Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Soija nostaa estrogeenitasoja

Vierailija
19.01.2022 |

Mieheni on alkanut suosimaan soija tuotteita ja olen huomannut yhtäläisyydet tässä; mieskunto romahtanut. Kukaan muu huomannut vastaavaa? Eihän korkeat estro tasot kuulu mieskehoon. Pihviä puputtava mieheni oli paljon hanakampi petipuuhissa mitä nyt, kun vetelee vaan soijaa massuun.

Kommentit (154)

Vierailija
21/154 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmankos monet miehet on niin naisellisia.

Syy on siinä, että miljoonat naiset pissivät e-pillerijämät vesistöihin mistä ne päätyvät vähän joka paikkaan.

Siinäpä miettimistä niille ympäristöihmisille jotka pillereitä syövät.

Vierailija
22/154 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuosi pari sitten carnivoreguru Sean Baker mittautti testonsa. Ne olivat vanhan papan tasolla (200 jotain jollen väärin muista). Samaan aikaan saman ikäisellä vegaanimiehellä testot noin 800 ja ikäistään nuoremman näköinen. Vegaaniksi siirtyminen itse asiassa nostaa testoja monella. Juttu on vaan niin että nykyään kohkataan ihmisten ylipainosta mutta se koskee vain naisia. Moni vegaani mies on hoikka samalla lailla kuin ihmiset oli entisaikaan hoikkia. Naiselle tämä on meriitti ja vai, katsokaa näitä 50-luvun hoikkia kaunottaria. Mutta samanlainen mies on silloin soijapoika.

Asiat ei ole ihan noin yksinkertaisia. Tyhmää tuijottaa jotain testosteronilukemaa, ihmiset ovat yksilöitä ja näissä voi olla suurta heiluntaa.

Kun lääkäri kirjoittaa jollekkin testosteronireseptin siinä ei tuijoteta pelkästään verilukemia vaan pitää myös olla oireita kuten alhainen libido, väsymys, mielialaongelmat jne..

Tiedän Shawn/Sean Bakerin netistä ja hän näyttää kaikkea muuta kuin soijapojalta..

Koska äijä ravaa salilla puolityökseen toisin kuin kyseinen vegaani. Kyllähän siinä oli Bakerilla selittelemistä, kun testot rypi pohjamudissa ja tyypillä oli käytännössä jo diabetes. Bro science siinä sitten yritti kehitellä että carnevoren testosteroni on _tehokkaampaa_ 🤔.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/154 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vaihdevuosi-ikäinen ja käytän soijamaitoa sekä soijaproteiinia. Helpottavat vaihdevuosioireita, joten en missään nimessä suosittelisi soijaa pojille tai miehille.

Vaihdevuosiluontaistuotteissakin on usein soijaa.

Vierailija
24/154 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuosi pari sitten carnivoreguru Sean Baker mittautti testonsa. Ne olivat vanhan papan tasolla (200 jotain jollen väärin muista). Samaan aikaan saman ikäisellä vegaanimiehellä testot noin 800 ja ikäistään nuoremman näköinen. Vegaaniksi siirtyminen itse asiassa nostaa testoja monella. Juttu on vaan niin että nykyään kohkataan ihmisten ylipainosta mutta se koskee vain naisia. Moni vegaani mies on hoikka samalla lailla kuin ihmiset oli entisaikaan hoikkia. Naiselle tämä on meriitti ja vai, katsokaa näitä 50-luvun hoikkia kaunottaria. Mutta samanlainen mies on silloin soijapoika.

Asiat ei ole ihan noin yksinkertaisia. Tyhmää tuijottaa jotain testosteronilukemaa, ihmiset ovat yksilöitä ja näissä voi olla suurta heiluntaa.

Kun lääkäri kirjoittaa jollekkin testosteronireseptin siinä ei tuijoteta pelkästään verilukemia vaan pitää myös olla oireita kuten alhainen libido, väsymys, mielialaongelmat jne..

Tiedän Shawn/Sean Bakerin netistä ja hän näyttää kaikkea muuta kuin soijapojalta..

Koska äijä ravaa salilla puolityökseen toisin kuin kyseinen vegaani. Kyllähän siinä oli Bakerilla selittelemistä, kun testot rypi pohjamudissa ja tyypillä oli käytännössä jo diabetes. Bro science siinä sitten yritti kehitellä että carnevoren testosteroni on _tehokkaampaa_ 🤔.

Monella kovaa urheilevalla on alhaiset testot. Sulla on kuule paljon opittavaa, poika :)

Sokerirasitustestissä kaikki ok ja muutenkin homma hallinnassa, pelkkää provoilua tuo diabeteshöpötyskin.

Vierailija
25/154 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maito sisältää muuten estrogeenia. Ja vielä sellasta, joka imeytyy paremmin kuin soijan kasviestrogeeni. Jostain syystä tätä ei kuitenkaan nähdä ongelmana, vaan pahis on se soija. 

Rahkan kuluttajien kannattais varmaan alkaa syömään ennemmin tofua.

Vierailija
26/154 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen vaihdevuosi-ikäinen ja käytän soijamaitoa sekä soijaproteiinia. Helpottavat vaihdevuosioireita, joten en missään nimessä suosittelisi soijaa pojille tai miehille.

En ole asiantuntija mutta eikös se ole niin, että soija teollisuuden hartaista toiveista huolimatta tätä ei ole pystytty kunnolla osoittamaan? Joten herää kysymys onko sittenkin niinpäin, että olet korvannut soijatuotteilla jotain, joka pahentaa vaihdevuosioireita? Kuten maito ja liha?

Vaikka asiaa ei ole pystytty tieteellisesti todistamaan, niin yksittäisillä ihmisillä voi olla toisenlaisia kokemuksia. Maitoa en ole muutenkaan juonut. Soijaproteiini ja -maito on minulla käytössä aamusmoothiessa, enkä syö aamupalalla lihaa. Eli minun on vastattava kielteisesti kysymykseesi.

Kyllähän sinä väistämättä korvaat soijarouheella lihatuotteita. Joten aivan hyvin voi olla niin, että liha on sinulle vaihdevuosissa ongelma, jonka soija korjaa.

Vierailija
27/154 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja luontaistuotteet ovat usein vailla mitään positiivisia terveysvaikutuksia.

Vierailija
28/154 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole asiantuntija mutta eikös se ole niin, että soija teollisuuden hartaista toiveista huolimatta tätä ei ole pystytty kunnolla osoittamaan? Joten herää kysymys onko sittenkin niinpäin, että olet korvannut soijatuotteilla jotain, joka pahentaa vaihdevuosioireita? Kuten maito ja liha?

Vaikka asiaa ei ole pystytty tieteellisesti todistamaan, niin yksittäisillä ihmisillä voi olla toisenlaisia kokemuksia. Maitoa en ole muutenkaan juonut. Soijaproteiini ja -maito on minulla käytössä aamusmoothiessa, enkä syö aamupalalla lihaa. Eli minun on vastattava kielteisesti kysymykseesi.

Kyllähän sinä väistämättä korvaat soijarouheella lihatuotteita. Joten aivan hyvin voi olla niin, että liha on sinulle vaihdevuosissa ongelma, jonka soija korjaa.

Ei ole. Soijalla ei ole voitu tutkimuksissa todeta olevan mitään vaikutuksia vaihdevuosioireisiin.

Vierailija
29/154 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvakudos tuottaa estrogeenia kummallakin sukupuolilla. Kumpia on enemmän: lihavia lihansyöjämiehiä vai lihavia kasvissyöjämiehiä?

70% miehistä on lihavia, potee impotenssia ja syö lihaa sekä kovia eläinrasvoja.

Vierailija
30/154 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monella kovaa urheilevalla on alhaiset testot. Sulla on kuule paljon opittavaa, poika :)

Sokerirasitustestissä kaikki ok ja muutenkin homma hallinnassa, pelkkää provoilua tuo diabeteshöpötyskin.

Koska monella kovaa urheilevalla on alhaiset testot, se on asia johon kannattaa pyrkiä? Joka kannattaa itse asiassa maksimoida syömällä lisäksi pelkkää lihaa?

Vierailija
31/154 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, maidossa tosiaan on merkittäviä määriä toisen nisäkkään estrogeeniä (soijassa vain estrogeenin kasvimuotoista esiastetta). Lisäksi lehmät ovat suuren osan tuotantoajan elämästään raskaana, jotta maitoa ylipäätään tulee tuotantoon. Joten maito sisältää myös kaikkia ihmiselle tuikitarpeellisia raskaushormoneja. Nam.

Vierailija
32/154 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soijaa pukkaa

Vierailija
33/154 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soija on hyvä proteiinilähde, mutta luontaispaska on täyttä paskaa.

Vierailija
34/154 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sonni mullikka kirjoitti:

Soijan syönti on feministien juoni miehiä vastaan.

On faktaa, että soijassa on runsaasti estrogeniä ja miesten ei tulisi käyttää soijatuotteita, jos haluaa olla miehekäs mies.

Lattekermaperse lapatossuille, se on mainio ravinto, miehisyys katoaa ja seksuaalisuus, se antaa naiselle tilaa ottaa pano sonni tuomaan vauhtia elämään.🐂

Okei jos miesten pitäisi lopettaa soijansyönti sen sisältämän PHYTOestrogeenin takia, pitäisi miesten lopettaa myös oluen juonti. Sisältää samaa kamaa. Samoin pitäisi myös katsoa, että syö Suomessa kasvatettua lihaa, Suomessa kun käytetään karjan rehuna pääasiassa muutakin kuin soijaa.

Vierailija
35/154 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa luopua soijarouheista ja siirtyä tofuun. Vai kuulostaako heksaanilla käsittely luonnolliselta valmistusmenetelmältä?

Vierailija
36/154 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Googletin pikaisesti ja muistin aivan oikein että jotain häikkää oli. En jaksa nyt ruveta perehtymään Sean Bakeriin tässä enemmän mutta selityksiä varmaankin löytyy, kuten surkeille testoillekin.

"Despite fasting glucose in the diabetic range, Shawn Baker looks exceptionally well in January of 2020."

Vierailija
37/154 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sonni mullikka kirjoitti:

Soijan syönti on feministien juoni miehiä vastaan.

On faktaa, että soijassa on runsaasti estrogeniä ja miesten ei tulisi käyttää soijatuotteita, jos haluaa olla miehekäs mies.

Lattekermaperse lapatossuille, se on mainio ravinto, miehisyys katoaa ja seksuaalisuus, se antaa naiselle tilaa ottaa pano sonni tuomaan vauhtia elämään.🐂

Okei jos miesten pitäisi lopettaa soijansyönti sen sisältämän PHYTOestrogeenin takia, pitäisi miesten lopettaa myös oluen juonti. Sisältää samaa kamaa. Samoin pitäisi myös katsoa, että syö Suomessa kasvatettua lihaa, Suomessa kun käytetään karjan rehuna pääasiassa muutakin kuin soijaa.

Suomeen tuodusta soijasta 95 prosenttia käytetään tuotantoeläinten rehuksi.

Vierailija
38/154 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kasviestrogeeni ukkoa pelottaa, kannattaa varmaan pitää huoli että syö pelkästään uroseläimiä.

Sillä onhan nyt esim lehmässä enemmän ja samankaltaisempaa estrogenia kuin ihmisessä ja voi ynnä kaikki maitotuotteet ja munat ovat naaraiden tuottamia.

Muna on kanan munasolu.

Vierailija
39/154 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soija on kielletty rintasyövän sairastaneilta. Maito ei.

Pistää miettimään.

Tästäkin on juttua ihan päin vastoin. Muutenkin soija olisi hyvästä syövän ehkäisyssä, jopa miesten eturauhassyövän. Aika puolueelliselta vaikuttaa käsitys soijasta. Luomulaatuiset soijakastike ja tofu pysyy ainakin mun ruokavaliossa. Hyvää makua ruokiin ja proteiinin lähde ilman turhia hiilareita.

Olen käyttänyt luomu soijatuotteita vuosikausia (soijamaito, tofu, tempe). Tunnen useita etelä-korealaisia, soija on heille yksi perusruoka-aine. Ovat erittäin terveitä ja ihmeellisen nuoren näköisiä ikäisekseen. Soijaa syövät Aasiassa niin miehet kuin naiset.

Vierailija
40/154 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa luopua soijarouheista ja siirtyä tofuun. Vai kuulostaako heksaanilla käsittely luonnolliselta valmistusmenetelmältä?

Eri mutta tofu on kyllä parempaa ravintoa muistaakseni kuin soijarouhe, joten kannattaa tosiaan käyttää sitä enemmän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän