Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Riitaa huoneista

Vierailija
19.01.2022 |

Meitä on siis kaksi lasta ja äiti.
Vanhempi lapsi 19 ja nuorempi 17
Asumme kolmiossa jossa minulla on sänky olohuoneessa, tämä on toiminut ok.
Vanhempi lapsista muutti aiemmin viime vuonna pois, opiskelemaan muualle. Minä otin yhden huoneen itselleni ja nuorempi sai sisaruksensa vanhan huoneen.
Nyt vanhempi sisarus palasi kotiin, koska etäopinnot ja vaatii saada itselleen tuon hänellä aiemmin olleen huoneen, nuorempi sisarus ei halua huoneestaan luopua.
Mä olen periaatteessa jäävi ja mullehan se on ihan sama- jatkuva inttäminen ja väittely siitä kumpi tarvitsee, ehkä neliön suurempaa huonetta enemmän väsyttää ja vituttaa.
Mitä mieltä olette ja jos jaksatte perustelkaa?

Kommentit (85)

Vierailija
21/85 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kiitos kaikille kommenteista- kai tässä meinaa jo tulla hulluksi ja oma järki meinaa pettää.

Vierailija
22/85 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai olen ilmoittanut että tarjolla on nyt tämä huone jne.

Meillä ei vaan tapana ole huutaa/ esittää uhkauksia yms ei ole tapamme toimia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/85 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai perit vuokraa 19-vuotiaalta?

Vierailija
24/85 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita että nuorempi on asunut pienemmässä jo 16 v ja nyt ln sun vuoro. Se on tasa-arvoa että ei aina mennä esikoisen tahdon mukaan

Vierailija
25/85 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jätti sen oman kämpän ja tuli takaisin! Olisi vaan omillaan opiskellut

Saako sulta ilmaiset ruuat jne

Vierailija
26/85 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa vanhaa huonettaan takaisin.

Itse muuttaisin suosiolla olkkariin ja antaisin sen makkarin tälle nuorukaiselle, koska en jaksaisi katsoa nuorukaista vanumassa olkkarissa.

Vierailija
27/85 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai olen ilmoittanut että tarjolla on nyt tämä huone jne.

Meillä ei vaan tapana ole huutaa/ esittää uhkauksia yms ei ole tapamme toimia.

Ei jämäkkyys tarkoita huutamista eikä uhkailua

Vierailija
28/85 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vaan pidät pääsi. Sanoitat vaikka, että tässä ei ole kyse kummankaan suosimisesta. Enemmän se olisi suosimista, jos esikoinen voisi tulla ja sanella miten asuu paluumuutettuaan vanhempansa kotiin. Aina voi vuokrata oman asunnon, niitä on nyt kaupungeissa paljon vapaana.

Vierailija
29/85 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorempi ehti siis juuri laittaa tämän huoneen omakseen, sisustaa ja asettua aloilleen. Siksi mua harmittaa että joutuisi heti siitä luopumaan.

Vaikka tiedän toimivani oikein ja ihan maalaisjärjellä, tuo esikoisen syyllistäminen siitä että suosin nuorempaa tuntuu pahalta.

Äitinä olo on joskus haastavaa, sitä kai mä tässä haen.

No eihän se ole helppo tilanne, mutta selität vanhemmalle, että hän sai monta vuotta nauttia isommasta huoneesta ja nyt on nuoremman vuoro, varsinkin kun hän jo ehti muuttaa muualle. Sano, että tällainen kiukuttelu vaikuttaa perheeseenne ja onko hän todella sitä mieltä että tämä asia on perheen ilmapiirin heikentämisen arvoinen. Pyydä myös pohtimaan tilannetta, jos hän olisi äiti, mikä ratkaisu tuntuisi oikealta. 

Ja jos mikään muu ei auta, vedät kunnon marttyyrisaarnan, kuinka olet parhaasi yrittänyt ja pitkän pennin maksanut, jotta lapsilla olisi hyvä asua ja olla ja nyt saat tällaista kohtelua :-) Kyllä se teini sitten myöhemmin osaa katua käytöstään.

Vierailija
30/85 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy siltä miten se on oikeudenmukaista, että nuorempi joutuu taas muuttamaan huonetta, kun on sen juuri tehnyt. Tai millä oikeudella hän saa isomman huoneen, eikö se ole toista kohtaan epäreilua. Kun hän oli jo vuosia isommassa huoneessa, nyt on toisen vuoro.

Vierailija
31/85 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot, että asia on nyt näin, eikä siitä enää keskustella. Jos vielä tulee valitusta, muistutat, että asia on jo puhuttu ja vaihdat puheenaihetta / jatkat omia touhujasi. Jos tulee epäasiallista kielenkäyttöä, sanot, ettei noin puhuta tässä taloudessa.

Vierailija
32/85 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En peri nyt kun ei ole juuri tulojakaan, kesällä kun menee töihin niin kyllä.

Vierailija
33/85 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en opiskelijalta perisi vuokraa. Niillä on muutenkin rahat vähissä. 

Vierailija
34/85 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanot, että asia on nyt näin, eikä siitä enää keskustella. Jos vielä tulee valitusta, muistutat, että asia on jo puhuttu ja vaihdat puheenaihetta / jatkat omia touhujasi. Jos tulee epäasiallista kielenkäyttöä, sanot, ettei noin puhuta tässä taloudessa.

Tämä oli hyvä muistutus. Kiitos. Tähän pyrin. On parempi olla vaan hiljaa kun alkaa selittää kun se vie lopulta syvemmälle suohon.

Vierailija
35/85 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot että jos riitely ei lopu niin saa sen olohuoneen nurkan. Näinhän sen olisi pitänyt muutenkin mennä. Mikä sinä olet pomppimaan jo kotoa pois muuttaneen lapsen vaatimusten mukaan. Ja jos et lopeta tuota tappelua niin olet huono äiti.

Taitaa olla lapselle tullut ikävä äitiä kun on nähnyt miten kova ja kylmä maailma tuolla on. Voi olla että ei enää suostu lähtemään ollenkaan. Miksi otit takaisin?

Ainakin omat kulut pitää maksaa, rahaa sulle ruokaan ja vuokraan. Eikö siltikään mitään täysihoitoa vaan pitää tehdä kotitöitä. Muuten teet lapsellesi karhunpalveluksen.

Vierailija
36/85 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkankin samalla aiheesta- minkä suruista vuokraa peritte?

Esim 10 prossaa tuloista vai miten?

Vierailija
37/85 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä nyt tappelusta ole missään nimessä kysymys.

Vierailija
38/85 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En peri nyt kun ei ole juuri tulojakaan, kesällä kun menee töihin niin kyllä.

Onneksi omat vanhempani eivät pyytäneet vuokraa kesätöistä huolimatta. Eipä opiskelija ollut paljon ylimääräistä rahaa. 

Vierailija
39/85 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

19-vuotiasta ahdistaa muuttaa takaisin kotiin ja mutenkin vituttaa, kun korona pilaa nuoruusvuosia. Ei se silti ole hyvä syy aiheuttaa eripuraa oman perheen kesken. Muistan myös, miten oudolta tuntui mennä lapsuudenkotiin ensimmäsiä kertoja sen jälkeen, kun olin muuttanut pois. 19-vuotias on vielä nuori, kasvaminen ei aina tapahdu helposti ja miellyttävästi. 

Itse katkaisen turhat kiistat ilmoittamalla lapsille, että he ovat riittävän fiksuja käsitelläkseen todellista ongelmaa, sen sijaan että purkavat turhautumista riitelemällä keskenään. 

Vierailija
40/85 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistuttaa suuresti omaa lastani, joka voisi juurikin tuollaisesta suuttua silmittömästi ja kitistä loputtomiin, koska kokee aina tulleensa väärin kohdelluksi, jos asiat eivät mene hänen mielensä mukaan. Pidä nyt vain pää kylmänä. Tsemppiä!