kelpaa.

Vierailija
17/85 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensimmäisenä ap:n pitäisi ymmärtää ettei ole yhtään jäävi. Päinvastoin, sulla on asunnon omistajana/vuokraajana täysi päätäntävalta. Sinä määräät missä kukin nukkuu ja loppusakki pitää suunsa kiinni.

Vierailija
18/85 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on jo jalomielistä, että luovutat hänelle oman makuuhuoneesi ja palaat takaisin olohuoneeseen. Jos ei ole tyytyväinen tuohon vaihtoehtoon, niin ainavoi palata omaan kotiinsa. Sisarukselta et missään tapauksessa vie hänen huonettaan.

Vierailija
19/85 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin totta. Ehkä jäävi oli huono sanavalinta.

Tämän asian piti olla jo kaikille osapuolille selkeä ja selvä. Nyt tästä asiasta kuitenkin huomautellaan ja mua on alkanut se ärsyttää / vituttaa.

Isälleen hän ei voi muuttaa eikä omaa asuntoa saa, tämä on viimeinen vuosi kun ylipäätään asumme näin.

Ensi vuonna myyn asunnon ja muutan vielä pienempään, ja lapset ovat omillaan.

Minä olen vanhempana sitä mieltä, että kotiin saa aina palata.

Jos nuorempi olisi halunnut vaihtaa huoneen, asia olisi ollut minulle ok- siltä osin koen olevani jäävi.

Nyt tilanne stressaa koska mulla ei ole henkisiä voimavaroja tämän asian jatkuvaan perusteluun.

Ja olen siis täysin samaa mieltä että esikoinen tyytyy nyt siihen huoneeseen mikä tarjolla on tai muuuöttaa siihen omilleen. Vituttaa vaan kuunnella sitö kuinka puolueellinen olen, vaikka en mielestäni sitä mitenkään ole.

Aina tehnyt parhaani sen eteen että olisi yhdenvertaista tämä kasvattaminen.

Vierailija
20/85 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempi lapsi on muuttanut pois. Ja sinä aapee määräät teillä. Olisit ilmoittanut että ei voi tulla takaisin ja luulla että kaikki on kuin ennenkin. Kitinä loppukoon heti ja nuorempi pitää huoneensa.