Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies sanoi jättävänsä jos lihon! Mitä mieltä?

Vierailija
17.05.2015 |

Tulipas paha mieli :( 3,5v oltu yhdessä

Kommentit (113)

Vierailija
101/113 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 23:25"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 23:12"]

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 23:03"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:55"] [quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:44"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:36"] [quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:27"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:22"] [quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:18"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:02"] Mä jättäisin tuollaisen miehen. Elämässä kun voi sattua kaikenlaista, ja joskus ulkonäkö voi muuttua radikaalisti ilman omaa syytä (esim. kortisoni tai mielialalääkkeet voivat nostaa painoa). Sitten kumppani jättää? Ei, en pystyisi enää jatkamaan suhdetta jos oma mies sanoisi noin. Tosin oma suhde kestänyt yli 20 vuotta ja painan 30 kiloa enemmän kuin tavatessa (ja olen lihonut ihan mässäämällä...). Mies rakastaa minua kuulemma aina vain enemmän. Sinäkin ansaitset parempaa! [/quote] No ei tääkään ole oikein sitä kumppania kohtaan. [/quote] Niin mikä? [/quote] Se, et mässää itsensä +30kg. Tietysti jos toinen tykkää, mut aika harvassa on sellaiset, joiden mielestä toinen on noin paljon isompana parmepi ku aiemmin. [/quote] Voi kultaseni, jos olen tavannut mieheni 16-vuotiaana jolloin painoin 51 kiloa, olisi mieheltä hieman epärealistista odottaa että näytän edelleen 20+ vuotta myöhemmin täysin samalta kuin silloin, eikö? En edelleenkään ole mitenkään valtavan lihava, painan n. 80 kiloa ja olen vain lievästi ylipainoinen ( olen 170 cm pitkä). Minulla on muuten myös riipputissit ja rakausarpia neljän lapsen + imetyksen jäljiltä. Mieheni naureskelee tuossa viereisellä sohvalla jutuillenne... :-) [/quote] Mitään syytä ei ole puhua toiselle noin alentuvasti. Kukaanhan ei sanonut (tietenkään!) että täytyy näyttää samalta vuosien kuluessa. Hyvä, jos olet tyytyväinen tilanteesi. Ja 20 vuotta on tosiaan pitkä aika. Itsellänkin on pitkä parisuhde takana ja painoa saman verran kuin aikoinaan.   Kyllä mä ymmärrän niitä, joita ottaa päähän kun kumppani muuttuu radikaalisti. Ja hetkessä. Mun mielestä on ihan kunnioittavaa pitää itsestään huolta parisuhteessakin. [/quote] Se ulkonäkö voi muuttua radikaalisti ja nopeasti mistä tahansa syystä, ja silloin on aika ikävää jos suhde perustuu sille ulkonäölle. Ja minä EN ymmärrä miksi se ottaisi päähän. Mutta ilmeisesti määrittelen rakkauden hyvin eri tavalla kuin sinä... Kun en äkkiä keksi mitään sellaista muutosta kumppanini ulkonäössä joka minua hetkauttaisi. Samaa odotan itseä kohtaan ja vähempään en tyydy. Toki jos puoliso alkaisi sairaalloisen mäsäämisen joka uhkaisi henkeä, asia olisi toinen, mutta silloin kyse olisikin sairaudesta. Ja en todella jättäisi vaan tukisin... [/quote] Tää on just se ongelma näissä keskusteluissa, kun asia pitää vetää ääripäihin. Vaikka näkeekin hiukan vaivaa ulkonäkönsö suhteen ei tarkoita, että suhde perustuu ulkonäölle. Aloitetaan nyt siitä. Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää, että on muutakin kuin se musta ja valkoinen. Varmaan sä haluat uskoa ihan tosissaan että sulla on joku parempi suhde ja aidompi määritelmä rakkaudelle. Ehkä niin ei kuitenkaan ole. [/quote] No kyllä minun mielestäni on, ja se on minun mielipiteeni. Sinä voit ihan vapaasti olla toista mieltä. Ei se ole minulta pois, jos muut pariskunnat vahtivat toistensa painoa.

[/quote]

Meillä ei vahdata ku omia painoja. Musta ihan hyvä lasten kannalta et oppivat terveellisiä elämäntapoja.
[/quote] Itseasiassa tutkimusten mukaan painoaan vahtivien vanhempien lapsilla on eniten syömishäiriöitä...

Vierailija
102/113 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 23:23"]

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 23:17"]

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 23:03"]

Tää on just se ongelma näissä keskusteluissa, kun asia pitää vetää ääripäihin. Vaikka näkeekin hiukan vaivaa ulkonäkönsö suhteen ei tarkoita, että suhde perustuu ulkonäölle. Aloitetaan nyt siitä.

Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää, että on muutakin kuin se musta ja valkoinen. Varmaan sä haluat uskoa ihan tosissaan että sulla on joku parempi suhde ja aidompi määritelmä rakkaudelle. Ehkä niin ei kuitenkaan ole.

[/quote]

Tää on just se ongelma näissä keskusteluissa, että joku tulee tänne vouhottamaan ihan omia juttujaan, jotka eivät edes kovin etäisesti liity avauksen. 

Kerropa nyt vaikka, mitä mieltä olet ap:n tilanteesta? Onko ihan ok että mies uhkaa erolla jos nainen lihoo esim. raskauden aikana? Onko ok ja ihan vain niitä harmaan sävyjä parisuhteessa?

Itse olen sitä mieltä että aivan perseestä tuollainen uhkailu. En kuuntelis. (Joo, ja ennen kuin tuutte läskiksi haukkumaan, bmi mulla on 20,3. Mutta ekan raskauden aikana painoni nousi yli 20 kiloa, olis siinä kohtaa vissiin sitten tuommoinen ukko lähtenyt litomaan... Reilua hei.)

[/quote]

Ei ole ok uhkailla. Otapa sä nyt iisisti siellä.

[/quote]

Ihan iisisti otan. Mutta miksi ihmeessä sinä väännät täällä juttua siitä, miten parisuhteessa pitää ottaa kumppanin verkkokalvot huomioon ja diipadaapa, kun ap:n ongelma ei nyt nähdäkseni millään lailla moiseen liittynyt, vaan siihen, että mies sanelee törkeitä reunaehtoja suhteen tulevaisuudelle. Avaa vaikka oma ketju sille, miten vaimon pitää pysyä hoikkana jotta miehellä on kiva olla. Kiitos. (En ole ap, mutta ärsyttää tällainen sonnanjauhanta.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/113 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 23:27"]

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 23:18"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 23:07"] [quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:51"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:45"] [quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:41"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:29"] [quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:25"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:21"] [quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:08"]Mun mielestä on huijausta että toinen osapuoli lihoo suhteen aikana. Mies alkoi lihomaan, sanoin hänelle kohteliaasti että alkaa harrastamaan lisää liikuntaa ja katsomaan mitä syö. Mun mielestä lihominen on ihan perusteltu syy jättää. [/quote] No mitäs sitten jos sinulle tulee rintasyöpä ja rintasi poistetaan? Tokihan sekin on syy jättää, onhan yksirintainen nainen hemmetin ruma ja epäseksikäs... [/quote] Pikkasen eri asia sairastua ku mässäillä. En vertais noita kahta. Mikään pakko ei ole vetää ruokaa naamaan kaksin käsin. Sairastumiselle ei voi mitään  [/quote] Miksi se on eri asia? Jos syy jättää toinen on lihomisen ulkonäkövaikutukset, mitä hemmetin merkitystä sillä on mikä on lihomisen syy? [/quote]No kun ei se ulkonäkö ole ainoastaan se pointti, vaan ettei kiinnosta pitää huolta itsestään enää. Sairastuminen ei ole omasta tahdosta kiinni, joten ei voi verrata. Itseäni ahdistaisi ettei kumppani piittaa terveydestään vaan antaa itsensä lihota, mikä on suuri terveysriski. [/quote] Höpöhöpö... Eli lihava saa olla, jos vain kuntoilee ahkerasti? ;-) Eivät läheskään kaikki hoikat "pidä huolta" itsestään, vaan juovat kahvia ja polttavat tupakkaa... [/quote]Kyllä sen laihan treenaamaton ja huonosti syövän kroppa on yhtä sairas ja kamala kuin sen ylipainoisenkin joka ei treenaa ja syö huonosti. Mutta jos on ollut laiha ja treenannut,  niin kyllä se kertoo jos siitä yhtäkkiä lihoat kun rupeat mässäilemään ja liikunta ei kiinnosta. Nyt oli kyse siitä kun lihoaa suhteean aikana. Ja toki on ylipainosia olemassa jotka on terveempiä kuin monet laihat.   [/quote] Miksi kaikkien pitäisi olla hoikkia ja urheilullisia? [/quote]Ei tarvitsekkaan olla :) sinä ihan itse saat päättää seurusteletko laihan vai lihavan kanssa, urheilullisen vai sohvaperunan (sori ääripäät) mutta kyse on nyt edelleen siitä onko reilua lössähtää jos olet alunperin ollut timmi. Joitakin ei kiinnosta urheilu, ihmiset on erilaisia ja itse arvostan miestä ketä kiinnostaa urheilu ja sellaisen kanssa haluan olla ja toivon että ei rupea sohvaperunaksi. En todellakaan vaadi että muiden suhde olisi samanlainen tai kiiinnosta onko muut hoikkia vai lihavia. [/quote] Minä puolestani arvostan fiksuja ihmisiä, jotka osaavat kirjoittaa jota, ei ketä.. ;-)

[/quote]Hieno homma! teeppä siitä vaikka aloitus, kun ei satu liittymään tähän aiheeseen.

Vierailija
104/113 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 23:30"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 23:18"]

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 23:11"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:59"] Sellainen parisuhde, joka päättyy toisen lihomiseen tms. ulkoiseen seikkaan, ei ollut penninkään arvoinen alun perinkään. Ei kiitos. Mielestäni hyvä elämänkumppanuus perustuu rakkauteen, kunnioitukseen ja toisen hyväksymiseen, vähempi ei minulle käy. [/quote]Yleensä lihomiseen liittyy muutakin, henkisiä asioita. Ketään tuskin pelkän ulkonäön takia alkaa seurustelemaan. Jollekkin treenaavalle parsikunnalle toisen treeni-innon lopahtaminen voi olla iso juttu. Tai moni ketä on kerännyt ylipainoa seuraa myös itsetunnon lasku ja sitä kautta seksin lopahdus, joka pidemmän päälle alkaa myös hiertää suhdetta. Monen täällä kannattaisi myös avartaa katsetta mustavalkoisesta ajattelutyylistä. [/quote] Etkö itsekin ole aika mustavalkoinen kun kuvittelet että se kumppani ei muutu pitkän suhteen aikana? Sohvaperuna voi innostua liikunnasta tai urheiluhullusta voi tulla sohvaperuna. On jokaisen oma asia ovatko ne kynnyskysymys tai kuolinisku suhteelle. Mutta pointti on se ettei kukaan pysy samanlaisena yli 50 vuotta.. Ja lihomisesta valittavat puhuvat aina ensin pelkästään ulkonäöstä, kunnes terveysseikat vedetään esille sitten kun ei tykätäkään kun pidetään pinnallisena...

[/quote]Miten niin, kun en ole väittänyt ettei ihminen muuttuisi sen 50 vuoden aikana? olen meinaan kanssasi  osin samaa mieltä. Ihmisillä on erilaisia kriteerejä suhteeseensa, joten siksi en ymmärrä kun sanotaan että vaadin kunnioitusta ja rakkautta ja suhde mikä perustuu ulkonäölle on paska suhde! Vaikka kukaan tuskin pystyy pelkän ulkonäön kanssa seurustelemaan vaan vaatii myös muuta sen lisäksi ja tuskin kukaan eroaa PELKÄSTÄÄN sen ulkonäön takia, se on mun mielestä mustavalkoista ajattelua, en tiedä osaanko nyt pukea mun ajatuksia sanoiksi. Ei se tarkoita ettei ulkonäkö keskeisemmässä suhteessa olisi rakkautta tai kunnioitusta, kunnioitusta on myös pitää huolta itsestään suhteen aikana jos se on tärkeää, sen itse saa päättää arvostako tuollaista piirrettä
[/quote] No edelleen kyse on siitä miten rakkauden määrittelee, ja minä olen siitä kanssasi eri mieltä. Edelleen.

Vierailija
105/113 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 23:29"]

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 23:21"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 23:18"] [quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 23:11"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:59"] Sellainen parisuhde, joka päättyy toisen lihomiseen tms. ulkoiseen seikkaan, ei ollut penninkään arvoinen alun perinkään. Ei kiitos. Mielestäni hyvä elämänkumppanuus perustuu rakkauteen, kunnioitukseen ja toisen hyväksymiseen, vähempi ei minulle käy. [/quote]Yleensä lihomiseen liittyy muutakin, henkisiä asioita. Ketään tuskin pelkän ulkonäön takia alkaa seurustelemaan. Jollekkin treenaavalle parsikunnalle toisen treeni-innon lopahtaminen voi olla iso juttu. Tai moni ketä on kerännyt ylipainoa seuraa myös itsetunnon lasku ja sitä kautta seksin lopahdus, joka pidemmän päälle alkaa myös hiertää suhdetta. Monen täällä kannattaisi myös avartaa katsetta mustavalkoisesta ajattelutyylistä. [/quote] Etkö itsekin ole aika mustavalkoinen kun kuvittelet että se kumppani ei muutu pitkän suhteen aikana? Sohvaperuna voi innostua liikunnasta tai urheiluhullusta voi tulla sohvaperuna. On jokaisen oma asia ovatko ne kynnyskysymys tai kuolinisku suhteelle. Mutta pointti on se ettei kukaan pysy samanlaisena yli 50 vuotta.. Ja lihomisesta valittavat puhuvat aina ensin pelkästään ulkonäöstä, kunnes terveysseikat vedetään esille sitten kun ei tykätäkään kun pidetään pinnallisena... [/quote] Miehet yleensä ovat pinnallisia, ei se ole mikään salaisuus. [/quote] Pyh, miehet eivät ole pinnallisia. Nuoret jätkät voivat olla...

[/quote]

No kyllä miehet iästä riippumatta keskimäärin on paljon enemmän kiinnostuneita naisen ulkonäöstä, kuin naiset miehen ulkonäöstä.

Vierailija
106/113 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 23:24"]

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 23:13"]On ihan aiheellista huomauttaa, ettei jää katselemaan mitään ryhävalasta joka suhteen aikana lihoo yli 20 kiloo. Muutama lisäkiloa ei vielä venettä upota ja myös sairauksien aihuttama lihavuus on eri asia. Tarrkoitankin nyt sellaista ihan tahallista itsensä turvottamista ylenpalttisella herkuttelulla ja liikkumattomuudellaan. Läskiä ihmistä ei tarvii suhteessa sietää. Pätee niin miehiin kuin naisiin!! [/quote] Miksi sairauden aiheuttama ryhävalas on hyväksyttävämpi kuin syömisen? Kukaan ei ole vielä antanut järkevää vastausta...

[/quote]

Annoin jo edellisellä sivulla. Tosin kysymys on äärimmäisen typerä. Sairaus on AINA poikkeus. Laiskuus on valinta. Jne. Lukee edellisellä sivulla. Sairaita ei odoteta samoja asioita esim. työkyvyn tai seksuaalisen elämän suhteen. Se on poikkeus. Tosin riippuu sairaudestakin, et mikä merkitys sillä on tilaan. Joskus liikunta ja ruokavalion muutokset voivat auttaa sairauden parantumisessa tai olon kohenemisessa.

Vierailija
107/113 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 23:34"]

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 23:24"]

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 23:13"]On ihan aiheellista huomauttaa, ettei jää katselemaan mitään ryhävalasta joka suhteen aikana lihoo yli 20 kiloo. Muutama lisäkiloa ei vielä venettä upota ja myös sairauksien aihuttama lihavuus on eri asia. Tarrkoitankin nyt sellaista ihan tahallista itsensä turvottamista ylenpalttisella herkuttelulla ja liikkumattomuudellaan. Läskiä ihmistä ei tarvii suhteessa sietää. Pätee niin miehiin kuin naisiin!! [/quote] Miksi sairauden aiheuttama ryhävalas on hyväksyttävämpi kuin syömisen? Kukaan ei ole vielä antanut järkevää vastausta...

[/quote]

Annoin jo edellisellä sivulla. Tosin kysymys on äärimmäisen typerä. Sairaus on AINA poikkeus. Laiskuus on valinta. Jne. Lukee edellisellä sivulla. Sairaita ei odoteta samoja asioita esim. työkyvyn tai seksuaalisen elämän suhteen. Se on poikkeus. Tosin riippuu sairaudestakin, et mikä merkitys sillä on tilaan. Joskus liikunta ja ruokavalion muutokset voivat auttaa sairauden parantumisessa tai olon kohenemisessa.

[/quote]

Eiku sivulla 3

Vierailija
108/113 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 23:33"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 23:27"]

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 23:18"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 23:07"] [quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:51"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:45"] [quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:41"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:29"] [quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:25"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:21"] [quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:08"]Mun mielestä on huijausta että toinen osapuoli lihoo suhteen aikana. Mies alkoi lihomaan, sanoin hänelle kohteliaasti että alkaa harrastamaan lisää liikuntaa ja katsomaan mitä syö. Mun mielestä lihominen on ihan perusteltu syy jättää. [/quote] No mitäs sitten jos sinulle tulee rintasyöpä ja rintasi poistetaan? Tokihan sekin on syy jättää, onhan yksirintainen nainen hemmetin ruma ja epäseksikäs... [/quote] Pikkasen eri asia sairastua ku mässäillä. En vertais noita kahta. Mikään pakko ei ole vetää ruokaa naamaan kaksin käsin. Sairastumiselle ei voi mitään  [/quote] Miksi se on eri asia? Jos syy jättää toinen on lihomisen ulkonäkövaikutukset, mitä hemmetin merkitystä sillä on mikä on lihomisen syy? [/quote]No kun ei se ulkonäkö ole ainoastaan se pointti, vaan ettei kiinnosta pitää huolta itsestään enää. Sairastuminen ei ole omasta tahdosta kiinni, joten ei voi verrata. Itseäni ahdistaisi ettei kumppani piittaa terveydestään vaan antaa itsensä lihota, mikä on suuri terveysriski. [/quote] Höpöhöpö... Eli lihava saa olla, jos vain kuntoilee ahkerasti? ;-) Eivät läheskään kaikki hoikat "pidä huolta" itsestään, vaan juovat kahvia ja polttavat tupakkaa... [/quote]Kyllä sen laihan treenaamaton ja huonosti syövän kroppa on yhtä sairas ja kamala kuin sen ylipainoisenkin joka ei treenaa ja syö huonosti. Mutta jos on ollut laiha ja treenannut,  niin kyllä se kertoo jos siitä yhtäkkiä lihoat kun rupeat mässäilemään ja liikunta ei kiinnosta. Nyt oli kyse siitä kun lihoaa suhteean aikana. Ja toki on ylipainosia olemassa jotka on terveempiä kuin monet laihat.   [/quote] Miksi kaikkien pitäisi olla hoikkia ja urheilullisia? [/quote]Ei tarvitsekkaan olla :) sinä ihan itse saat päättää seurusteletko laihan vai lihavan kanssa, urheilullisen vai sohvaperunan (sori ääripäät) mutta kyse on nyt edelleen siitä onko reilua lössähtää jos olet alunperin ollut timmi. Joitakin ei kiinnosta urheilu, ihmiset on erilaisia ja itse arvostan miestä ketä kiinnostaa urheilu ja sellaisen kanssa haluan olla ja toivon että ei rupea sohvaperunaksi. En todellakaan vaadi että muiden suhde olisi samanlainen tai kiiinnosta onko muut hoikkia vai lihavia. [/quote] Minä puolestani arvostan fiksuja ihmisiä, jotka osaavat kirjoittaa jota, ei ketä.. ;-)

[/quote]Hieno homma! teeppä siitä vaikka aloitus, kun ei satu liittymään tähän aiheeseen.
[/quote] Sanoo hän joka ei itse pysy aiheessa.. Ja lause muuten alkaa isolla kirjaimella ja teepä kirjoitetaan yhdellä t:llä.

Vierailija
109/113 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ihminen muuttuu, ja on minusta aika epärealistista odottaa puolison pysyvät vuodet läpeensä yhtä timminä ja viehättävänä kuin about kymmenen, kaksikymmentä vuotta sitten. Elämä vie ja ihminen sopeutuu tilanteiden mukaan. Ei se sitä tarkoita, ettei mikään muutos saisi puolisoon vaikuttaa... mutta minne on kadonnut esimerkiksi se lupaus, että niin myötä- kuin vastamäessä? Minusta on epäreilua istua kädet ja jalat ristissä odottamaan, että puoliso alkaa kelvata. Miksei voi tehdä yhdessä töitä toiselle ehkä isonkin ongelman eteen? Kun joissakin suhteissa ne huonot ruokailutottumukset voivat olla koko perheen ongelma, mutta vain toisen puolison keho reagoi siihen lihomalla. Ja vaikkei olisikaan, miksei se vaihtoehto voi olla tukeminen ja auttaminen erolla uhkailun sijaan? 

Ja toisaalta: sopiihan sitäkin b-suunnitelmaa miettiä jo alun alkaenkin, että entäs, jos se puoliso tosiaan muuttuu? Muuttuuko ennen niin ihana ihminen lihottuaan (tai muututtuaan ulkoisesti muulla tavoin) "ryhävalaaksi", jota ei suhteessa tarvitse sietää? Menettääkö hän ulkonäön rapistuessa kaiken sen, mihin häneen alun alkaen rakastui?

Joillekin tuo ovat isoja asioita, ja jopa niin isoja, että ero on ainoa oikea ratkaisu. Eikä siihen auta vastaanhangoitteleminen, ei toisen tunteita voi väkisin muuttaa. Mutta kieltämättä haluaisin uskoa, että ihmisessä on muutakin rakastettavaa, kuin hänen fyysinen ulkomuotonsa, ja että kehon rapistuminen ei vie ihmisestä kaikkea hyvää pois. 

Vierailija
110/113 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 23:34"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 23:24"]

[/quote]

[/quote] Niin mutta mikä merkitys sillä on parisuhteen kannalta, kummasta on kyse? Jos mies A on sitä mieltä että lihava nainen B on ruma ja epäviehättävä, mitä merkitystä on sillä onko lihominen johtunut sairaudesta? Vaikutus on sama, eikö?

Vierailija
111/113 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 23:24"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 23:13"]On ihan aiheellista huomauttaa, ettei jää katselemaan mitään ryhävalasta joka suhteen aikana lihoo yli 20 kiloo. Muutama lisäkiloa ei vielä venettä upota ja myös sairauksien aihuttama lihavuus on eri asia. Tarrkoitankin nyt sellaista ihan tahallista itsensä turvottamista ylenpalttisella herkuttelulla ja liikkumattomuudellaan. Läskiä ihmistä ei tarvii suhteessa sietää. Pätee niin miehiin kuin naisiin!!
[/quote] Miksi sairauden aiheuttama ryhävalas on hyväksyttävämpi kuin syömisen? Kukaan ei ole vielä antanut järkevää vastausta...
[/quote]

Sairastunut ihminen ei ole syypää omaan sairauteen (ainakaan toivottavasti ei ole). Olisi siis todella ilkeää ja epäempaattista jättää kumppani asian takia jolle ei itse mahda mitään. Itsensä tahallaan lihottanut mässyttäjä-laiskimus ei taas enää arvosta suhdettaan niin paljon, että haluaisi pysyä kumppaniaan varten viehättävän näköisenä (ja tuntuisena). Hän ei arvosta suhteen seksielämää, eikä halua että se toimii tyydyttävänä. Lisäksi laiskimus ei arvosta suhdetta siinäkään mielessä, että haluaisi pysyä energisenä ja terveenä. Pahimmassa tapauksessa laiskimus huonontaa merkittävästi elämänlaatuaan ja lyhentää elämäänsä. Juu ei... LAISKIMUS VAIHTOON!!

Vierailija
112/113 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 23:41"]

--

Sairastunut ihminen ei ole syypää omaan sairauteen (ainakaan toivottavasti ei ole). Olisi siis todella ilkeää ja epäempaattista jättää kumppani asian takia jolle ei itse mahda mitään. Itsensä tahallaan lihottanut mässyttäjä-laiskimus ei taas enää arvosta suhdettaan niin paljon, että haluaisi pysyä kumppaniaan varten viehättävän näköisenä (ja tuntuisena). Hän ei arvosta suhteen seksielämää, eikä halua että se toimii tyydyttävänä. Lisäksi laiskimus ei arvosta suhdetta siinäkään mielessä, että haluaisi pysyä energisenä ja terveenä. Pahimmassa tapauksessa laiskimus huonontaa merkittävästi elämänlaatuaan ja lyhentää elämäänsä. Juu ei... LAISKIMUS VAIHTOON!!

[/quote]

Mutta mitä, jos kyse ei ole vain laiskottelusta, vaan vaikkapa stressisyömisestä haasteellisissa elämäntilanteissa, tunnesyömisestä mielenmyllerryksissä tai vaikkapa hektisen elämäntilanteen tuomasta ruokailurytmin muutoksesta? Toisekseen: menettääkö kumppanisi kaikki hyvät ominaisuutensa, jos hän lihoo, olipa se syy mikä tahansa? 

Arvostatko sinä suhdetta, jos sinä olet valmis hylkäämään puolisosi tuosta vain, kun hänen kehonsa muuttuu? Tuleeko sinulle hetkeäkään mieleen, että voisit tukea puolisoasi sen sijaan, että hylkäät hänet ensimmäisen vastoinkäymisen edessä? 

Vierailija
113/113 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna/käske miehen lähteä heti! Olethan vain hänen lelunsa, joka menee pikku kuluman jälkeen kuitenkin roskikseen. Seuraavaksi joudut hänen vahtimanaan kenties punnittavaksi joka aamu tai jotain muuta yhtä hölmöä. Ehkä hän kieltäytyy seksistä jo kilon kohdalla? Ehkä hän ei enää kelpuuta sinua edes lastensa äidiksi kahden kilon jälkeen? Hyi olkoon!
Minä olen lihonut pitkässä liitossa, niin on ukkokulta ja niin on rakkauskin...