Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä tietää onko nettikirjekaveri ihastunut vai ei?

Vierailija
18.05.2015 |

Olen toivottoman ihastunut entiseen opiskelukaveriini jonka tapasin koulussa, mutta jota en näe enää fyysisesti. Hänen kanssa keskustellaan netin välityksellä lähes päivittäin tai ainakin useasti viikossa. Viestittelyä on jatkunut useita kuukausia, ihastukseni on jo vaihtanut paikkakuntaakin tässä välissä, mutta sehän ei tietysti viestittelyihin vaikuta, tekee vaan fyysisen kanssakäymisen mahdottomaksi eli emme voi sattumalta törmätä missään. Opiskelukaverini on sinkku, eli käytännössä tuskin olen ainoa viestittelyn kohde mutta haluaisin nyt tässä epätoivoisena vinkkejä siitä, miten chatin välityksellä voi tulkita onko joku kiinnostunut vai ei? Hän ei ole ehdottanut tapaamista suoranaisesti, mutta vihjaili jotain siihen suuntaan vielä täällä paikkakunnalla ollessaan.. tosin siitäkään en ole varma että oliko siinä mitään sen ihmeellisempää, saatoin ylitulkita senkin. (tarjosi autokyytiä oma-aloitteisesti kun oli kuullut muualta että olen kyytiä vailla)

Miten te käyttäydytte ihastuneena ja yritättekö antaa jotain merkkejä, tai miten osoitatte ihastuksellenne että kiinnostusta olisi..?

Minä en uskalla tehdä aloitetta, ja pelkään muutenkin olevani päällepäsmäri ja nettihäirikkö joten yritän aina odottaa että ihastukseni kirjoittaisi ensin. Joskus odotus käy kuitenkin ylivoimaiseksi ja otan yhteyttä, ja saan kyllä aika pian vastauksen viesteihini eikä niissä ole mitenkään tulkittavissa että hän EI välitä.. Ihastuneena sitä vaan ajattelee että no eihän tuo nyt välttämättä mitään tarkoita ja näkee merkityksiä asioissa joissa niitä ei edes ole. Kuinka välttyä ylitulkinnalta tai mistä bongata niitä merkkejä?

Koska tein tänne aloituksen se kertoo jo epätoivostani aika lailla. En halua menettää kasvojani tuon ihmisen silmissä, ja ehdottomasti haluan että hän pysyy ystävänä jos muu ei ole mahdollista, sen verran ihana ihminen on kyseessä. Eli en uskalla kysyä mitään ihastumiseen liittyvää tai vihjailla sopimattomia..

Kommentit (164)

Vierailija
1/164 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä menetät jos kerrot tunteesi ja kysyt suoraan että voisiko teillä olla jtn kaverisuhdetta syvempää? 

Vierailija
2/164 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihastusta olisi niin ei hän mitään vihjailisi vaan haluaisi tavata tässä ja nyt! Ellei ole samalainen teiniprisessa vuosimallia 2000...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/164 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menetän ehkä sen, että olen kuvitellut kaiken päässäni ja näytän typerältä. Lisäksi jos tunne ei ole molemminpuoleinen, niin epäilemättä viestittely loppuu ja todella nautin niistä keskusteluistamme. Tämäkin tilanne on parempi kuin se, että en kuulisi hänestä enää mitään. Fiksuja ja tunneälykkäitä, intuitiivisia ihmisiä on niin harvassa että kun sellaisen tapaa, haluaa vaan pitää hänet tavalla tai toisella elämässään. Ja olen miettinyt tuota että tuskin hän on kiinnostunut kun olisi jo ehdottanut tapaamista, mutta sitten toisaalta en minäkään ole ehdottanut vaikka olen ollut ihastunut  häneen jo aika kauan.. :(

Onko teillä kellään käytännön kokemuksia tällaisesta?? Puhun nyt watsapp ja FB privaviestittelystä, en mistään deittifoorumiviesteistä. :)

Vierailija
4/164 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etäsuhteethan hoidetaan pääosin netin välityksellä nykyisin, ja varmaan riippuu siitäkin että miten aktiivinen ihminen on ylipäätään viestittelemään. Sen tiedän että ihastukseni käyttää todella vähän Facebookia, eikä sosiaalista mediaa muutenkaan käytä paljoa. Kännykkänä on joku vanha älypuhelin eli ei vietä pitkiä aikoja kännykkä kädessä. Kuitenkin tuntuu, että pidetään silti paljon yhteyttä. Mutta ei kai näistä voi vielä mitään päätellä. :(

ap

Vierailija
5/164 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitan siis että kun nähtiin opintojen merkeissä aiemmin, niin kertoi joskus että ei oikein tykkää käyttää älypuhelimia ja viestittelee vain jos on pakko. Mun kanssa kuitenkin viestii joten oletan että jotain tunteita olisi... mutta en tiedä mitä. :( Ihastuneena ylitulkitsee kaiken.

Vierailija
6/164 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö oikeasti kenelläkään ole kokemusta tällaisesta?

Vierailija
7/164 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sinua pelottaa tuossa niin paljon?

Vierailija
8/164 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 14:10"]

[/quote]

Se että joudun pettymään eikä tunne ole molemminpuolinen. Kasvojen menetys myös pelottaa, että joudun sitten outoon valoon jos hän ei tunnekaan samoin. Olisin ajatellut että tästä asiasta olisi enemmän kokemuksia toisilla, kun aika moni kuitenkin kommunikoi nykyisin älylaitteilla ja tietokoneella.. että miten osoittaa kiinnostus verkon välityksellä.

ap

Vierailija
9/164 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu, ettei hän ole ihastunut, jos kerran lähinnä vastaa kun itse taas aloitat. Mutta se ei tarkoita, etteikö homma voisi siihen suuntaan edetä. Hankalaa.... Mutta se voi vaatia sinulta enmmän kuin mitä olet valmis antamaan :(  Mulla on vähän tuollainen tilanne, tosin mies on tosi hankala ja estynyt. Mutta siis mun yritykset pilaa aina se pelko, että joku muu vie miehen, jos en tee jotain. Mutta jos mies kuuluu sulle, niin etkö vain voisi syventää ystävyyttänne ja luottaa, että jos on tarkoitettu, että saatte toisenne niin saatte? Se voi toimia epävarmoihin miehiin. 

Vierailija
10/164 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ikä oli?! Eikö äiti ole opettanut, että pettymykset kuuluu elämään ja niiden kanssa oppii elämään?! Kasvojen menetys ihmisen kanssa jota et ole tavannut?! Taitaa kuitenkin se rakkaus tapahtua ihan oikeassa elämässä, eikä yksin virtuaalimaailmassa. Miten osoittaa kiinnostus verkon välityksellä...hymiöillä :D Pois nyt sielä mukavuus alueelta. Olet jo iso tyttö!

Vierailija
11/164 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 14:20"]

Ja ikä oli?! Eikö äiti ole opettanut, että pettymykset kuuluu elämään ja niiden kanssa oppii elämään?! Kasvojen menetys ihmisen kanssa jota et ole tavannut?! Taitaa kuitenkin se rakkaus tapahtua ihan oikeassa elämässä, eikä yksin virtuaalimaailmassa. Miten osoittaa kiinnostus verkon välityksellä...hymiöillä :D Pois nyt sielä mukavuus alueelta. Olet jo iso tyttö!

[/quote]

Kyllä mä ymmärrän aloittajaa. Mitä hyötyä kasvojen menetyksestä olisi, jos miehen kiinnostus vielä on epävarmaa ja toimimalla oikein asiat saisi menemään ilman kasvojenmenetystä niin, että jos ei suhdetta tulekaan, niin ystävyydestä saa sen, minkä siitä on mahdollista saada sitten. Vaikutat pinnalliselta, jos se on ihan sama, miten jonkun kivan ihmisen kanssa käy.

Vierailija
12/164 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 14:20"]

[/quote]

Etkä osaa edes lukea...

Vierailija
13/164 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vastaavanlaisessa tilanteessa ja silloin ainakin mies laittoi oma-alotteisesti viestiä väh. joka toinen päivä ja ehdotteli tapaamisia yms. Myöhemmin kertoikin että on ihastunut.

Vierailija
14/164 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 14:14"]

[/quote]

Se että joudun pettymään eikä tunne ole molemminpuolinen. Kasvojen menetys myös pelottaa, että joudun sitten outoon valoon jos hän ei tunnekaan samoin. Olisin ajatellut että tästä asiasta olisi enemmän kokemuksia toisilla, kun aika moni kuitenkin kommunikoi nykyisin älylaitteilla ja tietokoneella.. että miten osoittaa kiinnostus verkon välityksellä.

ap

[/quote]

Heitä asia sillä lailla hänelle, että et menetä kasvojasi ja hän voi halutessaan osoittaa vastavuoroisest kiinnostuksensa. Jotain loppukaneettia että olipa tosi kiva taas saada sinulta viestiä!

Vierailija
15/164 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 14:16"]

Minusta tuntuu, ettei hän ole ihastunut, jos kerran lähinnä vastaa kun itse taas aloitat. Mutta se ei tarkoita, etteikö homma voisi siihen suuntaan edetä. Hankalaa.... Mutta se voi vaatia sinulta enmmän kuin mitä olet valmis antamaan :(  Mulla on vähän tuollainen tilanne, tosin mies on tosi hankala ja estynyt. Mutta siis mun yritykset pilaa aina se pelko, että joku muu vie miehen, jos en tee jotain. Mutta jos mies kuuluu sulle, niin etkö vain voisi syventää ystävyyttänne ja luottaa, että jos on tarkoitettu, että saatte toisenne niin saatte? Se voi toimia epävarmoihin miehiin. 

[/quote]

Kyllä hän yhtälailla aloittaa viestit, mutta tarkoitin että aina kun aloitan niin kyllä hän hetimmiten vastaa. En osaa sanoa kumpi aloittaa enemmän, lähes päivittäin kun viestii niin yleensä vaan jatketaan siitä mihin jäädään. Tietysti pessimisti minussa ajattelee että hän vastaa vain siksi, että se on kohteliasta. Toisaalta viestit ovat usein henkilökohtaisia positiivisia huomioita minusta ja hän muistaa paljon asioita joita olen joskus pitkiä aikoja sitten sanonut. Lisäksi hän laittaa usein kuvia mitä on tekemässä ja kirjasta jota lukee, pyytämättäni siis. Näitä pieniä juttuja on useita joista mietin, että voisiko tässä olla jotain muutakin mutta olen jotenkin aivan lamaantunut jos kuvittelenkin kaiken.

Ja hänelle joka kirjoitti tänne että kasva isoksi tai jotain, niin ikävä kyllä olen lähempänä 30 vuotta kuin 20 vuotta ja ollut elämäni aikana vain kolmessa suhteessa. Tällaista tunnetta en ole kuitenkaan tuntenut ennen, sellaista sielujen yhteenkuuluvuutta. Mutta edelleen, vika saattaa olla vain mun pääsä ja todellakin pelkään että menetän tuon ihmisen kokonaan jos sotken tähän romantiikkaa.

ap

Vierailija
16/164 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 14:27"]

Olin vastaavanlaisessa tilanteessa ja silloin ainakin mies laittoi oma-alotteisesti viestiä väh. joka toinen päivä ja ehdotteli tapaamisia yms. Myöhemmin kertoikin että on ihastunut.

[/quote]

Okei.. tapaamiset eivät onnistu koska se vaatisi useiden tuntien matkustaminen toisen paikkakunnalle. Ainakin jos minä laittaisin että piipahdetaanko kahvilla, se tarkoittaisi kallista investointia junamatkoihin. :/ Se olisi liian läpinäkyvää.

ap

Vierailija
17/164 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaahan siinä epäilemään arvostelukykyään kun yhteydenpito jatkuu ja jatkuu kauan virtuaalisena. Onko mies sanonut mitään positiivista sinun kuvistasi?

Vierailija
18/164 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaahan siinä epäilemään arvostelukykyään kun yhteydenpito jatkuu ja jatkuu kauan virtuaalisena. Onko mies sanonut mitään positiivista sinun kuvistasi?

Vierailija
19/164 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mille tuo luottaminen asioiden kehitykseen kuulostaa? Pelkäätkö, että hän katoaa, jos et tao kun rauta on edes jotenkin kuumaa? Mulla siis usein niin ja se on varmaan aika huono...

Vierailija
20/164 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 14:27"]

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 14:14"]

[/quote]

ap

[/quote]

Heitä asia sillä lailla hänelle, että et menetä kasvojasi ja hän voi halutessaan osoittaa vastavuoroisest kiinnostuksensa. Jotain loppukaneettia että olipa tosi kiva taas saada sinulta viestiä!

[/quote]

Mä olen itseasiassa vähentänyt nyt kirjoittelujani koska pelkään että kirjoitan liikaa ja liian paljon. Jotenkin säikähdin omia tunteitani, en todellakaan halua että hän kokee viestini riesaksi. Ajattelin jossain vaiheessa unohtaa koko jutun, mutta sitten häneltä tuleekin viesti joka muuttaa kaiken. Viimeksi pari viikkoa sitten päätin että nyt loppuu tämä turha viestittely joka ei johda mihinkään ja päätin että en kirjoita enää mitään. Sitten häneltä tuli kuvaviesti jossa kertoili päivän kuulumiset ja tulevaisuuden suunnitelmiaan. Ja sitten mietin, että miten idiootti olenkaan kun ajattelen ystävästäni näin..Ihminen todellakin taantuu lapsen tasolle ihastuessaan, on myönnettävä se...

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi