Tapailemani mies on naisvaltaisessa työpaikassa ja tunnen mustasukkaisuutta
Ollaan alkuvaiheessa tapailua eikä olla kerrottu asiasta vielä kellekään ennen kuin näkee tuleeko tästä mitään. Olemme molemmat töissä ja oma työni muuttui vähän aikaa sitten niin, että näen miestä melko usein töiden puitteissa vaikka emme varsinaisesti tee yhdessä töitä. Miehen kaikki työkaverit ovat naisia. Mies on hyvin sosiaalinen ja on mielellään ihmisten seurassa. Näen ohimennen kuinka hän on töissä naisten kanssa kahvilla, käy lounaalla, juttelee mukavia ja naiset selkeästi pitävät hänen seurastaan. Olen itse melko epävarma itsestäni ja huomaan että se vain vahvistuu kun näen näitä tilanteita. Myönnän olevani mustasukkainen. Miehelle en ole asiasta puhunut koska se tuntuu väärältä ja nololta, eikä tämä ole hänen "vikansa" . Mutta mietin vaan että kannattaako minun edes jatkaa suhdetta kun se tuo jo nyt mulle näin paljon kuormaa ja ikäviä tunteita. Mies kyllä on tuonut esille että on minusta kiinnostunut ja haluaa tapailla kanssani mutta en tiedä onko se järkevää. Vertailen itseäni niihin muihin naisiin, pidän itseäni huonompana (olen ujo) ja rumempana. En tiedä mitä tehdä. Onko muilla vastaavia kokemuksia ja miten ratkaisitte tilanteen?
Kommentit (11)
Mustasukkaisuutesi kuulostaa kyllä sairaalloiselta, ja on tosi hyvä että itse tiedostat tämän, sillä se ei varsinaisesti ole parisuhdekumppanin vastuulla. Mikäli harkitset tapailun lopettamista, mitä vahinkoa olisi toisaalta kertoa miehelle ajatuksistasi ja kokeilla kepillä jäätä hänen näkemyksensä saamiseen?
Mustasukkaisuus voi olla alun epävarmuutta . Muista että mies on valinnut sinut , työpaikan naiset on vain työkavereita . Koita pönkittää itsetuntoasi , se helpottaa elämää .
Vierailija kirjoitti:
Mustasukkaisuus voi olla alun epävarmuutta . Muista että mies on valinnut sinut , työpaikan naiset on vain työkavereita . Koita pönkittää itsetuntoasi , se helpottaa elämää .
Näin olen yrittänyt ajatella mutta se on vaikeaa enkä tiedä miten vahvistan itseäni. Menneisyydessäni on ihmissuhteita joissa minua on loukattu ja siksi on vaikea luottaa muihin sekä itseen. Ap
Minun puolisoni on opettaja ja hänen työpaikallaan vilisee sekä naispuolisia työkavereita, että nuoria aikuisia opiskelijanaisia. Puolisoni on todella sosiaalisesti taitava ja tulee kaikkien kanssa hyvin juttuun. En ole koskaan ollut hänestä mustasukkainen ja se on onni, sillä parisuhde ei voi toimia, jos jo toisen työssä käyminen aiheuttaa ahdistusta. Kannattaa miettiä, onko mahdollista päästä yli mustasukkaisuudesta. Jos ei, niin tuosta ei tule kuin pahaa mieltä molemmille.
Vierailija kirjoitti:
Mustasukkaisuutesi kuulostaa kyllä sairaalloiselta, ja on tosi hyvä että itse tiedostat tämän, sillä se ei varsinaisesti ole parisuhdekumppanin vastuulla. Mikäli harkitset tapailun lopettamista, mitä vahinkoa olisi toisaalta kertoa miehelle ajatuksistasi ja kokeilla kepillä jäätä hänen näkemyksensä saamiseen?
Jos minulle kerrottaisiin tuollaista, niin näkemykseni olisi, että poikki samantien koko suhde. En todellakaan ryhtyisi mihinkää epämääräiseen mustasukkaisdraamaan. Been there, dosentti that, ei kannata. Nykyään nostan heti kytkintä jos toinen on vähänkään rasittavasti mustasukkainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin olen yrittänyt ajatella mutta se on vaikeaa enkä tiedä miten vahvistan itseäni. Menneisyydessäni on ihmissuhteita joissa minua on loukattu ja siksi on vaikea luottaa muihin sekä itseen. Ap
Jos näin on, niin jatka eteenpäin. Ei ole viisasta eikä reilua lähteä suhteeseen, jonka speksit kuitenkin tiedät, mustasukkaisuutta ja epävarmuutta jo tuossa vaiheessa. Se on vaiva, joka ei hammasta purren parane, itsetunto ei kohenee millään siedätyshoidolla. Työkaverin pokaaminen on ylipäätään kyseenalaista, vaikka onnistuneita tarinoitakin on.
Noo. Kyllä sen jotenkin erottaa että milloin pitää olla mustis.
Vierailija kirjoitti:
Noo. Kyllä sen jotenkin erottaa että milloin pitää olla mustis.
Joo, tuolla ajatuksella ei epävarman ihmisen kannata yrittää ratsastaa. Ainoa varma lopputulema on entistäkin pahempi epävarmuus, tai siis pahempi mustasukkaisuus.
No. Ainakin in hyvä, että osaat myöntää itsellesi, että olet mustasukkainen, eikä sinusta tunnu hyvältä kun mies viettäö aikaansa muiden naisten kanssa ja ilm tuedostat itsekin, että siihen ei mitään erityistä syytä, kuten se, että mies pettäisi sinua.
Itse oken joskus joutunut päättämään parisuhteen paljossa siksi, että toisen oli mahdotonta tajuta ja ymmärtää, että mies ja objektiivisesti arvioiden kaunis ja fiksu ja sanavalmis nainen voivat olla läheiset ystävät ja haluta viettää aikaa toistensa kanssa tai soitella jne vastavuoroisesti.. Mutta einkuitenkaan niin, että olisi epäselvyyttä siitä, että kyse on ystävyydestä, ei jostain niin ainutlaatuisesta ja erityisestä kuin parisuhde.
- Ei se (oarisuhde) tietenkään kaikkia ole estänyt pettämästä kumppaniaan mutta on kovin surullista, jos lähtökohtainen ajatus on, etteivät mies ja nainen voisi olla läheiset ystävät ilman, että muodostavat keskinäisen parisuhteen.
Kyllä noilla naisvaltaisilla työpaikoilla on aina pesää tarjolla ja joskus on tosi vaikeaa kieltäytyä, jotkut kollegat ovat ottaneet sen jopa epäkohteliaisuutena
Älä lähde suhteeseen, jos jo nyt asia tuntuu pahalta. Hän tulee puhumaan työkavereistaan ja viettämään heidän kanssaan aikaa, ja on epäreilua, että sinun oma epävarmuus syö teidän suhdetta.
Olen itse nainen miesvaltaisella alalla, ja en lähtisi parisuhteeseen henkilön kanssa, jolle se on ongelma. En aio uudelleenkouluttautua, pidän työstäni, eikä tilanne tule muuttumaan. Työpaikka ei ole mikään treffisivusto.