Jaa että e-pillerit ei muka lihota?
Oon kyllä täysin eri mieltä! Aloitin noin pari kuukautta sitten pillerit runsaiden menkkojen takia. Oon aina ollut kova liikkumaan ja syön säännöllisesti. Painoni on ollut 58kg viimeiset 4 vuotta, olen siis 20-vuotias. Siksi olinkin suorastaan järkyttynyt kun viimeksi tänään kävin vaa'alla ja painoni on noussut 1,5kk aikana 5kg (!!!). En ymmärrä kun lääkärit ja tutkimukset sanovat että pillerit eivät lihota vaan se johtuu siitä että syö liikaa. Tai että on aloittanut juuri parisuhteen niin huomaamattaan herkuttelee. Mutta minullahan ei mitään suhdetta ole eikä ruokahaluni ole kasvanut ollenkaan. Elämäntapani ovat täsmälleen samat kuin silloin pari kk sitten ja siksi tuttuni ja perheenikin ihmettelevät yhtäkkistä lihomistani. Järkytykseni lihomisesta sai minut liikkumaan enemmän ja syömään entistä terveellisemmin, mutta lihon vain silti koko ajan. Onko tämä siis totta että jonkun lääkärin mielestä olen vain tyhmä kun en myönnä herkuttelevani salaa??? Koska sitähän minä näköjään teen. Huokaus.
Kommentit (71)
Sehän on selvä että ne lihottaa koska pillerit aiheuttavat mielialan vaihtelua sekä masennusta ja sitä huonoa psyykkistä oloa sitten korjataan syömisellä.
Pilleriden haittavaikutuksia vähätellään.
Minä lihoin 5kk aikana 16kg e-pillereistä... Seuraavassa suhteessa joko mennään kondomeilla tai ollaan ilman seksiä. En ala enää lihomaan miesten takia ja syöttämään keholle ylimääräisiä hormoneja.
Eivät lihota. Olen syönyt pillereitä yli 20v ja kärsin alipainosta.
Joo. Yaz-pillerit käytössä ja painoa tullut 5 kg. Koko kroppa turvoksissa ja ahdistaa. Ikää 27 ja "vain" yksi lapsi joten turha haaveilla sterilisaatiosta. Ihan hirveää.
E-pillerin tarkoitus on, että nainen paisuu niin ettei miehen tee enää mieli. Mikäs sen parempi ehkäisykeino kuin haluttomuus?
Onko se niin vaikeeta olla levittelemättä niitä haarojaan.
6kk minipillereitä (slinda) ja paino +5kg. Sitä ennen bmi pysynyt 20 tuntumassa toistakymmentä vuotta, paria raskautta lukuunottamatta ja niistäkin palautunut hyvin.
On nämä saatana ihme myrkkyä, hyi.
Mulla nous kanssa paino sen 5kg samoilla elintavoilla ja syömisillä. Tai sitten se maaginen 20 ikävuoden raja toi ne kilot :D