Soija nostaa estrogeenitasoja
Mieheni on alkanut suosimaan soija tuotteita ja olen huomannut yhtäläisyydet tässä; mieskunto romahtanut. Kukaan muu huomannut vastaavaa? Eihän korkeat estro tasot kuulu mieskehoon. Pihviä puputtava mieheni oli paljon hanakampi petipuuhissa mitä nyt, kun vetelee vaan soijaa massuun.
Kommentit (154)
Onko lihansyöjillä taas peppu niin kipeänä ettei voi istua pierunhajuisella sohvalla pelaamassa pleikkaa?
Vierailija kirjoitti:
Nuorilla miehillä usein isommat tissit kuin naisilla!
Se oluen juonti? Olen melko varma että suuret määrät nuoria miehiä ei syö soijatuotteita.
"Kun juo olutta, tulee nauttineeksi samalla myös paljon näitä kasvikunnan naishormoniksikin kutsuttuija phytoestrogeenejä. Buhnerin mukaan tämän myötä miesten rinnat saattavat oluen vaikutuksesta kasvaa yllättäen."
Vierailija kirjoitti:
Rasvakudos tuottaa estrogeenia kummallakin sukupuolilla. Kumpia on enemmän: lihavia lihansyöjämiehiä vai lihavia kasvissyöjämiehiä?
70% miehistä on lihavia, potee impotenssia ja syö lihaa sekä kovia eläinrasvoja.
Tuo ei pidä paikkaansa.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ne on treenattu salilla ihan testesteronitisseiksi.
En lukenut koko ketjua, ja ehkä tästä oli jo puhetta, mutta Okinawan saarella syödään eniten tofua ja soijaa koko maailmassa ja sitä kutsutaan saareksi, jossa ihmiset unohtavat kuolla. Paljon hyväkuntoisia vanhuksia ja keski-ikä korkea, niin soijaa syövillä miehillä kuin naisillakin :).
Vierailija kirjoitti:
En lukenut koko ketjua, ja ehkä tästä oli jo puhetta, mutta Okinawan saarella syödään eniten tofua ja soijaa koko maailmassa ja sitä kutsutaan saareksi, jossa ihmiset unohtavat kuolla. Paljon hyväkuntoisia vanhuksia ja keski-ikä korkea, niin soijaa syövillä miehillä kuin naisillakin :).
Suomalaisia masentaa hautaan asti liha ja peruna.
En ole ikinä syönyt soijaa, minulla ei myöskään ole miestissejä. Miehekäs rintakarvoitus sen sijaan löytyy. Syön vain lihaa ja jotain kasviksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sonni mullikka kirjoitti:
Soijan syönti on feministien juoni miehiä vastaan.
On faktaa, että soijassa on runsaasti estrogeniä ja miesten ei tulisi käyttää soijatuotteita, jos haluaa olla miehekäs mies.
Lattekermaperse lapatossuille, se on mainio ravinto, miehisyys katoaa ja seksuaalisuus, se antaa naiselle tilaa ottaa pano sonni tuomaan vauhtia elämään.🐂
Okei jos miesten pitäisi lopettaa soijansyönti sen sisältämän PHYTOestrogeenin takia, pitäisi miesten lopettaa myös oluen juonti. Sisältää samaa kamaa. Samoin pitäisi myös katsoa, että syö Suomessa kasvatettua lihaa, Suomessa kun käytetään karjan rehuna pääasiassa muutakin kuin soijaa.
Suomeen tuodusta soijasta 95 prosenttia käytetään tuotantoeläinten rehuksi.
Et sitten viitsinyt kertoa, että Suomessa käytetään mitättömän vähän soijarehua.
Miten vähän? Lähde? Miksi pitää syödä kasvikset eläimen ruhon kautta eikä suoraan? Mihis ne eläimen hormonit menevät jos eivät syöjään?
85 % käytetystä rehusta on kotimaista. Soijan osuus sikojen rehuista on 6 % ja 15 % broilerin ja muun siipikarjan rehusta, mutta sen käyttöä korvataan yhä enemmän kotimaisella kasvivalkuaisella.
https://www.lihatiedotus.fi/tilalta-kauppaan/alkutuotanto/elainten-olot…
Nyt on kyse siitä, että Suomeen tuodusta soijasta 95 prosenttia menee niille elukoille, joita ihmiset syö.
Mutta kun sitä tuodaan mitättömän vähän. Kerro koko totuus, äläkä osatotuuksia.
Kymmeniä miljoonia kiloja tuodaan vuodessa.
Kohta Suomessa saatetaan viljellä soijaa itse, mikä olisi tietysti hienoa. Soija sopii proteiinin lähteeksi hyvin ihmisille, ei vain eläimille.
Se on silti kokonaisrehun määrässä mitätön osuus.
Ei muuta sitä, että lihansyöjät kuluttaa valtaosan Suomeen tuodusta soijasta syömällä sillä ruokittuja eläimiä.
Mikä on ihmisille tarkoitettujen soijavalmisteiden osuus? Maidot, jauheet, rouheet, einekset yms.
Tuotantoeläimet syö sen 95 prosenttia tuodusta soijasta. Siitä voit lyhyelläkin matematiikallakin päätellä, minkä osuuden ihmiset syö soijasta.
Nyt ei ollut puhe rehusta, vaan soijavalmisteista, jotka ovat sellaisenaan tarkoitettu ihmisille. Riittääkö mukautettu matematiikkaasi sen laskemiseen?
Luetun ymmärtäminen? Jos elukat syö 95 prosenttia soijasta, kuinka paljon soijasta menee suoraan ihmisille? Tämä voisi olla tokaluokkalaisen kokeesta.
Rehusta, kultaseni. Kyse on rehusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen vaihdevuosi-ikäinen ja käytän soijamaitoa sekä soijaproteiinia. Helpottavat vaihdevuosioireita, joten en missään nimessä suosittelisi soijaa pojille tai miehille.
Minäkin olen kokeillut soijaa vaihdevuosivaivoihin eikä siitä todellakaan ole ollut mitään hyötyä. Olisiko sulla ns. placebo-vaikutusta tässä?
Tai joku muu vaikutus. Aamupalaan on lisätty/vaihdettu smoothie jonkun epäterveellisemmän vaihtoehdon tilalle tms. Smoothiessa on yleensä paljon kaikenlaista joka voi paikata jonkun ravintoaineen aiempaa puutetta jne.
Aamupalani on aina ollut terveellinen, joten ei pidä paikkaansa tämäkään selitys.
Niin? Silti olet voinut saada smoothien kautta jotain joka paransi tilannettasi.
Aivan, eli sitä soijaa.
Jossa on monia muitakin ainesosa kuin kasviestrogeeni. Ja oliko edes niin että söit pitkiä aikoja tismalleen saman aamupalan johon sitten et lisännyt mitään muuta kuin soijan.
Ei, vaan olen aina syönyt terveellisesti. Nyt aamupalaani eli smoothieen lisään soijajauhetta ja -maitoa.
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä syönyt soijaa, minulla ei myöskään ole miestissejä. Miehekäs rintakarvoitus sen sijaan löytyy. Syön vain lihaa ja jotain kasviksia.
Suomalaisilla makkaransyöjillä on miestissit paljon useammin kuin aasialaisilla soijansyöjillä. Ai niin, ne soijansyöjät lisääntyykin tehokkaammin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen vaihdevuosi-ikäinen ja käytän soijamaitoa sekä soijaproteiinia. Helpottavat vaihdevuosioireita, joten en missään nimessä suosittelisi soijaa pojille tai miehille.
En ole asiantuntija mutta eikös se ole niin, että soija teollisuuden hartaista toiveista huolimatta tätä ei ole pystytty kunnolla osoittamaan? Joten herää kysymys onko sittenkin niinpäin, että olet korvannut soijatuotteilla jotain, joka pahentaa vaihdevuosioireita? Kuten maito ja liha?
Vaikka asiaa ei ole pystytty tieteellisesti todistamaan, niin yksittäisillä ihmisillä voi olla toisenlaisia kokemuksia. Maitoa en ole muutenkaan juonut. Soijaproteiini ja -maito on minulla käytössä aamusmoothiessa, enkä syö aamupalalla lihaa. Eli minun on vastattava kielteisesti kysymykseesi.
Kyllähän sinä väistämättä korvaat soijarouheella lihatuotteita. Joten aivan hyvin voi olla niin, että liha on sinulle vaihdevuosissa ongelma, jonka soija korjaa.
Mikä ongelma sinulla on? En edes käytä soijarouhetta, vaan syön lihaa ihan samalla tavalla kuin ennenkin. Käytän aamusmoothiessa soijamaitoa ja soijaproteiinijauhetta.
Kokonaisuutta tietämättä on mahdotonta tietää mikä sinua oikeasti auttaa. Tilastollisesti on ollut hankaluuksia saada näkymään soijan vaikutuksia. Sitä on kieli pitkällä yritetty.
Ei sinun tarvitse miettiä tilastoja yksittäisen ihmisen kohdalla. Saan apua kuumiin aaltoihin soijasta, väitit sinä mitä hyvänsä. Olen tämän myös itse testannut jättämällä soijan vähäksi aikaa pois ja kuumat aallot palasivat.
Plasebo toimii.
Kuumat aallot eivät lähde pois plasebolla.
Plasebolla kuules nousee ja laskee verenpainekin. Ihminen on psykofyysinen kokonaisuus.
Jos aihe kiinnostaa niin lue tästä https://www.hs.fi/tiede/art-2000008378735.html
Duodecimistä löytyy tapauskuvaus ihmisestä, joka joutui teholle kriittisessä tilassa yritettyään itsaria lumelääkkeellä.
Verenpainetta on helppo kontrolloida, esim. hengityksellä. Jokainen, jolta on joskus mitattu verenpainetta tai harrastaa joogaa, tietää tämän. Sen sijaan kuumia aaltoja ei voi plasebolla hoitaa.
Mikä tahansa on myrkyllistä, kun annos on vain oikea. Vedenjuontiinkin voi kuolla, joten myös plaseboon voi kuolla.
Osa kuumista aalloista ovat psykosomaattisia, joten voi plasebolla hoitaa.
Lisäksi jos on estrogeenireseptoreja rintasyöpäkasvaimessa, niin ei suositella kasviestrogeeneja.
T.tutkija
Minulla ei ole rintasyöpää, eivätkä kuumat aaltoni ole psykosomaattisia. Liittyvät ihan selvästi vähentyneeseen estrogeeniin.
Jo vuosikymmeniä sitten havaittiin, että paljon apilaa syövät lampaat eivät tulleet kantaviksi. Syy lampaiden lisääntymishäiriöihin löytyi apiloiden sisältämistä kasvisestrogeeneista. Samankaltaisia yhdisteitä löytyy runsaasti myös soijasta. Tilanteesta riippuen niillä voi olla ihmisen elimistössä joko lieviä estrogeenin kaltaisia vaikutuksia tai ne voivat toimia estrogeenin vastavaikuttajina.
– Kun eläinkokeissa eläimille on syötetty suuria määriä soijaa, veren testosteronipitoisuuden on nähty pienenevän urospuolisilla eläimillä. Tätä vaikutusta ei ole pystytty kuitenkaan vahvistamaan ihmisillä. Todennäköisesti ihmiset eivät helposti altistu eläinkokeissa käytetyille suurille määrille soijaa. Tämänhetkinen näkemys tukee sitä, että soijalla ei ole merkitystä testosteronin määrään miehillä, kertoo Helsingin yliopiston tutkija, ravitsemustieteen dosentti ja yliopiston lehtori Anne-Maria Pajari.