Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jaa että e-pillerit ei muka lihota?

Vierailija
18.05.2015 |

Oon kyllä täysin eri mieltä! Aloitin noin pari kuukautta sitten pillerit runsaiden menkkojen takia. Oon aina ollut kova liikkumaan ja syön säännöllisesti. Painoni on ollut 58kg viimeiset 4 vuotta, olen siis 20-vuotias. Siksi olinkin suorastaan järkyttynyt kun viimeksi tänään kävin vaa'alla ja painoni on noussut 1,5kk aikana 5kg (!!!). En ymmärrä kun lääkärit ja tutkimukset sanovat että pillerit eivät lihota vaan se johtuu siitä että syö liikaa. Tai että on aloittanut juuri parisuhteen niin huomaamattaan herkuttelee. Mutta minullahan ei mitään suhdetta ole eikä ruokahaluni ole kasvanut ollenkaan. Elämäntapani ovat täsmälleen samat kuin silloin pari kk sitten ja siksi tuttuni ja perheenikin ihmettelevät yhtäkkistä lihomistani. Järkytykseni lihomisesta sai minut liikkumaan enemmän ja syömään entistä terveellisemmin, mutta lihon vain silti koko ajan. Onko tämä siis totta että jonkun lääkärin mielestä olen vain tyhmä kun en myönnä herkuttelevani salaa??? Koska sitähän minä näköjään teen. Huokaus.

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 12:35"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 12:22"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 12:20"]

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 12:18"]Ei ne lihota, ne vaikuttavat aineenvaihduntaan. Syö vähemmän muuttuneen aineenvaihtuntasi mukaan. [/quote] Sanoin aloituksessani että olen alkanut liikkumaan entistä enemmän ja syömään entistä terveellisemmin (johon kuuluu myös annoskokojen pienentäminen!). Tarkoittaako tämä sitä että aktiivinen urheilija ei saisi syödä kun banaanin päivässä jotta lihominen ei jatkuisi? En ymmärrä. AP.

[/quote]

Syöt liikaa. Energiaa ei synny tyhjästä. Se on fakta.
[/quote]

Aha. :D Hyvä kun tiedät paremmin mitä syön ja minkä verran kulutan päivässä. :)
[/quote]

Jos lihot, syöt enemmän kuin kulutat, ellei ne ylimääräiset kilot ole pelkkää nestekertymää, toisinsanoen syöt liikaa. Tämän tietää jokainen peruskoulun fysiikantunneilla istunut.

Vierailija
42/71 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, minkä merkkisiä e-pillereitä syöt? Minulle pillerit eivät itsessään ole aiheuttaneet painonnousua, vaan ruokahalun eksponentiaalista kasvua, minkä takia lihoin. Söin akneen tarkoitettuja Cypretyl-pillereitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin hyvin yksilöllistä. Kertakaikkiaan ei voi väittää pillereiden automaattisesti lihottavan, hidastavan aineenvaihduntaa, lisätö ruoanhimoa tms. sillä itselleni ei tullut mitään tuollaisia "oireita".

Hyvin samankokoinen ystäväni taas lihoi pillereiden aloittamisen jälkeen puolessa vuodessa 10kg.

Eiköhän siinäkin ole kyse omasta yksilöllisestä hormonitoiminnasta ja miten pillerit siihen vaikuttaa.

Vierailija
44/71 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 12:27"]

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 12:22"]

Syöt liikaa. Energiaa ei synny tyhjästä. Se on fakta.

[/quote]

Höpsis hei. Ihmisten aineenvaihdunnassa on eroja, jotka vaikuttavat siihen miten elimistö varastoi rasvaa. Esimerkiksi joillakin raskaana olevilla raskaushormonit aiheuttavat suolistoon metabolisen oireyhtymän, jonka vuoksi elimistö varastoi energiaa tehokkaammin kuin muulloin ja odottajaa lihoo enemmän kuin se olisi laskennallisesti mahdollista verrattuna syötyihin kaloreihin, ja taas synnytyksen jälkeen laihtuu vaikke ei edes laihduta, koska aineenvaihdunta normalisoituu. En ihmettelisi, jos myös e-pilerit aiheuttaisivat samanlaisia häiriöitä aineenvaihduntaan.

[/quote]

Erot ihmisten aineenvaihdunnassa ovat pieniä.

Ja kukaan ei liho, jos syö vähemmän kuin kuluttaa. Tutustu fysiikan lakeihin.

Vierailija
45/71 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai tiesit että e-pillerit kuten muutkin ehkäisyvälineet ovat yhtäkuin valeraskaus? siinä onkin syy miksi joillekin se vaikuttaa tuhoisasti juurikin lihomisena, kipuina, aknen aiheuttajana yms. Neuvoja on vaikea antaa koska se on niin henkilökohtaista miten nämä toimii. mm. itselläni ne eivät auta ollenkaan.

Kehosi oli tottunut olemaan ilman näitä pillereitä joten se on nyt järkyttynyt ja ihmeissään.. Jokin kehon puhdistus kuuri voisi auttaa ruuan sulatusta tottumaan uuteen käytäntöön koska se jouduttaa aineenvaihduntaa ja poistaa samalla sitä roskaa kehosta.  Pilleireiden vaihto ei aina auta ja lääkärille ei kannata valehdella.. (koska siinä saattaa tulla vääränlaista merkintää papereihin joka vaikuttaa muuhunkin lääkitykseen) 

Maitohappotabletit auttaa myös aineenvaihduntaan mutten suosittele pitkäaikaista käyttöä. 

katso tästä esimerkkiä puhdistuksesta ja onnea matkaan http://todayimunstoppable.fitfashion.fi/2013/08/01/2-paivan-puhdistuskuuri/

Vierailija
46/71 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä paisuin Yasminista kauheeta tahtia. Enkä tosiaan liho helpolla, söin entistä vähemmän. Noin kilo kuussa tuli, loppui se kokeilu ja paino laski tosi äkkiä. Harmonetin aikana ehkä kilon parissa vuodessa, joten siihen olin tyytyväinen. Nyt migreenin takia Mini-Pill, en oo täs 6kk aikana lihonut. Vaihda ap merkkiä!

Vierailija
47/71 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on pakko oma kokemus kertoa teille. Olen jo teinistä asti ollut tarkka mitä suuhuni laitan koska en halunnut tulla koskaan lihavaksi. Olin normaalipainon aina kunnes hankin e-pillerit. Käytin niitä noin viikon jolloin sain kovia kipuja rintoihin ja vaihdoin toisiin pillereihin. Sen kuukauden koe jakson jälkeen lihoin +15kg. Ja vain yhdessä kuukaudessa :(

Syön silloinkin samalla kaavalla ja vältin kaikenlaisia epäterveellisiä ja lihottavia "ruokia". Ja silti, yhdessä kuukaudessa lihosin.

Lääkärin mielestä ei pidä paikkaansa että pillerit lihottaa. Ja se on iso valhe. Katkera olen edelleen ja mitäs ite menin niitä kokeileen. Tulen pitään huolen ettei oma tytär tule yhtä helposti huijatuksi ja sen seurauksena joudu kärsimään.

Vierailija
48/71 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lihota. Mä painoin pillerien aikaan 47-55 kiloa.

Vierailija
49/71 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä, mulla taas paino tippunut n.8 kiloa, vaikka urheilen ihan yhtä paljon kuin ennenkin, mutta syön ja herkuttelen enemmän. Kropasta on muutenkin tullut kunnon tiimalasi, vyötärö on kapea kuin mikä ja tissit kasvoivat pari kuppikokoa. En valita :D

Vierailija
50/71 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka näitä vanhoja aloituksia nostaa?

Yhdessä pillerissä ei ole kovin monta kaloria.

Vierailija
51/71 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihottavat ne, ja myös tekevät finnejä' vaikka lääkäreiden mielestä tämä ei voikaan olla pillereiden syytä vaan nainen syö salaa suklaata. Itselle tuli vuodessa 8kg lisää ja kaksoisleuka, kuppikoko kasvoi kahdella numerolla, selkään iski akne. Muutuin sievästä, sirosta tanssia harrastavasta tytöstä virtahevoksi. 

Vierailija
52/71 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta ap pillerit ajoissa tai vaihda toiseen merkkiin. Minulla tuli 15kg lisäpainoa kun söin vuoden yaz-pillereitä. Loppuajasta en pystynyt syömään juuri mitään jos urheilin koska turvotus oli niin kovaa ja näläntunne katosi.

Meni monta vuotta ennenkuin aineenvaihdunta palautui entiselleen.

Vierailija
53/71 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laihduin Diane novalla 12kg ja veriarvot meni aivan sekaisin. Tylin muutenkin ihan hulluksi mieleltäni, paiskoin päivittäin tavaroita, itkin ja riitelin kaikkien läheisteni kanssa.

Vierailija
54/71 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin kirjoittaa kirjan siitä, miten päin helvettiä elämäni meni kun aloin ensimmäisessä vakavassa suhteessani 15-vuotiaana syödä e-pillereitä,  olikohan Diana Nove se merkki....  Olen 148cm pitkä ja tuohon aikaan painoin noin 45kg, en ollut liikunnallinen mutten sohvaperunakaan ja söin normaalisti.

Aloitettuani pillerit aloin lihoa huimaa  vauhtia ja myös turvota! Sormet ja ranteet olivat turvoksissa, mummilta saatu sormus ei mennyt sormeen eikä rannekello ranteeseen.  Mahani ja rintani paisuivat, kasvot pöhöttyivät.  Puhumattakaan niistä raivareista, jotka saivat äitini ihmettelemään että "mikäs jälki.-murrosikä sillä nyt ?" Kun talomme hissi oli rikki, jaksoin tuskin kiivetä kolmanteen kerrokseen ja koulun ylämäki alkoi myös tuottaa yllättäviä vaikeuksia.

Mutta minä herkuttelin, sitä en kiellä. Ruokahaluni kasvoi ja aloin myös olla perso herkuille, yhtäkkiä munkkipossut huutelivat kaupassa houkuttelevasti ja aloin  juoda kaakaota kahvin asemasta.

rippikuvassa hymyilee lyhyt ja hento nuorennäköinen tyttö, ylioppilas kuvassa taas itseään vanhemman oloinen ja pahasti ylipainoinen  nuori nainen. Kuvien välinen kontrasti on järkyttävä, ne eivät näytä edes esittävän samaa ihmistä!  Tilanne normalisoitui pikkuhiljaa kun tajusin kaiken johtuvan niistä perkeleen pillereistä ja nakkasin mokomat roskiin.

Vierailija
55/71 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne lihottaa, elimistösihän on silloin keinotekoisesti raskaana, joten elimistön aineenvaihdunta muuttuu. Ei se ole ihan pikkujuttu lähteä rukkaamaan koko naisen hormonitoimintaa. Pillerit myös aiheuttavat joillekin pahoinvointia mitä yritetään helpottaa napostelulla.

E-pillerit ovat lääke, ja yllättävän monilla lääkkeillä on sivuvaikutuksena painonnousu. Vasta nykyään se aletaan myöntääkin, kun kehenkään ei enää uppoa se selitys, että ikänsä hoikkana ollut, hyvin syönyt ja hyvin liikkunut ihminen alkaakin yhtäkkiä laiskaksi läskistelijäksi samalla kun alkaa käyttämään tiettyjä lääkkeitä.

Tämä on juurkin se nisäkkään ongelma. Voihan sitä aina yrittää kontrolloida syömistään ja elää tunteitansa vastaan, mutta yleensä ne tunteet ottavat vallan. Tunteita taas ohjaa ne liskoaivot, joihin vaikuttavat ruoka-aineiden lisäksi hormonaalinen tasapaino, joka pillereillä järkkyy. Ympäri käydään ja yhteen tullaan, eli jos voi hallita syömistään järjellä, menettänee jossain vaiheessa järkensä.

Vierailija
56/71 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloitin ehkäisylaastarin, ja kolmen kuukauden aikana paino on noussut 10 kg vaikka elintavat eivät ole muuttuneet millään tavoin. Tissit ovat kasvaneet kaksi kuppikokoa ja takapuoli on paisunut niin etteivät mitkään housut mahdu jalkaan.

Vierailija
57/71 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon aina lopetuksen jälleen laihtunut ja aloituksen jälkeen lihonut. Selkeästi joka kerta. Enimmäkseen se on kai nestettä ja turvotusta. Yleensä noin 5kg tulee lisää ja siihen pysähtyy.

Vierailija
58/71 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on kivaa kun paino vähän nousee niin bosat kasvaa samalla! ;)

Vierailija
59/71 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä söin e-pillereitä 13 vuotta (tosin 3 lastakin tuli tehtyä) ja bmi oli koko ajan 19. En usko että lihottaa.

Tää on samaa sarjaa kuin kommentti: "Minä olen polttanut jo 30 vuotta ja minua kehutaan ikäistäni nuoremman näköiseksi ja olen hoikka. En usko että tupakka vanhentaa ihoa."

Vierailija
60/71 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä söin e-pillereitä 13 vuotta (tosin 3 lastakin tuli tehtyä) ja bmi oli koko ajan 19. En usko että lihottaa.

Tää on samaa sarjaa kuin kommentti: "Minä olen polttanut jo 30 vuotta ja minua kehutaan ikäistäni nuoremman näköiseksi ja olen hoikka. En usko että tupakka vanhentaa ihoa."

Paitsi että tuo edellinen on helppo todistaa - jos kirjoittaja on painanut vaikka 50 kg aloittaessaan ja 50 kg lopettaessaan 3v lapsen jälkeen niin eikö silloin paino ole todistettavasti sama:)

Vai onko 50 kiloa eri asia 20v:llä ja 33v:llä?? Tai 33v:llä ja 46v:llä :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi