Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Soija nostaa estrogeenitasoja

Vierailija
19.01.2022 |

Mieheni on alkanut suosimaan soija tuotteita ja olen huomannut yhtäläisyydet tässä; mieskunto romahtanut. Kukaan muu huomannut vastaavaa? Eihän korkeat estro tasot kuulu mieskehoon. Pihviä puputtava mieheni oli paljon hanakampi petipuuhissa mitä nyt, kun vetelee vaan soijaa massuun.

Kommentit (154)

Vierailija
61/154 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen vaihdevuosi-ikäinen ja käytän soijamaitoa sekä soijaproteiinia. Helpottavat vaihdevuosioireita, joten en missään nimessä suosittelisi soijaa pojille tai miehille.

En ole asiantuntija mutta eikös se ole niin, että soija teollisuuden hartaista toiveista huolimatta tätä ei ole pystytty kunnolla osoittamaan? Joten herää kysymys onko sittenkin niinpäin, että olet korvannut soijatuotteilla jotain, joka pahentaa vaihdevuosioireita? Kuten maito ja liha?

Vaikka asiaa ei ole pystytty tieteellisesti todistamaan, niin yksittäisillä ihmisillä voi olla toisenlaisia kokemuksia. Maitoa en ole muutenkaan juonut. Soijaproteiini ja -maito on minulla käytössä aamusmoothiessa, enkä syö aamupalalla lihaa. Eli minun on vastattava kielteisesti kysymykseesi.

Kyllähän sinä väistämättä korvaat soijarouheella lihatuotteita. Joten aivan hyvin voi olla niin, että liha on sinulle vaihdevuosissa ongelma, jonka soija korjaa.

Mikä ongelma sinulla on? En edes käytä soijarouhetta, vaan syön lihaa ihan samalla tavalla kuin ennenkin. Käytän aamusmoothiessa soijamaitoa ja soijaproteiinijauhetta.

Kokonaisuutta tietämättä on mahdotonta tietää mikä sinua oikeasti auttaa. Tilastollisesti on ollut hankaluuksia saada näkymään soijan vaikutuksia. Sitä on kieli pitkällä yritetty.

Vierailija
62/154 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen vaihdevuosi-ikäinen ja käytän soijamaitoa sekä soijaproteiinia. Helpottavat vaihdevuosioireita, joten en missään nimessä suosittelisi soijaa pojille tai miehille.

No jaa, plasebo ja nosebo ovat todistettuja ilmiöitä eikä vaihdevuosiOIREITA kaikilla ole muutenkaan.

Veikkaankin noiden oireiden liittyvän enemmän elämän mielekkyyden puuttumiseen kuin mihinkään muuhun, kuten koronarokotteesta joidenkin mukamas saamat KUUKAUTISHÄIRIÖTKIN.

Tyhjän pesän syndrooma, oma ikääntyminen ja kalju lihova mies rinnalla kitisemässä aiheuttavat nuo ongelmat.

Soija on silti hyvä protsku ja ehdottomasti parempi kuin eläimenraato.

N 56

Onpa omituisia väitteitä. Jotakin ongelmia mentaalipuolella täytyy olla tällaisia väitteitä esittävällä ihmisellä. Minulla on mielekäs elämä, on työ, harrastus, perhe ja kavereita. Koronarokotteetkin on otettu ilman mitään sivuoireita. Pesä ei ole vielä tyhjä ja miehellä on tukka päässä.

Tarkistapa omaa elämääsi, äläkä dissaa muiden elämää, kun et siitä tiedä yhtään mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/154 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole asiantuntija mutta eikös se ole niin, että soija teollisuuden hartaista toiveista huolimatta tätä ei ole pystytty kunnolla osoittamaan? Joten herää kysymys onko sittenkin niinpäin, että olet korvannut soijatuotteilla jotain, joka pahentaa vaihdevuosioireita? Kuten maito ja liha?

Vaikka asiaa ei ole pystytty tieteellisesti todistamaan, niin yksittäisillä ihmisillä voi olla toisenlaisia kokemuksia. Maitoa en ole muutenkaan juonut. Soijaproteiini ja -maito on minulla käytössä aamusmoothiessa, enkä syö aamupalalla lihaa. Eli minun on vastattava kielteisesti kysymykseesi.

Kyllähän sinä väistämättä korvaat soijarouheella lihatuotteita. Joten aivan hyvin voi olla niin, että liha on sinulle vaihdevuosissa ongelma, jonka soija korjaa.

Mikä ongelma sinulla on? En edes käytä soijarouhetta, vaan syön lihaa ihan samalla tavalla kuin ennenkin. Käytän aamusmoothiessa soijamaitoa ja soijaproteiinijauhetta.

Kokonaisuutta tietämättä on mahdotonta tietää mikä sinua oikeasti auttaa. Tilastollisesti on ollut hankaluuksia saada näkymään soijan vaikutuksia. Sitä on kieli pitkällä yritetty.

Ei sinun tarvitse miettiä tilastoja yksittäisen ihmisen kohdalla. Saan apua kuumiin aaltoihin soijasta, väitit sinä mitä hyvänsä. Olen tämän myös itse testannut jättämällä soijan vähäksi aikaa pois ja kuumat aallot palasivat.

Vierailija
64/154 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten on vielä se että jokaiselle aineelle maailmassa on joku allerginen. Jopa vedelle. Niin että anekdootteja riittää, mutta toisista asioista välitetään js toisista ei. Pienikin muru pähkinää voi koitua hengen menoksi joillekin, mutta kukaan ei silti vaadi pähkinöiden kieltämistä. Tuntuu olevan kovin ideologisesti painottunutta mistä kohkataan ja mistä ei. Otetaan vaikka nyt tuo mitä joku kirjoitti miestisseistä ja oluesta, jos se on totta. Nähdäänkö päivä jolloin nuoria miehiä kielletään juomasta olutta, ettei heistä tule "soijapoikia"?

Vierailija
65/154 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten on vielä se että jokaiselle aineelle maailmassa on joku allerginen. Jopa vedelle. Niin että anekdootteja riittää, mutta toisista asioista välitetään js toisista ei. Pienikin muru pähkinää voi koitua hengen menoksi joillekin, mutta kukaan ei silti vaadi pähkinöiden kieltämistä. Tuntuu olevan kovin ideologisesti painottunutta mistä kohkataan ja mistä ei. Otetaan vaikka nyt tuo mitä joku kirjoitti miestisseistä ja oluesta, jos se on totta. Nähdäänkö päivä jolloin nuoria miehiä kielletään juomasta olutta, ettei heistä tule "soijapoikia"?

Tässä yhteydessä voisi käyttää sanaa "ohrapoika" kaljaa kittaavista miehistä.

Vierailija
66/154 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sinun tarvitse miettiä tilastoja yksittäisen ihmisen kohdalla. Saan apua kuumiin aaltoihin soijasta, väitit sinä mitä hyvänsä. Olen tämän myös itse testannut jättämällä soijan vähäksi aikaa pois ja kuumat aallot palasivat.

Plasebo toimii.

Vierailija
67/154 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soija on kielletty rintasyövän sairastaneilta. Maito ei.

Pistää miettimään.

Tästäkin on juttua ihan päin vastoin. Muutenkin soija olisi hyvästä syövän ehkäisyssä, jopa miesten eturauhassyövän. Aika puolueelliselta vaikuttaa käsitys soijasta. Luomulaatuiset soijakastike ja tofu pysyy ainakin mun ruokavaliossa. Hyvää makua ruokiin ja proteiinin lähde ilman turhia hiilareita.

Toki hiilarit ovat turhia ihmisille joille ajattelu ja aivotoiminta ei ole tärkeää.

Vierailija
68/154 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
69/154 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soijaa on turha pelätä, sillä sen syöjillä on vähemmän suolisto-, eturauhas- ja rintasyöpiä.

Heillä on myös harvemmin ylipainoa, joka on se tärkein ylimääräisen estrogeenin lähde itsekunkin omassa ruumiissa ihmiskehoon vaikuttavassa muodossa. Miehellä rasvakudos tuottaa estrogeenia joka estää testosteronin toiminnan. Impotenssin syy on yleensä se ikioma pömppömaha.

Kasviestrogeenien pelkääjä unohtaa tarkoituksella tai tyhmyyttään eläinestrogeenit, joita saa lihasta ja maitotuotteista sekä munista.

Vierailija
70/154 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi kasvissyöjät eivät juuri käytä noita soijavalmisteita, vaan SUURIN OSA SUOMEEN TUOTAVASTA soijasta menee rehuksi. Siis lihansyöjien naisellistamiseen.

Tofulla ei jostain syystä ole todettu ollenkaan vastaavaa vaikutusta. Kaipa nämä soijasuikaleet ja rouheet ovat eniten aiheuttaneet arvostelua.

Vierailija
71/154 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuosi pari sitten carnivoreguru Sean Baker mittautti testonsa. Ne olivat vanhan papan tasolla (200 jotain jollen väärin muista). Samaan aikaan saman ikäisellä vegaanimiehellä testot noin 800 ja ikäistään nuoremman näköinen. Vegaaniksi siirtyminen itse asiassa nostaa testoja monella. Juttu on vaan niin että nykyään kohkataan ihmisten ylipainosta mutta se koskee vain naisia. Moni vegaani mies on hoikka samalla lailla kuin ihmiset oli entisaikaan hoikkia. Naiselle tämä on meriitti ja vai, katsokaa näitä 50-luvun hoikkia kaunottaria. Mutta samanlainen mies on silloin soijapoika.

Asiat ei ole ihan noin yksinkertaisia. Tyhmää tuijottaa jotain testosteronilukemaa, ihmiset ovat yksilöitä ja näissä voi olla suurta heiluntaa.

Kun lääkäri kirjoittaa jollekkin testosteronireseptin siinä ei tuijoteta pelkästään verilukemia vaan pitää myös olla oireita kuten alhainen libido, väsymys, mielialaongelmat jne..

Tiedän Shawn/Sean Bakerin netistä ja hän näyttää kaikkea muuta kuin soijapojalta..

Koska äijä ravaa salilla puolityökseen toisin kuin kyseinen vegaani. Kyllähän siinä oli Bakerilla selittelemistä, kun testot rypi pohjamudissa ja tyypillä oli käytännössä jo diabetes. Bro science siinä sitten yritti kehitellä että carnevoren testosteroni on _tehokkaampaa_ 🤔.

Monella kovaa urheilevalla on alhaiset testot. Sulla on kuule paljon opittavaa, poika :)

Sokerirasitustestissä kaikki ok ja muutenkin homma hallinnassa, pelkkää provoilua tuo diabeteshöpötyskin.

Koska monella kovaa urheilevalla on alhaiset testot, se on asia johon kannattaa pyrkiä? Joka kannattaa itse asiassa maksimoida syömällä lisäksi pelkkää lihaa?

Niin emme tiedä olisiko hänellä alhainen testosteroni jos käytössä olisi normi SAD. Se alhainen testo on ylirasitusta josta kyllä yleensä toipuu kun pitää palauttavia viikkoja.

Vierailija
72/154 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soijahan sitten mahdollisesti osalla naisista kasvattaa tissejä? Vähän niinku ehkäsypillerit.

Vierailija
73/154 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soija on kielletty rintasyövän sairastaneilta. Maito ei.

Pistää miettimään.

Tästäkin on juttua ihan päin vastoin. Muutenkin soija olisi hyvästä syövän ehkäisyssä, jopa miesten eturauhassyövän. Aika puolueelliselta vaikuttaa käsitys soijasta. Luomulaatuiset soijakastike ja tofu pysyy ainakin mun ruokavaliossa. Hyvää makua ruokiin ja proteiinin lähde ilman turhia hiilareita.

Toki hiilarit ovat turhia ihmisille joille ajattelu ja aivotoiminta ei ole tärkeää.

Totta, mutta onneksi hiilareita on kaikessa mitä syöt. Myös liha pilkkoutuu hiileksi ja sokereiksi ja ylimäärä varastoituu rasvakudoksena. Siis ei lihaksena vaan läskinä.

Nämä ravinto-oppitaistot ovat aina yhtä tyhmiä. Olennaista ei ole jonkin tietyn ruoka-aineen ihmeitä tekevä autuus tai diabolinen tuhovoima vaan se, että syö monipuolisesti ja muistaa liikkua eikä päästä itseään rasvoittumaan, sillä oman nahan alainen läskivarasto altistaa syöville, nivelongelmille, impotenssille ja yksinäisyydelle.

T. Lihava ihminen

Vierailija
74/154 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soijahan sitten mahdollisesti osalla naisista kasvattaa tissejä? Vähän niinku ehkäsypillerit.

Tissit ovat enimmäkseen rasvaa, joten lihominen kasvattaa tissejä. Sukupuoleen katsomatta.

Vierailija
75/154 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehmän raskaushormonit nam kirjoitti:

Jep, maidossa tosiaan on merkittäviä määriä toisen nisäkkään estrogeeniä (soijassa vain estrogeenin kasvimuotoista esiastetta). Lisäksi lehmät ovat suuren osan tuotantoajan elämästään raskaana, jotta maitoa ylipäätään tulee tuotantoon. Joten maito sisältää myös kaikkia ihmiselle tuikitarpeellisia raskaushormoneja. Nam.

Namia onkin koska käytän mielelläni kotimaisia maitotuotteita toisin kuin ulkomaista soijaa.

Ei ole ollut koskaan mitään ruokavaliosta aiheutuvia ongelmia.

Paino on normaali, verenpaine matala ja kolesteroli arvot hyvät.

Ps. lehmä ei ole raskaana vaan tiineenä

Vierailija
76/154 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soija sekoitti mulla hormonitoiminnan aikanaan, kun vegaanina, noin 1,5v ajan, vetelin erilaisia soijatuotteita lähes päivittäin. Tuli turvotusta, kuukautiset miten sattuu, rinnat aina kipeät ja turvonneet, mielialanvaihteluita, kuumia aaltoja ja hiustenlähtöä. Olin silloin parikymppinen nuori nainen, joten mistään vaihdevuosioireilusta ei ollut kyse, vaikka oireet olivatkin kuin vaihdevuosi-ikäisellä. Vähitellen hormonitoiminta normalisoitui, kun jätin soijan pois ruokavaliostani. Mutta tuon kokeilun jälkeen hormonitoimintani on ollut herkempi ulkoisille ärsykkeille kuin ennen kokeilua. 

Vierailija
77/154 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jaa, plasebo ja nosebo ovat todistettuja ilmiöitä eikä vaihdevuosiOIREITA kaikilla ole muutenkaan.

Veikkaankin noiden oireiden liittyvän enemmän elämän mielekkyyden puuttumiseen kuin mihinkään muuhun, kuten koronarokotteesta joidenkin mukamas saamat KUUKAUTISHÄIRIÖTKIN.

Tyhjän pesän syndrooma, oma ikääntyminen ja kalju lihova mies rinnalla kitisemässä aiheuttavat nuo ongelmat.

N 56

- raatoja tuskin syö kukaan koska ne ovat pilaantuneita. Onko soija pehmentänyt aivot?

Vierailija
78/154 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietosi ehkäisypillereistä on näköjään 1960-luvulta, jolloin niiden hormonipitoisuus oli nykyiseen verrattuna melko yliampuva, samoin sivuvaikutukset.

Kuten moni on todennut, miehelläkin rintarauhanen kasvaa ja siihen kertyy rasvaa kun lihoo. Se on noidankehä, jossa ylipaino ylläpitää naisellistumista ja rasvakudoksen erittämä estradioli blokkaa testosteronin toiminnan ja sitten elämä pyörii kivasti sohvan ja jääkaapin väliä eikä mikään kiinnosta.

Ja näin tapahtuu lihoessa, söi liikaa mitä tahansa.

Vierailija
79/154 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N 56

- raatoja tuskin syö kukaan koska ne ovat pilaantuneita. Onko soija pehmentänyt aivot?

Raato = kuollut eläin. Mitä muuta riiputtaminen on kuin mädättämistä?

Vierailija
80/154 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi voi, lihansyöjän tunteita on nyt taas loukattu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi