Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä tietää onko nettikirjekaveri ihastunut vai ei?

Vierailija
18.05.2015 |

Olen toivottoman ihastunut entiseen opiskelukaveriini jonka tapasin koulussa, mutta jota en näe enää fyysisesti. Hänen kanssa keskustellaan netin välityksellä lähes päivittäin tai ainakin useasti viikossa. Viestittelyä on jatkunut useita kuukausia, ihastukseni on jo vaihtanut paikkakuntaakin tässä välissä, mutta sehän ei tietysti viestittelyihin vaikuta, tekee vaan fyysisen kanssakäymisen mahdottomaksi eli emme voi sattumalta törmätä missään. Opiskelukaverini on sinkku, eli käytännössä tuskin olen ainoa viestittelyn kohde mutta haluaisin nyt tässä epätoivoisena vinkkejä siitä, miten chatin välityksellä voi tulkita onko joku kiinnostunut vai ei? Hän ei ole ehdottanut tapaamista suoranaisesti, mutta vihjaili jotain siihen suuntaan vielä täällä paikkakunnalla ollessaan.. tosin siitäkään en ole varma että oliko siinä mitään sen ihmeellisempää, saatoin ylitulkita senkin. (tarjosi autokyytiä oma-aloitteisesti kun oli kuullut muualta että olen kyytiä vailla)

Miten te käyttäydytte ihastuneena ja yritättekö antaa jotain merkkejä, tai miten osoitatte ihastuksellenne että kiinnostusta olisi..?

Minä en uskalla tehdä aloitetta, ja pelkään muutenkin olevani päällepäsmäri ja nettihäirikkö joten yritän aina odottaa että ihastukseni kirjoittaisi ensin. Joskus odotus käy kuitenkin ylivoimaiseksi ja otan yhteyttä, ja saan kyllä aika pian vastauksen viesteihini eikä niissä ole mitenkään tulkittavissa että hän EI välitä.. Ihastuneena sitä vaan ajattelee että no eihän tuo nyt välttämättä mitään tarkoita ja näkee merkityksiä asioissa joissa niitä ei edes ole. Kuinka välttyä ylitulkinnalta tai mistä bongata niitä merkkejä?

Koska tein tänne aloituksen se kertoo jo epätoivostani aika lailla. En halua menettää kasvojani tuon ihmisen silmissä, ja ehdottomasti haluan että hän pysyy ystävänä jos muu ei ole mahdollista, sen verran ihana ihminen on kyseessä. Eli en uskalla kysyä mitään ihastumiseen liittyvää tai vihjailla sopimattomia..

Kommentit (164)

Vierailija
21/164 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 14:30"]

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 14:27"]

Olin vastaavanlaisessa tilanteessa ja silloin ainakin mies laittoi oma-alotteisesti viestiä väh. joka toinen päivä ja ehdotteli tapaamisia yms. Myöhemmin kertoikin että on ihastunut.

[/quote]

Okei.. tapaamiset eivät onnistu koska se vaatisi useiden tuntien matkustaminen toisen paikkakunnalle. Ainakin jos minä laittaisin että piipahdetaanko kahvilla, se tarkoittaisi kallista investointia junamatkoihin. :/ Se olisi liian läpinäkyvää.

ap

[/quote]

No voi hitsi... Mitähän se maailmankaikkeus nyt haluaa sanoa, koska tuossa on ihan selvästi aika iso este välillänne. Jos on epävarmuutta ilmassa, se voi ikään kuin tehdä rohkeammaksi, mutta hankalaa mennä tuosta mihinkään. Jos maailmankaikkeus haluaa teidät yhteen, jommalle kummalle tulee yllättävä muutto tai työreissu tms. sinne, missä toinen asuu. 

Ja normaalit miehet ei rupea mitään kuvia kehumaan, vain seksin perässä olevat.

Vierailija
22/164 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 14:30"]

Alkaahan siinä epäilemään arvostelukykyään kun yhteydenpito jatkuu ja jatkuu kauan virtuaalisena. Onko mies sanonut mitään positiivista sinun kuvistasi?

[/quote]

Hmmm me ei vaihdeta kuvia itsestämme, vaan asioista joita teemme ja esim. lemmikeistä. Kommentit ovat yleensä siis neutraaleja siinä suhteessan, että jos laitan kuvan kirjastani, niin ei siihen oikein voi kommentoida: onpas ihana kirja <3. :P Luonteestani olen saanut jotain kommenttia tyyliin että olen yksi kivoimmista ihmisistä joita hän tietää, mutta se nyt taas on aika mitätön asia. Netin välityksellä mielikuvitukselle on tilaa liikaakin ja todellisuudentaju sumentuu. Mikä on totta, ja mikä kuvitelmaa?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/164 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko keksiä jonkun tekosyyn soittaa?

Vierailija
24/164 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 14:31"]

Mille tuo luottaminen asioiden kehitykseen kuulostaa? Pelkäätkö, että hän katoaa, jos et tao kun rauta on edes jotenkin kuumaa? Mulla siis usein niin ja se on varmaan aika huono...

[/quote]

Tämä on mulla nyt se päällimmäisin toimintamalli. Mä odotan jotenkin koko ajan että jotain tapahtuu, ja että asiat etenee. Mutta yhtäkaikki en haluaisi hoputtaa asioita vaan antaa tapahtua. Kauheimpia ovat nämä Catfish-ohjelmien kaltaiset tapahtumaketjut joissa ihmiset roikkuvat netti-ihastuksissa vuosikausia ja lopulta paljastuu että kaikki on ollut kuvitelmaa. :( Sen takia sitä miettii että olisiko jotain varmoja merkkejä mistä bongata vastatunteet...

ap

Vierailija
25/164 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 14:14"]

Olisin ajatellut että tästä asiasta olisi enemmän kokemuksia toisilla, kun aika moni kuitenkin kommunikoi nykyisin älylaitteilla ja tietokoneella.. että miten osoittaa kiinnostus verkon välityksellä.

ap

[/quote]

Siis eihän edes livenä näkemiseen ole sellaista absoluuttista raamattua, josta tarkistaa että juuri noin käyttäytyvä mies on aivan varmasti kiinnostunut ja kiinnostuneet miehet ylipäätään aina tekevät asian X eivätkä jätä sitä tekemättä. Nettikommunikaatio tarjoaa ainoastaan tusinoittain lisää mahdollisuuksia naiselliselle analyysille mitä tämä ja tuo saattaisi tarkoittaa :)

Vierailija
26/164 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 14:39"]

Voisitko keksiä jonkun tekosyyn soittaa?

[/quote]

Se olisi kyllä aikamoinen tekosyy... miten voi soittaa minkään syyn varjolla jos ei ole kertaakaan puhunut puhelimessa..?

ap

Vierailija
27/164 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, onhan niitä varmoja merkkejä mutta sellaisia et ole saanut. Et myöskään varmoja tunteiden puutteen merkkejä. Yritä nyt jotenkin järjestää tapaaminen hänen kanssaan ennen kuin joku IRL-nainen hänet nappaa. Loputon jahkailu ei nimittäin auta.

Vierailija
28/164 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 14:40"]

Mille tuo luottaminen asioiden kehitykseen kuulostaa? Pelkäätkö, että hän katoaa, jos et tao kun rauta on edes jotenkin kuumaa? Mulla siis usein niin ja se on varmaan aika huono...

[/quote]

Tämä on mulla nyt se päällimmäisin toimintamalli. Mä odotan jotenkin koko ajan että jotain tapahtuu, ja että asiat etenee. Mutta yhtäkaikki en haluaisi hoputtaa asioita vaan antaa tapahtua. Kauheimpia ovat nämä Catfish-ohjelmien kaltaiset tapahtumaketjut joissa ihmiset roikkuvat netti-ihastuksissa vuosikausia ja lopulta paljastuu että kaikki on ollut kuvitelmaa. :( Sen takia sitä miettii että olisiko jotain varmoja merkkejä mistä bongata vastatunteet...

ap

[/quote]

Mä olen ratkaissut tällaisen odotusongelman niin, että TEIN VAIN SELLAISTA, MISTÄ SAIN JOTAIN SIINÄ HETKESSÄ. Eli jos nautit keskustelusta, mutta sitä ei ole ihastumisen verran, keskustelisin sitten sen verran, mitä on. Eli en hämääntyisi noista miehen vastauksista :(( Tiedän, vaikeaa, mutta sillä lailla et menetä mitään jos mies ei ole kiinnostunut. Tehköön sitten enemmän, jos on!!!!!

Vierailija
29/164 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 14:43"]

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 14:40"]

[/quote]

ap

[/quote]

Mä olen ratkaissut tällaisen odotusongelman niin, että TEIN VAIN SELLAISTA, MISTÄ SAIN JOTAIN SIINÄ HETKESSÄ. Eli jos nautit keskustelusta, mutta sitä ei ole ihastumisen verran, keskustelisin sitten sen verran, mitä on. Eli en hämääntyisi noista miehen vastauksista :(( Tiedän, vaikeaa, mutta sillä lailla et menetä mitään jos mies ei ole kiinnostunut. Tehköön sitten enemmän, jos on!!!!!

[/quote]

Mutta näin siis vältin torjumasta miestä, minkä aina aiemmin tavalla tai toisella tein, joka oli hoopoa, jos toinen onkin vain yhtä epävarma tunteistaan kuin minäkin...

Vierailija
30/164 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja torjunnalla tarkoitan vaikka miehen siirtämistä mappi Ö:hön, josta ei sitten paluuta olisi, vaikka mies vielä tekisikin jonkun muuvin, jota olin aiemmin turhaan odottanut.

30

Vierailija
31/164 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varma merkki kiinnostuksesta olisi että mies haluaisi tavata tai olla puhelimella/skypeyhteydessä.

Vierailija
32/164 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 14:24"]

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 14:20"]

Ja ikä oli?! Eikö äiti ole opettanut, että pettymykset kuuluu elämään ja niiden kanssa oppii elämään?! Kasvojen menetys ihmisen kanssa jota et ole tavannut?! Taitaa kuitenkin se rakkaus tapahtua ihan oikeassa elämässä, eikä yksin virtuaalimaailmassa. Miten osoittaa kiinnostus verkon välityksellä...hymiöillä :D Pois nyt sielä mukavuus alueelta. Olet jo iso tyttö!

[/quote]

Kyllä mä ymmärrän aloittajaa. Mitä hyötyä kasvojen menetyksestä olisi, jos miehen kiinnostus vielä on epävarmaa ja toimimalla oikein asiat saisi menemään ilman kasvojenmenetystä niin, että jos ei suhdetta tulekaan, niin ystävyydestä saa sen, minkä siitä on mahdollista saada sitten. Vaikutat pinnalliselta, jos se on ihan sama, miten jonkun kivan ihmisen kanssa käy.

[/quote]

*REPS*

Vierailija
33/164 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 14:50"]

Varma merkki kiinnostuksesta olisi että mies haluaisi tavata tai olla puhelimella/skypeyhteydessä.

[/quote]

Niinpä. Varmoja merkkejä ei ole. Enkä ole sellaisia antanut minäkään. :(

ap

Vierailija
34/164 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söpöä! <3

Vierailija
35/164 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan kokeilla heittää täkyä ja katsoa tapahtuuko mitään: "sun kanssa on aina niin kiva jutella, harmi että asutaan niin kaukana ettei oikein voida nähdä oikeasti". Tuo on tarpeeksi viatonta ystäväläppää, mutta avaa miehelle oven itsekin kertoa mitä ajattelee. Mutta jos hän ei tartu tuohon mitenkään, sekään ei sitten ole mikään varma merkki kiinnostumattomuudesta.

Vierailija
36/164 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 14:53"]

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 14:50"]

[/quote]

Niinpä. Varmoja merkkejä ei ole. Enkä ole sellaisia antanut minäkään. :(

ap

[/quote]

Ehkä se on mies, joka haluaisi, että nainen viettelee hänet. Ne on kyllä todella ärsyttäviä :(

Vierailija
37/164 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin tästäkin asiasta on tullut noin vaikeaa?! Jotenkin naiset pilaa ihastumisenkin tällä jatkuvalla ylianalyysillä ja miettimisellä. Onko tämäkin asia nykynaiselle ihan liian iso ponnistus?! No voi voi nolasin itseni uikuti uikuti...next! Ehkä sinun on hyvä kotona vähän vielä kasvaa. Ehkä voisit äitisi kanssa keskustella asiasta?!

Vierailija
38/164 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 15:02"]

Milloin tästäkin asiasta on tullut noin vaikeaa?! Jotenkin naiset pilaa ihastumisenkin tällä jatkuvalla ylianalyysillä ja miettimisellä. Onko tämäkin asia nykynaiselle ihan liian iso ponnistus?! No voi voi nolasin itseni uikuti uikuti...next! Ehkä sinun on hyvä kotona vähän vielä kasvaa. Ehkä voisit äitisi kanssa keskustella asiasta?!

[/quote]

Mun äidillä on muistisairaus ja ikääni sivuutinkin tuolla aiemmin, ei taida liittyä tämä tunne ikään. Ystävilleni en ole tästä asiasta puhunut, sillä jotenkin tämä on liian suuri tunne edes puettavaksi sanoiksi. Tavallaan tätä tilannetta ei ole olemassa kuin virtuaalisesti sanoina, mitään ei ole sanottu ääneen. Kaikki tapahtuu näytöllä ja minun päässäni. Koodaapa tästä sitten joku tulkinta.. :(

ap

Vierailija
39/164 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 14:57"]

Voithan kokeilla heittää täkyä ja katsoa tapahtuuko mitään: "sun kanssa on aina niin kiva jutella, harmi että asutaan niin kaukana ettei oikein voida nähdä oikeasti". Tuo on tarpeeksi viatonta ystäväläppää, mutta avaa miehelle oven itsekin kertoa mitä ajattelee. Mutta jos hän ei tartu tuohon mitenkään, sekään ei sitten ole mikään varma merkki kiinnostumattomuudesta.

[/quote]

Apua tämä on kyllä pahinta juuri. Voin heittää vihjeitä ja täkyjä mutta vastaa hän kummin tahansa, se ei tarkoita mitään. :( Hän kutsui Facebookissa johonkin tapahtumaan  minut joka oli täällä mun paikkakunnallani, ja kertoi menevänsä. Sanoin että en varmaan ole menossa ja poistin tapahtuman listoiltani. Kuulin myöhemmin että hänkään ei ollut ollut siellä.. ja taas mietin, että oliko se vihje hänen puoleltaan ja minä missasin sen.. en usko täkyihin enää. Mitä edes ovatkaan...Olen varmaan jotenkin idiootti.

ap

Vierailija
40/164 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 15:07"]

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 15:02"]

[/quote]

Mun äidillä on muistisairaus ja ikääni sivuutinkin tuolla aiemmin, ei taida liittyä tämä tunne ikään. Ystävilleni en ole tästä asiasta puhunut, sillä jotenkin tämä on liian suuri tunne edes puettavaksi sanoiksi. Tavallaan tätä tilannetta ei ole olemassa kuin virtuaalisesti sanoina, mitään ei ole sanottu ääneen. Kaikki tapahtuu näytöllä ja minun päässäni. Koodaapa tästä sitten joku tulkinta.. :(

ap

[/quote]

No etkö voi edetä ystävinä? Sellainenkin voi olla miehelle kivaa, jos ei ole vielä varma tunteistaan. Vai onko oma ihastumisesi siinä tavallaan esteenä? Ei pysty olemaan vain kaveria, kun toisella ei hajua siitä, mitä sun päässä liikkuu?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi